Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag förstår inte riktigt heller det skumma med @LenaH
Ser inget konstigt med hennes röständring då det fanns en risk att hon hade kunnat åka.

Jag tror de flesta gör såna röständringar beroende på vilken roll man har och hur viktigt det är att just den rollen är kvar i detta kritiska läge. Jag tror hon har sina skäl att vilja vara kvar. Är hon siare eller ängel, så vill hon nog vara kvar, är hon tjuv samma sak. Om hon var ulv så tror jag det inte hade spelat så stor roll att hon hade brytt sig i att ändra. Mina två cent i frågan
 
Jag tycker att det är skillnad. Är det en chans - så är det något bra, är det en risk är det något dåligt.
När det gäller just Iiantazie har hen löpt förbi ganska osedd för mig och när jag läser saker som jag reagerar på så ...reagerar jag och eftersom vi är i ett kritiskt läge vill jag gärna dela mina tankar, sen att hon har en förklaring till sitt uttalande är väl i sin ordning.

Även om man kan säga på det ena eller andra sättet så blir det olika värderingar för mig. Hade jag varit i läget att det faktiskt fanns en chans att jag vann hade jag nog lätt kunnat uttrycka mig just så av bara farten.

Jo jag förstår innebörden i skillnaderna negativt kontra positivt. Jag hade nog tom kunnat säga: Men Gud, det finns en risk att jag vinner hela skiten här 😱 😂
 
@godisklubba jag hr alltid svårare att vara aktiv på helgen. Mkt med familjen och hästen då. så det är helt sant att jag inte bidragit med så mkt sedan i fredags.

men ang Lena och mig, ingen av oss skulle tveka en sekund att offra den andra om vi var på samma sida och det gynnade oss. Så inga räddningsförsök här inte
 
Är det ngn som tycker hennes röständring är skum? Jag tycker snarare att den talar för att hon inte är ulv.

Skum och skum men @Ferrari
hade med det i sin sammanställning här

Just nu är jag mest inne på att @LenaH , @Aliisa och @Artline som en del i lyan.

Lena för hennes röständring till Hemlig precis i slutet, när Hemlig hade 5 röster och Lena 4. Ett sätt att försöka få alibi? Framstå som god. Vet inte, tycker inte Lena känns som en god Lena i denna leken. Hittills har jag haft rätt angående mina känslor om både Qitis, Habina, Misti och Hemlig så

Aliisa är det mest känsla. Men redan vid godförklaringen, sen hennes följsamhet, att hon inte vet hur hon ska formulera sig och nu sist rösten på Lena som jag tror är en alibiröst.

Artline för hennes röst som Fio bara för att hon var en av de tre första att rösta på Hemlig. Lite för att en "ulv inte skulle göra så" när det lutar åt ett drev som är lätt att smyga med i.
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia
lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

14.22 Mistimed röstar på LenaH
19.50 godisklubba röstar på snurrfian
20.06 Aliisa röstar på Fio
20.28 Habina röstar på Artline
20.35 hemlig röstar på gabby_ossi,
20.58 Ferrari röstar på Hemlig
21.01 fio röstar på Mirtai
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.18 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21.19 cirkus röstar på carrro_lina
21.19 Carrro_lina röstar på Aliisa.
21.20 Madalitso röstar på fio
21.22 Artline röstar på carrro_lina
21.22 mirtai röstar på mistimed
21.24 LenaH röstar på Habina
21.26 iiantazie röstar på Habina
21.28 carro_lina ändrar sin röst till hemlig
21.29 glömmer_allt röstar på carrro_lina
21.30 hemlig ändrar röst till carrro_lina

carrro_lina
lynchas - Jägare
drar med sig Madalitso - Bybo
Mistimed käkas - bybo

DL3

10:39 cirkus röstar på hemlig
11:49 Ferrari röstar på hemlig
13:20 fio röstar på hemlig
14:20 godisklubba röstar på hemlig
17:45 hemlig röstar på LenaH
18:02 iiantazie röstar på hemlig
18:08 LenaH röstar på glömmerallt
19:27 Aliisa röstar på LenaH
20:02 Artline röstar på fio
20:56 iiantazie ändrar röst till glömmerallt
21:08 Snurrfian röstar på godisklubba
21:10 Mirtai röstar på LenaH
21:28 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21:28 glömmerallt röstar på fio
21:29: LenaH ändrar röst till hemlig

Hemlig lynchas - ulv


Är väldigt tyst här 🤔 Är ju skitsvårt att försöka läsa ut något ur Gårdagens Lynch, men från DL2 är det ju fortfarande räddningsförsöket av hemlig som sticker ut.

På min misstankelista har jag Artline som jag upplevde igår att hon ville få bort tankarna att hemlig skulle vara siad ond, hon röstade oxå på Carro i dl2 samma som glömmerallt som verkligen satte spiken i kistan för Carro! Möjligt oxå att någon av de två nya sitter med där eller alternativt är någon av tjuvarna.

Mirtai har jag ingen uppfattning om, hon är som vanligt helt omöjlig för mig att begripa sig på både som ond eller god.

Cirkus startade ju drevet mot hemlig i går men hon kan likväl vara tjuv som god men jag tror inte på henne i lyan iallafall. Mardrömmen skulle ju vara om hon var tjuv tillsammans med LenaH 😣

LenaH jag väntar tills hon kommer in i leken med sina teorier

Ferrari likaså , hon skulle ju komma in senare men än så länge har jag henne åt det goda hållet pga hon uttrycker en hel del tankar som jag kan hålla med om

Gabby har jag inte sett så mkt av som skulle vara konstigt så jag har henne som ganska neutral än så länge
 
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

14.22 Mistimed röstar på LenaH
19.50 godisklubba röstar på snurrfian
20.06 Aliisa röstar på Fio
20.28 Habina röstar på Artline
20.35 hemlig röstar på gabby_ossi,
20.58 Ferrari röstar på Hemlig
21.01 fio röstar på Mirtai
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.18 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21.19 cirkus röstar på carrro_lina
21.19 Carrro_lina röstar på Aliisa.
21.20 Madalitso röstar på fio
21.22 Artline röstar på carrro_lina
21.22 mirtai röstar på mistimed
21.24 LenaH röstar på Habina
21.26 iiantazie röstar på Habina
21.28 carro_lina ändrar sin röst till hemlig
21.29 glömmerallt röstar på carrro_lina
21.30 hemlig ändrar röst till carrro_lina

carrro_lina
lynchas - Jägare
drar med sig Madalitso - Bybo


10:39 cirkus röstar på hemlig
11:49 Ferrari röstar på hemlig
13:20 fio röstar på hemlig
14:20 godisklubba röstar på hemlig
17:45 hemlig röstar på LenaH
18:02 iiantazie röstar på hemlig
18:08 LenaH röstar på glömmerallt
19:27 Aliisa röstar på LenaH
20:02 Artline röstar på fio
20:56 iiantazie ändrar röst till glömmerallt
21:08 Snurrfian röstar på godisklubba
21:10 Mirtai röstar på LenaH
21:28 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21:28 glömmerallt röstar på fio
21:29: LenaH ändrar röst till hemlig

Jag tror vi behöver ha ut en tjuv - helst Mästertjuven. Dessa är kvar
1. Artline - jag har inga problem att se henne som tjuv, däremot mer tveksamt som ulv - kanske om inte glömmerallt är i lyan för de två tillsammans känns inte sannolikt, då hade de outat en stor del av lyan i samband med DL2.
6. iiantazie - mycket svårplacerad för mig, men även hon är mjlig både som tjuv och som ulv, har teoriat på bra (innan allergin slog till). Jag har reagerat på detta med chans och risk - fast flera andra tycker inte att det är något att reagera på. Samtidigt, fan vi är i kritiskt läge och jag vill verkligen inte att vi röstar ut en god nu. Så hon är på min OBS - lista för både tjuv och ulv. Lite intressant att hon ändrar röst igår från hemlig till glömmerallt - är det ett försök att rädda en kompis trots allt eller att int vara med i drevet?
7. Gabby_Ossi - vääääldigt svårplacerad också. Har inte gjort mycket väsen av sig. Röstat på hemlig två gånger så troligen inte i lyan i allafall, men möjlig tjuv.
8. Ferrari - svårt att tro att hon är ulv lite av samma skäl som gabby.
10. Klubban (godisklubba) - har röstat på Lobelia - Snurrfian och sen hakade på i drevet mot hemlig. Inte osannolik ulv eller tjuv
11. Fio - ännu en svårplacerad. Röstat på Habina - Mirtai och la tredjerösten på hemlig. Inte osannolik ulv eller tjuv här också men kan lika gärna vara god. Inte mest misstänkt just nu
12.Aliisa - extremt svårplacerad. Jag har väldigt dåligt grepp iom att det har kommit så få inlägg. Röstat Hedinn - fio - LenaH. Väldigt typisk nybörjare och kanske, kanske ensam iom så låg profil. Samtiigt smyger med? I så fall kandidat att vara både ulv och tjuv
14. glömmerallt - skummast är det som ser ut som en räddning av hemlig (ev Habina) i DL2. Jag *tror* att en så rutinerad spelare inte hade stuckit ut så mycket och försökt rädda en kollega i det läget, men å andra sidan det kan lika gärna varit så att hon gjorde så just därför. Hon säger sig inte ha sett Carrro_linas röständring, som iofs inte var osannolik, men om hon är ärlig med det så är sannolikheten lägre att hon försöker rädda en kollega. Jag har inte övervägt henne som tjuv men det är givetvis int omöjligt
16. LenaH - nog en av mina mest troliga tjuvar ffa är dt röständringen som gör det. Hon ville inte åka ut. Då har hon en viktig roll för sin sida och som jag ser det - antingen siare eller ängel, eller tjuv.
17. cirkus - moi
19. Mirtai - svårplacerad hon också. Inte tjuv ihop med LenaH i allafall.
 
Min summa av kardemumma är att vi behöver ha ut en tjuv, helst mästertjuven.

Igår klockan 21:27 lämnade hemlig sitt sista meddelande och det var vinstvillkoren. Känns som om hon försökte varna för att ta ut henne snarare än en tjuv. Det gjorde nog ingen större skillnad på röstningen :( hade det kommit tidigare kanske folk hade tänkt ett varv till och inte gjort det så enkelt för sig.
 
Min summa av kardemumma är att vi behöver ha ut en tjuv, helst mästertjuven.

Igår klockan 21:27 lämnade hemlig sitt sista meddelande och det var vinstvillkoren. Känns som om hon försökte varna för att ta ut henne snarare än en tjuv. Det gjorde nog ingen större skillnad på röstningen :( hade det kommit tidigare kanske folk hade tänkt ett varv till och inte gjort det så enkelt för sig.
Det är som med SL-bussarna, man kliver på trots att man kanske inte borde bara för att man är van (i det här fallet att lyncha ulvar då).
 
Min summa av kardemumma är att vi behöver ha ut en tjuv, helst mästertjuven.

Igår klockan 21:27 lämnade hemlig sitt sista meddelande och det var vinstvillkoren. Känns som om hon försökte varna för att ta ut henne snarare än en tjuv. Det gjorde nog ingen större skillnad på röstningen :( hade det kommit tidigare kanske folk hade tänkt ett varv till och inte gjort det så enkelt för sig.

Fast tyvärr var det ingen av tjuvarna som räckte upp handen 😉
 
1. Artline - jag har inga problem att se henne som tjuv, däremot mer tveksamt som ulv - kanske om inte glömmerallt är i lyan för de två tillsammans känns inte sannolikt, då hade de outat en stor del av lyan i samband med DL2.

Då är nog mer Art trolig tjuv och GA i lyan för jag tror fortfarande att hon valde rädda hemlig och även habina
 
Jag är lite nyfiken på varför det trillade in såpass många röster på mig igår?
Apropå Hemligs sista om vinstvillkoren så tänker jag att det här att jag skulle vara tjuv kanske kan härledas till att den teorin kommit upp i lyan?
Och att lyan gjorde vad den kunde för att styra lynchen mot en de trodde var tjuv (i.e. jag då) istället för en medlem?
Isf är både @Mirtai och @Aliisa starka kandidater till "min" lya men jag antar att det kan finnas en ulv till och denne gömmer sig nog snarare bland de tidiga rösterna på hemlig när det fortfarande såg ut att bli en enhetlig röstning.

För mig tar det då bort @iiantazie @glömmerallt och @Gabby_Ossi som lyamedlemmar just nu men jag tycker det är sjukt svårt att gissa hur man ska identifiera tjuvar iom att de haft allt att vinna hittills oavsett hur utgången blir vilket gör det svårt att se ett mönster.
 
Om jag då tänker in Mirtai och Aliisa i lyan så återstår troligen en ulv och där är jag lite fundersam på @godisklubba för jag hade ju en tanke om henne och hemlig i lyan ihop redan tidigare. Det där "meningsutbytet" dem emellan som hemlig sen ansåg som utrett helt plötsligt och röstade helt otippat på Gabby?
Jag kan leta rätt på citat om någon inte minns men med 55 sidor lär det ta en stund.
 
Då är nog mer Art trolig tjuv och GA i lyan för jag tror fortfarande att hon valde rädda hemlig och även habina
Jag vet faktiskt inte. Det ser onekligen ut som om GA försökte rädda hemlig men det kan också vara en slump och att hon inte visste att carrro_lina röstat på henne.

Jag tror i allafall att det är bättre med en tjuv idag än en ulv.

@LenaH för mig har du seglat upp som möjlig tjuv efter din röständring igår faktiskt. Innan tyckte jag att du var ganska harmlös - förutom att du vill jaga Habina för att hon jagade tjuvar, men det är så obvious att...tja du vet.

Sen tycker jag att de röster som kom på dig igår känns väldigt svagt underbyggda. Hade lyan trott på dig som tjuv tror jag de hade varit lite bättre och inte så väldigt lika i sina svagheter - med det sagt kan nån säkert sitta i lyan ändå
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 559
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 320
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 442
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 092
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp