Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Rödluvan och vargarna

DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
17:15 Niyama röstar på Artline
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus

glömmerallt I
Artline I
Snurrfian I
LenaH I
hemlig I
Niyama I
Minlan I
FiaM I
Blacksmithfarm I
cirkus I
 
Jag tycker att FiaM är skum för att hon röstade med en stulen OT kommentar, men så är rösten på mig och jag undrar om jag kanske blir lite för hämndlysten istället för att tänka på lekens bästa?
Minlan tycker jag är skum för hennes röst på Hemlig som hade aviserat att hon var tvungen att rösta tidigt men samtidigt är det en återvändare och ringrostig så jag vet inte riktigt.
Då kommer jag till Madalisto som faktiskt röstar på Minlan, det är skumt i sig när nykomlingar och återvändare brukar vara fredade fösta dagen. Betyder det något att Madalisto lägger sin röst där? Jag undrar om det kanske är så att Madalisto är ulv och försöker smyga undan lite med en röst på en nykomling som visserligen blir ifrågasatt men som antagligen inte får någon mer röst? Snurrfian röstar på Madalisto eftersom jag tror att hon skulle kunna vara en ulv som försöker smyga under radar.
 
det verkar som det var väldigt spridda skuar här så jag känner att någon kan behöva lägga en andra röst vilket ingen gjort när detta skrev så jag gör det

glömmerallt röstar på Snurrfian efter att det i inlägg 19 känns som att ho försöker skapa misstankar mot mig och hemlig och jag vet u att hon har fel om mig. Samnt även klumpa ihop mig och hemlig vilket även får mig att fundera på om hemlig och snurris kunde vara ulvar ihop
 
Det finns saker som flera inklusive FiaM tagit upp om Snurrfian som hade kunnat fungera som teori - men hon väljer att fega och köra en OT. Det var vad jag reagerade på. Ofta så brukar inte OT röster ifrågasättas - precis som du själv konstaterar. Du blev genast skum också ;)
Tja, att följa någon annans teori brukar väl också anses skumt så? damned if you do... lite, tänker jag. :)
Men jag får erkänna att jag inte just nu kommer ihåg allas teorier, så du kan mycket väl ha rätt i att hon tidigare hade skrivit starkare teorier om snurr.
 
Artline röstar på Blacksmithfarm
Jag förstår inte riktigt varför hon röstar på Lena istället för Snurrfian. Även om hon tycker att Lena hakar efter Snurrfian så var ändå snurrfian först om funderingar kring hemlig och jag tycker det känns naturligt att Lena kommer med en åsikt om det. Jag tänker att motiveringen hade passat bättre på snurrfian som började. Samt att jag behöver rösta på någon.

Jag kan hålla med att Minlan gjorde det lätt för sig genom rösten på hemlig. Men det känns inte som hon behöver vara ulv pågrund av det (även om hon givetvis kan vara det också) utan det känns mest som hon är ringrostig och behövde rösta på någon.
Det jag reagerade på var hur överrens de verkade, inte att teorin i sig var konstig. Och då kändes det som att LenaH som då var tvåa på bollen var den som stack ut mest för mig. Om inte hon hade hållt med Snurrfian så hade de ju inte varit överrens. Jag tänker alltså att LenaH håller med Snurris för att Snurris ska tänka att LenaH känns god. Det är inte funderingarna kring hemlig jag reagerar på - utan hur överrens de verkar. Hänger du med då?
 
det verkar som det var väldigt spridda skuar här så jag känner att någon kan behöva lägga en andra röst vilket ingen gjort när detta skrev så jag gör det

glömmerallt röstar på Snurrfian efter att det i inlägg 19 känns som att ho försöker skapa misstankar mot mig och hemlig och jag vet u att hon har fel om mig. Samnt även klumpa ihop mig och hemlig vilket även får mig att fundera på om hemlig och snurris kunde vara ulvar ihop
Hur tänker du att jag borde vara ulv för att jag lyfter fram möjligheten att hemlig är ulv? O_o När jag dessutom konstatera att det finns en möjlighet att hemlig är ond och du är god? Det gör att jag funderar på om jag faktiskt var ute på rätt spår och du tycker att det bränns?
 
det verkar som det var väldigt spridda skuar här så jag känner att någon kan behöva lägga en andra röst vilket ingen gjort när detta skrev så jag gör det

glömmerallt röstar på Snurrfian efter att det i inlägg 19 känns som att ho försöker skapa misstankar mot mig och hemlig och jag vet u att hon har fel om mig. Samnt även klumpa ihop mig och hemlig vilket även får mig att fundera på om hemlig och snurris kunde vara ulvar ihop
Gillar andraröst, men är skeptisk till att du lägger den på snurris :cautious:
 
Men hallå nu la ju snurffian en andraröst när jag skrev, och jag vill ju inte rösta på den som äntligen la en andraröst:arghh:

hmm kanske ändrar, ska läsa igenom igen har ju inga starka misstankar mot någon än
 

DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
17:15 Niyama röstar på Artline
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto
21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian

glömmerallt I
Artline I
Snurrfian II
LenaH I
hemlig I
Niyama I
Minlan I
FiaM I
Blacksmithfarm I
cirkus I
Madalisto I
 
Hur tänker du att jag borde vara ulv för att jag lyfter fram möjligheten att hemlig är ulv? O_o När jag dessutom konstatera att det finns en möjlighet att hemlig är ond och du är god? Det gör att jag funderar på om jag faktiskt var ute på rätt spår och du tycker att det bränns?

uhm ska jag vara ärlig så ingen är skum redan nu(möjligtvis @MinIan , rösten och motiveringen, men det är ett helt nytt nick för mig så känn taskigt att rösta där redan första dagen) och det där var typ det enda som jag reagerade på som var en riktig teori av mig och det är bättre än att bara hitta på något bara för att en måste ha teori till rösten. men som jag sa i senaste inlägget, ska läsa igenom igen
 
BOP:ar är förbjudna, dvs. varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat eller länk till tidigare teorier är ok).
Är en motivering typ "för jag tror x är ulv" eller "pga ulvig" tillräckligt? (Det godkändes i en tidigare lek så vill ha koll på vad som gäller här.)
 
Med tanke på vad snurris skrivit tycker jag det känns lite riskabelt att lyncha henne, och att just @glömmerallt då väljer att lägga en andraröst på henne gör mig skeptisk till GA. Vill ändra till en andraröst på någon, och detta gör att det får bli GA:
Niyama ändrar röst till glömmerallt
 
Är en motivering typ "för jag tror x är ulv" eller "pga ulvig" tillräckligt? (Det godkändes i en tidigare lek så vill ha koll på vad som gäller här.)
Nej, jag vill ha motivering om varför någon är ulv/ulvig. Den här första dagen är jag inte så hård angående det, men efter första DL behövs mer motivering.
 
Med tanke på vad snurris skrivit tycker jag det känns lite riskabelt att lyncha henne, och att just @glömmerallt då väljer att lägga en andraröst på henne gör mig skeptisk till GA. Vill ändra till en andraröst på någon, och detta gör att det får bli GA:
Niyama ändrar röst till glömmerallt

är det något särskilt du syftar på, hittar inget som gör att jag tycker en röst på henne är mer riskabel än någon annan
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 588
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 311
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp