Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite sent men jag röstar på vila! Mer är inte alltid bättre och det är i vilan kroppen bygger upp sig igenMin kropp är klen och träningsvärken i axlar/axlar/bröst är idag galen.Fick till och med ta värktabletter, aldrig hänt förut
Funderar på om det ska bli en vilodag idag eller om jag ska hitta någon kroppsdel som inte värker och träna den.![]()
Var lite försiktig där, jag ignorerade liknande och här sitter jag nuÄr så sugen på att träna efter denna oändliga jobbhelgen! Lite sent att dra ut till gymmet nu kanske men hela familjen är ledig imorgon så det finns goda chanser till träningsluckor under dagen.
Har haft ganska ont i armbågen under helgen men har insett att den inte mår så väl av passivitet. Så, det är bara att träna vidare men jag är fortfarande osäker på hur jag ska tänka med marklyften. Det kommer ju ingen skarp smärta när jag lyfter men blir lite irriterat i efterhand. Så svårt! (Kollade tider hos fysio. Fanns någon strötid hos icke-ordinarie i vecka 35. Der var den tidigaste tiden. Alltså då räknar jag med att vara smärtfri så det blev ingen bokning.)
Herregud vad många övningar! Tar det inte hur lång tid som helst?Dagens pass, blev visst en hiskeliga massa reps.
Oerhört nöjd över att jag fixade plankan på samma tider som innan uppehållet. Inte lika lätt som då, men jag stod hela tiderna ut iaf.
Träningstid: 01h 05m
Planka: KV 00:00:45, KV 00:00:45, KV 00:01:00
Pullover: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande skidåkare: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Liggande hantelpress: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Sätesbrygga: 10 x KV +17, 10 x KV +17, 20 x KV +17 (PB!)
Hantelcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Shrug med hantlar: 15 x 8,5, 15 x 8,5, 20 x 8,5 (PB!)
Hammarcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Stående tricepsextension med hantel: 15 x 8, 15 x 8, 5 x 17
Sidolyft med hantlar: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Omvända hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Axelpress med hantlar: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 12 x 8,5
Set: 39
Reps: 400
Så hade jag det med min axelskada också och det var så himla frustrerande och svårt att veta vad som funkade och inte eftersom det inte kändes förrän efteråt om jag gjort fel eller för mycket. Lider med dig och hoppas att det går över snart @Nordthor!Var lite försiktig där, jag ignorerade liknande och här sitter jag nuJag hade aldrig (aldrig!) ont under träning utan bara efteråt (typ dagen efter) men körde på ändå…
Haha det där passet tog 1h 5min, jag kör många supersets och korta setvilorHerregud vad många övningar! Tar det inte hur lång tid som helst?![]()
Jag ska verkligen försöka! Och så får jag tänka att det nog inte tar så lång tid att komma upp i vikt igen i marklyft om jag vilar från det över sommaren.Var lite försiktig där, jag ignorerade liknande och här sitter jag nuJag hade aldrig (aldrig!) ont under träning utan bara efteråt (typ dagen efter) men körde på ändå…