Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag kånkat färdig, var väldigt nöjd med att ta kängorna, förhoppningsvis är foten tillräckligt nöjd även imorgonFunderar också kring skor. I helgen ska jag kånka på en del tunga vikter och velar lite kring vad jag ska ha på mig då. Mina vanliga skor för träning är helt utan dämpning och det kommer inte att vara så bra för min fot när jag ska förflytta mig med tung vikt. Löparskorna är alldeles för svampiga så det går inte heller. Två ytterligheter!
Funderar på om mina trailskor(-ish) eller mina kängor kan vara ett alternativ![]()
Snabb!!Jag sprang lopp tidigare i veckan och knatade runt 5 kilometer i för mig rätt bra tempo (5.15) så nu ska jag strax ut på en riktigt lugn sexa tänkte jag. Känner mig så oförskämt bra i kroppen just nu så det är bara att go with the flow.
Jaa, jag sparrades av min kompis som är nästan 2 meter lång så fick pinna på lite för att hänga medSnabb!!
![]()
Jahopp då blir det nog inte så mycket marklyft över typ 40 framöver. Kraschade ganska hårt i backen igår. Hyperextenderade armbågsleden eftersom jag tog emot mig själv med armen utsträckt. Något hände med nacken med men det verkar mest muskulärt. Suck. Får ge detta några dagar och se om det släpper. Annars var det en kul dag! Sommarben fick jag på köpetVisa bifogad fil 185690
Heja!När man inte ska springa långt så får man hitta på ngt annat.
Bestämde att km 5-10 skulle bli ett försök att komma under 30 min och det fixade jag. Jag är ingen snabb löpare så jag är väldigt nöjd.
Visa bifogad fil 185694
Blev vila idag.
For på utflykt på förmiddagen, inte så mycket gå (3.27km) tyvärr. Tog en promenad med en kompis nyss också. (5km)
Smyger tillbaka in i tråden efter ett ofrivilligt uppehåll pga sjukdom, kassa lungor och allmänt kasst mående pga livskris.
Förhoppningsvis kan att skriva tråden, hjälpa min att få in rutinen igen.
Tog mig dock i kragen idag och körde ett kort pass med random övningar som kändes motiverande, typ.
(Herregud vad fort man tappar både flås och styrka?!)
Träningstid: 00h 38m
Kettlebellsving: 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12
Tåhävningar: 15 x 4 +12, 15 x 4 +12, 15 x 4 +12
Kettlebell raka lyft framåt: 10 x 8, 10 x 8, 10 x 8
Kettlebellpress: 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster", 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster", 10 x 8 "Höger", 10 x 8 "Vänster"
Stående tricepsextension med hantel: 10 x 12, 10 x 12, 10 x 8
Goblet squat: 10 x 16, 10 x 16, 10 x 16
Set: 21
Reps: 225
Gjorde detsamma häromdagen!Jag köpte också ett sommarkort på närmsta gymet här idag, kommer kunna träna obegränsat juni-aug. Tränar ju annars på jobbgymet men under semestern kommer jag ju inte åka dit för att träna så detta blir nog toppen.
Kunde ta hela via friskvårdspengarna med![]()