Bukefalos 28 år!

ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

trevligt att få ut en ulv- illa att bli av med siarlärlingen.
Flåt Ferrari! ska läsa igenom vad du skrivit igen!
Jag hade fel om dig !
 
OK har läst igenom vad Ferrari anfört idag ( då hon iom att vara siarlärling kan ha vetat något) Hon skrev så här:

cirkus
Räknar lite på antalet roller och röstar sen på Lobelia efter diskussionen mellan henne&Klara. Tycker att det är klart som
korvspad att Lobelia försöker rädda sig själv. Tyckte först att det var skumt att båda Lobelias röster dl1 hamnade på goda, men
tycker att det känns ostrategiskt att käka den som hon först röstade på (om hon nu är ond). Tror inte det minsta på att Lobelia inte skulle röstat på en ulv om lyan hade tjänat på att hon fick ett alibi.

Mina funderingar: När det kommer till cirkus så har jag svårt att veta ar hon står. Hon hamnar i en diskussion med Lobelia efter att hon framfört anledningar till varför Lobelia INTE skulle vara luden, och att Lobelia då kontrar med hur hon skulle gjort om hon varit luden. Jag vet inte var jag har dig så du får vara neutral för mig tills vidare,

Koppen
Röstar på Habina.
Tycker det verkar som om Q fått kött på benen och att hennes envishet mot MT och Lobelia gör henne nyfiken.

Mina funderingar: liksom mig inte skrivit så mycket, så där har jag noll att gå på. Tycker att Q fått kött på benen, vilket verkar ses som positivt (rätt eller fel?). Missade att rösta i DL1 och la första rösten på Habina, vill gärna se mer av dig Koppen, kan inte uttala mig om dig mer än att du får vara neutral tills jag sett mer.

Lobelia
Tycker att alla är misstänkta tidigt i leken. Lägger en röst på Snurrfian för att hon försöker sprida misstankar om sig,
men ändrar sedan röst för att rädda sig själv. Håller med cirkus i det ostrategiska av lyan att käka Snurrfian om hon vore ulv.
Tänker lite i banorna att det kanske bara är goda som fått röster då de onda kan synka med varandra. Diskuterar med Cirkus om strategier och ulv-tänk och hur hon hade gjort som ond.

Mina funderingar: Lobelia har röstat på tre goda, som alla också åkt ut. Snurrfian, Bollen_ och Habina. Här kan jag säga som så att det är bra mycket lättare att få en dålig röstrad som god när man inte vet rollerna, för att som ond kan man vara strategisk och kanske inte äta den som någon i lyan röstat på, eller lägga en alibiröst. En erfaren spelare som jag säkert kan bli lurad av, men tycket att det hon skriver är vettigt och ihop med röstraden - så får hon som neutral, snarare åt det goda hållet än onda.

MikaTela
Missar att rösta deadline 1. Hade planerat att rösta på Klara (god) då hon var misstänksam mot henne. Tycker inte vi ska
släppa det faktum att Q4 var så tveksam till att rösta och röstade försent. Ifrågasätter Quarter om varför hennes röst är mer misstänksam än hennes femte, och tycker det känns som att Q tar den enkla vägen när hon röstar.

Mina funderingar: Jag tycker MT är mystisk, missar att rösta i första DL och verkar ha hakat fast sig på Quarter. Hakar på min förstadagsmotivering om Q4... Jag hittar inget konkret att ta på dessvärre.

Mirtai
Glider med som vanligt, röstar på Klara i DL1 med en rätt tunn motivering, kanske för att hon visste att vi inte ville rösta ut henne första dl när hon inte lekt på länge? Säger efter DL1 att rösten på Bollen_ inte går att läsa ut mycket av. Funderar på om min röst på Q är värd att notera. Håller med Cirkus om att Lobelia inte hade tvekat till att rösta ut en ulv om det gav henne alibi, tar sedan upp diskussionen mellan Klara&Lobelia och säger att Lobelia känns skum.

Mina funderingar: Mirtai, glidaren. Verkar mest haka på det som sägs. Det jag reagerar mest på här är hennes säkerhet angående Cirkus påstående om Lobelia som ulv. Hur kan hon vara så säker på det?

quarter4ever
Lägger en röst för sent på MikaTela, som inte hade fått någon röst tidigare, med motiveringen att hon inte vet något om henne.
Undrar varför Lobelia la rösten på just Bollen_ och säger sedan att Lobelia inte är röstfifflare utifrån röstningen. Funderar på
om någon av de som röstade på Bollen_ är ond, och då var det utöver Lobelia, Habina (god). Funderar sedan på om det var till övervägande del goda som röstade ut Habina i DL2. Påpekar att Lobelias röstrad inte är alltför smickrande, (vilket får mig att sätta Lobelia åt det mer god hållet, de flesta ulvar brukar försöka skaffa sig alibi vid något tillfälle, eller åtminstone inte äta den/de röstar på).

Mina funderingar: börjar lugnt, men blivit sitt vanliga själv med intensiva funderingar som inte ens blivit ordentligt genomtänkta innan de kommer ner på tangenterna. :D I denna leken är jag däremot tveksam på Q, hon har röstat sent och kom igång först efter dl2 var över. Mest har det varit listor och rollfunderingar, och sen utgår hon från statistiken på röstrad vilket jag anser att det är den mest värdelösa taktik någonsin. Speciellt som du Quarter gillar att alibirösta som ulv, du om någon borde ju veta att det inte är tillförlitligt. Nja, får vara neutral....
som jag utläser det så vet hon inget om cirkus
vet inget om koppen
vet inget om Lobelia utom att hon( ferrari) baserar det liksom jag på att röstraden ;)nog är lite FÖR markant för en ond ( och mitt sista tvivel därom är undanröjt iom att att hon inte var psykopaten)

Är misstänksam mot MikaTela, ja där har jag inga invändningar!

jag tycker att hon är väldigt skeptidsk mot Mirtai- och där delar jag hennes funderingar! hoppas jag kan bidra med mera imorgon om jag lever då...

Slutligen är hon tveksam om mig- och fine det kan jag köpa. Ibland går det inte att visa helt klart hur det ligger till sas....

Men nu när hon är i goda lyan så hoppas jag hon vet vem hon kan lita till
 
Om vi nu ska tro något av det som ferrari skrivit så är det Koppen och Mirtai som är mest på min radar inför morgondagen.
 
vad tror jag då?
cirkus är jag sjukt misstänksam mot- hon kan vara ond hon kan vara god :cautious: hoppas bli klokare för henne vill jag alltid veta vart jag har ..
Lobelia- hon känns som den som borde vara misstänkt för hennes inte så fina rad (tom DL2)men jag framhåller att hon är närmast för uppenbar i det- jag tror helt enkelt inte att någon ulv skulle visa sig så. möjligen undantaget psykopaten- men det har det ju visat sig att det inte var Lobelia så nja- jag håller henne åt det godare hållet pga det

Mirtai jo ja, jag håller henne mycket misstänkt för hennes röst på MikaTela och defintivt för att ferrari la en första röst på henne. så detta känns mycket ulv för mig!

Koppen Om det finns tre onda så är det antingen hon eller cirkus som är den sista onda. Jag tycker att Koppen fiskade lite tidigare idag över vad jag eventuellt skulle vetat om MikaTela ( och Lobelia) så nja tror inte Koppen är på samma sida som mig denna gången helt enkelt.
Edit rättade stavfel....
 
Senast ändrad:
Oh Lord won't you bye me a Mercedes Benz

kan ingen käka mig pliiiss- fyfan vad dålig jag är på att rösta, jag skäms brallorna av mig så ingen behöver lura av mig dom. jag ändrade mig typ 10 gånger mellan Koppen, MikaTela och Ferrari. Så av dom är bara Koppen kvar som borde vara ond om man tror på mig vilket ingen borde göra för jag vet inte ett pinkelinus. Nästa till rakning är Mirtai om min kompass inte helt borde justeras.

JA, Jag har druckit ohemula mängder vin rouge.

Gonatt! O_o
 
UPPDATERING

Nu har han snart lyckats att köpa upp 60% av Samuels bolag. Men han behöver hjälp med den sista biten. Tyvärr så vägrar Cilly att ställa upp, och därför går allt åt pipan. Samuels finansexpert Jörgen kommer med papprena, men börjar ana oråd när det tar sådan tid för de tre bröderna att komma och skriva på.
Det finns en anledning till detta. Det finns nämligen inte tre bröder utan bara en. De är lurade! Nu vägrar Jörgen att låta Joakim (eller Alexaner, eller för den delen Lukas) att skriva på de resterande papprena.
Hela planen har gått i stöpet.


Lobelia var Alexander/Joakim/Lukas, Besserwisser

DagDL 21:00

Om ni vill kanske vi kan köra två DL ikväll? (I så fall blir det NattDL 21:30 och en DagDL 22:00 därefter NattDL 08:30, annars helt enkelt NattDL 08:30 :))

Och @Koppen, du är väldigt nära att bli kickad (:(), i och med att du missat två röster och inte har skrivit så väldigt mycket teorier. Men du får en chans till.
 
UPPDATERING

Nu har han snart lyckats att köpa upp 60% av Samuels bolag. Men han behöver hjälp med den sista biten. Tyvärr så vägrar Cilly att ställa upp, och därför går allt åt pipan. Samuels finansexpert Jörgen kommer med papprena, men börjar ana oråd när det tar sådan tid för de tre bröderna att komma och skriva på.
Det finns en anledning till detta. Det finns nämligen inte tre bröder utan bara en. De är lurade! Nu vägrar Jörgen att låta Joakim (eller Alexaner, eller för den delen Lukas) att skriva på de resterande papprena.
Hela planen har gått i stöpet.


Lobelia var Alexander/Joakim/Lukas, Besserwisser

DagDL 21:00

Om ni vill kanske vi kan köra två DL ikväll? (I så fall blir det NattDL 21:30 och en DagDL 22:00 därefter NattDL 08:30, annars helt enkelt NattDL 08:30 :))

Och @Koppen, du är väldigt nära att bli kickad (:(), i och med att du missat två röster och inte har skrivit så väldigt mycket teorier. Men du får en chans till.
attans rackarns
men du har jobbar bra Lobelia!:up:


för min del funkar det bra med flera DL på raken!
 
Jag tror också det är 3 ulvar, fler kan det inte vara.

Koppen vet jag inte var jag har, hon har skrivit väldigt lite så henne vill jag hålla neutralt, men lite åt ulvhållet.

MikaTela Lyckas skriva ett långt inlägg om alla, men det är mest en uppradning om vad folk gjort, inte några egan tankar. I slutet av inlägget så placerar hon Koppen och Q i lyan utan vidare motivering. Jag undrar varför dessa är onda men har itne fått något svar. På det hela taget är MT undanglidande och hänger mest på. Frågan är om de som hon sätter i lyan inte mest är utvalda för att de kan vara möjligt att få support att få ut dem, inte att de verkligen är misstänkta. MT är bland mina misstänkta i lyan

Mirtai är alltid skum i mina ögon, röstmotiveringen mot mig var direkt svag "För jag tycker hon resonerar konstigt när hon vänder på det jag skriver när jag inte misstänker henne för något"

Hon misstänker alltså inte mig för något och röstar på mig för att jag frågar vad hon menar med sina teorier. Framförallt den att jag garanterat skulle ta chansen att rösta på någon i lyan som jag kunde få alibi. Hittills har hon inte svarat på detta. Jag vände inget mot henne jag bara undrade vad hon menar.

Mirtai är en potentiell kandidat i lyan i mina ögon.

Ferrari är den sista av dem jag tycker är mest skum, hon är undanglidande, röstar sent (och en gång med motivering att den hon röstade på skulle komma att rösta sent något ironiskt). På det hela taget har hon inte kommit med mycket utan hakar mest på. Typiskt ulvigt beteende, i synnerhet en nybörjar ulv.

På det hela taget så vill jag se mer av er alla, vem ni misstänker och varför.


Cirkus har jag hållit åt det goda hållet ett tag nu och hennes drivande mot Habina är ännu ett kvitto, få ulvar sticker ut på det viset men det är klart, Cirkus har lurat mig för, och det ordentligt.

Q uppträder också som hon brukar när hon är god och vänder på varje sten, mest håller jag dock henne åt det godare hållet för att flera av de som jag tror är ulvar misstänker henne. Kanske kan det vända om de ger mig kött på benen kring sina misstankar men tillsvidare så har jag starkare misstankar och fler än 3 får inte plats i lyan. Jag har redan för många där.

okej @cirkus är du med nu?

detta av Lobelia visar ju tydligt vilka hon frågat om som besserwisser;) Hon har frågat om dig och mig :up:
Hade hon frågat om nägon som var ulv så hade hon visat det tydligt är jag övertygad om. istället skriver hon potentiell ulv kandidat, misstänlt etc om de andra ,utom om dig och mig då.

Jag hade henne som besserwisser relativt tidigt då jag upplevde att hon försvarade mig(:love:). problemet i början var att det gjorde även du cirkus (:love:) så var villrådig där under dag 2 och lite orolig över att ni lurades båda två, men under gårdagen iom detta inlägget så blev det supertydligt att hon höll både dig och mig som klart goda och alla andra visste hon inget om men kunde räkna ut lite om dem bla hur de gått på mig , och även på dig cirkus

Jag var med andra ord inte ett dugg osäker på dig igår;) Jag vet precis vart jag har dig, jag har lagt klart mitt pussel.
Så vem tar vi först-
Koppen eller Mirtai?:D

sedan får vi hoppas lotten går vår väg, för ser inget annat än att det blir lottning ikväll:nailbiting:
 
Vi kan ta vilken som ;)

Jag är inte heller det minsta osäker på hur det ser ut.
Tack Lobelia du har gjort ett kanonjobb tycker jag!
 
OK jag börjar röstningen redan nu så är det gjort

Lobelias testamente är tydligt, båda de andra utöver cirkus och mig som är kvar ,torde vara i lyan. Jag väljer den som tidigt försökte vända vad Lobelia sa mot henne, och det var Mirtai. Hon röstade i Dl1 på Klara som vi vet var god. Fortsätter sedan under fredagen att så in misstankar mot Ferrari och därfter siktar hon in sig på Lobelia: hon håller med cirkus om att Lobelia skulle rösta ut en ulv för att få alibi, sedan noterar hon diskussionen mellan Klara och Lobelia dagen innan och konstaterar att Lobelia sticker ut. Röstar därefter på Lobelia i DL2 vilket visar sig bli en uddaröst.
Sedan under gårdagen misstänker hon ferrari och MikaTela mest och röstar på MikaTela i DL3 men försöker vända det till goda Ferrai så mycket det går och just MT var ju psykopaten så den rösten är ju inget som talar till Mirtais fördel heller
Sedan skulle hon återkomma med mer teorier om hon överlevde lynchen och efter det har hon inte synts till
Mirtai känns definitivt som en ulv sammantaget så därför:

quarter4ever röstar på Mirtai
 
Eftersom Lobelias testamente talar om att hon har frågat angående mig och Q och att hon fått reda på att vi är bägge goda, det gör två kvar som är möjliga ulvar. Vi måste samla våra röster och därför så

cirkus röstar på Mirtai
 
Det vore bedrövligt om det bara är en ulv kvar O_o och det är Koppen!
Jo det vore illa. Men är mer böjd att tro att koppen i så fall är god än ond- men helt säker kan man inte vara förstås.
Jag tycker dock att med det sammantaget som jag radade upp i mitt röstningsinlägg mot Mirtai att hon mest sannolikt är ulv, dessutom röstade Ferrari på henne
Samt så saknar jag försvar från henne om hon skulle vara god?
Nu vet jag att Mirtai har ont om tid på helgen att leka rent generellt, men ändå....
Jag valde därför att rösta på Mirtai idag, då jag är mer osäker om Koppen totalt helt enkelt.
Röstas Mirtai ut så vet vi ju då om leken tar slut sas?
Ändrar Koppen röst- så ja då vet vi också vart vi har henne....
Det kommer märkas helt enkelt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 798
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 177
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 867
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 527
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp