Turridning i Dalarna för yngre barn.

Kristall10

Trådstartare
Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara någon som tar emot nybörjare under 12 år. Dottern är 7 år, har ridit lite hos oss när de hälsat på ett par gånger per år.
Är det någon som har tips om någon arrangör i Dalarna som tar emot även yngre barn?
 
Ni kan ju kontakta de ställen som finns och höra om de kan göra en speciallösning om ni är flera i familjen som ska med. Då kan turen helt anpassas efter er, vilket ju inte funkar om andra är med. Men kommer troligen bli dyrare.
 
Finns ingen ponnyridskola i trakten?
Här finns flera stycken mindre ponnyridskolor där det både finns lektioner och ”turridning” tror barnen rider någon timme i skogen med medföljande gående.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 591
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 355
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 597
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp