Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag har lite tågtid nu så passar på att rösta, när jag kommer hem måste jag käka och sen finns risk att jag somnar.

Artline verkar väldigt glad att vara här, jag undrar om det är för att hon fått kompisar att leka med?
Niyama röstar på Artline
för att jag tror hon är peppad av att ha ulvkompisar.
 
@hemlig lägger en tidigt röst som hon har aviserat tidigare, den säger absolut ingenting i dagsläget men kan vara bra att komma ihåg i framtiden. Jag tänker om det är så att hon sitter i lyan tillsammans med @glömmerallt så kan det vara ett sätt att ta avstånd från varandra.
Jag tänkte faktiskt på det på vägen hem när jag såg hemligs röst - först tänkte jag stackars sate som måste rösta innan alla ens hittat leken och sen tänkte jag stackars glömmerallt som fick en röst redan och sen tänkte jag att den kommer ju bli avfärdad ändå som tidig förstadagsröst och då lär ju GA ändå inte få fler röster och sen tänkte jag att om hemlig och GA är i lyan ihop så är det ju ett himla bra sätt att se till att de inte får fler röster + att det är ett litet alibi. Puh! Världens längsta mening!
 
Jag tänkte faktiskt på det på vägen hem när jag såg hemligs röst - först tänkte jag stackars sate som måste rösta innan alla ens hittat leken och sen tänkte jag stackars glömmerallt som fick en röst redan och sen tänkte jag att den kommer ju bli avfärdad ändå som tidig förstadagsröst och då lär ju GA ändå inte få fler röster och sen tänkte jag att om hemlig och GA är i lyan ihop så är det ju ett himla bra sätt att se till att de inte får fler röster + att det är ett litet alibi. Puh! Världens längsta mening!
Fast det är ju ganska riskabelt att dra uppmärksamheten till sig på det sättet när alibiröster är så vanligt. Händer ju dock att folk gör så så tanken är introduktion.
 
Jag tänkte faktiskt på det på vägen hem när jag såg hemligs röst - först tänkte jag stackars sate som måste rösta innan alla ens hittat leken och sen tänkte jag stackars glömmerallt som fick en röst redan och sen tänkte jag att den kommer ju bli avfärdad ändå som tidig förstadagsröst och då lär ju GA ändå inte få fler röster och sen tänkte jag att om hemlig och GA är i lyan ihop så är det ju ett himla bra sätt att se till att de inte får fler röster + att det är ett litet alibi. Puh! Världens längsta mening!

Fast det är ju ganska riskabelt att dra uppmärksamheten till sig på det sättet när alibiröster är så vanligt. Händer ju dock att folk gör så så tanken är introduktion.
Jag började sen fundera på om @hemlig satt i lyan och fick det att se ut som en alibiröst på @glömmerallt och på så sätt pekar ut en god om hemlig skulle bli avslöjad som ulv. Fast å andra sidan så kan det mycket väl vara så att både hemlig och glömmerallt är goda och det bara var första bästa som gällde för hemlig.
 
Jag började sen fundera på om @hemlig satt i lyan och fick det att se ut som en alibiröst på @glömmerallt och på så sätt pekar ut en god om hemlig skulle bli avslöjad som ulv. Fast å andra sidan så kan det mycket väl vara så att både hemlig och glömmerallt är goda och det bara var första bästa som gällde för hemlig.
Och jag funderar över hur snabba du och @LenaH var på att börja försöka rikta misstankar mot hemlig.... ;)

Eller så är jag bara surig för att du föreslog att jag legat och sovit hela dan när jag varit i skolan :D

Edit: rättade en av mobilens autocorrect
 
Och jag funderar över hur snabba du och @LenaH var på att börja försöka rikta misstankar mot hemlig.... ;)
Nä, @hemlig är alldeles för lätt att rikta misstankar mot, det blir så för dem som måste lägga sina röster tidigt, lex @Blacksmithfarm liksom! :p

Det var mest att jag själv tänkte just så - att det är en oskyldig förstadagsröst med minimalt att gå på vilket gjorde att jag initialt avfärdade den men kom sen på att det är ju en lysande strategi. :D
 
Och jag funderar över hur snabba du och @LenaH var på att börja försöka rikta misstankar mot hemlig.... ;)

Eller så är jag bara surig för att du föreslog att jag legat och sovit hela dan när jag varit i skolan :D

Edit: rättade en av mobilens autocorrect
Fast jag började med att konstatera att det inte går att säga något alls om @hemlig s röst i det här läget, det finns allt för många alternativ helt enkelt, men fördelen med att någon lägger en tidig röst är att det kommer igång en diskussion åtminstone! :D

Jag har skola i morgon jag... :cautious: Jag har fortfarande inte läst klart artikeln som jag borde ha läst :o:angel: det får nog bli på tåget imorgon! :idea:
 
Fast jag började med att konstatera att det inte går att säga något alls om @hemlig s röst i det här läget, det finns allt för många alternativ helt enkelt, men fördelen med att någon lägger en tidig röst är att det kommer igång en diskussion åtminstone! :D

Jag har skola i morgon jag... :cautious: Jag har fortfarande inte läst klart artikeln som jag borde ha läst :o:angel: det får nog bli på tåget imorgon! :idea:
Mycket skumt att ta så lätt på sin utbildning, väldigt ulvigt :idea::p:rofl:
 
Höll på att glömma leken:o
Men nu är jag här. Ska bara fixa kvällsmaten innan jag ger mig på att försöka luska fram ulvarna.

Eller... kan lika gärna börja under tiden som jag väntar på att potatisen ska bli klar.

Två röster inkomma (kan fixa lista när jag sitter vid datorn strax). Hemlig röstar på glömmerallt och Niyama röstar på Artline. Båda typiska förstadagsröster.

Det har kommit in lite teorier kring hemligs röst från bl.a. Snurrfian och LenaH. Det var någon mer tror jag men har det inte i huvudet.
Fick en känsla av att de höll med varandra ganska lätt. Men vet inte om det är något att reagera på... skulle kunna vara så att en av dem är ulv och försöker invagga den andre i en falsk trygghet. Men kan också vara ingenting. Trots allt så är det inte konstigt att det kommenteras...

(Edit smileyn försvann...)
 
jag kom på när jag var påväg till föräldramötet att jag är ju med i en lek! var så länge sedan så man har inte fått in någon vana på det än. tycker det är modigt med första rösterna, när man har typ INGENTING att gå på.
Jag tycker det är assvårt iaf :D

men än finns tid kvar att fundera, ska ställa klockan så jag inte glömmer :P
 
Nä, @hemlig är alldeles för lätt att rikta misstankar mot, det blir så för dem som måste lägga sina röster tidigt, lex @Blacksmithfarm liksom! :p

Det var mest att jag själv tänkte just så - att det är en oskyldig förstadagsröst med minimalt att gå på vilket gjorde att jag initialt avfärdade den men kom sen på att det är ju en lysande strategi. :D

Om hon är i lyan ja.

Jag började sen fundera på om @hemlig satt i lyan och fick det att se ut som en alibiröst på @glömmerallt och på så sätt pekar ut en god om hemlig skulle bli avslöjad som ulv. Fast å andra sidan så kan det mycket väl vara så att både hemlig och glömmerallt är goda och det bara var första bästa som gällde för hemlig.

Eller också är glömmerallt ulv och hemlig är inte det ..du glömde den varianten

Jag kan inte låta bli att reagera på att Snurrfian och LenaH är överens eller åtminstone resonerar väldigt lika. Rätt ovanligt för att vara dom oavsett om de spelar på samma sida eller inte. Slutsats? Vet inte
 
Äntligen hemma och överlycklig över att det inte var tio sidor text att plöja igenom! :angel:
Tyvärr blir det lite svårare att hitta något att gå på nu.

Hemlig la en tidig röst på glömmerallt, känns som en typisk förstadags röst. Det har funderats på om det skulle kunna vara en alibiröst men jag vet inte om jag tror på det.

Niyama röstar på Artline och även den motiveringen känns lite typisk för första dagen.

Cirkus reagerar på att Snurrfian och LenaH är överens men kommer fram till att det inte behöver betyda något. Jag hållet med henne om det.

Madalitso tycker att det är ulvigt att Snurrfian tar lätt på sina studier (jag förstår att det inte är seriöst menat) och eftersom jag är mitt uppe i tenta-p och uppropstider nu och måste fortsätta jobba ett par timmar nu så håller jag med om det! :mad: Därför blir det tyvärr där min röst hamnar idag.
FiaM röstar på Snurrfian

Ledsen för att jag lägger en OT röst men dagen körde ihop sig så jag måste rösta nu och kan inte hitta något vettigt. :(
 
Så... Det jag reagerat mest på är nog att Snurrfian och LenaH verkar vara så överrens om hemligs röst på glömmerallt.
Jag tycker väl inte att deras funderingar är konstiga, men just hur de håller med varandra reagerar jag på. Hade det funnits en ond utanför lyan så hade jag nog trott att det var det det handlade om. Men det har vi ingen i den här leken.
De skulle kunna vara två goda, två onda eller en av varje, men eftersom det är vad jag reagerat mest på hittills så väljer jag att rösta där.

Blacksmithfarm röstar på LenaH

för att jag tycker att hon hakar på Snurrfians tänk kring hemligs röst och jag tänker att hon skulle kunna vara en ulv som vill invagga en god i falsk trygghet.
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
17:15 Niyama röstar på Artline
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH

glömmerallt I
Artline I
Snurrfian I
LenaH I
 
Jag kan inte släppa det att hemlig lägger så tidig röst, jjag förstår att det är svårt att hitta nått att gå på men om det är en av de onda så kanske man inte behöver dra på sin röst så värst länge för man vet ändå vilka som är onda. sen att hemlig la sin på GA säger mig inte så mycket såhär tidigt i leken. GA har inte varit så aktiv än hller men får mer misstankevibbar från hemlig än GA.
Sen kan det helt enkelt vara som så att hemlig inte hinner komma in senare för att lägga röst. gaaaah detta är så jobbigt, men jag kör på den enda misstanke jag har.
MinIan röstar på Hemlig
 
Senast ändrad:
Jag måste göra en @Klara och sen tryna så LenaH röstar på Niyama för att hon riskerar att somna efter att hon käkat och det är väl så att ulvar käkar på natten innan de sover? :idea:
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
17:15 Niyama röstar på Artline
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20.34 MinIan röstar på Hemlig
20.43 LenaH röstar på Niyama


glömmerallt I
Artline I
Snurrfian I
LenaH I
hemlig I
Niyama I
 
jag kom på när jag var påväg till föräldramötet att jag är ju med i en lek! var så länge sedan så man har inte fått in någon vana på det än. tycker det är modigt med första rösterna, när man har typ INGENTING att gå på.
Jag tycker det är assvårt iaf :D

men än finns tid kvar att fundera, ska ställa klockan så jag inte glömmer :P
Någon måste ju börja rösta, och de första har sällan något att gå på. Det är ju ofta de första rösterna som sätter igång leken, alla kan ju inte avvakta att det händer mer för då händer ju inte mycket...
Jag kan inte släppa det att hemlig lägger så tidig röst, jjag förstår att det är svårt att hitta nått att gå på men om det är en av de onda så kanske man inte behöver dra på sin röst så värst länge för man vet ändå vilka som är onda.
Sen kan det helt enkelt vara som så att hemlig inte hinner komma in senare för att lägga röst. gaaaah detta är så jobbigt, men jag kör på den enda misstanke jag har.
MinIan röstar på Hemlig
Fast alltså det framgår av anmälningstråden att hemlig jobbar sent, sen tror jag iofs dl flyttades en timme för att hon skulle kunna rösta när hon slutat, men hon kanske var osäker på att hinna och då är det ju bättre att få iväg en röst innan.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 437
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 056
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 011
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp