Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Glömde Goda lyan! Dit kommer alla döda goda (tvillingarna när båda är döda) och kan dela ut en sia, enbeskydd, en extra röst eller en förhäxning. Om Goda lyan skickar något till någon, är det då denne som använder det? (eg. De skickar en förhäxning, blir spelaren de skickar till förhäxad eller får spelaren förhäxa någon annan?)

Ni är välkomna att korta ner mitt namn hur ni vill fö, iiantazie är väl inte det lättaste att stava till :D

Det vanliga är att de skickar en förmåga till en spelare som sen får använda förmågan- dvs den som får en förhäxning får förhäxa en annan @Paddington ?
 
Klipper ur LLs första inlägg:
Ond Spion – känner inte till ulvarna och ulvarna vet inte vem detta är. Får varje natt ta del av full spioninfo. Försöker hjälpa ulvarna.

Den känner alltså inte till vilka som är ulvar
Tack! Då läste jag fel, tyckte det stod att den kände till ulvarna :)
 
Tur att hon inte är moderator och kan banna folk. Om hon inte mutar Hedinn.
du kan få en marmeladmacka oxå..
Oops den är visst lite hopklämd och kladdig efter att ha legat i morgonrocksfickan hela dagen, glömde visst äta frukost i morse :o

Åhh nu fick jag lite kladd på tassen oxå... jummie.
.. 😋

1585168418579.png
 
[/QUOTE]
God spion - Får all spioninfo. Hur står spioninfon? "Siaren siar iiantazie"? Måste försöka hinta om informationen.
Spionen får all info som hänt i leken exempelvis
siaren siar X
ängel skyddar X
ulvarna äter X
jägaren jagar X


Psykopat - drar med sig en lottad god/tjuv i graven (i galgen? :p) dock ej vid avgörande lynch. Om Psykopaten drar med sig Jägaren, fungerar Jägarens förmåga? (Och om Psykopaten blir vald av Jägaren, fungerar Psykopatens förmåga?)
Ja - så teoretiskt kan det bli att ni röstar ut Psykopaten, jag lottar att det råkar bli Jägaren som åker med på köpet och denne har valt att jaga ytterligare en person så då åker tre stycken på en gång :D (och ja på följdfrågan oxå)

JA, LL ÄR OND :devil::D

och slutligen Ängeln kan välja att skydda samma person flera ggr och jägaren kan välja att inte jaga någon (men det är inte lika kul ;) ) Alla roller har ett val att utnyttja sina förmågor eller inte :)

Tror jag svarade på allt?
 
Måste bara säga att min terriermix är oerhört skum, tackar nej till färsk kycklingmage? Hundar ska väl älska sånt äckligt?

Är redan i totalt förvirringstillstånd, men får nog ta spelet mer seriöst imorgon eftermiddag när det kanske börjar komma något att teoria lite om. Det jag kunnat konstatera hittills är att @Habina inte har någon geografisk uppfattning så mest troligt är hon inte från Åre. Nu hade jag en hel tanke bakom detta men glömde av vilka roller som finns så får kolla på det.

Iochförsig kan man ju bo i Åre och ha dålig koll på var det ligger geografiskt....

Älskar din teori. ;)
 
Tänkte sätta mig och gå igenom lite roller och se att jag har fattat rätt.

Ängel - kan varje natt skydda en spelare mot käk. Antar även samma spelare flera gånger i rad? Visar sig ofta för siaren genom att skydda sig själv första natten?
[...]
Hur visar sig ängeln för siaren genom att skydda sig själv? Siaren får ju inte veta vem ängeln skyddat?
 
Jag döper de nya till AI och II.

Bara jag som tycker det låter som två tjuvar? :angel:

Fö är det inte siaren som ängeln vill visa sig för genom att skydda sig själv, utan spionen. Med en ond spion med i leken är det dock inte säkert att ängeln gör så.
 
Jag döper de nya till AI och II.

Bara jag som tycker det låter som två tjuvar? :angel:

Fö är det inte siaren som ängeln vill visa sig för genom att skydda sig själv, utan spionen. Med en ond spion med i leken är det dock inte säkert att ängeln gör så.
Vem är vem? Är II = iiantazie och Al = Aliisa?
 
Vinner goda om alla ulvar är döda, men onda spionen är kvar? Och vinner onda om ulvar + ond spion är fler än goda?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 962
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 948
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp