Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom det är skräpväder och halt/slaskigt ute går jag mina rehabpromenader i källarkorridoren och trappan, funkar utmärkt! Det gör stor skillnad att inte behöva gå försiktigt pga underlaget. Haft ytterligare några bakslag så gymkortet blir inte direkt välanvänt, men nu i veckan borde jag kunna genomföra ett litet benpass igen. Och snart blir det fysiobesök igen för att få nytt rehabprogram :up:

Tre steg framåt och två tillbaka är lite melodin här just nu. Men det går åtminstone stadigt åt rätt håll över tid

Benpass idag och knäböjen går framåt!! :banana: En 2a på 60 kg idag vilket är PB, jag siktar nu mot 70 kg långsiktigt. Möjligtvis har jag faktiskt tagit 65 kg vid något tillfälle men det måste vara minst sju år sen och finns inte antecknat någonstans så räknar 60 som mitt PB 😅

Hade lite tidsbrist idag och gjorde dessutom 8 set knäböj istället för 5 bara för det kändes så bra :angel: Så fick skippa vissa övningar och set. Men ändå ett bra pass.

Knäböj
Sittande lårcurl
Rumänska marklyft - bra känsla, kanske hjälpte att ha aktiverat baksidan ordentligt innan?
Benpress

50 min överkropp, inga märkvärdigheter, samma gamla vikter 😂
Tog en spännisbild när jag kom hem för skojs skull 😁
9838.webp

Riktigt gött pass!
Pulsen får sig en omgång nu när jag börjar med 10min löpning istället för 6min crosstrainer.
Men roligare är det. Blir också mer sliten iofs, så marklyften var...tunga.
Men eftersom planen inte är att springa snabbare eller längre - så vänjer sig kroppen nog tillslut.

Benpass med bonusbänk idag.
Måste ge min ländrygg och mage lite kärlek märker jag, kanske kan knöla in det i överkroppspassen.
Har även blivit ordinerad wall slides och någon axel-stretch (den senare fanns inte i appen, men gjorde den mellan set) av fysio för min rygg. De är SJUKT jobbiga :rofl:
Står och flåsar som en galning under tiden. Väldigt bra dock.

IMG_4753.webp

Riktigt gött pass!
Pulsen får sig en omgång nu när jag börjar med 10min löpning istället för 6min crosstrainer.
Men roligare är det. Blir också mer sliten iofs, så marklyften var...tunga.
Men eftersom planen inte är att springa snabbare eller längre - så vänjer sig kroppen nog tillslut.

Benpass med bonusbänk idag.
Måste ge min ländrygg och mage lite kärlek märker jag, kanske kan knöla in det i överkroppspassen.
Har även blivit ordinerad wall slides och någon axel-stretch (den senare fanns inte i appen, men gjorde den mellan set) av fysio för min rygg. De är SJUKT jobbiga :rofl:
Står och flåsar som en galning under tiden. Väldigt bra dock.

Visa bifogad fil 180172

Du kan inte ta löpningen efter? :) jag kör aldrig cardio innan styrka just för att jag vill ha kvar all kräm till styrketräningen!

Du kan inte ta löpningen efter? :) jag kör aldrig cardio innan styrka just för att jag vill ha kvar all kräm till styrketräningen!
Egentligeen, är bara lite nervös att jag ska strunta i den då 😅
Och risken för noll uppvärmning :angel:

Men kanske kan göra stretcharna jag gör vanligtvis och sen bara lägga på ett par set lätta mark till iofs?
Måste ju inte vara så blodigt.

Egentligeen, är bara lite nervös att jag ska strunta i den då 😅
Och risken för noll uppvärmning :angel:

Men kanske kan göra stretcharna jag gör vanligtvis och sen bara lägga på ett par set lätta mark till iofs?
Måste ju inte vara så blodigt.

Låter som den uppvärmingen jag kör, tycker den funkar fin fint! Men allt är ju individuellt ☺️

Fick ont i ryggen och typ höftböjarna imorse vid morgonfodringen. Undrar om det är delay onset muscle soreness?
Känns mer som när jag får febervärk i musklerna än "ont".

Hoppas det ger med sig mer mer alvedon då det är gym i eftermiddag.

Fick ont i ryggen och typ höftböjarna imorse vid morgonfodringen. Undrar om det är delay onset muscle soreness?
Känns mer som när jag får febervärk i musklerna än "ont".

Hoppas det ger med sig mer mer alvedon då det är gym i eftermiddag.
Tog mig till gymmet och det kändes helt okej när jag väl var där.
Skulle kört trappmaskin + air bike men hade glömt mina hörlurar. 🫠 så vägrade.
Så det fick bli ett vanligt gympass.

Uppvärmning; hopp tå-touch 20x3/enbens sidohopp+kant 8x2 /nerhopp/upphopp + axlar + rygg + tå squat + squat

Superset; Roddmaskin 3x10 52/59/59kg
Bröstpress 3x10 45/45/45kg

Tricep pushdown 7,5kg 2x8 + 4extra vänster

Superset;
Abduction 3x12 86kg
Adduction 3x12 55kg

Jogg 45+15sek x6 min

Idag överraskade jag mig själv och var på gymmet för ett pass pilates vid 06.30 😅! När klockan ringde undrade jag hur fan jag tänkt, men nu när man kommit hem efter jobb och stall känns det grymt skönt att inte behöva tänka på träning 😁👌!

I morgon har vi vårt sista PT-pass, kommer kännas märkligt för vi har tränat för henne i stort sett varje vecka i 1,5 år nu! Så i morgon blir en sista InBody-vägning, ska bli spännande att kunna sammanställa dessa 1,5 år måttmässigt💪

IMG_4470.webp

Gårdagens ben/core. Träningsvärk i rumpan idag 😅 Fick träna på vanliga kommersiella gymet (ist för jobb gymet) klockan 16.30-17.30 och det var så mycket folk. Skulle egentligen gjort fler set deadbug men det fanns ingenstans jag kunde ligga utan att känna mig ivägen så gjorde situps istället.
Längtade tillbaka till mina 6.00-pass på lilla jobb gymet 😅

Hoppas på ett överkroppspass imorgon men stora barnet har haft kräksjuka precis så vi får se vad som händer här hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat