Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en promenad på 5km direkt efter jobbet och nyss ett väldigt lugnt och skönt löppass med min kompis ❤️
38185.webp

Är så sugen på att träna efter denna oändliga jobbhelgen! Lite sent att dra ut till gymmet nu kanske men hela familjen är ledig imorgon så det finns goda chanser till träningsluckor under dagen.

Har haft ganska ont i armbågen under helgen men har insett att den inte mår så väl av passivitet. Så, det är bara att träna vidare men jag är fortfarande osäker på hur jag ska tänka med marklyften. Det kommer ju ingen skarp smärta när jag lyfter men blir lite irriterat i efterhand. Så svårt! (Kollade tider hos fysio. Fanns någon strötid hos icke-ordinarie i vecka 35. Der var den tidigaste tiden. Alltså då räknar jag med att vara smärtfri så det blev ingen bokning :cautious:.)

Dagens:
Cross Trainer (Elliptical): 5min
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 12 x 25, 8 x 39, 10 x 32, 10 x 32, 10 x 32
Lat Pulldown: 12 x 25, 8 x 39, 10 x 32, 10 x 32, 10 x 32
Superset:
Incline Dumbbell Press: 8 x 10 (YR!), 5 x 12.5 (YR!), 5 x 12.5, 5 x 12.5, 3 x 15 (PR!)
Dumbbell Lateral Raise: 8 x 4, 5 x 5, 5 x 5, 5 x 5, 6 x 5 (YR!)
Superset:
Reverse Machine Fly: 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18
Machine Chest Fly: 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18
Crunch: 5x8xBW

Kändes bra.:)
Nu väntar ett gäng nätter, så det blir träning när det passar/om det passar.

Min kropp är klen och träningsvärken i axlar/axlar/bröst är idag galen. 😆 Fick till och med ta värktabletter, aldrig hänt förut 😂🙈

Funderar på om det ska bli en vilodag idag eller om jag ska hitta någon kroppsdel som inte värker och träna den. 🤔
Lite sent men jag röstar på vila! Mer är inte alltid bättre och det är i vilan kroppen bygger upp sig igen ❤️

Är så sugen på att träna efter denna oändliga jobbhelgen! Lite sent att dra ut till gymmet nu kanske men hela familjen är ledig imorgon så det finns goda chanser till träningsluckor under dagen.

Har haft ganska ont i armbågen under helgen men har insett att den inte mår så väl av passivitet. Så, det är bara att träna vidare men jag är fortfarande osäker på hur jag ska tänka med marklyften. Det kommer ju ingen skarp smärta när jag lyfter men blir lite irriterat i efterhand. Så svårt! (Kollade tider hos fysio. Fanns någon strötid hos icke-ordinarie i vecka 35. Der var den tidigaste tiden. Alltså då räknar jag med att vara smärtfri så det blev ingen bokning :cautious:.)
Var lite försiktig där, jag ignorerade liknande och här sitter jag nu :down: Jag hade aldrig (aldrig!) ont under träning utan bara efteråt (typ dagen efter) men körde på ändå…

Gym idag! Körde på ordentligt i benpressen och tog flera reps-PB, sista setet var dessutom på en vikt jag aldrig tagit förut.

Fick hem ett nytt hopprep och var tvungen att testa lite på kvällen, det gick jättebra och det är så kul att lära sig nåt nytt!! :) Lärde mig hipp som happ att korsa hopprepet framför mig och sen hoppa vidare, ett sånt där klassiskt hoppreptrick. Kul!

Dagens pass, blev visst en hiskeliga massa reps. 😆
Oerhört nöjd över att jag fixade plankan på samma tider som innan uppehållet. Inte lika lätt som då, men jag stod hela tiderna ut iaf. 🤓✌🏻

Träningstid: 01h 05m
Planka: KV 00:00:45, KV 00:00:45, KV 00:01:00
Pullover: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande skidåkare: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande hantelpress: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Sätesbrygga: 10 x KV +17, 10 x KV +17, 20 x KV +17 (PB!)
Hantelcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Shrug med hantlar: 15 x 8,5, 15 x 8,5, 20 x 8,5 (PB!)
Hammarcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Stående tricepsextension med hantel: 15 x 8, 15 x 8, 5 x 17
Sidolyft med hantlar: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Omvända hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Axelpress med hantlar: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 12 x 8,5
Set: 39
Reps: 400
Herregud vad många övningar! Tar det inte hur lång tid som helst? :eek:

Var lite försiktig där, jag ignorerade liknande och här sitter jag nu :down: Jag hade aldrig (aldrig!) ont under träning utan bara efteråt (typ dagen efter) men körde på ändå…
Så hade jag det med min axelskada också och det var så himla frustrerande och svårt att veta vad som funkade och inte eftersom det inte kändes förrän efteråt om jag gjort fel eller för mycket. Lider med dig och hoppas att det går över snart @Nordthor! :heart

Jag har vilat från gymmet i drygt en månad eftersom min rygg spökat. Är på så dåligt humör konstant, tror det är träningen och att jag inte sover ordentligt när jag inte tränar… Nu känns ryggen ganska bra så om det inte vänder ska jag försöka våga mig iväg på ett försiktigt pass i veckan. Håll tummarna för mig 🙈

Ett gäng 400 meters-intervaller med laget blev dagens träning, mest för att känna på hur den distansen känns på löparbana vilket är det format som gäller på tävlingen. Jag hade en misstanke om att jag är en sådan som gillar att springa på löparbana och kan meddela att det stämmer. Jag var näst snabbast i vårt lag idag, så jag känner mig rätt lugn inför själva löp-delen vilket verkligen inte är en självklarhet i mitt liv :)

Jag ska verkligen försöka! Och så får jag tänka att det nog inte tar så lång tid att komma upp i vikt igen i marklyft om jag vilar från det över sommaren.

Hade iaf en av akutläkarna till att klämma lite på armbågen för ett tag sedan och han höll med om att ligamentskada var en rimlig diagnos. (Och eftersom instabilitet finns men inte är så "stor" så gissar jag själv på lätt till måttlig.)

Får hitta någon gyllene mellanväg när det gäller träning nu för det gör lika ont när jag är passiv som när jag lyfter för mycket.

50 minuter kettlebell såhär mitt på dagen (pruttvarmt, hade inte mycket kläder kvar när passet var färdigt). Var snäll med vikterna så det blir spännande att se vad armbågen säger ikväll. Är kanske förpassad till HIIT-pass och cykling hela sommaren (vilket iof inte är fel alls).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka