Träning och hälsa del 13

Jag gissar att många av er dricker proteinpulver? Finns det någon sort/smak som inte är så jäkla söt?

Jag vet inte hur många olika jag har testat men alla är ju sötsliskiga? Till och med den som hette citron :arghh:

Finns det någon som smakar fräscht eller till och med lite surt/syrligt?

Jag gissar att många av er dricker proteinpulver? Finns det någon sort/smak som inte är så jäkla söt?

Jag vet inte hur många olika jag har testat men alla är ju sötsliskiga? Till och med den som hette citron :arghh:

Ex Tyngre har varianter av de flesta av sina proteinpulver som heter något i stil med mindre sötma/söthet. Kan kanske vara ngt att kolla på :)

Ex Tyngre har varianter av de flesta av sina proteinpulver som heter något i stil med mindre sötma/söthet. Kan kanske vara ngt att kolla på :)

Bra tips men när jag kollar så heter de ex ”vaniljdrömmar mindre söt smak” , det får mig att tro att den fortfarande kommer vara väldigt söt med tanke på vad den försöker efterlikna 🙁. Jag vill liksom inte dricka en kaka…

Hade gärna provat om den hade hetat ex ”apelsin mindre söt smak” eller ”passionsfrukt mindre söt smak”. 😊

Jag har samma problem. Jag fixar inte den söta mjölkiga konsistensen. Jag har beställt Clear whey nu så får jag testa. Det ska vara lite mer som juice tydligen.

Jag har samma problem. Jag fixar inte den söta mjölkiga konsistensen. Jag har beställt Clear whey nu så får jag testa. Det ska vara lite mer som juice tydligen.

Clear whey är verkligen grymt tycker jag :) dricker det på morgonen innan jobbet eftersom jag har svårt att få i mig nåt så tidigt på morgonen!

-19 🥶och 6 km.
Totalt 40 km den här veckan. Det är bra för en som hatar vintern.
IMG_8472.webp

Jag är också på jakt efter proteinpulver, jag vet att jag druckit nån jag gillat tidigare men kommer inte på vilken. Men för mig beror det på vilket sötningsmedel de använder, har jättesvårt för aspartam men andra sötningsmedel fungerar bättre.

Veckans fjärde pass idag, en riktigt bra träningsvecka! 🙌🏼

2026-01-11 15:13 - 16:26
Träningstid: 01h 12m
Liggande hantelpress: 8 x 6 (ÅB!), 12 x 7 (ÅB!), 8 x 8 (ÅB!), 8 x 8, 8 x 8
Hantelflyes: 12 x 2 (ÅB!), 12 x 3 (ÅB!), 12 x 3, 12 x 3
Sittande axelpress med hantlar: 10 x 5 (ÅB!), 8 x 6 (ÅB!), 8 x 6, 8 x 6, 8 x 6
Superset:
Sidolyft med hantlar: 12 x 2 (ÅB!), 12 x 2, 12 x 2
Framåtlyft med viktskiva: 10 x 5 (PB!), 12 x 2,5 (PB!), 12 x 2,5
Omvända hantelflyes: 14 x 3 (ÅB!), 12 x 4 (ÅB!), 12 x 4, 12 x 4
Superset:
Armhävningar: 8 x 0 (ÅB!), 8 x 0, 8 x 0, 6 x 0
Planka med axelklapp: 16 x 0 (PB!), 16 x 0, 16 x 0, 16 x 0
Superset:
Diagonal fällkniv: 12 x 0 (ÅB!), 12 x 0, 12 x 0, 12 x 0
Crunch: 12 x 0 (ÅB!), 12 x 0, 12 x 0, 12 x 0
Set: 39
Reps: 436
Medelvikt: 4,4 kg
Volym: 1 926 kg
#strengthlogapp

Avslutade med 15 minuter på löpbandet, lite varierande intervaller på känsla.

Träningsveckan avslutades med detta pass, hittills nio loggade pass i Januari.

Träningstid: 00h 56m

Planka: KV 00:00:30, KV 00:00:30, KV 00:01:00 (borde öka tiden på plankorna för jag kan lätt stå längre, men det är ju så TRÅKIGT!)
Pullover: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 16
Hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 15 x 4
Liggande hantelpress: 10 x 8, 10 x 8, 15 x 8
Höftlyft golv: 10 x KV +8, 10 x KV +8, 15 x KV +8
Liggande skidåkare: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Hollow body crunch: 10 x KV +8, 10 x KV +8, 10 x KV +8
Hantelcurl: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 8
Hammarcurl: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 8
Stående tricepsextension med hantel: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Shrug med hantlar: 15 x 8, 15 x 8, 15 x 8
Axelpress med hantlar: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Omvända hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4

Set: 39
Reps: 393

#strengthlogapp

+ Dagens stegmål - uppnått inomhus pga orkade inte gå ut och frysa i kylan. 😆😅

Sista passet för veckan. Sett fram emot hack squat men shit vad jag tappat efter 2 månader. Var tuuungt.
Nöjd att jag kom iväg trots att det blev mycket senare än jag tänkt mig.

Uppvärmning; axlar, rygg, hip car, squat/hamstrings
Tå squat 10kg 2x8
Hack squat 0/30/50/50/30kg 6/6/5/5/5
Superset;
RDL 32kg 3x8
KB swing 16kg 3x8

KB Half kneeling wood chopper 8kg 2x8

Ridit, promenerat och grejjat under helgen så motion har jag fått och stegmålet har nåtts utan problem :)

Idag på morgonen har jag gymmat. Tar det lite lugnt med skuldran fortfarande men det är mycket bättre! Ska nog köra en sväng med extra rörlighet, stretch och massage ikväll. Blir även promenad ikväll.

Jag har faktiskt hittat ett proteinpulver jag gillar. Kommer kanske tröttna tillslut men det är det första jag dricker utan att vilja spy lite :p Har även börjat med kreatin för första gången i livet.

Så bra benpass idag! :)

Knäböj, jobbade upp till en trea på 50 kg. Tror aldrig knäböjen har känts så bra! Ligger 10 kg under mitt PB som är typ sju år gammalt så jag tänker att det borde gå ganska lätt att slå det i år!

Sumomarklyft, det var länge sen. Upp till 65 kg som kändes stabilt. Tror sumo passar mig rätt bra egentligen.

Bulgarian split squats var jobbigt efter både böj och mark 😅 Fick minska ner vikten. Sen lite enbens höftlyft innan jag avslutade med superset benspark + sittande lårcurl.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Varmare terrarium

Hästrelaterat

• Ridskolehästar
  • Dressyrsnackis 19