Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Va? Alltså Ferrari, jag tycker nog du får backa upp dina misstankar lite bättre.

Tidigare idag tillskrev du mig saker jag aldrig sagt och nu tycker du det är konstigt att jag röständrade till någon jag flera gånger påpekat att jag misstänkte som ulv när jag dessutom själv låg pyrt till?
Jag fattar inte ditt resonemang och om jag inte anade att du var god skulle jag tycka det var superskumt att plantera den här typen av misstankar utan att ha på fötterna.

Det känns som att du försöker stryka mig medhårs, jag står för att jag tycker att du inte spelar som du brukar göra med en god roll, jag upplever mer att du glidit med. Att du bara röstat på onda ger dig förvisso god statistik.

Ja, jag hade fel förut gällande ett citat som du skrivit.

Vilka har du som potentiellt misstänkta på din lista då?

@Mirtai , @glömmerallt och @godisklubba vet jag inte alls var jag har dem. @fio vet jag inte, men eftersom jag har mina tankar angående @Artline skulle jag mycket väl kunna tänka mig henne på en god roll.
 
Om jag överlever natten så är det nog @Aliisa jag hade velat syna, känner att även om hon är ny så är jag riktigt övertygad om att hon är ulv eller tjuv.
 
Uppdatering

På macken i Åre samlas lokalbefolkningen och diskuterar situationen, nu när Romme Alpin har bestämt sig för att stänga från idag - vad kommer hända här? Kan vi bli av med Stockholmarna så enkelt? Vem ska man gå till för att försöka påverka? Snurrfian bryr sig inte så mycket, hon är mer orolig för pengarna, sedan After Ski stängde så är inte hennes jobb som bartender särskilt eftertraktat längre och hon undrar om hon ska kontakta hemtjänsten för där kan de behöva alla extra personer de kan få tag i. På väg till bilen möter hon en hostande, snörvlande individ och hon känner hur det börjar kittla i halsen även om det inte är möjligt att det går så snabbt. Hon tar det säkra före det osäkra, rusar in på macken igen och tar två paket Ben & Jerrys, väl hemma lägger hon sig i sängen och kör Netflix-maraton

Snurrfian var bybo

DagDL 21:30
NattDL 08.30
 
Uppdatering

På macken i Åre samlas lokalbefolkningen och diskuterar situationen, nu när Romme Alpin har bestämt sig för att stänga från idag - vad kommer hända här? Kan vi bli av med Stockholmarna så enkelt? Vem ska man gå till för att försöka påverka? Snurrfian bryr sig inte så mycket, hon är mer orolig för pengarna, sedan After Ski stängde så är inte hennes jobb som bartender särskilt eftertraktat längre och hon undrar om hon ska kontakta hemtjänsten för där kan de behöva alla extra personer de kan få tag i. På väg till bilen möter hon en hostande, snörvlande individ och hon känner hur det börjar kittla i halsen även om det inte är möjligt att det går så snabbt. Hon tar det säkra före det osäkra, rusar in på macken igen och tar två paket Ben & Jerrys, väl hemma lägger hon sig i sängen och kör Netflix-maraton

Snurrfian var bybo

DagDL 21:30
NattDL 08.30

Blev hon tagen av göteborgarna eller tjuvarna?
 
Hmm då vet någon av sidorna vem som var skyddad inatt. Hoppas att ängeln hittade en annan god(fast det kan ju ha varit en tjuv också) iom detta för det jag känner saknas att goda känner till varandra.
 
1. Artline
6. iiantazie
7. Gabby_Ossi
8. Ferrari
10. Klubban (godisklubba)
11. Fio
12.Aliisa
14. glömmerallt
16. LenaH
17. cirkus
19. Mirtai


Det är 10 kvar varav 2 tjuvar, det gör 8 ulvar/goda.
Ängeln, siaren och en tvilling är kvar + 2-3 bybor det gör 2-3 ulvar - eller så kan det teoretiskt vara 1 bybo kvar och 4 ulvar. Då MÅSTE rätt tjuv ut. Är fördelningen 2-3 ulvar är det lite lugnare
 
Är det någon som får spioninfon nu? Alltså, får goda spionen spioninfon till lyan?
Också, borde inte två personer dött inatt? Är det alltså en person som är död och vi vet inte om att hen är död? :confused:

Ängeln har skyddat någon så den dog inte.
Tyvärr finns inte den spioininfon vem som var skyddad. Däremot så vet ängeln vem den skyddade och är det nån annan än den själv så har den troligen hittat en till god, problemet är att tjuvarna kan ju ha valt en ulv och ulvarna en tjuv så ängeln kan ha råkat skydda ulv/god . Såååå jäkla svårt detta. Jag tror att ängeln har skyddat sig själv av detta skäl.
 
1. Artline
6. iiantazie
7. Gabby_Ossi
8. Ferrari
10. Klubban (godisklubba)
11. Fio
12.Aliisa
14. glömmerallt
16. LenaH
17. cirkus
19. Mirtai


Det är 10 kvar varav 2 tjuvar, det gör 8 ulvar/goda.
Ängeln, siaren och en tvilling är kvar + 2-3 bybor det gör 2-3 ulvar - eller så kan det teoretiskt vara 1 bybo kvar och 4 ulvar. Då MÅSTE rätt tjuv ut. Är fördelningen 2-3 ulvar är det lite lugnare
Du har radat upp 11st deltagare kvar :angel:
 
Ängeln har skyddat någon så den dog inte.
Tyvärr finns inte den spioininfon vem som var skyddad. Däremot så vet ängeln vem den skyddade och är det nån annan än den själv så har den troligen hittat en till god, problemet är att tjuvarna kan ju ha valt en ulv och ulvarna en tjuv så ängeln kan ha råkat skydda ulv/god . Såååå jäkla svårt detta. Jag tror att ängeln har skyddat sig själv av detta skäl.

Det kan väl ha kommit ett beskydd till någon från goda lyan också?
 
Det känns som att du försöker stryka mig medhårs, jag står för att jag tycker att du inte spelar som du brukar göra med en god roll, jag upplever mer att du glidit med. Att du bara röstat på onda ger dig förvisso god statistik.

Att bara har röstat på onda säger egentligen ingenting, eftersom tjuvarna vill ha ut alla.
När det gäller LenaH så är jag kluven, hon har röstat på Habina för att Habina jagade tjuvar, var det för att hon inte vill att vi ska jaga tjuvar? Å andra sidan kan det vara dumt att sticka ut som möjlig tjuv på det viset.
 
Att bara har röstat på onda säger egentligen ingenting, eftersom tjuvarna vill ha ut alla.
När det gäller LenaH så är jag kluven, hon har röstat på Habina för att Habina jagade tjuvar, var det för att hon inte vill att vi ska jaga tjuvar? Å andra sidan kan det vara dumt att sticka ut som möjlig tjuv på det viset.
Jag tänker att det är mycket möjligt att LenaH är tjuv. Som god så var hon mer grävande, upplevde jag i alla fall. Som ond vill jag minnas att hon ändå var lite mer grävande men nu har hon helt gått förbi min radar. Har nästan glömt av henne och det känns som att det är det hon vill om hon är tjuv, då det i så fall är positivt att inte bli misstänkt. Om hon är tjuv, vilket jag tror (ska samla citat och motivera mer när jag sitter framför datorn), så är hon antingen inbrottstjuv eller mästertjuv. Där har jag just nu inga invändningar, men att hon är tjuv, känns i alla fall rimligt. Som sagt, ska sätta mig vid datorn snart och motivera mig mer.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 782
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 923
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 048
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 212
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp