Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juni blev verkligen en bänkmånad. Känns som att alla andra övningar varit för övermäktiga att ens tänka på - så två markpass och två böjpass får ändå ses som väl under förutsättningarna.

Nu ser jag fram mot kommande semester och att kunna köra lite mer intensivt med alla lyft, och framför allt på de tider som passar mig bäst!

Jag tänker nog helkropp tror jag, fast en kompis skickade pull push pass, så kanske kör på det 🤔
Är så omotiverad att jag knappt vill göra ett nytt schema, hahahh.

Det är antingen bss eller utfall i smith, inte båda i samma pass 😁
Hade jag kört 3 pass/vecka hade jag också gjort en pull push press-variant. :)

Haft en bedrövlig träningsmånad med tre pass... Har dock varit förkyld 1-2 veckor men det är ändå det sämsta jag presterat en månad på två år? Två pass i veckan i alla fall! Två månader med coach drar igång och planen är 2-3 pass i veckan i alla fall! En vecka jobb och sen semester, så tiden kommer finnas, gäller bara att få ordning på rutinen 😊

Överkropp idag.
Cross Trainer (Elliptical): 15min
Superset:
Incline Dumbbell Press: 8 x 5, 8 x 12.5 (PR!), 8 x 12.5, 8 x 12.5
Dumbbell Lateral Raise: 8 x 2, 8 x 4, 8 x 4, 8 x 4
Superset:
Reverse Machine Fly: 8 x 18, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32
Machine Chest Fly: 8 x 18, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32
Superset:
One-Arm Lat Pulldown: 6 x 18, 6 x 18, 6 x 18, 2 x 25 (PR!)
One-Arm Cable Row: 6 x 18, 6 x 18, 6 x 18, 2 x 25 (PR!)
Superset:
Oblique Crunch: 8 x BW, 8 x BW, 8 x BW
Lying Leg Raise (böjda ben): 8 x BW, 8 x BW, 8 x BW

Kändes bra. 😊

Bra vecka hittills med tre gånger milen, en halvmil och ett pass med sex km.
Kroppen känns väldigt bra just nu.

Någon här som springer i Nike?
Jag gjorde alltid det förr men sen tillverkade de helt plötsligt skor som inte alls passade mig.
Sedan dess har jag inte känt wow med varken Asics eller Hoka även om de senare funkade ok.
Fötterna sa nej till New Balance och saucony.
För ett år sen köpte jag Nike Vomero 17 och även om jag inte känner wow så har jag knappt haft ont i fötter eller knän. Och då har jag ändå sprungit oftare och längre.
Den här gången tänkte jag vara ute i lite bättre tid, innan dessa är helt utslitna men allt i mig skriker Nike.
Så jag funderade på Vomero 18 och undrar om ngn har erfarenhet av dessa eller andra Nike ni är nöjda med?!
IMG_5223.webp

Haft en bedrövlig träningsmånad pga att jag mest suttit i telefonkö med banken alternativt visningsstädat. Men jag klarade ändå utmaningen i strenghtlog. Nu är iaf mitt hus sålt så jag ska ta en välbehövlig flyttpaus under juli innan det drar igång med packning.

IMG_2736.webp

Jag tog en liten paus och fick ont i kroppen på köpet, så nu på’t igen. Igår blev det cykling och promenad för att mjuka upp kroppen. Snart blir det cykling igen och senare är planen att köra yoga och intensiv konditionsträning.

Avskyr att behöva gå upp såhär tidigt, men det är ett måste om jag vill ha sällskap + ofta milt väder vilket är skönt.

Blev 12000 steg inne på Furuviksparken i lördags annars känns det mest som jag ätit gott under helgen på vår minisemester 😅 Började iallafall dagen idag med gym. Får se om det blir promenad eller löpning ikväll. Kanske ridning på lunchen om inte ungarna vill rida.

Jag tränade på gymmet i morse, strategiskt planerat för att få lite självförtroende inför ett möte jag stressat upp mig själv inför (suck). Både träningen och mötet gick i alla fall bra hehe.

Bäst/roligast var utfall och hantelrodd. Vågar lägga på lite mer vikt igen, kul :D Ska träna vidare med detta program nu över semestern och sen får jag nytt upplägg till mitten av augusti ungefär :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka