Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Sasse

Trådstartare
”En gång för länge sedan fanns det en liten flicka, som alla tyckte mycket om, men mest av alla hennes mormor. Hon skulle kunna ge detta barn vad som helst. En gång gav hon henne en liten röd luva, som passade henne så bra att hon aldrig ville ha på sig något annat. Hon kallades därför för Rödluvan.

En dag sa hennes mor till henne ”Kom Rödluvan, här är en bit av den nybakade kakan. Tag med det till din mormor, hon är lite sjuk och det skulle göra henne gott. Gå innan det blir för varmt. Gå försiktigt och lämna inte vägen, för då kan du ramla och slå dig. När du kommer in i hennes rum, skall du inte glömma att säga god morgon, innan du springer runt i varje hörn.”
”Jag skall vara försiktig”, sa Rödluvan till sin mamma och gav sig iväg.”

Det var på det sättet det många gånger var för Rödluvan, hon blev skickad av sin mor att hälsa på mormor, vilket hon glatt gjorde. Tills en dag när det förändrades, mormor blev nästan slukad av en varg. Det tog inte slut där, fler vargattacker skedde i utkanten av byn där Rödluvan bodde. När Rödluvans mor knappt undkom med nöd och näppe bestämde sig Rödluvan för att ta saken i egna händer. De där vargarna skulle allt åka på ett kok stryk.

original.png



Deltagare
1. Madalitso
2. quarter4ever
3. Artline
4. hemlig
5. Idahoe
6. Snurrfian
7. MinIan
8. glömmerallt
9. LenaH
10. cirkus
11. FiaM
12. Niyama
13. Blacksmithfarm


REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.

Kom ihåg att misstankar ska följas av teorier.

Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…‘

Vid upprepade/grova hintar riskerar man att kickas från leken.

*Röster
Läggs i fetstil typ "Sasse röstar på Mammas"

BOP:ar är förbjudna, dvs. varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat eller länk till tidigare teorier är ok).

Röster får ändras fram till deadline.

Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.

Man får heller inte rösta på sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL, eller meddela LL om du tror att du får svårt att hinna.

*Spelare som missar att rösta ska lägga en röst med motivering direkt när de upptäcker detta.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll.

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.


Roller:
Goda
Siare – Kan varje natt sia en deltagare och skickar PM om val inför NattDL.
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare och skickar PM om val inför NattDL. Får skydda sig själv.
Bybo – Har inga specialkrafter till hands, men gör sitt bästa ändå för att hitta onda.

Onda
Ulv – Får varje natt käka en deltagare och skickar PM inför NattDL.

Goda vinner när alla ulvar har dött, och onda när de är fler än goda.


DagDL tisdag: 22.00 (efter första dagen beräknas DL vara kl 21.00)
NattDL onsdag: 10.30
 
jag har också hittat hit och fått min roll och klockan är så mycket att även jag behöver sova .
Jag hinner garanterat in imorgon innan DL dock :)
 
Tillägger att ni behöver teoria om 2 deltagare varje dag, den ni röstar på + en annan.
 
Här också hittat. Trodde det skulle starta idag. Eller jag kanske läste fel.
Fått min roll också. Detta ska bli sjukt spännande trots att det var evigheter sedan man var med sist
 
@glömmerallt säger bara "roligt tema", medan övriga dittills sagt att de hittat hit och fått sin roll.
Sen kommer @LenaH och säger att hon hittat till tunnelbanan O_o, vad nu det har med leken att göra.
@Blacksmithfarm hittar också hit, utan att nämna nåt om roll.

hemlig röstar på glömmerallt , då hon (som den förste) hittar hit men bara genom att nämna temat.

Så, nu kan jag duscha och sen gå med hunden innan det är dags åka mot jobbet :p.
 
Eftersom DL blev först 22 så hinner jag rösta efter mitt möte istället för nu, vilket känns bra eftersom det än så länge finns typ ingenting att gå på.

Om jag inte missat nån så har alla utom @Niyama och @Artline hittat hit.
@hemlig lägger som aviserat en väldigt tidig röst. Vad jag kan se helt OT-baserad även om man säkert skulle kunna börja diskutera varför hon röstar på just GA, men jag tror det var den hon hittade på bäst "teori" om helt enkelt.

I övrigt finns det väl inte så mycket att säga ännu. Kul med de "gammaldags", mer avskalade lekarna tycker jag :)
Med tanke på att det är få specialroller så tror jag ulvarna mest sannolikt är 4 st av 13 spelare, vilket ju är strax under en tredjedel. 5 känns för mycket eftersom leken kunde ta slut så fort och3 känns som väl svårt för ulvarna.

Så! Jag återkommer ikväll runt 21
 
Vi äro många som har hittat hit men få av oss har skrivit något av värde. :D

@hemlig lägger en tidigt röst som hon har aviserat tidigare, den säger absolut ingenting i dagsläget men kan vara bra att komma ihåg i framtiden. Jag tänker om det är så att hon sitter i lyan tillsammans med @glömmerallt så kan det vara ett sätt att ta avstånd från varandra. Å andra sidan så behöver det inte betyda något alls, så det är mest en reflektion.
@Idahoe räknar på antalet ulvar, alltid en bra början till diskussion eftersom det alltid finns en mängd olika åsikter men säger inte heller något om idahoes roll just nu.
@Madalitso hittade hit igår kväll och verkar inte ha vaknat än, skulle det kunna var ulvigt tro? Ulvarna är väl inte vakna på dagen? :p
 
Vi äro många som har hittat hit men få av oss har skrivit något av värde. :D

@hemlig lägger en tidigt röst som hon har aviserat tidigare, den säger absolut ingenting i dagsläget men kan vara bra att komma ihåg i framtiden. Jag tänker om det är så att hon sitter i lyan tillsammans med @glömmerallt så kan det vara ett sätt att ta avstånd från varandra. Å andra sidan så behöver det inte betyda något alls, så det är mest en reflektion.
@Idahoe räknar på antalet ulvar, alltid en bra början till diskussion eftersom det alltid finns en mängd olika åsikter men säger inte heller något om idahoes roll just nu.
@Madalitso hittade hit igår kväll och verkar inte ha vaknat än, skulle det kunna var ulvigt tro? Ulvarna är väl inte vakna på dagen? :p

Vaken har jag varit, men har varit i skolan fram tills nu och inte haft tid att leka :p

Men från och med nu borde jag hinna kolla in lite då och då mellan annat som ska fixas :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 354
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp