Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag kan inte släppa det att hemlig lägger så tidig röst, jjag förstår att det är svårt att hitta nått att gå på men om det är en av de onda så kanske man inte behöver dra på sin röst så värst länge för man vet ändå vilka som är onda. sen att hemlig la sin på GA säger mig inte så mycket såhär tidigt i leken. GA har inte varit så aktiv än hller men får mer misstankevibbar från hemlig än GA.
Sen kan det helt enkelt vara som så att hemlig inte hinner komma in senare för att lägga röst. gaaaah detta är så jobbigt, men jag kör på den enda misstanke jag har.
MinIan röstar på Hemlig

Men hemlig har ju skrivit tydligt i anmälningstråden att hon jobbar till 21 idag och hennes röst är ju väldigt mkt typisk förstadagsröst. Varför tar du bara upp just hennes tidiga röst och enbart funderingar kring dom två i relation till varandra? Niyama röstade också tidigt med en minst sagt ehum förstadagig motivering.
 
Jaha så blev det en sån där nervös första dags röstning med en röst på många olika... :meh: Jag tycker att @FiaM s röst på mig känns lite avslagen, stulen motivering av @Madalitso och utan någon större reflektion av leken. Det känns lite otäckt och jag är rädd att det ska ramla in en röst till på mig i sista minuten men det kan vara paranoian som talar. Samtidigt så finns det alltid en risk med att försöka rädda sig genom att rösta på någon annan som har två röster, det kan ju vara en viktig roll som försvinner.
@quarter4ever var övertygad igår att hon skulle hinna in i god tid idag innan dl men nu är det bara en timme lite drygt kvar till dl. Sitter hon och snicksnackar i lyan istället?
@MinIan gör det väldigt enkelt för sig med en röst på hemlig, frågan är om det bara är ringrost eller om det finns någon mer bakom det?
 
Snurrfian och LenaH hade mycket snabbt liknande teori, å andra sidan var de först med något annat än OT teorier, vilket alltid är svårt, så de får benefit of doubt så länge.

Hemlig och Niyama lägger båda tidiga säkerhetsröster baserat på OT eftersom det inte fanns mycket annat att gå på.

FiaM och bsf lägger båda röster motiverade med saker som jag också tänkt, så det vore väl hyckleri att rösta på dem för de.

Q är som alltid skum, men svårt att motivera en röst på ett "hittat hit" inlägg bär andra faktiskt skrivit mer ;)

Minlan röstar på hemlig gör att hon lagt en tidig röst när det redan nämnts att hon behövde säkerhetsrösta innan leken började. Detta känns som någon som vill ha ett lätt offer, och som sagt, ulvarnas vet ju vilka som är onda, så vet vilka som är säkra för dom att rösta på ens när det inte skrivits så mycket ;)

Madalitso röstar på minlan för hennes röst på hemlig känns som att göra det lite väl enkelt för sig.
 
Äntligen hemma och överlycklig över att det inte var tio sidor text att plöja igenom! :angel:
Tyvärr blir det lite svårare att hitta något att gå på nu.

Hemlig la en tidig röst på glömmerallt, känns som en typisk förstadags röst. Det har funderats på om det skulle kunna vara en alibiröst men jag vet inte om jag tror på det.

Niyama röstar på Artline och även den motiveringen känns lite typisk för första dagen.

Cirkus reagerar på att Snurrfian och LenaH är överens men kommer fram till att det inte behöver betyda något. Jag hållet med henne om det.

Madalitso tycker att det är ulvigt att Snurrfian tar lätt på sina studier (jag förstår att det inte är seriöst menat) och eftersom jag är mitt uppe i tenta-p och uppropstider nu och måste fortsätta jobba ett par timmar nu så håller jag med om det! :mad: Därför blir det tyvärr där min röst hamnar idag.
FiaM röstar på Snurrfian

Ledsen för att jag lägger en OT röst men dagen körde ihop sig så jag måste rösta nu och kan inte hitta något vettigt. :(

Varför lägga en OT-röst på Snurrfian? Det finns ju ändå lite mer att fundera på runt henne kan jag tycka och som redan är reflekterat runt. Och sen varför be om ursäkt för allt?
Nä jag tycker detta var underligt.

cirkus röstar på FiaM
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
17:15 Niyama röstar på Artline
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM

glömmerallt I
Artline I
Snurrfian I
LenaH I
hemlig I
Niyama I
Minlan I
FiaM I
 
Kommit hem från möte (äntligen!) Helt slut i huvudet dock... :down:
Ska läsa igenom medan jag fixar mat men kan ju konstatera att det är svårt när det blir en sån förstadag när det blir typ en röst på varje spelare och mycket enkla teorier. Det är precis som med när det blir drev, att det blir svårt att utläsa något av lynchen efteråt och lätt för de onda att gömma sig.
Nå jag återkommer när maten är färdig!
 
Artline röstar på Blacksmithfarm
Jag förstår inte riktigt varför hon röstar på Lena istället för Snurrfian. Även om hon tycker att Lena hakar efter Snurrfian så var ändå snurrfian först om funderingar kring hemlig och jag tycker det känns naturligt att Lena kommer med en åsikt om det. Jag tänker att motiveringen hade passat bättre på snurrfian som började. Samt att jag behöver rösta på någon.

Jag kan hålla med att Minlan gjorde det lätt för sig genom rösten på hemlig. Men det känns inte som hon behöver vara ulv pågrund av det (även om hon givetvis kan vara det också) utan det känns mest som hon är ringrostig och behövde rösta på någon.
 
Kommit hem från möte (äntligen!) Helt slut i huvudet dock... :down:
Ska läsa igenom medan jag fixar mat men kan ju konstatera att det är svårt när det blir en sån förstadag när det blir typ en röst på varje spelare och mycket enkla teorier. Det är precis som med när det blir drev, att det blir svårt att utläsa något av lynchen efteråt och lätt för de onda att gömma sig.
Nå jag återkommer när maten är färdig!
Ja, tänkte just att jag inte gillar röstningen när det är så spritt som det ofta är nuförtiden dag 1. Ingen vågar lägga en andraröst känns det som?!
 
Har haft en helt annorlunda tisdag än jag trodde igår O_o
Sorry för ickenärvaro!
Fick jobba övertid och sedan kom inte skoltaxin och hämtade barnen som den skulle så fick åka tillbaka in till Karlstad när jag preeeeecis kommit hem för att hämta dem
Jag hade fina 2 timmar på em efter jobbet att läsa leken och skriva - trodde jag igår av det blev det zip niada, niente :mad:

Och nu har jag precis börjat läsa vad som skrivits så nu kommer det snart mera från mig

Och @cirkus - ack du känner mig allt för väl :laugh: Såklart jag snackat med :love: (eller ja det är min särbo faktiskt numera :):heart) inte bara en utan får se nu , 4 ggr hittills idag :o
Även @Lobelia samt @Paddington fick veta att när HAN ringer så är jag upptagen - basta när hon besökte mig så det är inte bara du som vet det :p

Nåväl ska läsa igenom och se om jag har något vettigt att komma med såhär på DL1
:)
 
Medan pastan kokar...

Det är flera som gör det lätt för sig, viket inte är ovanligt dag 1. Folk har lite att gå på och en del har ont om tid.
Vad jag reagerar mest på efter att ha läst igenom är nog ändå @cirkus röst på FiaM. Jag tycker det verkar rätt uppenbart att hon har ont om tid och huvudet fullt av plugg och därför bara drar till med något? Det kan ju såklart vara så att hon helt enkelt inte vill leta onda, men hennes förklaring är väl lika godtagbar som exempelvis att hemlig skulle jobba eller LenaH skulle somna?
Min röst hamnar där därför att cirkus verkar tycka fia är mer misstänkt än de andra som lagt liknande röster

Idahoe röstar på cirkus
 
Ja, tänkte just att jag inte gillar röstningen när det är så spritt som det ofta är nuförtiden dag 1. Ingen vågar lägga en andraröst känns det som?!
Precis!
Och nu fortsätter jag trenden... Men det var faktiskt det jag reagerade mest på :o
Åtminstone med slutkörd hjärna efter väldigt långt styrelsemöte.
 
eftersom det nämnts kan jag informera om att det var ett högst medvetet val att inte skriva att jag hittat hit för det var nämligen en utjatad kommentar redan näg jag skrev mitt första inlägg.:p

ni får för övrigt ursäkta mitt skrivspråk under leken för jag har högerarmen i gips och skriver med vänstern viket gör det både svårt att skriva och besvärligt att ändra. en sak jag vill förvarna om är att jag inte kommer att tagga er när jag nämner er så mycket som vanligt
 
Medan pastan kokar...

Det är flera som gör det lätt för sig, viket inte är ovanligt dag 1. Folk har lite att gå på och en del har ont om tid.
Vad jag reagerar mest på efter att ha läst igenom är nog ändå @cirkus röst på FiaM. Jag tycker det verkar rätt uppenbart att hon har ont om tid och huvudet fullt av plugg och därför bara drar till med något? Det kan ju såklart vara så att hon helt enkelt inte vill leta onda, men hennes förklaring är väl lika godtagbar som exempelvis att hemlig skulle jobba eller LenaH skulle somna?
Min röst hamnar där därför att cirkus verkar tycka fia är mer misstänkt än de andra som lagt liknande röster

Idahoe röstar på cirkus

Det finns saker som flera inklusive FiaM tagit upp om Snurrfian som hade kunnat fungera som teori - men hon väljer att fega och köra en OT. Det var vad jag reagerade på. Ofta så brukar inte OT röster ifrågasättas - precis som du själv konstaterar. Du blev genast skum också ;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 181
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 435
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 054
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 009
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp