Mineur
Moderator
Jag har som @pepp skrev varit ute och rest lite på senaste men annars är fokus på träningsfronten helt och hållet på tävlingen jag ska vara med i sista helgen i juni. I torsdags fick vi reda på vilka moment som kommer att ingå och i fredags hade vi första mötet med laget. Det känns faktiskt riktigt bra och stabilt, deltävlingarna (4st totalt - en ren styrka, en ren kondition och två som är en blandning av styrka och kondition) är absolut tuffa men det är ingenting som känns helt omöjligt liksom. Jag är i vanlig ordning lite nervös över de delar som innehåller löpning men vet ju att det brukar gå bra. Största utmaningen kommer att vara att brottas med "masken", som är en drygt 2 meter lång sandsäck som väger 85 kg (googla "crossfit worm" om ni är nyfikna). Den ska vi, i grupper av 3 st åt gången, utföra både push press och knäböj med och det ställer stora krav på såväl styrka som koordination och kommunikation. Som tur är råkar vårt gym äga just en sådan mask, så vi har alla möjligheter att öva under de veckor som kvarstår 
Träning den här veckan har hittills blivit en lugn (jag lovar, LUGN!
) löprunda på ca 4km, ett svinsvettigt Hyroxpass och en surflektion på ett ställe här i närheten där de byggt en vågpool där de skapar artificiella surfvågor av olika storlekar. Det var jättekul att testa men axlarna blev alldeles döda av allt paddlande med armarna!
Nu vila i två dagar och på fredag blir det frivändningspass samt lite smått och gott för överkroppen
Träning den här veckan har hittills blivit en lugn (jag lovar, LUGN!
Nu vila i två dagar och på fredag blir det frivändningspass samt lite smått och gott för överkroppen