Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag inser att jag inte kan tänka när det är tre sidor - det är så sjukt svårt.
Jag håller med och är just nu en aning trött på att jämföras med hur jag spelat tidigare, i mindre lekar, med två sidor och med smärre eoner av tid jämfört med nu.

Nu börjar dock leken bli hanterbar så ska läsa medan jag äter frulle.
 
Jag håller med och är just nu en aning trött på att jämföras med hur jag spelat tidigare, i mindre lekar, med två sidor och med smärre eoner av tid jämfört med nu.

Nu börjar dock leken bli hanterbar så ska läsa medan jag äter frulle.

Så du säger Nej till att du är tjuv då :D
 
Så du säger Nej till att du är tjuv då :D
Jag är varken tjuv eller ulv, anledningen till att jag reagerade på Habinas tjuvjakt är ju att jag själv gjort likadant när jag varit ulv i en lek med tjuvar.

Men det har jag ju redan redogjort för.

Äh, jag åker till stallet, har tappat lusten att leka.
 
INFORMATION FRÅN LL

Vänligen tänk på hur ni uttrycker er och teoriar
Teoria om det som händer i leken och det ni "ser", men lämna aktivitetsnivå etc utanför.
Alla har inte samma möjlighet att vara vid datorn hela tiden. Alla har olika förutsättningar, och det måste respekteras. Vi har våra vanliga liv offline med bland annat fritidsintressen, jobb, familj som kräver sin tid och nu även en pressande Corona-situation som tyvärr gör sig påmind ibland när vi minst anar.

Det ska vara kul att leka för alla :heart
 
Fortsätter gå igenom deltagare:

10. Aliisa: Leker för första gången, tycker att det är svårt att formulera sig och teoria. Förståeligt. Godförklarade sig själv i sitt fjärde inlägg, men är hon verkligen god? Hon har helt gått under min radar i alla fall och jag har nästan glömt bort henne. Är hon kanske tjuv tillsammans med LenaH och de kör det som taktik? Att gå under radarn på folk. I så fall är iofs även fio en rimlig kandidat som tjuvkollega till LenaH. Röstar i DL1 på Hedinn, en viktig god roll. DL1 är alltid svår att rösta i, det ska jag inte sticka under stolen med, men det sticker lite i ögonen att hon röstade på Hedinn i DL1 utan att riktigt ha kommit med egna teorier innan det (hade väl iofs inte själv gjort det heller då, så jag är fel person att anklaga). Motiverade rösten med att Hedinn sa att hon skulle hålla koll på sin roll. Motiverar senare rösten ytterligare, efter att Hedinn ifrågasatt den.
Röstar sen på LenaH med motivering att hon är tjuv/mästertjuv och behöver åka ut för att goda ska ha en chans att vinna. Dock var det rätt solklart att det var hemlig som skulle ryka, då hon hade fem röster och Aliisas röst på LenaH var den andra rösten. Det kan således ha varit en ren alibi-röst, för att få det att se ut som att de är på olika sidor. LenaH är (vad jag uppfattat) ändå en van spelare som lekt i många år, så är hon och Aliisa tjuvar tillsammans kan LenaH mycket väl gett Aliisa tips på vad hon ska skriva för att få det att se bra ut.
Aliisa är inte min huvudmisstänkta, men absolut en jag vill se mer egna teorier ifrån. Vi har hållit på i några dagar nu och jag har knappt sett teorier från henne. Dock förstår och vet jag att det ÄR svårt som ny, men nu känner jag att vi inte kan hålla de nya fredade hur länge som helst, ska vi goda ha en chans att vinna behöver vi ha ut tjuvarna och främst mästertjuven och till det kommer vi behöva samla våra röster.

11. LenaH: Skrev att tiden hon kan leka på är begränsad pga häst, familjeliv och jobb. Var impad över Mistimeds inlägg om Hedinn som spion. Tyckte att det var svårt i början att gå igenom roller då vi var så många men vill minnas att hon nyligen sagt att hon finner det enklare nu. Skrev också att hon tror att Artline har en poäng i att tjuvarna kan luta sig tillbaka i leken och på så sätt i princip låta goda köra sitt race. För mig känns det som precis detta LenaH gjort, kanske är hon då en tjuv? Känner att jag inte sett så mycket egna teorier från hennes håll, utan mest följt efter andra. Röstade på Habina (ulv) i första DL och har därmed röstat på en ond. Dock vill jag minnas att jag, Habina och Lobelia var uppe för eventuell lottning, så därav tänker jag att det inte var en alibiröst. Även om det inte är likt Lena att rädda en kollega, känns det som att just den teorien tillsammans med att rösten var på en ulv, får mig att utesluta henne som Ulv. Vilket i sin tur betyder att hon är antingen god eller tjuv. Tycker att det var glasklart vad tazie skrev, varför? Min teori kring det, då jag uteslutit LenaH som ulv, är att hon är en av tjuvarna och således sitter på facit. Är hon tjuv med glömmerallt eller iiantazie (eller någon annan) vet jag inte, men det här gav mig definitivt vibes om att LenaH är tjuv.
Missade vem Mistimed röstade på och registrerade bara vem hen inte röstade på. Skrev också att gången hon lekt med tjuvar, var hon ulv och var tacksam över att inte behöva spela teater och leta efter ulvar (dvs kollegorna). Om hon nu är tjuv, så borde hon väl leta aktivt efter siaren nu? Vilket jag inte upplevt att hon gjort, det är väl vad som säger emot att hon är tjuv. Å andra sidan finns det två alternativ till för tjuvarna att vinna på, så de kanske helt enkelt valt att inte satsa på den utan på att hålla mästertjuven vid liv? Funderade på om jag och hemlig är i lyan tillsammans, hemlig var ju där i alla fall. Och med tanke på att jag vet min roll, så vet jag att jag inte är i lyan (vilket de som sitter i lyan också kan intyga, inte för att de lär göra det då de inte vill outa sig ;)).
Tyckte att det kändes som att hon och Mirtai bondat lite, varför? Är de kanske tjuvar tillsammans och har bondat pga det? Letade dock lite efter siaren genom att kommentera att ulvarna kanske trodde att Mirtai var siaren, men ulvarna borde med största sannolikhet inte trott det då de i så fall bör ha käkat Mirtai, i och med att siaren är en rätt stark roll för goda sidan. Misstänkte hemlig igår för att vara ulv (korrekt!) mer än tjuv, hur kan hon veta? Enda anledningen jag kan se, till att LenaH vet om att hemlig inte är tjuv, är att hon själv är en av tjuvarna och således vet om vem som är den andra tjuven. Röstade i alla fall på glömmerallt men ändrade sedan till hemlig.
LenaH är definitivt en av mina högst misstänkta, då det kommer till tjuvar. Jag kan som kanske nämnts, inte säga om hon är inbrottstjuv eller mästertjuv. Men känner ändå att jag vill syna henne ikväll och om vi får bekräftat att hon är inbrottstjuv (om hon nu är det) så kan vi kanske lista ut vem mästertjuven är, genom att veta att LenaH är inbrottstjuven.

12. Mirtai: Har inte lekt på länge, och jag har inte fått något grepp om henne. Kan vara ulv, kan var god, men kan lika väl vara tjuv. Ingen som helst aning. Å andra sidan kanske det är hennes taktik, precis som LenaH's taktik om att sas gå under radarn för att inte märkas som tjuv? Ville döpa iiantazie och Aliisa till B1 och B2, säger inte så mycket om hennes roll dock. Ifrågasätter min röst i DL1 på LenaH, och här blir det intressant. Varför gjorde hon det? Jag misstänker som sagt LenaH starkt för att vara tjuv och tjuven har en kollega som då mycket väl skulle kunna vara Mirtai. Var detta kanske ett rent räddningsförsök i att rädda folk från att följa med mig och lyncha LenaH i DL1? Mirtai röstar sen på mig, pga min röst på LenaH, kanske för att jämna ut så att det i så fall skulle bli lottning? Själv röstade LenaH på någon helt annan, kanske för att inte röja deras tjuv-pakt?
Önskar själv inlägg som är relevanta för leken... men skriver själv inte så mycket egna teorier. Mycket snack, liten verkstad här kanske? Skrev dock lite liknande teorier i fredags, men det är söndag nu. Skulle därmed önska att hon teoriar lite mer, speciellt som hon bett andra (Habina) om att skriva saker som är relevanta för leken och inte OT.
Mirtai är inte en av mina huvudmisstänkta, men definitivt en jag vill hålla ögonen öppna för. Skulle gärna se mer av henne (tror att du är en tjej i alla fall, annars ber jag om ursäkt!) och då speciellt mer teorier.
 
@godisklubba antagligen letas det väldigt aktivt efter siaren men INGEN lär outa att den har hittat en möjlig siare så jag tycker inte att du kan hålla det emot LenaH (att hon inte letar alltså), jag tycker inte heller att hon och Mirtai har bondat alls och hade dom det så lär det inte bero på att de är i lyan/tjuvar tillsammans.
 
Just nu är jag mest inne på att @LenaH , @Aliisa och @Artline som en del i lyan.

Lena för hennes röständring till Hemlig precis i slutet, när Hemlig hade 5 röster och Lena 4. Ett sätt att försöka få alibi? Framstå som god. Vet inte, tycker inte Lena känns som en god Lena i denna leken. Hittills har jag haft rätt angående mina känslor om både Qitis, Habina, Misti och Hemlig så

Aliisa är det mest känsla. Men redan vid godförklaringen, sen hennes följsamhet, att hon inte vet hur hon ska formulera sig och nu sist rösten på Lena som jag tror är en alibiröst.

Artline för hennes röst som Fio bara för att hon var en av de tre första att rösta på Hemlig. Lite för att en "ulv inte skulle göra så" när det lutar åt ett drev som är lätt att smyga med i.
@Mirtai , @glömmerallt och @godisklubba vet jag inte alls var jag har dem. @fio vet jag inte, men eftersom jag har mina tankar angående @Artline skulle jag mycket väl kunna tänka mig henne på en god roll.

Det här känns lite motsägelsefullt må jag säga. I ena inlägget har du Art i lyan i andra inlägget är hon god. Vad fick dig att ändra dig (det har inte varit en DL emellan)?

När det gäller LenaH så tror jag faktiskt inte på henne som ulv. Jag tror att hennes röständring är autentisk dvs hon låt pyrt till och ville inte åka - hon kan ha en viktig god roll (siare eller ängel, tvillingen som är kvar känns mer som en bybo) men jag tror mer på att hon är tjuv som absolut inte vill ryka . Hade hon varit ulv hade hon nog låtit saken bero hellre än försöka rädda sig själv.
 
@godisklubba antagligen letas det väldigt aktivt efter siaren men INGEN lär outa att den har hittat en möjlig siare så jag tycker inte att du kan hålla det emot LenaH (att hon inte letar alltså), jag tycker inte heller att hon och Mirtai har bondat alls och hade dom det så lär det inte bero på att de är i lyan/tjuvar tillsammans.
Ja det har du rätt i. Men LenaH skrev själv ett inlägg om att det kändes som hon och Mirtai bondat på något vis. Det var givetvis inte exakt coterat, men jag sitter med mobilen nu och har inte datorn här just nu.
 
Det här känns lite motsägelsefullt må jag säga. I ena inlägget har du Art i lyan i andra inlägget är hon god. Vad fick dig att ändra dig (det har inte varit en DL emellan)?

Hon skriver att det är mig hon har på en god roll isåfall eftersom hon har tankar om att Art är ond.

@Mirtai , @glömmerallt och @godisklubba vet jag inte alls var jag har dem. @fio vet jag inte, men eftersom jag har mina tankar angående @Artline skulle jag mycket väl kunna tänka mig henne på en god roll.
 
Det får nog jag ta skulden för, jag sa att det finns en chans att goda förlorar inatt om vi inte får ut en ulv :o

Först nu reagerar jag på detta - skulle en god säga så, ordvalet borde väl vara att det finns en risk att goda förlorar? De enda som i så fall hade en CHANS att vinna är tjuvarna.
 
Ja det har du rätt i. Men LenaH skrev själv ett inlägg om att det kändes som hon och Mirtai bondat på något vis. Det var givetvis inte exakt coterat, men jag sitter med mobilen nu och har inte datorn här just nu.

Å andra sidan skriver hon i sitt röstinlägg att hon vill leva för att kunna nagelfara de röster som hon såg som dåligt underbyggda på henne själv och en av de rösterna, den 3:e kom från Mirtai. Jag tror inte att Mirtai hade lagt den på LenaH om de var tillsammans på något vis
 
Jag är trött och pollenallergisk idag, så kommer antagligen inte vara jätteaktiv. Förvänta er inte en väl underbyggd röst från mig, kommer nog inte ha ork nog att teoria massor :(
 
Först nu reagerar jag på detta - skulle en god säga så, ordvalet borde väl vara att det finns en risk att goda förlorar? De enda som i så fall hade en CHANS att vinna är tjuvarna.
Det språk jag är mest utsatt för är engelska, där är chans ett neutralt ord. Och visst hade jag kunnat skriva risk, men när jag inte tänker på språket brukar jag använda neutralt språk.
 
Å andra sidan skriver hon i sitt röstinlägg att hon vill leva för att kunna nagelfara de röster som hon såg som dåligt underbyggda på henne själv och en av de rösterna, den 3:e kom från Mirtai. Jag tror inte att Mirtai hade lagt den på LenaH om de var tillsammans på något vis
Det har du rätt i. Men jag är ändå rätt säker på att LenaH inte är ulv. Och hon känns inte som god i denna leken, men min känsla kan ju givetvis vara fel.
Ja, hon skrev att hon vill leva för att reda ut rösterna på sig själv som hon inte tyckte var nog bra. Men jag känner inte riktigt att hon gjort det hittills, vilket givetvis kan bero på tidsbrist då. Det brukar ju bli mer aktivt närmare DL också.
 
Först nu reagerar jag på detta - skulle en god säga så, ordvalet borde väl vara att det finns en risk att goda förlorar? De enda som i så fall hade en CHANS att vinna är tjuvarna.
Jag förstår inte riktigt vad du menar här? Visst kan man säga att det är en risk att goda förlorar, men man kan väl lika väl säga att det är en chans att goda förlorar?

Jag håller faktiskt med iiantazie här, förstår inte vad som är ulvigt/tjuvigt att skriva "chans" istället för "risk"? Har du någon inside information och försöker ondförklara tazie genom detta kanske?

Men sen är jag väl inte rätt person att säga något heller, är också mest utsatt för engelska och inte alltid så bekväm med hur jag uttrycker mig på svenska. Sen vet jag inte helt säkert om jag anser "chance" vara ett neutralt ord på engelska dock, men det är OT.
 
Jag förstår inte riktigt heller det skumma med @LenaH
Ser inget konstigt med hennes röständring då det fanns en risk att hon hade kunnat åka.
 
Jag förstår inte riktigt vad du menar här? Visst kan man säga att det är en risk att goda förlorar, men man kan väl lika väl säga att det är en chans att goda förlorar?

Jag håller faktiskt med iiantazie här, förstår inte vad som är ulvigt/tjuvigt att skriva "chans" istället för "risk"? Har du någon inside information och försöker ondförklara tazie genom detta kanske?

Jag skulle nog oxå kunna säga att det finns en chans att vi förlorar i tex sportsammanhang

Jag tycker att det är skillnad. Är det en chans - så är det något bra, är det en risk är det något dåligt.
När det gäller just Iiantazie har hen löpt förbi ganska osedd för mig och när jag läser saker som jag reagerar på så ...reagerar jag och eftersom vi är i ett kritiskt läge vill jag gärna dela mina tankar, sen att hon har en förklaring till sitt uttalande är väl i sin ordning.

Även om man kan säga på det ena eller andra sättet så blir det olika värderingar för mig. Hade jag varit i läget att det faktiskt fanns en chans att jag vann hade jag nog lätt kunnat uttrycka mig just så av bara farten.
 
Chans är ngt positivt, risk är negativt om man ska vara språknörd ;) med det sagt så ser jag inget misstänkt i den skrivningen
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 613
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 889
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 816
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp