Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

DL4

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba
21:11 Ferrari röstar på godisklubba
21:14 fio röstar på godisklubba
21:17 Artline röstar på godisklubba
21:25 glömmerallt röstar på godisklubba
21:27 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:28 Aliisa röstar på godisklubba


Intressant - både Mirtai och gabby röstar på glömmerallt. Är nån av dessa en alibiröst eller är det som LenaH brukar säga - det som ser ut som en ulv osv?

Gabbys röst påverkar ingenting i det här läget. Mirtais skulle kunnat riskera nånting för lyan iom räddningen i DL2 som sedemera grävdes fram och blev GAs fall. Gahhhh och så Ferrari då som snabbt röstar på godis.
 
DL4

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba
21:11 Ferrari röstar på godisklubba
21:14 fio röstar på godisklubba
21:17 Artline röstar på godisklubba
21:25 glömmerallt röstar på godisklubba
21:27 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:28 Aliisa röstar på godisklubba


Intressant - både Mirtai och gabby röstar på glömmerallt. Är nån av dessa en alibiröst eller är det som LenaH brukar säga - det som ser ut som en ulv osv?

Gabbys röst påverkar ingenting i det här läget. Mirtais skulle kunnat riskera nånting för lyan iom räddningen i DL2 som sedemera grävdes fram och blev GAs fall. Gahhhh och så Ferrari då som snabbt röstar på godis.

När jag började skriva mitt röstinlägg hade inte glömmerallt röstat än, och jag visste att det var några kvar men hann inte räkna hur många eller kolla vilka det var... Och med tanke på att en förhäxning skulle kunna vara i spel så var det ju ändå inte så självklart att rösten inte skulle kunna påverka.
 
15:54 glömmerallt röstar på LenaH
17:17 iiantazie röstar på LenaH
17:38 Ferrari röstar på cirkus
20:01 Mirtai röstar på LenaH
20:13 Artline röstar på LenaH
20:38 Cirkus röstar på Ferrari
20:50 LenaH röstar på Ferrari
21:17 Aliisa röstar på Ferrari
21:17 Gabby_Ossi röstar på Ferrari


Det var nästa lynch.

Glömmerallt var ulv
Artline var god
Iiantazie var tjuv

LenaH var tjuv

Mirtai röstar på LenaH, Ferrari röstar på mig och gabby och Aliisa röstar på Ferrari.
Om Allisa sitter i lyan med Ferrari är detta ett grovt alibiförsök? Eller sitter hon inte i lyan med henne och är inte alls psykopaten?
Jag orkar inte analysera.
 
När jag började skriva mitt röstinlägg hade inte glömmerallt röstat än, och jag visste att det var några kvar men hann inte räkna hur många eller kolla vilka det var... Och med tanke på att en förhäxning skulle kunna vara i spel så var det ju ändå inte så självklart att rösten inte skulle kunna påverka.

Nej det var inte självklart men ganska troligt.
 
DL 4
20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba
21:11 Ferrari röstar på godisklubba
21:14 fio röstar på godisklubba
21:17 Artline röstar på godisklubba
21:25 glömmerallt röstar på godisklubba
21:27 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:28 Aliisa röstar på godisklubba

DL 5
15:54 glömmerallt röstar på LenaH
17:17 iiantazie röstar på LenaH
17:38 Ferrari röstar på cirkus
20:01 Mirtai röstar på LenaH
20:13 Artline röstar på LenaH
20:38 Cirkus röstar på Ferrari
20:50 LenaH röstar på Ferrari
21:17 Aliisa röstar på Ferrari
21:17 Gabby_Ossi röstar på Ferrari


DL 6
21:16 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:19 Mirtai röstar på glömmerallt
21:27 Ferrari röstar på Aliisa
21:29 cirkus röstar på glömmerallt
21:29 Aliisa röstar på Ferrari
21:30 glömmerallt röstar på Aliisa
21:30 iiantazie röstar på glömmerallt
 
Vad har vi kvar?

Två bybor, en ängel
En ulv, en psykopat

Sett från senaste tre luncherna kan jag inte riktigt utläsa något. Idag känns det lite som att alla fyra som är kvar kan vara onda. @cirkus teoriar klokt. @Aliisa är antingen ulv eller ensam bybo, vill nästan tro det förstnämnda. @Mirtai och @Gabby_Ossi har gått mig under näsan hela leken.

Mirtai röstade på GA lynch 4 och 6. Lena i lynch 5. Ett sätt att få alibi?

GO röstade på GA lynch 4 och 6. Ferrari (mig) i lynch 5. Samma som ovan? Alibi?

Aliisa röstade på Godis i lynch 4, mig i lynch 5 och 6.

Cirkus röstade på iiantazie i lynch 4, mig i lynch 5 och GA i lynch 6.
 
Eftersom jag inte vet ut eller in så kommer jag att köra på samma spår.

Ferrari röstar på Aliisa
pga att hon är den som jag känner mig mest säker på. Hon är ny ja, men känslan finns där. Två röster på mig i senaste lyncherna tycker jag säger sitt när det var så tydligt att Lena var siad till DL 5.
 
Gabby_Ossi cirkus hemlig hemlig glömmerallt Ferrari glömmerallt
Ferrari hemlig hemlig hemlig godisklubba cirkus Aliisa
Aliisa Hedinn fio LenaH godisklubba Ferrari Ferrari
cirkus Lobelia carro_lina hemlig iiantazie Ferrari glömmerallt
Mirtai godisklubba Mistimed LenaH glömmerallt LenaH glömmerallt
 
Gabby har inte gjort så mkt uppseendeväckande i leken. Röstat på ulvar i 4 av 6 lyncher. Ser onekligen bra ut men kan det vara alibi?

ferrari inledde med 3 röster på raken på ulven hemlig. Alibi? Upplevdes som att hon spelade siare vilket lurade många. Fått en röst av Aliisa idag

Aliisa en ny spelare med den hittills sämsta röststatistiken. Fått en röst av Ferrari idag. De två röstade även på varandra igår vilket onekligen får mig att bli fundersam

cirkus är den som jag hittills tycker känns mest genuin. Hon teorier och letar motståndare genom hela leken. Jag vet hur slipad cirkus är och har alltid så otroligt svårt att lita på henne, men jag håller henne som minst misstänkt just nu

så jag har cirkus som god och Ferrari som trolig ond. Magkänslan säger att Aliisa är den andra ulven men det är jämnt mellan henne och gabby
 
Eftersom jag inte vet ut eller in så kommer jag att köra på samma spår.

Ferrari röstar på Aliisa
pga att hon är den som jag känner mig mest säker på. Hon är ny ja, men känslan finns där. Två röster på mig i senaste lyncherna tycker jag säger sitt när det var så tydligt att Lena var siad till DL 5.

fast det var ju fler som röstade på dig trots att Lena verkade vara siad? Vad är det som gör att Aliisa är misstänkt pga det men inte de andra?
 
fast det var ju fler som röstade på dig trots att Lena verkade vara siad? Vad är det som gör att Aliisa är misstänkt pga det men inte de andra?

Som ny, och dessutom när det sägs att Lena är siad, så känns det lite ologiskt att lägga en röst på någon helt annan. Ja jag fick flera röster. Men det är det bästa jag har att ta på känner jag. Och jag vill inte missa att rösta.
 
Jag vill inte heller missa att rösta...

mirtai röstar på ferrari

för att hon spelade siare tidigare i leken, för att jag tror att hennes röster på hemlig var alibi och för att jag tycker hennes agerande är mer misstänkt än övrigas
 
Som ny, och dessutom när det sägs att Lena är siad, så känns det lite ologiskt att lägga en röst på någon helt annan. Ja jag fick flera röster. Men det är det bästa jag har att ta på känner jag. Och jag vill inte missa att rösta.

Fast den lynchen handlade ju lite om vad som var bäst - ta ulv eller ta tjuv. Även om lena troligen var siad så var det ju inte självklart att det gav det bästa läget framåt att rösta ut henne direkt.
 
Som ny, och dessutom när det sägs att Lena är siad, så känns det lite ologiskt att lägga en röst på någon helt annan. Ja jag fick flera röster. Men det är det bästa jag har att ta på känner jag. Och jag vill inte missa att rösta.

och du själv röstade inte heller på Lena utan la en helt udda röst. Lite märkligt när du nu säger att det var uppenbart att Lena var siad
 
Jag vet verkligen inte just nu.
Ferrari har skavt länge likaså Aliisa. Det stör mig jättemycket att de har röstat på varandra. Vill de att vi ska börja titta åt ett annat håll och sen snabbt som fasen ändra sina röster och så lynchas en god?

Detta gör att jag väljer att göra såhär

cirkus röstar på Ferrari
 
Fast den lynchen handlade ju lite om vad som var bäst - ta ulv eller ta tjuv. Även om lena troligen var siad så var det ju inte självklart att det gav det bästa läget framåt att rösta ut henne direkt.

precis, då känns det mer skumt att lägga en uddaröst som Ferrari gjorde
 
Jag måste också rösta nu, ska ta in hästar och vill inte stressa i stallet.

Jag tycker att Mirtai verkar hakat upp sig lite på att Habina skriver många inlägg. Visserligen stämmer det men det är samtidigt de som skriver som gör leken aktiv, även om alla inlägg verkligen inte är seriöst grävande.

Fio har inte skrivit så mycket, skrev att hon inte hade tid igår kväll (om jag inte minns fel), men inte sett henne så mycket efter det. Det kan vara tidsbrist, jag förstår att man har ett liv utanför ulvlekarna också. Men hon kan lika gärna vara ulv eller tjuv, eller inte otroligt om hon är psykopat och därmed vill flyta med extra mycket.

Habina har skrivit mycket, vilket jag tycker är roligt. Hon har inte skrivit jättemycket som är helt seriöst, kan vara tjuv som vill flytta uppmärksamheten. Kan även vara ulv som det inte gör speciellt mycket om hon blir utröstad, men är troligtvis en vanlig bybo. Vet inte riktigt vart jag har henne, men vill inte ondförklara henne än även om hon är kandidat.

Vill egentligen skriva mer men hinner inte nu. Aliisa röstar på Fio, är öppen för förslag men hon är mest misstänkt av mig just nu. Hinner troligtvis inte in innan DL även om jag försöker, men försöka ska jag!

här försvarar Aliisa Habina också, kanske en ny ulv som inte lärt sig att offra sina egna än?
 
Gabby_Ossi röstar på Ferrari

Då jag tycker hennes agerande runt godislynchen är skumt, och för att de två som för mig ligger åt det godare hållet redan röstat där och goda måste samla rösterna ifall ulvarna gör en kupp och ändrar sina röster sent båda två.
 
Dag DL 7
19:03 Aliisa röstar på Ferrari
20:56 Ferrari röstar på Aliisa
21.19 mirtai röstar på ferrari
21.21 cirkus röstar på Ferrari
21.26 Gabby_Ossi röstar på Ferrari


Ferrari 4
Aliisa 1
 
tror inte jag behöver någon röstlista... :angel:

Uppdatering


1585769572010.png


När Åreborna ser Ferrari komma ut från ICA fullastad med toarullar, spelar det ingen roll hur mycket hon försöker förklara att hon har en 7-barns familj hemma och att det går åt många 10-tals liter mjölk och mängder med toapapper, de gör processen kort med henne!

Ferrari var bybo


Har fått ett önskemål om att snabba upp leken - har kvarvarande specialroller möjlighet att skicka in era val innan kl 22 så kan jag göra nattuppdateringen då. Annars blir den enligt tidigare kommunicerat kl 09.00 i morgon
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 395
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 957
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 006
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 909
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp