Ultimata Dragbilen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare todde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 95
  • Visningar Visningar 9 168
Sv: Ultimata Dragbilen

Vad tycker du om pajeron.. vill veta ALLT :D vi funderar på en pajero Sport nämligen :) verkar som en bra bil som inte kostar 1 miljon..:smirk:

Ilxpo skrev:
Jag har en Saab 9-3, den funkar finfint både till att dra hästtransport och köra vanligt med. Tycker inte att där är mycket vägljud, den drar ca 0,9 blandad körning och 1,1 med släp.
Visst där är ingen 4wd men jag har inte haft några problem.
Och så syns man!!!:p
1620241.jpg

Aningen tuff färg, har du målat om den eller köpt den i denna fina färg? Och Saab skall det klart vara! :love:

Hej
Pajero sport är gjord på chassit för L200 alltså lastbilen och den är jag inne på min andra bil jusst nu ,och de är toppen att dra med min drar 0,8-0,9 diesel i genomsnitt på vinterväglag och får dra 3000 kg en riktigt slitvarg har inte varit några större kostnader för reparationer och väldigt bra andrahandsvärde på, När jag skulle köpa pickup provade jag flera olika märken och ville ha en som man även åkte bra i och då var L200 utan tvekan den bästa. Våran Pajero är en Waggon och den är gjord på ett helt annat chassi och dyr att köra men en helt otrolig komfort och tar sig fram överallt, men alldeles för dyr en bensinare drar 1,3-1,5 liter milen och en diesel kostar över 10 000 i skatt. men en pärla att både dra med och köra .
Så om ni funderar på Sporten kolla även Mitsubishi L200 som finns jättemycket bilar ute jusst nu kommer en ny modell i dagarna och där har du billigare skatt i och med de är lastbilsreggade och finns mycket mer bilar av .

lånar knapp...

Jag letar efter en begagnad (prisklass 80-120´) diesel av jeep-modell som kan lastbilsreggas, 4wd, och som drar minst 1300 på b-kort. Automatare är en bonus! Ska köra till jobbet 3-4 mil om dan och dra hästen. Hittills har jag bara hittat Land Rover Freelander, men det kanske finns någon mer jag missat?

Ja, och till och med mer! De jag har kollat (via annonser och bilregistret) har fått dra 1450.

*KL*
Snor tråden lite.

Är det nån som har refarenhet av toyota land cruiser? hur mkt får den dra osv?

Jag har en RAV 4 och är jätte nöjd. Känns tryggt att dra släp när det är snö och halt!
Om jag inte missminner mig så får man dra 1500 med den (eller om det var 1490)
Drar inte jätte mycet för att vara konstant 4-hjulsdrift.

Jag gjorde en snabbslagning och hittade samma fängslande fakta, Freelander få dra en hel del! 2000 kg på BE är ju fina grejor.

Eftersom vi kör RangeRover är vi ju självklart FÖR Landrover, men det är dyra bilar att hålla när något går sönder (och DET gör det!). Prilliga lösningar, dyra grejor och ett evigt sökande efter bra meckare eftersom få vågar/vill ta in dem på verkstad.

Lättaste sättet att se vad en "normalbil" av modellen man funderar på får dra, är att gå in på bytbil.com, göra en sökning på den aktuella modellen. Ta bilnr på ett par som liknar den man själv är intresserad av och sedan titta på www.vv.se.

Då får man fram hur mycket just den bilen får dra på B- och BE-behörighet, skatt och annat smått och gott. Bra som tusan :D

Ah! Tack så hemskt mkt!!

hmm, jag måste var blind, för jag hittar inte på vv...

Senast ändrad av en moderator:

Det är inte så mkt... jag tänkte köpa en boj, och där är max 2500.

Säg i senaste... eh... var det Hästmagazinet? att nya Suzuki Vitara fått epitetet "Bäst i klassen".

Inte illa med tanke på hur de första modellerna var skapta!

Camilla_H skrev:
Så nu lutar det åt en Audi A4 Quattro 1,9 TDI. ---Så mina tusenlappar kommer att läggas på en A4 och om jag inte gillar den blir det nog en Skoda...

Uppdatering - det blir en Audi A4 Avant Quattro 1,9 Tdi - har hittat en som är underbar :love: som jag nu förhandlar pris på. Verkar super att dra med och den får dra hela 1580 kg på B-kortet! 1800 kg med BE.

/Camilla

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 292
Senast: Derivata
·
Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 273
Senast: super
·
O
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Bonita4
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att... 24 25 26
Svar
508
· Visningar
32 680
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka