Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

:laugh: det var en kreativ omskrivning!
Har läst att du grundar sitt andra stycke på dina egna preferenser gällande bakverk. Men jag blir förvirrad, christmas pudding är väl ett brittiskt bakverk? Så hur kan christmas pudding tvätta värre än brittiska bakverk?:confused:
(*Edit, vara inte tvätta. Tack autocorrect.)


Oj, tror du det är så illa? Jag tänker att knäck räknas till julens gottebord och därmed kvalar in i alla fall.
Menade alltså att christmas pudding är värre än christmas cake, båda brittiska bakverk. :)
 
Jag måste också rösta nu och det finns inte så mycket att gå på. Möjligen cirkus röst på qitis för att hon inte gillar saffran, men det gör inte jag heller så den kan jag inte riktigt motivera något kring :D

Det enda som sticker lite i mina ögon är @Pegasus63 skriver följande (inlägg #38)
"Jo, måste ju hålla med om att det blir bra TV när deltagare tar 100g salt i stället för socker eller 1kryddmått curry istället för saffran eftersom färgen är den samma :p

Att sedan se domarnas miner när stackarna smakar på resultatet är ju bara så roligt :D"

Jag tycker att det känns som skadeglädje att tycka att det ska bli kul att se de stackars domarnas miner när de smakar på bakverk med tex salt istället för socker. Det i sin tur känns som något ulvar har - skadeglädje alltså - eftersom de vill förvirra goda spelare och få dem lynchade/käkade.

heffaklumpen röstar på Pegasus63
 
Hittat tråden!
Pepparkakor är roligast att baka, bara att köpa färdig deg, kavla ut och äta upp det som blir mellan figurerna

Detta ser ju lite fuskigt ut väl? köpa färdig deg och inte göra den själv :eek:
och fuskare är ju onda i leken !
och funderar på om hon inte minsann också vill äta upp figurerna med egentligen O_o
Så i brist på annat spår hittills och för att vara tidig att lägga röst så


qitis röstar på karamelldrottningen
att inte göra egen pepparkaksdeg är ju fusk!
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen

qitis 1
Pegasus63 1
karamelldrottningen 1
 
Röstlista DL1 kl 21.30
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumoen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen

qitis 1
pegasus63 1
karamelldrottningen 1
 
Alltså - jag bakar inte. Möjligtvis en kladdkaka nån gång men det är sällan så jag svarar väl nåt godisliknande istället, jag har faktiskt gjort Rocky Road i år och tänkte nu ikväll göra en till min mamma med lite mindre slisk, bara mörk choklad, kondenserad mjölk, smör, rostade salta mandlar och tranbär. Borde bli bra!

Obligatoriska frågan: vet inte riktigt, brukar inte baka särskilt mycket. Knäck brukar vi göra, dock blir första gången alltid bränd :cautious:. Men när den blir lagom varm tycker jag nog mest om att göra knäck (utan mandlar) :)

Jag kan inte baka! Får ju knappt vara i köket för sambon... 🙃 Men jag är en jäkel på att äta baksaker. När det kommer till julgodis är ischoklad en favorit! En choklad där ingen kan komma och hävda att den ska förvaras i rumstemperatur.

Hittat hit och fått min roll:)

Svar på frågan är Knäck :love: för att det finns / görs endast på jul och görandet är för mig förknippad med jul sedan barnsben
Så gott!

Svår fråga. I år har det inte blivit mycket gjort. Bara lussekatter. Grädden jag köpte till fudge har gått ut I datum innan jag använt den. Annars var planen fudge med apelsinkrokant.

Hittat tråden!
Pepparkakor är roligast att baka, bara att köpa färdig deg, kavla ut och äta upp det som blir mellan figurerna :D

Annars är julstjärnor en favorit och hör julen till 🎄
Det är många som fått det här med att baka om bakfoten, bakar gör man i ugn och man bakar kakor inte knäck eller annat julgodis, här är dock en som sticker ut lite mer än andra och drar upp julstjärnor som favorit, oavsett om man syftar på sådana man dekorerar gran eller fönster med eller blomman så känns det nästan mordiskt att ta upp det bland bakverken.

Lobelia röstar på Karamelldrottningen för att hon riskerar att ta livet att folk med sina dekorationer.
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen

qitis 1
pegasus63 1
karamelldrottningen 2
 
Hittat tråden!
Pepparkakor är roligast att baka, bara att köpa färdig deg, kavla ut och äta upp det som blir mellan figurerna :D

Annars är julstjärnor en favorit och hör julen till 🎄

Tillbaks ifrån garaget där Gött land ruset och släden står parkerade, blev öronhätta med älghorn istället för pannrem med renhorn då damen tydligen har bättre "vidvinkel" syn än de flesta andra fyrhovade tjejer jag träffat på, och inte gillar renhornen som fladdrar precis över och bakom ögonen.

Har inte mycket att gå på men att använda köpt ingefärskaka deg istället för att göra egen pepparkaksdeg verkar riktigt skumt.
Därför:

Pegasus röstar på Karamelldrottningen
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18:58 Pegasus röstar på karamelldrottningen

qitis 1
pegasus63 1
karamelldrottningen 3


Gilla Citera Svara
Rapportera
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 pegasus63 röstar på karamelldrottingen

qitis 1
pegasus63 1
karamelldrottningen 3
 
Oj, där trillade det in tre röster på karamelldrottningen. Alla med några minuters mellanrum dessutom vilket får mig att tro att de vetat om att det redan ligger röster där. Dessutom använder Pegasus samma motivering som qitis, vilket känns suspekt, nästan lite fusk faktiskt O_o

iiantazie röstar på Pegasus63
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 pegasus63 röstar på karamelldrottingen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63

qitis 1
Pegasus63 2
karamelldrottningen 3
 
Precis som iiantazie reagerar jag på att Pegasus63 använder samma motivering som qitis, utan att nämna något om det överhuvud taget. Inte uppmärksammat vad som skrivits tidigare?

Hedinn röstar på Pegasus63
 
Röstlista DL1 kl 21.30

17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 pegasus63 röstar på karamelldrottingen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63

qitis 1
Pegasus63 3
karamelldrottningen 3
 
Här dyker man in efter att ha bakat en massa julgodis och ser tre röster på @Pegasus63 och @karamelldrottningen på tramsgrejer. Själv är jag lite ledsen för jag var säker på att jag hade pepparmyntarom hemma men icke så det blev inga mintkyssar. :( Men det har blivit en kokostosca, saffranskladdkaka, biskvi i långpanna och snart ska jag smälta choklad och doppa marsipan i olika format i. :)

@qitis gillar knäck men inte saffran, jag kan tycka att saffran är lite väl överskattat. Men fullt ätligt.
@Vira tycker att det finns superkrafter i lyan, kan det bero på att hon är med där?
@Blacksmithfarm har låtit grädde blivit gammal hemma och inte ens gjort mjuk pepparkaka? :cautious: Vad är det för bakintresse?
@Lobelia gillar saffran med mandelmassa, jag gillar mandelmassa mer än saffran men kombon är bra, det håller jag med om.
@Elo pratar om kakbrödrecept, jag undrar om det är samma som jag har tänkt försöka mig på i morgonbitti, jag har fått receptet från min svågers mormor eftersom svärmor hann bli lite för snurrig innan hon hann skriva ner det.
@cirkus gillar saffranskladdkaka och delar receptet, dock inte det jag följde.
@LenaH gillar rockyroad och det är gott som sjutton, det kanske jag ska hinna göra ikväll också.

Vet inte om jag kan tagga fler i ett inlägg, så jag fortsätter väl i ytterligare ett inlägg för att få lite översikt på alla spelar.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 556
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 439
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 088
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp