Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

DL3

10:39 cirkus röstar på hemlig
11:49 Ferrari röstar på hemlig
13:20 fio röstar på hemlig
14:20 godisklubba röstar på hemlig
17:45 hemlig röstar på LenaH
18:02 iiantazie röstar på hemlig
18:08 LenaH röstar på glömmerallt
19:27 Aliisa röstar på LenaH

hemlig 5
LenaH 2
glömmerallt 1
 
Jag tyckter det känns lurigt att teoria nu. Allt påverkas av vilken roll hemlig har.

"Om hemlig är ulv så är nog x också ulv pågrund av xxx"
 
Men du var väldigt snabb med att följa cirkus. Vad förväntade du dig egentligen?

Jag anser inte att jag blint följde cirkus, har ju haft Hemlig i tankarna sen dag 1, men eftersom jag har en specifik roll på @cirkus så känns det bra att hon har lite liknande tänk som mig idag ja. Men nej, om något är det väl hon som följt mig?
 
Jag anser inte att jag blint följde cirkus, har ju haft Hemlig i tankarna sen dag 1, men eftersom jag har en specifik roll på @cirkus så känns det bra att hon har lite liknande tänk som mig idag ja. Men nej, om något är det väl hon som följt mig?
Är hemlig ulv så tror jag att hon har en kollega bland de tidigare rösterna.

Just pågrund av din röst på hemlig dag 2 så tror jag för tillfället inte att ni är kollegor:)
 
Artline röstar på fio.

Jag tror att minst en av de tre första rösterna efter cirkus är en ulv och att rösten på Habina dag 1 kan ha varit en alibiröst.


Godisklubban blir jag inte klok på och vill inte ta ställning. Ferrari har röstat på hemlig varje dag så jag är tveksam om de är kollegor.

Annars känns alla icke goda . Är de inte ulvar så kan de vara tjuvar.
 
Nu blev ju detta så ohyggligt svårt. Vill fortfarande försöka ändra min röst om inget drastiskt sker, blev väldigt osäker på hemligs roll. Hon skulle kunna vara vad som helst, och jag är rädd för att hon är psykopat.

Hade funderat på LenaH men hon är troligtvis inte ulv utan god eller tjuv pga hennes två röster på Habina, den i DL1 var dessutom en tredjeröst. Vill verkligen försöka få ut en ulv ikväll, annars tror jag ulvarna eller tjuvarna kommer ta hem det här :nailbiting:

glömmerallt sticker ut med två röster på bekräftat goda, en utav vilka kan ha varit en räddning för potentiellt onda hemlig. Känns som en som mest försökt hålla sig gömd och flyta med. Funderar vidare..

Artline: Ferrari - carrro_lina
godisklubba: LenaH - Snurrfian
hemlig: godisklubba - Gabby_Ossi, carrro_lina
fio: Habina - Mirtai
Ferrari: hemlig - hemlig
glömmerallt: Mistimed - carrro_lina
Cirkus: Lobelia - carrro_lina
Mirtai: godisklubba - Mistimed
Snurrfian: Artline - hemlig
LenaH: Habina - Habina
Gabby_Ossi: cirkus - hemlig
Aliisa: Hedinn - fio
iiantazie: glömmerallt - Habina
 
DL3

10:39 cirkus röstar på hemlig
11:49 Ferrari röstar på hemlig
13:20 fio röstar på hemlig
14:20 godisklubba röstar på hemlig
17:45 hemlig röstar på LenaH
18:02 iiantazie röstar på hemlig
18:08 LenaH röstar på glömmerallt
19:27 Aliisa röstar på LenaH
20:02 Artline röstar på fio

hemlig 5
LenaH 2
glömmerallt 1
fio 1
 
Jo det går att argumentera för sin sak även om en har mängder med röster på sig. Det har jag gjort flera ggr och lyckats vända drevet.
Om hemlig är god så vet hon att vi förlorar om hon lynchad, därav anser jag det är konstigt att hon inte försvarar sig mer om hon är god.
 
Jo det går att argumentera för sin sak även om en har mängder med röster på sig. Det har jag gjort flera ggr och lyckats vända drevet.
Om hemlig är god så vet hon att vi förlorar om hon lynchad, därav anser jag det är konstigt att hon inte försvarar sig mer om hon är god.
Vad ska jag göra? Skrika rakt ut för varje röst på mig?
 
Fortsätter mitt förra inlägg... se det fetade i citatet

Men varför skulle jag rösta på hemlig, om hon har 4 röster, och på så sätt bidra till att lyncha henne som kollega? Fattar ej det resonemanget.

Edit: Hur jag kan vara så säker, jag tror inte att hemlig är psykopaten då hon inte uttryckt sig på det sättet. Jag kan inte se några spår efter att hon skulle vara psykopaten. Möjligen tjuv i så fall. Men tjuvarna vill vi väl ha ut ändå? Och som sagt, varför skulle hemlig låta bli att försvara sig om hon var psykopaten? Tror inte att ulvarna vill riskera att dra med en annan ulv, chansen är rätt stor att det blir en annan ulv som stryker med då de ändå är rätt många kvar.


Så psykopaten kan alltså dra med sig en annan ulv i döden då?
 
Tycker verkligen drevet mot hemlig skaver, och blev nojig över att hemlig kan vara psykopat eller rentav god och är därför ovillig att rösta där.
iiantazie ändrar röst till glömmerallt då jag tror att hon kan vara en ulv som försökt rädda en potentiellt ond hemlig (som psykopat) i DL2 samt att hon bara har röstat på bekräftat goda. Har annars inte märkt av henne speciellt mycket och det kan tyda på en ulv som glider med.

Inte mycket bättre än rösten på hemlig men somsagt skaver drevet och jag vill inte vara med däribland.
 
Förlåt, hade tänkt skriva mer nu och komma med tankar om fler, men jag är så trött att jag höll på att somna sittandes vid köksbordet när jag åt kvällsmat :o

Har försökt att gå tillbaka och läsa men inget fastnar typ :crazy:
 
DL3

10:39 cirkus röstar på hemlig
11:49 Ferrari röstar på hemlig
13:20 fio röstar på hemlig
14:20 godisklubba röstar på hemlig
17:45 hemlig röstar på LenaH
18:02 iiantazie röstar på hemlig
18:08 LenaH röstar på glömmerallt
19:27 Aliisa röstar på LenaH
20:02 Artline röstar på fio
20:56 iiantazie ändrar röst till glömmerallt

hemlig 4
LenaH 2
glömmerallt 2
fio 1
 
Jag tyckter det känns lurigt att teoria nu. Allt påverkas av vilken roll hemlig har.

"Om hemlig är ulv så är nog x också ulv pågrund av xxx"
så är det väl jämt? tycker inte hemligs. roll påverkar mer än något annat, tex om hon är ulv så påverkar det väl inte mer än att habina var det? det finns ju folk jag misstänker mer/mindre pga det.
 
Jo det går att argumentera för sin sak även om en har mängder med röster på sig. Det har jag gjort flera ggr och lyckats vända drevet.
Om hemlig är god så vet hon att vi förlorar om hon lynchad, därav anser jag det är konstigt att hon inte försvarar sig mer om hon är god.

Men vänta nu, hur vet hon det om hon är god? Hon vet väl inte hur fördelningen goda/ulvar är om hon är god, det kan bara en ulv veta och då tycker jag att detta är något jag absolut reagerar på, vet DU hur fördelningen är på de kvarvarande och tänker att det borde andra också veta?
 
Hade Habina levt idag så hade jag kommenterat det. Men jag blev inte förvånad över rösten. Habina hade kunnat lägga den oavsett roll.
Fast just nu vet vi redan Habinas roll, och hon var ulv det gör att jag blir misstänksam mot dig. Men när jag kikar på röstlistorna igen med kunskapen om Habinas roll så undrar jag inte om @godisklubba har fått sin önskan i uppfyllelse och sitter i lyan med ulvarna. Det skulle kunna förklara hennes sätt att välja enkla röster, och att hon i dl 1 väljer att ändra sin röst till samma som Habina. Även om vi är tacksamma att Lobelia blev lynchad som ond spion så skulle det kunna vara så att de trodde att det var en viktig god. Snurrfian röstar på godisklubba eftersom jag tror att hon är en osäker ulv som försöker lägga enkla röster och följer ulvkompisen röst i dl 1 och sen lägger en tidigt röst på mig i dl 2.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 371
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 857
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 959
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp