Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ett hemmapass imorse när jag inte kunde somna om.
Air Squat: 6 x BW, 8 x BW, 10 x BW, 10 x BW, 10 x BW
Dumbbell Shoulder Press: 6 x 2.5, 8 x 2.5, 10 x 2.5, 10 x 2.5, 10 x 2.5
Crunch: 6 x BW, 8 x BW, 10 x BW, 10 x BW, 10 x BW
Lying Leg Raise: 6 x BW, 8 x BW, 10 x BW, 10 x BW, 10 x BW
Dead Bug: 5 x BW, 5 x BW, 5 x BW

Och så blev det ett litet pass på gymmet innan yoga-passet också
Cross Trainer (Elliptical): 10min
Superset:
- Leg Extension: 10 x 18, 10 x 25, 10 x 32, 10 x 32, 10 x 32
- Seated Leg Curl: 10 x 18, 10 x 25, 10 x 32, 10 x 32, 10 x 32
Dumbbell Shoulder Press: 6 x 3, 6 x 3, 6 x 3, 6 x 3, 6 x 3
Superset:
- Hip Adduction Machine: 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32
- Hip Abduction Machine: 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32

Med det har jag klarat strengthlogs månadsutmaning.😊

Benpass, kändes bra.
Nackövningarna från fysio gjorda också :wtf:
Snaaart uppe på 100kg mark igen! Soon™️!

Älskar volymerna som blir med benpress :angel:

Fattar dock inte hur man gör sittande lårcurl bra alltså. Konstiga, jobbiga maskin!
Men vad göra istället? (som inte är rumänska mark).

IMG_4849.webp

Här blir det lite ofrivillig vila några dagar. Fick elaka sprutor i handen igår och kan inte använda den alls idag, grymt ont att ens snudda vid den. 😅🙈

Förhoppningsvis har den akuta smärtan lagt sig till imorgon så jag kan köra ett magpass utan vikter iaf.
Idag har det bara blivit promenad, men skön rörelse det också iofs! 😁

Benpass, kändes bra.

Fattar dock inte hur man gör sittande lårcurl bra alltså. Konstiga, jobbiga maskin!

Visa bifogad fil 180542
Tycker lårcurl är så olika mellan maskiner! Hade en på ett gym som var riktigt bra men gymet jag bytte till var jättekonstig och ingen alls go känsla.
De har ingen liggande lårcurl?

Annars vet jag inte. Fortsätter göra rumänska för evigt amen pga vet inte något bättre alternativ tyvärr.

Du är riktigt stark i marklyften!! 💪

Benpass, kändes bra.

Visa bifogad fil 180542

Jag kan absolut inte göra sittande lårcurl, får inte till det överhuvudtaget?? 😂 känns som att den inte är utformad för min kropp.

Idag var jag på mitt första Hyroxpass 🥳! Det var hårt och svettigt och kul och vedervärdigt, nu är jag död 😅😂!

IMG_6995.webp

Gjorde sledpush för första gången, tror det var på 105 kg ink släde. Och farmers carry med 38 kg kettlebell i varje näve var svettigt 😅

Men det här kan jag tänka mig att göra igen 🙌

Idag var jag på mitt första Hyroxpass 🥳! Det var hårt och svettigt och kul och vedervärdigt, nu är jag död 😅😂!

Visa bifogad fil 180561

Gjorde sledpush för första gången, tror det var på 105 kg ink släde. Och farmers carry med 38 kg kettlebell i varje näve var svettigt 😅

Men det här kan jag tänka mig att göra igen 🙌
Herregud, din greppstyrka måste vara helt sjuk! (tänker alltså på 38 kg farmers carry här) :eek:

Ser ut som ett toppenpass annars!

Buhu, jag har tydligen retat upp min armbåge igen :down: Tror det är en kombination av att jag sover med ett barn på armen väldigt ofta plus att jag lägger för mycket vikt i händerna när jag har skivstång på ryggen. Ska ta åtminstone en veckas vila från såna övningar som kan trigga och sen se om jag kan starta upp försiktigt igen.

Nån som har tips hur man undviker att ta vikt i händerna i tex knäböj? Jag har relativt låg stångplacering skulle jag säga, om än inte full low bar.

Buhu, jag har tydligen retat upp min armbåge igen :down: Tror det är en kombination av att jag sover med ett barn på armen väldigt ofta plus att jag lägger för mycket vikt i händerna när jag har skivstång på ryggen. Ska ta åtminstone en veckas vila från såna övningar som kan trigga och sen se om jag kan starta upp försiktigt igen.

Nån som har tips hur man undviker att ta vikt i händerna i tex knäböj? Jag har relativt låg stångplacering skulle jag säga, om än inte full low bar.
Vad tråkigt 🙁

High bar tycker jag är mycket mer skonsamt mot handlederna iaf då det kanske kan vara värt att testa? Frontböj känns som att det skulle vara ett sämre alternativ?
Sen finns ju den här sjuka varianten https://www.styrkelabbet.se/zercher-squat/, aldrig testat själv och den ser ju inte så snäll ut för just armbågarna men handlederna får ju noll belastning iaf.

Testa om det hjälper att inte ha tummen runt stången, och laborera med vidden på greppet för att hitta en fattning som kan funka.

@Trollunge @Frokennordberg Tack för tips! ❤️ Ska testa mig fram sen när det har lagt sig. Fick samma problem förra vintern men sen körde jag mest maskiner och hantlar och när jag började med skivstången igen hade jag glömt bort det :meh:

Jag hade tänkt träna ett alternativt pass idag men jag har känt mig så himla trött de senaste dagarna så det fick bli en längre promenad istället. Skönt i solen :)

Men bänkpress alltså. Det känns ändå kul nu! (Inte roligare än marklyft men det växer på en.) Förra veckan fixade jag 37,5×5×1 därefter 35x5x4 efter att jag hade maxat på 47,5. Idag orkade jag 37,5×5×5 så på något oplanerat vis går det framåt. Får börja på 40 nästa gång.

Träningsabstinens och drog ett Drop n Rise-pass med kettlebell trots att jag borde vila handen ett tag, nåja, sänkte vikten iaf. 😅🥳

Träningstid: 00h 35m
Superset:
Kettlebellsving: 10 x 8, 9 x 8, 8 x 8, 7 x 8, 6 x 8, 5 x 8, 4 x 8, 3 x 8, 2 x 8, 1 x 8, 1 x 8, 2 x 8, 3 x 8, 4 x 8, 5 x 8, 6 x 8, 7 x 8, 8 x 8, 9 x 8, 10 x 8
Goblet squat: 10 x 8, 9 x 8, 8 x 8, 7 x 8, 6 x 8, 5 x 8, 4 x 8, 3 x 8, 2 x 8, 1 x 8, 1 x 8, 2 x 8, 3 x 8, 4 x 8, 5 x 8, 6 x 8, 7 x 8, 8 x 8, 9 x 8, 10 x 8
Set: 40
Reps: 220

Svettig som attan och endorfinerna pirrade i hjärnan, perfekt ju! 😁

Inget gym för mig idag. Blev sjuk i tisdags och var säng/soffliggande från kl 17 på tisdag till i morse typ 😅 Mått så jäkla dåligt. Mycket bättre nu så jag orkar jobba iallafall men något fysiskt går nog knappt. Ska se om jag orkar ut på en liten lunchpromenad idag bara för att få luft och röra på kroppen som inte är van att ligga i soffan så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur