Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Tack, själva paketutdelningen verkar vara vanlign brevbärarroll, den har jag koll på det var, det var vilka som var den goda kyan som var otydligt för mig.
 
Tack, själva paketutdelningen verkar vara vanlign brevbärarroll, den har jag koll på det var, det var vilka som var den goda kyan som var otydligt för mig.

Det är litegrann för att den goda stackare som blir lynchad/käkad först i en sån här stor lek ändå ska kunna fortsätta leka. :) Jag misstänker ju att den här leken inte kommer ta slut inom ett par dagar. ;)
 
Jag kommer vara upptagen från 19.30 ikväll, så kommer få lägga en tidig röst, för efter det så kommer jag bara kunna komma in väldigt snabbt då och då.
 
Jag har läst i leken lite då och då under dagen och ser att många frågat om roller och vad som gäller för vinstvillkoren . Jag tycker jag fått svar på det jag själv undrat över (hittills)

Stor lek och tre sidor. Det är en del att tänka på milt sagt ( men det tycker ju jag är roligt!)
Gillar när man får tänka och vända och fundera helt enkelt (OBS det oavsett vilken sida jag tillhör!)
Ska läsa igenom leken igen från start nu när den fortfarande är i överkomlig storlek så återkommer :)
 
Jag är imponerad att vi kommit upp i 10 sidor innan första dl ens varit :rofl:

Ska äta och träna, och sen försöka hitta nån att rösta på innan jag blir mer frånvarande resten av kvällen.
 
Ok, jag kan inte låta bli att reagera på två godförklaringar såhär innan vi ens har kommit igång. Särskilt reagerar jag på vår nykomling då hon gör nästan exakt samma som @Madalitso gjorde i förra leken (dvs peka ut någon som god, och då var Mada ulv) - hon (@Aliisa ) skriver alltså Lycka till oss bägge och övriga goda - hur vet hon att iiantazie är god? Det kan iofs ingen veta i nuläget (ingen är siad) eftersom det finns en tredje sida, så jag kanske får lägga det till att hon är orutinerad - men jag noterar det i allafall.

Habinas vi-ande känns lite öhum sådär.
Tvillingarna känner till en annan god.
 
Noterar att @cirkus och @Habina fortsätter diskutera förra leken. Vilket känns helkonstigt för mig. Det var ju då, liksom.

Noterar också att nån av de nya är snabb på att godförklara sig. En godförklaring är alltid skum, men kanske inte konstigt när man är ny.
 
Om man fortsätter med matten så finns det 6 goda med specialroll (siare, ängel, spion, jägare, 2 tvillingar), vilket ger 11-12 bybor? Det är många, känns som det brukar var 2-3 st :rofl:
Kan ju också nämna att en av ulvarna är psykopat, så om min uträkning ovan var korrekt så är där 4-5 normala ulvar.
Helst vill man ju vänta med att ha ihjäl psykopaten till en avgörande lynch, men det känns svårt om inte siaren hittar vem som är psykopat.
Nej, nu tänkte jag helt uppåt väggarna, 11-12 är ju totala antalet goda, vilket ger 5-6 bybor :banghead:
Känns plötsligt mycket mer rimligt :rofl:

Studsade till på riktigt när jag läste det första citerade från @Madalitso
kände att hoppsan! Här är en som räknar alla andra som goda (för att man ska det) minus de två i den tredje sidan? Kan hon tillhöra den sidan?
Sedan rättar hon sig ju men känns ändå konstigt ?
noterar , men självfallet vet jag inte, men det sticker ut!
( förlåt om någon mer tagit upp detta innan och det blivit kommenterat, jag ligger som sagt efter i läsning av leken såsom sådan - tar bara upp det jag reflekterar över)
 
Stooor lek och redan många inlägg, det här kommer att bli jobbigt.

Jag gillar att det är tre sidor, men det gör det inte lättare och sen diskuteras förra leken livligt så jag har huvudvärk innan jag börjat fundera över misstänkta men spontant verkar alla skumma som vanligt.
 
Noterar att @cirkus och @Habina fortsätter diskutera förra leken. Vilket känns helkonstigt för mig. Det var ju då, liksom.

Noterar också att nån av de nya är snabb på att godförklara sig. En godförklaring är alltid skum, men kanske inte konstigt när man är ny.

Jag håller med, men det var ju för min del för att förklara hur jag tänkte när jag ändå skrev som jag skrev. :)
 
Studsade till på riktigt när jag läste det första citerade från @Madalitso
kände att hoppsan! Här är en som räknar alla andra som goda (för att man ska det) minus de två i den tredje sidan? Kan hon tillhöra den sidan?
Sedan rättar hon sig ju men känns ändå konstigt ?
noterar , men självfallet vet jag inte, men det sticker ut!
( förlåt om någon mer tagit upp detta innan och det blivit kommenterat, jag ligger som sagt efter i läsning av leken såsom sådan - tar bara upp det jag reflekterar över)

Alltså du tänker att hon skriver 11-12 bybor istället för 11-12 goda, så ihop med specialrollerna blir det 17-18 goda med hennes matte? Så hon är tjuv och räknar ulvarna som goda?

Tycker ändå det känns ganska långsökt. Jag reagerade inte när jag läste första gången, för jag läste bybor som goda dvs totalt 11-12 goda. Sen om matten stämmer i övrigt har jag inte riktigt hjärnan till för stunden.
 
Alltså jag fattar inte riktigt... Tyckte att jag skrev in en person när niyama hoppade av och då var vi sjutton i anmälningslistan. Men nu när jag försökte få madalitsos matte att gå ihop inser jag att vi är tjugo stycken. Herrejösses... Värst är väl att det är tre timmar till dl och jag har inte hittat nåt jag reagerat nämnvärt på. Inte bra.
 
Alltså du tänker att hon skriver 11-12 bybor istället för 11-12 goda, så ihop med specialrollerna blir det 17-18 goda med hennes matte? Så hon är tjuv och räknar ulvarna som goda?

Tycker ändå det känns ganska långsökt. Jag reagerade inte när jag läste första gången, för jag läste bybor som goda dvs totalt 11-12 goda. Sen om matten stämmer i övrigt har jag inte riktigt hjärnan till för stunden.
ja precis
långsökt kan det vara och behöver inte alls stämma- men jag reagerade på det
 
ja precis
långsökt kan det vara och behöver inte alls stämma- men jag reagerade på det

Ja, jag håller med om att det är riktigt långsökt. Om jag hade varit tjuv hade jag nog inte kallat ulvar för goda. Samtidigt så hade jag verkligen noll koll på madalitso i förra leken, så jag ska väl mest vara tyst egentligen. :p
 
Ok, jag kan inte låta bli att reagera på två godförklaringar såhär innan vi ens har kommit igång. Särskilt reagerar jag på vår nykomling då hon gör nästan exakt samma som @Madalitso gjorde i förra leken (dvs peka ut någon som god, och då var Mada ulv) - hon (@Aliisa ) skriver alltså Lycka till oss bägge och övriga goda - hur vet hon att iiantazie är god? Det kan iofs ingen veta i nuläget (ingen är siad) eftersom det finns en tredje sida, så jag kanske får lägga det till att hon är orutinerad - men jag noterar det i allafall.

Habinas vi-ande känns lite öhum sådär.
Du menar detta? @Ferrari
Jo det har jag sett och lite det jag också reagerade på. Samtidigt vet jag att man som ny väldigt gärna vill godförklara sig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 935
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 938
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 624
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp