Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag tycker inte att det är konstigt att hemlig inte försvarar sig - det är skitsvårt när det kommer en lavin av röster. Vad ska hon säga liksom? Hur ska hon kunna rädda sig själv? Det går ju bara om det är hyffsat jämnt antal röster
 
Det här reagerar jag lite på. Om du ändå tror att hemlig är ulv, varför rösta på glömmerallt för att hon kanske försökte rädda hemlig? Om du ändå misstänker hemlig mer gör det väl inte röstningen mer intressant.
Jag gillar inte att följa strömmen! :p
Eller så kan det bli nån eller flera som följer och det är intressant. 🙂
 
iiantazie röstar på hemlig för att hemlig inte försvarar sig mot drevet.

Drevet skaver, men att hemlig inte försvarar sig skaver ännu mer, speciellt då hon räddade sig själv i förra DL2. Är därför ganska säker på att hemlig inte är god, eftersom en god skulle veta att vi absolut inte får lyncha en god, utan snarare ulv som offrar sig för laget.

Vill absolut inte hamna i samma sits som igår heller, när jag knappt hinner rösta för att alla skriver, så det är här min röst faller just nu. Den kan komma att ändras om jag hittar något mer misstänkt under kvällen :)
Hur ska jag kunna försvara mig då? Jag har ju massa röster sen mitt på dagen.
 
Fått flera "klagomål" nu att jag inte försvarar mig. Vad är det jag försöker göra tror ni? Vad ska jag göra, skrika ut min roll? Det är inte tillåtet.

Känns inte som nån större idé för nya inlägg från mig innan DL :(.
 
Hur ska jag kunna försvara mig då? Jag har ju massa röster sen mitt på dagen.
Nä, börjar inse att det är lättare sagt än gjort, kollade inte på tiderna men du har rätt i att rösterna kom för ett bra tag sedan vilket gör det svårare. Reagerade mest på att du knappt verkade notera rösterna, och uttryckte mig lite klantigt.
Tänkte försöka hitta någon annan att rösta på, speciellt nu när du faktiskt svarar på rösterna (min och godis iaf), det gör att jag öppnar för att du skulle kunna vara god också, och vill absolut inte få ut en god idag.
 
Ser nu när jag går tillbaka lite att hemlig inte försvarade sig själv i DL2 heller, trots att hon räddade sig själv. Blir lite nojig att hon är god då iallafall, vilket betyder att hon antagligen inte är bybo (tror inte en bybo skulle rädda sig själv). Vill verkligen inte rösta hemlig nu :crazy:
 
Det som skrämmer mig mest med @hemlig s uppgivenhet är att hon skulle kunna vara psykopaten, dvs ulvarna har räknat ut en god som hemlig drar med sig vid lynchen och sen är vi rätt körda. Jag vet helt enkelt varken fram eller bakåt längre, det känns som om det är många jag skulle vilja se mer av, det är en lätt uppgivenhet från flera håll och det skrämmer mig.
 
Jag måste iväg och även om jag faktiskt tror att hemlig kan vara ulv (mer ulv än tjuv iaf) så tänker jag ändå att det är intressantare för alla inblandade att inte alla röstar på samma. 🙂

LenaH röstar på glömmerallt för att jag misstänker att rösten på c-l igår var för att rädda hemlig.
Men så tänkte jag också göra!
 
Ser nu när jag går tillbaka lite att hemlig inte försvarade sig själv i DL2 heller, trots att hon räddade sig själv. Blir lite nojig att hon är god då iallafall, vilket betyder att hon antagligen inte är bybo (tror inte en bybo skulle rädda sig själv). Vill verkligen inte rösta hemlig nu :crazy:
Fast en leksugen bybo som inte känner till någon annan skulle också kunna göra "allt" för att rädda sig själv.
Men jag vet inte vad jag ska säga, jag tycker att jag lagt fram min åsikt och min teori från mer än ett håll. Men slutat i samma åsikt - hemlig är ulv eller tjuv.
 
Det som skrämmer mig mest med @hemlig s uppgivenhet är att hon skulle kunna vara psykopaten, dvs ulvarna har räknat ut en god som hemlig drar med sig vid lynchen och sen är vi rätt körda. Jag vet helt enkelt varken fram eller bakåt längre, det känns som om det är många jag skulle vilja se mer av, det är en lätt uppgivenhet från flera håll och det skrämmer mig.
Fast vem psykopaten drar med sig lottas ju? Dvs det skulle lika väl kunna bli en tjuv eller en annan ulv. Eller har jag uppfattat fel @Paddington?

Jag tror inte att hemlig är psykopaten. Då skulle hon försvara sig mer, jag har aldrig lekt när en psykopat varit inblandad men vad jag kommer fram till i mitt huvud vill nog ulvarna spara den tills att lyan är röjd. För om lyan är röjd, men vi goda fortfarande inte vet vem som är psykopaten, gör det det lurigare för oss. Dvs jag tror inte att de skulle vilja offra psykopaten på det här sättet.
 
Fast vem psykopaten drar med sig lottas ju? Dvs det skulle lika väl kunna bli en tjuv eller en annan ulv. Eller har jag uppfattat fel @Paddington?

Jag tror inte att hemlig är psykopaten. Då skulle hon försvara sig mer, jag har aldrig lekt när en psykopat varit inblandad men vad jag kommer fram till i mitt huvud vill nog ulvarna spara den tills att lyan är röjd. För om lyan är röjd, men vi goda fortfarande inte vet vem som är psykopaten, gör det det lurigare för oss. Dvs jag tror inte att de skulle vilja offra psykopaten på det här sättet.

En av Stockholmarna är psykopat och om denne åker ut så blir personen tokig och drar med sig en slumpvis vald god/tjuv in i döden (LL lottar) (vid avgörande lynch gäller inte förmågan, utan då lynchas endast psykopaten)
 
Tycker det är lite intressant att hemlig räddar sig själv i DL2, och sedan inte ens försöker försvara sig mot ett drev DL3, utan säger lite uppgivet att drevet redan är igång. Tycker detta liknar Habina litegrann, först räddar sig, och sedan inte motsätter sig lynch (fast det kan ha berott på andra faktorer). Är ganska säker på att hemlig inte har en god specialroll pga för lite reaktion, så antingen bybo, tjuv eller ulv. Ifall vi lynchar en god nu har tjuvarna eller ulvarna möjlighet att vinna inatt, så jag tycker att hemlig borde skrikit lite ifall hon var bybo. Är hon ulv så förstår jag att inte lyakompisarna försvarar henne, då det skulle outa lyan. Det finns också en möjlighet att hemlig är tjuv, tycker hennes spelsätt passar in där. Gräver litegrann här och där, men inte tillräckligt för att väcka uppmärksamhet. Ligger rätt högt på listan över misstänkta, tror jag.

Är dock lite obekväm över drevet mot hemlig. Artline skrev att "Hade jag varit ulv med hemlig så hade jag offrat henne snabbt som möjligt efter cirkus inlägg" i inlägg #888, och det är mycket möjligt att de håller på med det. Frågan är var det placerar Artline.

LenaH har gått mig förbi helt obemärkt. Tycker hon har varit väldigt aktiv och drivande i de flesta lekar jag läst med henne, dock verkar hon kunna vara lite laidback i början. Men nu är det inte början av leken längre, så det skaver lite att hon inte skrivit jättemycket. Skulle kunna vara de flesta roller, kan tänka mig henne både som god specialroll, tjuv och ulv. Är hon ulv har hon väl ganska starkt alibi, då hon röstat Habina i båda lyncherna (förstaröst i andra, kommer inte ihåg första). Vad jag minns brukar hon vara som mest laidback när hon är ulv, och vara grävande även när hon har specialroll. Litar inte på LenaH alls, möjlig tjuv eller ulv.

Aliisa har inte skrivit mycket alls. Har dock skrivit att hon inte har tid idag, men att hon kommer ha mer tid imorgon och ska läsa igenom det som skrivits igen. Detta tolkar jag som att hon är ganska säker på att vara kvar imorgon. Ulv i lyan som är rädd för att outa den, och tror inte att hon blir lynchad nu? Har inte skapar mig en uppfattning om henne direkt, även om jag håller henne åt det mer ludna hållet för stunden.

Jag verkar bara se ulvar och tjuvar överallt :nailbiting:

cirkus lägger en röst på hemlig som drar igång ett drev, och resonerar att om hon varit siaren skulle hon ha siat hemlig, då hemlig blev räddad i DL2. Har inte reagerat speciellt mycket på cirkus, märkte henne mest när hon diskuterade med Madalitso, då hon verkade hålla Mada som god, och så minns jag att Mistimed lagt cirkus åt det onda hållet. Vet inte vad jag ska tro om cirkus, så jag väljer att lita på henne för tillfället. Finns betydligt mer misstänkta att reagera på.

Här skulle jag även vilja notera att Ferrari lägger den andra rösten på hemlig, när hon hade kunnat rösta på någon annan och undvika drev. Om cirkus är god och hemlig ulv så är Ferrari troligtvis inte ulv med hemlig, då Ferrari antagligen inte skulle ha fortsatt på cirkus spår om en lyakamrat. Har röstat på hemlig i alla lynchar inser jag nu, var först att rösta hemlig i DL2 och ändrade inte trots att hemlig var på väg att åka. Detta gör det ännu mer troligt att Ferrari och hemlig inte sitter i lyan tillsammans. Hon känns ganska aktiv, vilket gör henne till mindre trolig tjuv. Får goda vibbar av Ferrari, så väljer att hålla henne där tills vidare.

glömmerallt röstade sent i DL2 på carrro_lina när det såg ut som om hemlig skulle åka. Då hade både Habina och carrro_lina två röster var, och glömmerallt hade misstankar om båda dem. Hon väljer då att rösta på carrro_lina då hon enligt röstinlägget var den enda som hade röster, alltså såg hon inte rösterna på Habina.
Därefter skrev cirkus om att glömmerallt kanske ville rädda hemlig, och att de då skulle vara kollegor.

fio drar upp det igen, och då svarar Artline


Tyckte det var ett intressant meningsutbyte. Både Artline och fio verkar inte ha läst/inte komma ihåg vad glömmerallt skrivit i själva röstinlägget. Har inte fått någon stor uppfattning om varken Artline eller fio i dagsläget. Fio ligger i inläggsbotten, så det är inte så konstigt, men Artline verkar ha glidit förbi. Måste kolla upp henne.
Jag trodde att Habina rösterna kom tidigare. Men efter att ha tittat på röstlistan så insåg jag att jag hade fel.
 
@iiantazie skulle citera dig men det gick inte då du inte har skrivit någon egen text i ditt inlägg. Hur som, mitt svar är följande:

Oh crap, det kan vara en god eller tjuv då. Hm, but still. Skulle hemlig vara psykopaten (vilket jag verkligen inte tror, är nästan bombsäker på att hon är ulv!) skulle hon nog inte offra sig så där. Tror som sagt att lyan skulle spara psykopaten för ett senare tillfälle. Och OM det skulle vara det, vilket jag som sagt då inte tror, så är det väl bara positivt om en tjuv åker med?
I mean, nu när vi är så himla få, så är chanserna större att påträffa en tjuv och också behöver vi goda samla våra röster.
 
Jag vill lyfta det här inlägget från cirkus eftersom det rimmar väldigt väl med mina egna tankar.
Nu när vi vet att Habina var ulv, är det inte helt orimligt att godis är ulv med henne?

antal röster :

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1
[
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

Eftersom ingen kunde veta att Lobelia var ond spion så funderar jag lite extra på Habina och godisklubba. Habinas röständring till Lobelia kom i ett läge när hon, godisklubba och Lobelia hade samma antal röster. Jag förstår idén med att rädda sig själv - och noterar att hon valde Lobelia över godisklubba - det kan ha varit ett drag för att rädda både sig själv och godisklubba tänker jag. Sen kom ju Lobelias röst så att godisklubba hamnade i lottning i allafall .I det läget valde godisklubba inte att rädda sig själv från lottning (jag noterar mest utan att egentligen dra nån slutsats) . En tanke är att Habina och godis kan vara ulvar eller tjuvar tillsammans (eller tvillingar) - skitjobbigt att det finns tre varianter på att vilja varandra väl - jag får ingen rätsida på det. Habina lägger lite dimridåer tycker jag med allt trams och rätt lite fokus på att leta ulvar - mer fokus på tjuvarna som flera andra noterat. Så sammantaget är jag ganska misstänksam mot Habina och även godisklubban kanske

Ingen av de två som var kvar i detta läge (q och Aliisa) valde att rösta på någon av de med lite flera röster som alltså kunde vara kandidater till att bli lynchade - slutsats - vet inte - Aliisa kan jag förstå att hon inte törs sticka ut utan lägger en ganska safe röst på nån som inte riskerar att åka - q vet jag att hon sällan drar sig för att sticka ut och rent av ta död på kollegor för att skaffa sig ett alibi så min gissning är att hon inte sitter i lyan med Habina och/eller godisklubba - då hade hon röstat på nån av dom tror jag för att få ett alibi - men inget hindrar henne från att sitta i lyan eller vara tjuv, bara inte tillsammans med de två nämnda (tror jag just nu)
 
Och det här? Kan godis vara så säker på att hemlig inte är psykopaten utan vanlig ulv för att de sitter i lyan tillsammans? Dvs hemlig och godis

@iiantazie skulle citera dig men det gick inte då du inte har skrivit någon egen text i ditt inlägg. Hur som, mitt svar är följande:

Oh crap, det kan vara en god eller tjuv då. Hm, but still. Skulle hemlig vara psykopaten (vilket jag verkligen inte tror, är nästan bombsäker på att hon är ulv!) skulle hon nog inte offra sig så där. Tror som sagt att lyan skulle spara psykopaten för ett senare tillfälle. Och OM det skulle vara det, vilket jag som sagt då inte tror, så är det väl bara positivt om en tjuv åker med?
I mean, nu när vi är så himla få, så är chanserna större att påträffa en tjuv och också behöver vi goda samla våra röster.
 
Och det här? Kan godis vara så säker på att hemlig inte är psykopaten utan vanlig ulv för att de sitter i lyan tillsammans? Dvs hemlig och godis
Men varför skulle jag rösta på hemlig, om hon har 4 röster, och på så sätt bidra till att lyncha henne som kollega? Fattar ej det resonemanget.

Edit: Hur jag kan vara så säker, jag tror inte att hemlig är psykopaten då hon inte uttryckt sig på det sättet. Jag kan inte se några spår efter att hon skulle vara psykopaten. Möjligen tjuv i så fall. Men tjuvarna vill vi väl ha ut ändå? Och som sagt, varför skulle hemlig låta bli att försvara sig om hon var psykopaten? Tror inte att ulvarna vill riskera att dra med en annan ulv, chansen är rätt stor att det blir en annan ulv som stryker med då de ändå är rätt många kvar.

Du har fattat helt rätt :)
Så psykopaten kan alltså dra med sig en annan ulv i döden då?
 
Har läst ikapp nu, och om @Snurrfian teori stämmer blir jag nog också ovillig att rösta på @hemlig . Förstår också att det är svårt att förvara sig mot så många röster, och hon kan (enligt mina funderingar) lika gärna vara en bybo som gett upp.

Var lite skeptisk mot @cirkus innan, men efter hennes teori mot hemlig vill jag nog inte ondförklara henne riktigt än, men det gör inte att hon är godförklarad.

@LenaH känns inte så aktiv (vet att jag är fel person att säga det), men jag har uppfattat henne som mer aktiv i tidigare lekar. Då känns det som att hon mest vill flyta med, inte sticka ut åt något håll, jag tror att hon är ulv eller tjuv, tror egentligen mer på tjuv. Har inget att hänvisa till i nuläget (måste leta upp mer som hon skrivit då) , men är hon tjuv skulle jag tro mer på mästertjuv. Reagerar även på att hon röstade på glömmerallt för att hon trodde att GA´s röst på c_l för att hon trodde att det kunde vara en räddning av hemlig. Jag har förstått att hon har ont om tid och jag förstår det fullt ut, men inte som ursäkt fullt ut.

Aliisa röstar på LenaH, är hon tjuv/ mästertjuv behöver hon åka ut annars vinner tjuvarna, är hon ulv behöver hon också åka ut för annars är leken slut. Kan heller inte vänta för länge med att rösta, ska ta in hästar och Lena är mest misstänkt av mig.

Jag har inte läst något inlägg som kom efter 19:09, då skrev jag, så avskriver mig från om det kommit något inlägg efter det som ändrar fullständigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 869
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 964
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 884
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp