Travhästar

Sv: Travhästar

Ja du behöver inte bli ful i munnen för det, jag har redan förklarat ovan både ordvalet vettig och min filosofiska tanke om utveckling av travet.
Ja i min närhet finns det gott om mindre bra uppfödare. Men varför tar du åt dig?

Varför jag tar åt mig? Du snackar illa om det som många här älskar. Varför komma hit och klanka ner på våra kära hästar? Du borde ju ha fattat att många skulle ha blivit upprörda (därav att jag är "ful i munnen" när jag skriver f*n, och inte använder a istället för * som du hade fått höra in real life) Visst, det är vad du tycker. Men jag tror inte det är sååå många av oss här som vill höra det.
 
Sv: Travhästar

Varför jag tar åt mig? Du snackar illa om det som många här älskar. Varför komma hit och klanka ner på våra kära hästar? Du borde ju ha fattat att många skulle ha blivit upprörda (därav att jag är "ful i munnen" när jag skriver f*n, och inte använder a istället för * som du hade fått höra in real life) Visst, det är vad du tycker. Men jag tror inte det är sååå många av oss här som vill höra det.

Jag snackar väl inte illa om er? Jag pratar om dåliga uppförade som behandlar sina hästar som slit och slängvaror. Eller älskar ni dåliga uppfödare? Jag snackar inte illa om travhästar heller. Det är ju ofta ni själva som avgör om det är en sk "skithäst" eller inte.
Och jag fattade inte att det skulle bli ett sådant ramaskri över att jag ville skriva av min om mitt egenupplevda elände inom hästvärlden, och jag la tråden i avel.

Om jag hälsade på dig i egenskap av vän, kollega eller hovslagare vilket som, är jag tveksam om du skulle svära åt mig när jag berättade för dig om denne uppfödare, och att jag är uppgiven över dennes sätt att handha sina djur. Det blir väldigt annorlunda att vara på ett forum bakom datorn. Man lägger in sina egna tolkningar i en enkel text.
 
Sv: Travhästar

Jag snackar väl inte illa om er? Jag pratar om dåliga uppförade som behandlar sina hästar som slit och slängvaror. Eller älskar ni dåliga uppfödare? Jag snackar inte illa om travhästar heller. Det är ju ofta ni själva som avgör om det är en sk "skithäst" eller inte.
Och jag fattade inte att det skulle bli ett sådant ramaskri över att jag ville skriva av min om mitt egenupplevda elände inom hästvärlden, och jag la tråden i avel.

Om jag hälsade på dig i egenskap av vän, kollega eller hovslagare vilket som, är jag tveksam om du skulle svära åt mig när jag berättade för dig om denne uppfödare, och att jag är uppgiven över dennes sätt att handha sina djur. Det blir väldigt annorlunda att vara på ett forum bakom datorn. Man lägger in sina egna tolkningar i en enkel text.

Klart jag inte skulle om du bara snackade om hur uppgiven du är över hur vissa människors hästar går till slakt. Jag själv skulle ha extremt svårt att skicka mina till döden.. Men saken är att du rent utav snackar skit om travsporten/travavel. Det är iaf så jag ser på ditt första inlägg. Uppfödare, hur många av oss tror du föder upp travare här? Du gick till "angrepp" mot folk som föder upp travare för att senare kanske gå till slakt av olika orsaker. Många av oss är uppfödare som säkert någon gång har skickat en häst till slakt. Kritiserar du uppfödare så kritiserar du oss. Inte konstigt att vi reagerar eller vad säger du?

Det där om att travet har ont om unga människor.. Visst, det kanske är sant. Men hur många ridtjejer och killar som från början börjat på en hästrygg hamnar till slut bakom hästen, sittandes i en vagn? De är definitivt många fler än de som börjar med trav för att "konvertera" till ridsporten. Räkna in mig i det första. Och tro det eller ej, gubbarnas tid är snart förbi. Det kommer bara fler och fler yngre tränare. Varför? De inser tjusningen som vissa andra inte gör.

Skulle du irl berätta för mig det du egentligen tycker om trav (som du skrev i ditt inlägg) så skulle jag definitivt säga att vår konversation är över.
 
Sv: Travhästar

Oj oj... snacka om att missförstå innehållet i TS tråd. att du orkar
är du inte lite övekänslig nu.
 
Sv: Travhästar

Shit vilket korkat inlägg, jag orkar inte ens svara.. För övrigt så tycker jag att det är super trist att titta på brukskörning eller nån trist dressyr.. Föredrar då absolut " att titta på bruna hästar som springer runt en oval"

Nä, inte BARA bruna....För nu finns det lite roligare färger ute på ovalen! :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travhästar

Oj oj... snacka om att missförstå innehållet i TS tråd. att du orkar
är du inte lite övekänslig nu.

Man blir alltid lite fundersam när det kommer nya användare och försvarar någon annan användare i en het diskussion. Speciellt när TS inte har haft så mycket medhåll hittills... Och dessutom när den nya användaren svänger sig med förkortningar som just "TS". Det är kanske inte det första man lär sig som ny användare på buke... :angel:
 
Sv: Travhästar

Kanske samma användare, som skaffat sig en ny nick!? :idea:
 
Sv: Travhästar

jag är inte ny här :cool: har varit som en fluga på väggen sen buke startade för 10 år sedan men då hette det inte bukefalos minns jag. är dock inte här så ofta längre
då ja har fått flera intessen ;)
 
Sv: Travhästar

Tyvärr ja! Lite lustigt när en pinfärsk användare kastar sig in i just en sådan här disskusion och dessutom håller på den som får mothugg.

Orkar i alla fall inte med folk som vet bäst om allt och alla och absolut inte kan ha fel i något oavsett hur lite de egentligen kan, så nu sk*ter (av hänsyn till TS uteslöt jag bokstaven I i föregående ord) jag i detta och lägger ner denna disskusion.

TS kan fortsätta leka bäst, vi andra vet att TRAV är grejen vi vill hålla på med!!
 
Sv: Travhästar

jag är inte ny här :cool: har varit som en fluga på väggen sen buke startade för 10 år sedan men då hette det inte bukefalos minns jag. är dock inte här så ofta längre
då ja har fått flera intessen ;)

Snälla lilla vän : Lägg ner. Det är inte olagligt att skaffa sig ett nytt Nick eller hålla på sin kompis. Men ett gott råd är att du och TS fortsätter leka med dockorna....
 
Sv: Travhästar

Tror inte att någon här tror en enda sekund på att du stilla tigit i 10 år och helt plötsligt nu måste göra din röst hörd.

Men i så fall borde du veta att disskusioner liknande den här varit på tapeten förut, och inte f*n har ni lyckats med att omvända någon denna gång heller.
 
Sv: Travhästar

Tyvärr ja! Lite lustigt när en pinfärsk användare kastar sig in i just en sådan här disskusion och dessutom håller på den som får mothugg.

Jag är böjd att hålla med. Mycket märkligt sammanträffande. Det är lustigt att nya användare alltid hittar de hetaste diskussionerna också.
 
Sv: Travhästar

Nu vill jag be er så snällt jag bara kan att sluta skicka elaka pm till mig. Jag fattar inte varför många av er måste vara så vidriga. Jag är inte ny här och jag vet hur buke fungerar med nick, troll osv men jag fattar inte iallafall hur ni kan vara så här taskiga på travsidan. Jag har försökt att sätta er in i min syn på problemt och jag har lyssnat på er och tagit till mig av era erfarenheter men det verkar ju inte finnas något problem så vad bråkar ni om. SC- Du har pm, (men det har du väll redan sett)
 
Sv: Travhästar

och jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 797
Senast: Masse
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 144
Senast: MayGrace
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
14 016
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 932
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp