Bukefalos 28 år!

ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Chansar, och röstar nu.

Ferrari röstar på Mirtai

Hon börjar med att lägga en röst på Klara i DL1, en rätt säker röst då vi som leker oftast inte väljer att lyncha en ny spelare eller någon som inte spelat på länge, redan i första lynchen. Sen har hon mest följt med, diskret, vilket känns som om det är hennes spelstil - men det är lätt som ulv att gömma sig på det sättet. Det som stör mig mest är det faktum att hon utan tvekan håller med cirkus i hennes påstående om att Lobelia inte skulle tveka på att rösta ut en ulv om det gav ett bra alibi, hur kan hon vara så säker på det? Dessutom så avvek hennes röst helt igår, om det nu är tre ulvar (inklusive psykopaten) så känns det rätt orimligt att alla tre skulle rösta på Habina, så då finns det en/fler ulv/ar bland rösterna mot Q och Lobelia.
 
Det jag funderar på är om Ferrari kan vara psykopaten som vill bli utröstad? För just nu verkar hon vara inne i "gå på Q på lösa grunder"-läge och det är ofta ett bra sätt att bli granskad i sömmarna.

OM nu Q är god så borde hon kunna plocka isär argumenten från ferrari och då framstår Ferrari som skum
Om Q är ond och Ferrari är god så vet jag inte riktigt vad jag kan få det här till
Om Q är ond tillsammans med Ferrari verkar det märkligt att gå på Q på det här sättet, om hon inte vill låta Q få henne lynchad och de blir av med psykopaten.
 
Då tar vi en genomgång igen och ska se om jag kan formulera mina tankar här. Väljer att utgå från röstlistan på dom som är kvar.

Mirtai röstar
Klara-Lobelia
Att rösta på en för att man velat rösta på den i flera lekar. Visst första dl men ändå en av de lustigaste motiveringar jag har läst, till och med Habinas kring bollen var bättre då!
Hon utlovar mer input senare under kvällen men efter det har det kommit ett kort inlägg att hon misstänkar mig och Ferrari men jag känner inte riktigt att jag fick en bra förklaring på varför?

cirkus röstar Lobelia- Habina
Här har vi henne som faktiskt kommit med flest funderingar i hela tråden.
Hittar inget direkt misstänkt från henne, men hon är en skicklig spelare så jag blir kanske grundlurad.
Så även om hon röstar på Habina så håller jag henne på neutral mark.


Ferrari röstar Q4E- Habina

Ferrari får jag inte riktigt grepp om, där har vi någon som mest pekar ut misstänkta utan grundlig baktanke känns det som?
Hennes motivering på q4e är likvärdig min men inget hon håller fast vid och på Habina kör hon en "hon brukar vara god och oddsen säger emot det nu"-motivering. Ett försök att flyta under radarn?


Lobelia röstar
Snurrfian- bollen__- Habina
Lobelia är den ena som vi hittills har bevis för att endast har röstat på dom goda.
Samt hon påpekar att lyan är korkad som käkar Snurrfian om hon varit ulv då hon ändrade sin röst från just henne.
Är det för att försöka friskriva sig ifrån lyan, eller är det för att lura väck tankarna på att hon kanske sitter där och ugglar?
Utöver detta går hon även in som tredje rösten på Habina (dvs ställde det 2-3 mellan q4e och Habina) och snabbt därefter flyger det ytterligare 2 röster?

quarter4ever röstar MikaTela- Habina
Känns som hon försöker hänga ut så länge som möjligt för att få möjlighet att bara flyta med, att slippa råka ta avgörande beslut eller beslut som hon senare behöver att ändra?
Hon klagar på dåliga motiveringar men har själv inte använt sig av så bra bland annat skrev hon rakt ut vid rösten på Habina att hon valde att flyta med och rösta på Habina.
Och för att då förtydliga det vissa inte vill se - Det jag tycker är misstänksamt med q5e är mesta dels hennes inväntan att rösta i sista minuten!

Koppen röstar missar- Habina
Här har vi ytterligare en som flyter stabilt under radarn, få inlägg som ingen reagerar på för dom är väldigt neutrala. Inget man riktigt kan greppa om. Dock försvarar hon Q och Q tystar ner kring henne. En ond som smyger i krokarna.

Så med dessa åsikter sagda så har jag flera misstänkta, men jag förstår att alla dessa inte är det.
Så det svåra nu är att se vilka som är onda och vilka som är goda. Nu är ju alla misstag dyra.
 
Alltså, jag vet inte vad jag ska tro. Borde lära mig att inte leka på helgerna, jag hinner inte med :arghh:

Måste rösta nu iaf, för att inte missa.

Mirtai röstar på MikaTela

För att jag inte förstår hur hon kan få det till misstänkt att Q röstar sent? hon gör ju alltid det, både som god och ond och det i sig känns som en väldigt svag grund att misstänka någon på
 
ska tillägga att jag håller på att läsa igenom leken ordentligt och återkommer med mer teorier om jag överlever.
 
MikaTela röstar på Koppen

Känns som hon är tystlåten och flyter under radarn så hon ska få överleva längre?
 
Lobelia röstar på MikaTela

MikaTela är den av de jag misstänker som varit mest undanglidande och svårast att få grepp om, hon kan visserligen vara en bybo helt utan information men för mig så är hon skum. Hon misstänker exempelvis Q för att hon röstar sent men inte Ferrari, helt ologiskt, och s verkar hon vilja ha alla dörrar öppna för att kunna ändra sig. Jag vet inte att MT är ond men jag tror det.
 
snabbt så tror jag så här
Lobelia tror jag inte är ond pga att det är i det närmaste för uppenbart med hennes röstrad, tror ingen ond skulle sticka ut så. Undantaget psykopaten men ser inga tendenser till att några skulle vilja rösta ut Lobelia just nu- så håller henne åt det godare hållet tills vidre
cirkus känns som hon vrider och vänder som en god cirkus- men jag kan vara lurad....

min känsla just nu är att de onda försöker få ut Mirtai- kan hon vara psykopaten. och i så fall så tycker jag att det troligaste är att MikaTela och Ferrari är hennes lyakamrater..?

Jag väljer att ta fasta på min övertygelse sedan tidigt i leken
quarter4ever röstar på MikaTela
jag tror det finns en ulv bakom henne denna gången helt enkelt, det är för mycket att kunna bortse från, hennes misstankar mot mig som inte har någon reell grund tex
 
DL 3
21:08 Ferrari röstar på Mirtai
21:22 Mirtai röstar på MikaTela
21:23 cirkus röstar på Ferrari
21:24 MikaTela röstar på Koppen
21:26 Lobelia röstar på MikaTela
21:27 quarter4ever röstar på MikaTela

Mirtai 1
MikaTela 3
Ferrari 1
Koppen 1
 
Hur får du det till att dom försöker få ut Mirtai?
Mirtai har ju bara en röst.
Vad ser du som inte vi andra ser?
 
DL 3
21:08 Ferrari röstar på Mirtai
21:22 Mirtai röstar på MikaTela
21:23 cirkus röstar på Ferrari
21:24 MikaTela röstar på Koppen
21:26 Lobelia röstar på MikaTela
21:27 quarter4ever röstar på MikaTela

Mirtai 1
MikaTela 3
Ferrari 1
Koppen 1
och här blir jag spooky att MT ÄR psykopaten!!!:nailbiting:
 
blir jätteorolig över att MikaTela fått tre röster- är det HON som är psykopaten? Eller har jag blivit superduperlurad???
:cool:
 
UPPDATERING!
Det är som sagt Halloween:

Drömmar gör ont, om de går i kras. Och Benny Hörnsteens drömmar om att vara Kung (om så bara av ett sobert kaos), de hade krachlandat. Paparazzis runt varje gathörn, hans insiders svek honom. Men han gav inte upp utan att slå tillbaka. Han drog med sig stackars Conny Corny aka Lennart Cumberland Brons

MikaTela var Benny Hörnsteen, psykopat
och
Ferrari var Lennart Cumberland Brons (aka Conny Corny), siarlärling

NattDL 10:00
DagDL 21:00 (observera tiden :))
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 946
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 301
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 159
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 631
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp