Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Det jag funderar mest på är scenarion.

1. Om en god käkas inatt så borde det vara 2-2-1.
2. Om tjuven käkas inatt så 2-2.
3. Om ängeln lyckas stoppa käk så är det 3-2-1.

Vid lynch imorgon borde vi tämligen försöka få ut en ulv oavsett scenario. I bästa scenariot (2) står det då 3-1 till goda, om inte psykopaten är den som lynchas då.

Just det här med tre sidor gör mig extremt förvirrad såhär på slutet, har ingen aning. I början var det lite mindre viktigt att ha koll på tjuvarnas upplevde jag då ulvarna är fler plus att de har psykopaten
 
Det jag funderar mest på är scenarion.

1. Om en god käkas inatt så borde det vara 2-2-1.
2. Om tjuven käkas inatt så 2-2.
3. Om ängeln lyckas stoppa käk så är det 3-2-1.

Vid lynch imorgon borde vi tämligen försöka få ut en ulv oavsett scenario. I bästa scenariot (2) står det då 3-1 till goda, om inte psykopaten är den som lynchas då.

Just det här med tre sidor gör mig extremt förvirrad såhär på slutet, har ingen aning. I början var det lite mindre viktigt att ha koll på tjuvarnas upplevde jag då ulvarna är fler plus att de har psykopaten
Tjuvarna käkar väl också inatt?
 
Om jag överlever natten så kommer jag också har väldigt lite tid idag.
Jag ska ner till Skåne och påbörja fölvak
 
tjuv.gif
 
Vi är 5 kvar så då borde det stå 3-2 till goda, annars är leken över. Det är 1 psykopat och 1 vanlig ulv. Jag tänker att det är bäst att ta den vanliga ulven först? För lynchar vi psykopaten idag drar den med sig en god, i värsta fall ängeln. Så är det fritt fram för den sista ulven att käka och så blir det oavgjort.

tar vi den vanliga ulven står det 3-1. Även om käket lyckas står det 2-1 och goda kan vinna
 
Vi är 5 kvar så då borde det stå 3-2 till goda, annars är leken över. Det är 1 psykopat och 1 vanlig ulv. Jag tänker att det är bäst att ta den vanliga ulven först? För lynchar vi psykopaten idag drar den med sig en god, i värsta fall ängeln. Så är det fritt fram för den sista ulven att käka och så blir det oavgjort.

tar vi den vanliga ulven står det 3-1. Även om käket lyckas står det 2-1 och goda kan vinna

Vi är sex kvar, sju stycken var det som röstade igår. Och @iiantazie blev ju käk. :)
 
Jag kommer kanske inte hinna tillbaka innan DL, så röstar nu.
Jag litar fortfarande inte på Ferrari, för att jag inte tror att en god skulle ta på sig siarrollen. Hon känns även skum, även om det inte är en bra anledning. Jag tror att hon är ulv, eftersom att jag inte ser på vilket vis det skulle gynna goda sidan att "låtsas" vara siare. Jag tycker att hon borde ha märkt vad folk trodde och kunnat försöka avstyra det också, så att det blev lite lagom.

Gabby_Ossie kan vara vad som helst. Jag har inte fått något grepp om henne alls, så kommer inte rösta på henne.

Cirkus har startat drev mot hemlig (ulv) och det tror jag inte att hon skulle göra som ond, men vad vet jag.

Aliisa röstar på Ferrari, och ber om ursäkt för en dålig röst, men det är Ferrari jag misstänker mest.
 
Jag kommer kanske inte hinna tillbaka innan DL, så röstar nu.
Jag litar fortfarande inte på Ferrari, för att jag inte tror att en god skulle ta på sig siarrollen. Hon känns även skum, även om det inte är en bra anledning. Jag tror att hon är ulv, eftersom att jag inte ser på vilket vis det skulle gynna goda sidan att "låtsas" vara siare. Jag tycker att hon borde ha märkt vad folk trodde och kunnat försöka avstyra det också, så att det blev lite lagom.

Gabby_Ossie kan vara vad som helst. Jag har inte fått något grepp om henne alls, så kommer inte rösta på henne.

Cirkus har startat drev mot hemlig (ulv) och det tror jag inte att hon skulle göra som ond, men vad vet jag.

Aliisa röstar på Ferrari, och ber om ursäkt för en dålig röst, men det är Ferrari jag misstänker mest.

hur ser du på det faktum att Ferrari röstat på hemlig i 3 olika lyncher?
 
Jag har ju haft mina misstankar länge mot Ferrari, inte minst sen hon låtsades vara siare och ffa de relativt hårda orden mot den som visade sig vara siare "jag vet min roll - osv" jag har citerat det förut, så var det väldigt ovarsamt gjort kan jag tycka. Låtsas man vara siare och sen råkar följa drevet mot själva siaren så får i allafall jag uppfattningen att hon borde vara ulv. Samtidigt - tre röster på hemlig och nu en röst från Aliisa som är min andra möjliga ulv och troliga psykopat. Känns sådär kan jag tycka.

Då återstår Mirtai och gabby - dom två jag uppfattat som mest goda samtidigt är det ju så ulvar hamnar under radarn, gör inget uppseendeväckande utan följer följsamt med. Ett tag tänkte jag på Mirtai som tjuv, jag har egentigen inte haft henne helt i lyan. Gabby har varit mest ...matematisk och räknat på vad som händer om - gjort några citat men har inte ändå kommit med några särskilt juicy teorier

Vi borde lyncha den vanliga ulven eftersom pyskopaten förlorar sin kraft att ta med en god i en avgörande lynch.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 397
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 968
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 008
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 913
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp