Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp. Men ikväll har jag lyssnat på kroppen och inte tränat trots att jag planerat det. Känner nu att jag börjar ångra mig (och störigt att jag missar mitt träningsmål för veckan med typ sju minuter). Men, nu är det bara att löpa vilolinan ut, det kan väl vara bra träning det med...

Ridit och promenerat under helgen och i morse blev det gym :) Armen blir sämre så jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att söka hjälp. Känns trist men jag fixar nog inte det här själv. Bara att inse.

Blir promenad på lunchen idag också.

Benpass idag! Fick kapa lite set för att hinna genom alla övningar.
  • Knäböj 3x6 reps - ganska stabilt men det bra racket var upptaget tyvärr.
  • Rumänska marklyft 3x8 reps - fick jättebra känsla, lyckades få till tekniken bra! Putta bak rumpan, stark bål.
  • Hip thrust i smithmaskin 3x10 reps - bra känsla här också, bränn i röven 😂
  • Sittande lårcurl 3x10 reps - ökade lite här, det kändes!
  • Benspark 3x10 reps - stabilt, liten ökning även här.
Avslutningsvis:

2 minuter:
14 kcal roddmaskin
Burpee med hopp över hantel resten av tiden (6 reps)
1 min vila
14 kcal roddmaskin
Burpee med hopp över hantel resten av tiden (7 reps)
1 min vila

2 min:
14 kcal roddmaskin
Utfall bakåt med hantlar resten av tiden (7 st per ben)
1 min vila
14 kcal roddmaskin
Utfall bakåt med hantlar resten av tiden (7 st per ben)

Absolut ingen del sv mig var sugen på det här passet idag. Men jag känner ju mig själv och vet att jag får nervösa ryckningar i hjärnan senare i veckan om jag skulle byta plats på passen, eller hoppa över det här.
Så ja. Drop n Rise. Pissjobbigt. Men done. ✅
IMG_8784.webp

Kanske lite off-topic, men nån som har nått bra märke på träningstights/överdelar som håller ihop lösmage? 😅

Kanske lite off-topic, men nån som har nått bra märke på träningstights/överdelar som håller ihop lösmage? 😅
Okej, kanske ska förtydliga ett mid-workout inlägg 🙈:
Har i dagsläget ett nytt par av Engelsons 'vinter'fodrade leggings i en mindre storlek än tidigare (yay) men, de är dels lite för varma för träning inomhus, och går "bara" upp till naveln, så lösskinnet där utöver lever sitt eget liv vid mer intensiva rörelser 😆 vilket stör mig lite 😗
Så tänkte att om jag likas vill ha ett par svalare än dessa så kanske det finns de som går högre?
Eller ett linne lr nått att ha innanför som fyller lite samma funktion?
Nått märke lr modell som är poppis?

Annars så bjöd kvällen på cirkelträning med styvfarsan i det nybyggda gymmet på byaskolan. Helt klart enklare få sig iväg när man oftast får va själv 😁 nytt pass på torsdag 😁

Jahopp. Men ikväll har jag lyssnat på kroppen och inte tränat trots att jag planerat det. Känner nu att jag börjar ångra mig (och störigt att jag missar mitt träningsmål för veckan med typ sju minuter). Men, nu är det bara att löpa vilolinan ut, det kan väl vara bra träning det med...
Det är det verkligen! Vet precis hur svårt det kan kännas mentalt men det är absolut en sådan där sak som det är bra att öva på, och som kroppen kommer att tacka en för i längden. Starkt jobbat :heart

Idag är jag lite extra stolt över att jag tog mig iväg till gymmet. Har haft ganska brutal ångest sedan i morse vilket kulminerade i ett litet sammanbrott på lunchrasten. Var sedan tvungen att jobba över lite för att hinna ikapp och var både hungrig och frusen när det var dags att ge sig iväg till kvällens knäböjspass. Men jag tog mig dit. Kände att en ny ångestattack var på väg under uppvärmningen och var på vippen att gå hem, men coachen såg att det inte stod helt rätt till och tog mig åt sidan för att stämma av lite. Efter att ha berättat lite kortfattat vad som pågår (och gråtit en skvätt :o) bestämde vi att jag skulle ta en plats längst in i hörnet, inte lägga någon press på mig att varken lyfta tungt eller vara social med de andra utan bara tänka på det som rörelse och att all rörelse är bra rörelse.

Det blev ett riktigt hyfsat pass i slutändan, kroppen var mer med på noterna än jag hade väntat mig och jag kunde öka vikten i två övningar jmf med förra veckan. Kan inte påstå att det känns sådär värst mycket bättre mentalt, men det var skönt att koppla bort hjärnan och fokusera på kroppen i en timme. Nu choklad och Gilmore Girls i sängen :heart

Okej, kanske ska förtydliga ett mid-workout inlägg 🙈:
Har i dagsläget ett nytt par av Engelsons 'vinter'fodrade leggings i en mindre storlek än tidigare (yay) men, de är dels lite för varma för träning inomhus, och går "bara" upp till naveln, så lösskinnet där utöver lever sitt eget liv vid mer intensiva rörelser 😆 vilket stör mig lite 😗
Så tänkte att om jag likas vill ha ett par svalare än dessa så kanske det finns de som går högre?
Eller ett linne lr nått att ha innanför som fyller lite samma funktion?
Nått märke lr modell som är poppis?

Annars så bjöd kvällen på cirkelträning med styvfarsan i det nybyggda gymmet på byaskolan. Helt klart enklare få sig iväg när man oftast får va själv 😁 nytt pass på torsdag 😁
Jag har träningstightsen därifrån men har nog inte testat deras vinterfodrade, tror det är fritidstights mina heter.
Men jämfört jag mina två modeller så är träningstightsen högre i midjan. På mig sitter de typ strax under revbenen typ, gott och väl ovanför naveln.
Nu är jag kanske lite mellan storlekar och valde den större, så det kanske spelar in lite. Men jag har varit nöjd med midjehöjden ialla fall, så är du nöjd med dina andra därifrån så hade jag nog testat de vanliga träningstightsen. :)

Jag har tränat två ganska rejäla morgonpass nu må-tis. Igår kände jag mig trött och segstartad men idag kände jag mig pigg igen. Passen gick lika bra oavsett men känslan var väldigt olika. Men kom ur söndagen lite tom både på sömn och näring så det var säkert det.

Imorgon blir det ingen träning för jag ska lämna blod på morgonen! Första gången någonsin så wish me luck!

Torsdag något lite lättare pass efter blodgivningen och sen kanske något konditionspass i helgen men ska jobba så vi får se.

Tå squat 10kg 2x10

Hack squat 0/30/30/60/60kg 6/6/6/4/4
Körde med en platta under hälarna igen och fokuserar på djup och formen

KB half kneeling Wood chopper 8kg 2x10

Superset; DB RDL 18kg 3x10
KB swing 16kg 3x10

Höjt till 18kilos hantlar 💪kändes helt okej. Ska se om jag kan hitta en tyngre KB men det är risk att det blir för stort hopp. Får öka repetitionerna istället då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka