Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en ”spännis/formbild” efter också. Lite kul att man ser lite muskler ändå :D Och att man klarar bygga det även i ett litet hemmagym i källaren.

IMG_7384.webp

Dags för marklyft! Har fortfarande träningsvärk sedan bänkpressen i förrgår men tror och hoppas att det värmer ur.

Lite ot så har jag börjat fundera på om jag kanske ska söka till ambulansen. Fystester innan anställning finnes (lite oklar utformning dock), så det är bara att lyfta på. (Är ändå lite av en win-win att jag i så fall "måste" träna pga jobbet och att jag måste träna pga roligt.)

Fredagsträning check! ✅

1. Utfall i smithmaskin, 5x8 reps - jäklar det tog bra! 😅 Körde på 27 kg första fyra seten men det kändes riktigt tungt så tog sista setet på 22 kg med några fler reps.
2. Sumoböj i smithmaskin, 5x8 reps - här fick jag prova mig fram med vikterna så hade kunnat köra tyngre.
3. Utfall bakåt med hantlar, 4x8 reps per ben - körde med 9 kg-hantlar och det kändes i trötta ben.
4. Benpress, 4x10 reps - här var benen trötta men jag är nöjd att jag fixade alla repetionerna på 54 kg.

Får se hur träningen blir i helgen, skulle vilja få till ytterligare ett pass men kommer anpassa lite efter familjen :)

Uppvärmning mycket hopp

Superset; Lateral step up 3x8 på box
Glute bridge 3x8 + boll mellan knän

Kliver upp på högre höjd och nästa gång ska jag göra färre rep, de sista på varje ben blir rätt kassa.

Box assisted pistol squat 2x6

Superset;
Militärpress 3x10 20kg
Reverse fly 3x10 3kg tänk på tummen

Jesus lift 2x8 4kg
Isometric hålla T 3kg 2x30sek

Hoppade jobb då rullbanden var upptagna.

Det blev gym idag med. :)

Cross Trainer (Elliptical): 10min

Superset:
Assisted Chin-Up: 5 x BW -91, 5 x BW -91, 6 x BW -91, 7 x BW -91, 8 x BW -91
Assisted Dip: 5 x BW -91, 5 x BW -91, 6 x BW -91, 7 x BW -91, 8 x BW -91

Superset:
Lat Pulldown: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Cable Close Grip Seated Row: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25

Sedan körde jag gårdagens och dagens yogavideo från januarilistan (yoga with Adriene) och den sista var core, klarade verkligen inte allt, men det kändes att det tog i alla fall. 🧘‍♀️😊

Så nu kan jag vara klar med träning för veckan, så om jag inte vill gå och träna i helgen behöver jag inte det. Känns skönt. 😊

Dagens femmilare (fyra mil cykel och en mil vandring) i ruggigt kallt väder, runt noll men hård kuling med fuktig luft direkt från havet, inte som för några dagar sen med rena vårvädret.

Smygehuk i söndags:
Imponerande!

Jag var ute och joggade/gick 3,5 km och det tyckte jag räckte idag! Precis som du skriver fruktansvärt kall vind 🥶

För första gången i mitt liv lyckades jag idag jogga (otroligt långsamt) med stängd mun, alltså bara andas med näsan. Min utmaning just nu med konditionsträningen är att jogga med så lugn puls som möjligt och att bara andas med näsan gjorde faktiskt att jag snabbare kände så fort pulsen började närma sig ”för hög”.
Förutom isvinden ett lugnt och trevligt litet pass idag. Hoppas på gym imorgon!

Dags för marklyft! Har fortfarande träningsvärk sedan bänkpressen i förrgår men tror och hoppas att det värmer ur.

Lite ot så har jag börjat fundera på om jag kanske ska söka till ambulansen. Fystester innan anställning finnes (lite oklar utformning dock), så det är bara att lyfta på. (Är ändå lite av en win-win att jag i så fall "måste" träna pga jobbet och att jag måste träna pga roligt.)
Ja sök! Min svägerska jobbar på ambulansen. Det verkar otroligt givande och roligt (och jobbigt såklart)

Ja sök! Min svägerska jobbar på ambulansen. Det verkar otroligt givande och roligt (och jobbigt såklart)
Tänkte åka med några pass och se om det (fortfarande) känns kul. Lite läskigt att börja jobba med sjuka vuxna istället för sjuka barn bara. Fick reda på hur fystesterna såg ut igår. Det bör inte bli problem men plankan ingick vilket är en av mina hat-övningar. (Behöver iof bli bättre på att träna core lite mer fokuserat så det är bara att börja.)

Blev lite ot och lite träning i samma inlägg :angel:

Tänkte åka med några pass och se om det (fortfarande) känns kul. Lite läskigt att börja jobba med sjuka vuxna istället för sjuka barn bara. Fick reda på hur fystesterna såg ut igår. Det bör inte bli problem men plankan ingick vilket är en av mina hat-övningar. (Behöver iof bli bättre på att träna core lite mer fokuserat så det är bara att börja.)

Blev lite ot och lite träning i samma inlägg :angel:
Kommer gå kanon! Hon gick också vägen från barn-akut till ambulans. 🤗

Jag hade inte en chans att hinna träna under konferensen, jag hade som mest en timmes paus mellan möte & möte eller möte & middag och jobbade 13 resp 14 timmar de dagar jag var iväg, så jag hade inte ett dugg dåligt samvete över att packa ner träningskläderna oanvända när jag vände hemåt igår. Däremot lyckades jag ta mig iväg på styrkepasset (fokus OHP och pull ups) igår eftermiddag men det blev väldigt tydligt hur urlakad jag var efter veckan, kroppen var verkligen seg som kola, jag mådde lite illa och det var inte många övningar som kändes bra. Ändå glad att jag gjorde det och skönt med lite lagom mycket träningsvärk idag!

Nu fokus vila och återhämtning, nästa träningspass blir på måndag kväll!

Just det, har ju glömt att skriva att jag anmält mig till en ny tävling! Samma organisatör som den jag var med i förra året, men större skala och heldagstävling i London istället för "bara" två timmar här i min hemstad. Vi är fem tjejer från gymmet som bildat lag och det ska bli så himla kul! Det är inte dags förrän sista helgen i juni så jag tänker att det blir en bra grej att hålla igång träningsmotivationen med nu när mina Hyrox-planer brunnit inne (vet inte om jag skrivit om det heller men min tilltänkta Hyroxpartner fick bältros i december och är jättedålig så hon kommer inte att kunna träna nämnvärt på åtminstone ett par månader). Jag har inte helt koll på formatet än men tror att det är två deltävlingar på förmiddagen och två på eftermiddagen, alltihop en blandning av styrka och kondition, och så är det det totala resultatet som räknas. Med tanke på att vårt lagnamn är Here for the Beer är vi dock måttligt intresserade av just resultaten ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka