Bukefalos 28 år!

Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

När Gloss hämtades upp av helikoptern trodde han att han skulle åka till The Capitol och bli hyllad en andra gång som vinnaren i de ultimata Hungerspelen. Men det var rebellernas farkost som kom först, och istället blev han förd till Distrikt 13 och satt i en av deras djupast fängelsehålor när han vägrade samarbeta i kampen mot förtryckarna.

Haymitch och den trogna sponsorn Fru Flomp blev även de tagna till distrikt 13 där de såsmåningom blev fronfigurer i kriget som slutligen satte punkt för de grymma Hungerspelen och den ojämna fördelningen av resurserna i Panem en gång för alla.

Mirtai var Gloss - ulv

GRATTIS GODA!
 
Asså - leken är spännande ända in i kaklet - vilken rafflande upplösnig!

Äntligen kan jag skriva med rätt färg!

Tänk att jag röstade bara på ulvar leken igenom! Sen dog jag döden ärofyllt med fullgjort uppdrag!

Men alltså HUR kunde ni schabbla ihjäl stackars @FiaM igår?
Att Art var spion var ju supertydligt - hon hade två som goda, Snurris som jag hade siat och FiaM, den andra tvillingen.....alltså jag trodde att Paddi kanske var ond trots allt igår.
 
Jag visste väl att du var mentorn Paddington. :love:

Det var nog därför hon hade dig som god - för hon fattade att du var Sponsorn!

jag kan ju säga att min röst på Emtherlia var en panikröst och ren tur när jag kom på varför jag trodde hon gjort som hon gjorde!
 
Roller:

1. cirkus - Wiress, byfåne - käkas av ulvarna natt 3

2. Mirtai - ulv - lynchad dag 7

3. Lobelia - Katniss, tvilling - käk istället för sin tvilling FiaM natt 1

4. EmmaN - Johanna, jägare - käkas av ulvarna natt 2

5. bollen__(1) - bybo - lynchad dagDL1

6. Habina - Fru Flomp, sponsor

7. Klara - bybo - lynchad dag2

8. Emtherlia - ulv - jagad av jägaren EmmaN natt 2

9. quarter4ever - Finnick, ängel - käkad natt 4

10. FiaM - Peeta, tvilling - lynchad dag 5

11. Koppen ersättas av bollen__(2) dag2 - President Snow, Ensamvarg - lynchad dag 6

12. Emro - ulv - lynchad dag3

13. Artline - Beetee, spion - käkad natt 5

14. TeamLundVer - ulv lynchad dag 4

15. Snurrfian - Mags, borgmästare - käk natt 6

16. Paddington - Haymitch, mentor
 
och när jag väl fattat att artline var spionen var det ju plättlätt att fatta att bollen__ var ensamvargen , för jag tyckte ju mig se först att hon var spionen.
det fanns ju 2 som kunde tänkas veta att jag var god efter 1-2 dygn - spionen eller ensamvargen som fått rad om att ängeln skyddar Q
Men jag kunde ju inte direkt skriva det
"Bollen__ är ensamvarg för hon vet vem ängeln är..."
 
Asså - leken är spännande ända in i kaklet - vilken rafflande upplösnig!

Äntligen kan jag skriva med rätt färg!

Tänk att jag röstade bara på ulvar leken igenom! Sen dog jag döden ärofyllt med fullgjort uppdrag!

Men alltså HUR kunde ni schabbla ihjäl stackars @FiaM igår?
Att Art var spion var ju supertydligt - hon hade två som goda, Snurris som jag hade siat och FiaM, den andra tvillingen.....alltså jag trodde att Paddi kanske var ond trots allt igår.

Jag blev supernojjig att jag missat något smart som Paddington kommit på. Vad var det egentligen du trodde bollen__2 hade för roll?
 
Asså - leken är spännande ända in i kaklet - vilken rafflande upplösnig!

Äntligen kan jag skriva med rätt färg!

Tänk att jag röstade bara på ulvar leken igenom! Sen dog jag döden ärofyllt med fullgjort uppdrag!

Men alltså HUR kunde ni schabbla ihjäl stackars @FiaM igår?
Att Art var spion var ju supertydligt - hon hade två som goda, Snurris som jag hade siat och FiaM, den andra tvillingen.....alltså jag trodde att Paddi kanske var ond trots allt igår.
Alltså jag hade en fulltecknad dag igår och sedan satt jag 30mil i bilen så jag hann inte tänka igenom allt.
Sedan visste jag ju vad jag gett till bollen å skrev till LL att jag nog gjort bort mig m det paketet å sedan när hon gjorde den där ändringen så tänkte jag att jag nog nojat för mycket å att hon kanske var god iaf.

Hade jag inte suttit i bilen hade jag nog kommit på vad Artline menade m FiaM för det var bara tvillingrollen och ensamvargen jag hade kvar att lista ut vem det var...
 
Trots att jag röstade på fyra onda i rad, så gjorde jag en riktig skräplek. Hade så lite tid, hann ju inte ens leta efter ängel och spion. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 034
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 242
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 494
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 794
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp