Status
Stängd för vidare inlägg.
Myrten röstar på Blacksmithfarm

Jag uppfattar det som att främsta anledningen till valet av mig bland oss som diskuterade fördelningen var vad Break skrev. Och jag tycker som sagt det är skumt att gå på en annan spelares teori. Men praktiskt som ulv, för om den man röstar på åker och visar sig vara god kan man säga att den vars teori man hoppat på sätt misstankar mot den som åkte.

Jag tycker att Myrten drar på för stora växlar med det här. Hur kan det vara ulvigt att hålla med om vad en annan spelare tycker? På sättet som hon skriver verkar hon vara ganska säker på sin sak, det är liksom ingen fjesig förstadags-röstning utan verkar vara en ganska säker röstmotivering.

Själv tänker jag att det är väldigt enkelt att rösta på den som röstade först. Bara för att man inte förstår teorin som ligger bakom så behöver väl inte det vara ulvigt?

Mjaa.. jag tycker att Myrten har lite skygglapparna på här.
 
Funderar runt BSF. Å ena sidan tycker jag det är ganska ulvigt hur hon kommer in i diskussionen och tar Breaks fundering och gör den till en teori och röst rakt av. Å andra sidan är det ju alltid att exponera sig själv att lägga första rösten. Hur resonerar man som ulv i läget där det finns möjlighet att BOP:a?

Hänger inte med riktigt vilken fundering av break är det hon "snott"?
 
Nåväl. Jag måste rösta. Mumorsan röstar på Myrten

Därför att jag tycker att hon verkar så säker på sin sak om BSF och samtidigt sätter på sig skygglappar. Skygglappar fungerar bra för en ulv, så mycket mindre historier och lögner att behöva hitta på då. För en god spelare är det farligt så det stänger ute de andra intrycken som cirkulerar i leken.

Det plus att hon inte svarat på mitt inlägg än (kan ha att göra med datorkraschen dock) samt inlägget jag skrev nyss.
 
Av en ny spelare ser jag inte en BOP som något konstig. Det tar någon dag eller två innan man kommer in i spelet om det är första gången man spelar
Men som du säger så ser det udda ut om en van spelare gör det, som dessutom har hunnit vara aktiv ett tag innan DL. Mer förståeligt är det ju om man haft tidsbrist, som händer alla någon gång.

Jag bopar rätt ofta oavsett roll och jag var med i min första lek redan 2006. :p

Om en bop är misstänkt eller ej tycker jag beror på vad som hänt i leken och vad den som bopar har skrivit inte rutinen på spelaren.VMen visst har jag lite mer överseende med helt nya spelare men det gäller ju inte bara bopar.
 
Matmissbrukaren röstar på blacksmithfarm

då hennes röst är det jag reagerat mest på idag. Den verkar väldigt välutformad trots att det knappt finns något att gå på idag. Det gör mig misstänksam helt enkelt.
 
Myrten röstar på Blacksmithfarm

Jag uppfattar det som att främsta anledningen till valet av mig bland oss som diskuterade fördelningen var vad Break skrev. Och jag tycker som sagt det är skumt att gå på en annan spelares teori. Men praktiskt som ulv, för om den man röstar på åker och visar sig vara god kan man säga att den vars teori man hoppat på sätt misstankar mot den som åkte.

Fast tycker man att en spelare dragit upp nåt smart så är det väl inget konstigt att gå på det? Dock tycker jag också att BSFs röst var konstig, men inte pga att Break tagit upp en del innan.
 
Jag förstår Mumorsans resonemang, jag tycker också att Myrten känns lite väl självsäker och trygg, oftast brukar hon vara mer osäker första dagen, men samtidigt vill jag minnas att det varierar, och det hänt att hon varit mer "säker" i början även som god, så där vill jag inte lägga min röst idag, av den anledningen.

Tycker även att Matmissbrukaren, som tidigare nämnts, har lite annorlunda resonemang, men det är inte ovanligt att jag inte håller med henne om saker, så det tror jag inte behöver säga så mycket om hennes roll.

Det jag reagerar mest på just nu är Artline, först funderingen kring om vi måste få ut en ulv senast i andra lynchen. Spelar det någon roll? Man försöker väl lika mycket varje lynch, oavsett?
Jag har läst igenom leken lite snabbt. Om det skulle vara fyra ulvar. Innebär det att vi måste ha ut en ulv senast i lynchning två?
Sen lägger hon rösten på Break för att hon ser andra möjligheter. Jag ser inte två ulvar som en trolig möjlighet, men det är väl ändå inget skumt i att påpeka ytterligare möjligheter gällande saker vi inte vet något om?
Artline röstar på Breaktown.

Att antyda att det lika gärna kan finnas två ulvar och tre bybor är det som känns skummast just nu.

Hedinn röstar på Artline
 
Rösterna på Myrten förstår jag inte alls. MM uttrycker sig en aning märkligt igen men det säger ju ingenting om hennes roll. Måste skicka inlägget nu för ibland tar det flera minuter. Eftersom BSF är den jag reagerat på så får rösten bli på henne.

Niyama röstar på Blacksmithfarm
 
Jo alltså här håller jag ju med dig fullt ut, och just därför tycker jag att ditt tidigare inlägg är väldigt märkligt. Först ifrågasätter du att BSF skulle komma med en sådan teori om hon inte letade efter onda, eftersom en ulv kan bop:a. Sedan tycker du att det är udda om en van ulv bop:ar första dagen. Vilket man definitivt kan klassa BSF som (van alltså). Nja, jag tycker det känns som att du vänder kappan efter vinden lite väl mycket.

Breaktown röstar på Matmissbrukaren

Jag har aldrig spelat med BSF så huruvida hon är en van spelare eller inte har jag inte den blekaste om.
 
Så nu kan jag fortsätta motivera min röst på BSF: hade egentligen tänkt rösta på den minst aktiva bara för att det ändå känns hopplöst att hitta en ulv dag ett (och aktivitet är kul) men eftersom MM och Myrten också hade två röster (tror jag?!) och jag inte sett något ont i dom än så tyckte jag att det var bättre att rösta på BSF som jag ändå reagerat på.
 
Dag 1
Blacksmithfarm röstar på Myrten
Mark lägger sin röst på Hedinn
Myrtenröstar på Blacksmithfarm
cirkus röstar på Matmissbrukaren
Artline röstar på Breaktown
Breaktown röstar på Matmissbrukaren
Mumorsan röstar på Myrten
Matmissbrukaren röstar på blacksmithfarm
Hedinn röstar på Artline
Niyama röstar på Blacksmithfarm
glömmeralllt röstar på Niyama
 
Det jag reagerar mest på just nu är Artline, först funderingen kring om vi måste få ut en ulv senast i andra lynchen. Spelar det någon roll? Man försöker väl lika mycket varje lynch, oavsett?

Absolut. Jag ska försöka formulera mig rätt. Det här är min tredjelek så jag är fortfarande ny så jag försöker bara lära mig att se hur utgångspunkter kan se ut. Jag tycker väl egentligen att det mest är klurigt att man inte kan göra så många misstag.
 
Jag har aldrig spelat med BSF så huruvida hon är en van spelare eller inte har jag inte den blekaste om.

Men det förklarar ju inte resonemanget i det första inlägget jämfört med det andra, det var ju inte så att du hade anledning att ta för givet att hon var ovan heller :) Och oavsett vana att du i det första inlägget skrev att bsf inte skulle kommit med en sådan teori om hon inte letade efter onda.
 
Men det förklarar ju inte resonemanget i det första inlägget jämfört med det andra, det var ju inte så att du hade anledning att ta för givet att hon var ovan heller :) Och oavsett vana att du i det första inlägget skrev att bsf inte skulle kommit med en sådan teori om hon inte letade efter onda.

Eftersom jag aldrig sett henne i lekarna eller ens nämnd i den senaste anmälningstråden så tog jag för givet att hon var ny. My bad.
Jo, men sen skrev någon (kommer inte ihåg just nu, Niyama?) Att varför skulle en ulv inte kunna komma med ett sån röstning och jag ändrade åsikt. Men det skrev jag aldrig i något inlägg innan min röst. Tänkte helt enkelt inte på att delge någon den tanken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 407
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp