Status
Stängd för vidare inlägg.
Jehupp. Nu är mina blickar ganska starkt riktade mot både Myrten och MM faktiskt.. Nu ska jag sova, vi får se hur jag resonerar med pigga ögon.
 
För min del blir Niyama misstänkt eftersom hon la avgörande rösten som fick ut BSF och det kan vara så att hon ville rädda Myrten, istället för att det skulle bli röstning.

En ulv i rösterna på mig och BFS finns det.
 
För min del blir Niyama misstänkt eftersom hon la avgörande rösten som fick ut BSF och det kan vara så att hon ville rädda Myrten, istället för att det skulle bli röstning.

En ulv i rösterna på mig och BFS finns det.
Varför just bland de som röstade på BSF och dig? Du röstade ju själv på BSF, känns det osannolikt att Niyama faktiskt inte såg nåt misstänkt hos varken dig eller Myrten och därför la den avgörande rösten för att rädda två potentiella goda, som hon skrev?

Eftersom du skriver att hon kan ha velat rädda Myrten, vad är det som får dig att tro att Myrten är ond? För nåt måste det väl finnas, annars förstår jag inte logiken? Det är väl inte konstigt om en god "räddar" någon den inte ser som misstänkt?
 
För min del blir Niyama misstänkt eftersom hon la avgörande rösten som fick ut BSF och det kan vara så att hon ville rädda Myrten, istället för att det skulle bli röstning.

En ulv i rösterna på mig och BFS finns det.

Ifs så kunde hon ju lagt en röst på mig med, så hade jag åkt ut. Men där ligger det troligtvis en röst på mig från en ulv, så därför blev det BSF som fick rösten.
 
För min del blir Niyama misstänkt eftersom hon la avgörande rösten som fick ut BSF och det kan vara så att hon ville rädda Myrten, istället för att det skulle bli röstning.

En ulv i rösterna på mig och BFS finns det.

Du menar att det skulle vara en räddningsröst och att myrten och niyama skulle vara ulvar ihop? Tja det är möjligt men det resonemanget går ju att använda på dig och niyama också. Känns lite väl uppenbart att det skulle vra räddnings röst men måste ju noteras.

Sedan är jag allmänt lite mer tveksam till att misstänka folk för räddningsröster när det finns tvillingar med i leken de kan ju också vilja rädda varandra.
 
Varför just bland de som röstade på BSF och dig? Du röstade ju själv på BSF, känns det osannolikt att Niyama faktiskt inte såg nåt misstänkt hos varken dig eller Myrten och därför la den avgörande rösten för att rädda två potentiella goda, som hon skrev?

Eftersom du skriver att hon kan ha velat rädda Myrten, vad är det som får dig att tro att Myrten är ond? För nåt måste det väl finnas, annars förstår jag inte logiken? Det är väl inte konstigt om en god "räddar" någon den inte ser som misstänkt?

Om det var så att Niyama la sin röst på BSF för att rädda en kollega så finns det bara Myrten att rädda för jag vet var jag själv står. En teori.
Och skulle det sen vara en ulv som röstat på mig så är det ju dumt att en till ulv röstar på mig för ryker jag så får dom blickarna på sig.
Mina tankegångar bara. Känns fortfarande inte som att det finns mycket mer att gå på efter röstningen.
 
Ifs så kunde hon ju lagt en röst på mig med, så hade jag åkt ut. Men där ligger det troligtvis en röst på mig från en ulv, så därför blev det BSF som fick rösten.

Varför tror du attt en ulv röstat på dig? och precis som hedinn förstår jag inte det där med att en ulv skulle ha röstat på digoch bsf.?
Visst kan en ulv ha gjort det eller flera eller ingen, jag tycker det är lite svårt att gissa sig till just nu.
 
Du menar att det skulle vara en räddningsröst och att myrten och niyama skulle vara ulvar ihop? Tja det är möjligt men det resonemanget går ju att använda på dig och niyama också. Känns lite väl uppenbart att det skulle vra räddnings röst men måste ju noteras.

Sedan är jag allmänt lite mer tveksam till att misstänka folk för räddningsröster när det finns tvillingar med i leken de kan ju också vilja rädda varandra.

Eller rösta lika för att vi ska kunna hitta dom? Så har ju tidigare tvillingar gjort. Och skulle det vara så så får man vända sina tankegångar nu om räddningsröster.
 
Eller rösta lika för att vi ska kunna hitta dom? Så har ju tidigare tvillingar gjort. Och skulle det vara så så får man vända sina tankegångar nu om räddningsröster.

Fast va? Inte vill väl tvillingarna bli "hittade"? När jag är tvilling vill jag helst inte att det ska märkas, skulle ju hjälpa ulvarna om de lyckas lista ut en sådan sak.
 
Fast va? Inte vill väl tvillingarna bli "hittade"? När jag är tvilling vill jag helst inte att det ska märkas, skulle ju hjälpa ulvarna om de lyckas lista ut en sådan sak.

Nej, inte hittas så. Men på något vis borde det till slut märkas om någon är tvilling. Åker en tvilling ut så har det många gånger gått att hitta den andra, och då vet man vem man inte ska rösta på. Nu vet jag knappt vad jag skriver längre. Borde gå och lägga mig och tänka mer imorgon om jag fortfarande är kvar.
Sömntabletten är i omlopp och gör mig seg i huvudet ;)
 
Nej, inte hittas så. Men på något vis borde det till slut märkas om någon är tvilling. Åker en tvilling ut så har det många gånger gått att hitta den andra, och då vet man vem man inte ska rösta på. Nu vet jag knappt vad jag skriver längre. Borde gå och lägga mig och tänka mer imorgon om jag fortfarande är kvar.
Sömntabletten är i omlopp och gör mig seg i huvudet ;)

Ja det är klart det går att lista ut ibland men jag menade att jag tror det är osanolikt att de vill bli hittade i ett läge där det skulle hjälpa ulvarna mer än de goda.
 
Ja det är klart det går att lista ut ibland men jag menade att jag tror det är osanolikt att de vill bli hittade i ett läge där det skulle hjälpa ulvarna mer än de goda.

Att vilja bli hittade i detta läget är ju bara korkat. Det ger ju mycket info om övriga goda roller till ulvarna.
 
:banana: jag blev panikinringd på jobb. Uppdateringen kan eventuellt bli lite sen beroende på faktorer på jobbet. :banana:
 
Jag undrar när Mu ska återkomma med sina tankar - det kändes som om hon lämnade en cliffhanger där.

MM har ju en räddningstanke angående Niyamas röst och det kan ha varit för att rädda Myrten(och att de två alltså är ulvar ihop) men jag vet inte om ulvar vill outa sig på ett sånt sätt? Sen så funderar MM en hel del på tvillingar och gör lite tvära kast, men det tror jag mest beror på att hon helt enkelt "tänker" högt.
 
Såhär tänker jag gällande Myrten och Matmissbrukaren.
Funderar runt BSF. Å ena sidan tycker jag det är ganska ulvigt hur hon kommer in i diskussionen och tar Breaks fundering och gör den till en teori och röst rakt av. Å andra sidan är det ju alltid att exponera sig själv att lägga första rösten. Hur resonerar man som ulv i läget där det finns möjlighet att BOP:a?

Här verkar det inte som att något särskilt är konstigt med BSF’s röst, det är mest osäkra tankar kring huruvida någon borde ha BOP:at som ulv eller ej.
@Myrten

I just denna röstningen så kan man ju komma undan med sin röst, så varför skulle BSF komma med en sådan teori om hon inte försöker hitta onda?

Nu har jag ingen aning om ifall hon är ond eller god, men det är ju lätt för en ulv att BOP:a idag.

Här kommer Matmissbrukaren in och verkar vara på samma spår som jag också var och tar därmed en ännu mer försiktig ställning gällande BSF.
Myrten röstar på Blacksmithfarm

Jag uppfattar det som att främsta anledningen till valet av mig bland oss som diskuterade fördelningen var vad Break skrev. Och jag tycker som sagt det är skumt att gå på en annan spelares teori. Men praktiskt som ulv, för om den man röstar på åker och visar sig vara god kan man säga att den vars teori man hoppat på sätt misstankar mot den som åkte.

Här är Myrtens röstinlägg. Det känns, som sagt, som att hon är väldigt säker på att BSF är ulv här. Bättre förklaring kommer här, i mitt citerade inlägg.
Jag tycker att Myrten drar på för stora växlar med det här. Hur kan det vara ulvigt att hålla med om vad en annan spelare tycker? På sättet som hon skriver verkar hon vara ganska säker på sin sak, det är liksom ingen fjesig förstadags-röstning utan verkar vara en ganska säker röstmotivering.

Själv tänker jag att det är väldigt enkelt att rösta på den som röstade först. Bara för att man inte förstår teorin som ligger bakom så behöver väl inte det vara ulvigt?

Mjaa.. jag tycker att Myrten har lite skygglapparna på här.

Detta svarade inte Myrten på.
Av en ny spelare ser jag inte en BOP som något konstig. Det tar någon dag eller två innan man kommer in i spelet om det är första gången man spelar

Men som du säger så ser det udda ut om en van spelare gör det, som dessutom har hunnit vara aktiv ett tag innan DL. Mer förståeligt är det ju om man haft tidsbrist, som händer alla någon gång.

Det här inlägget skrev Matmissbrukaren. Vi kan ganska lätt dra slutsatsen att BSF inte verkade ha mer tid innan DL och la därför rösten tidigt så här verkar det som att Matmissbrukaren höll BSF åt det neutrala hållet.

Matmissbrukaren röstar på blacksmithfarm

då hennes röst är det jag reagerat mest på idag. Den verkar väldigt välutformad trots att det knappt finns något att gå på idag. Det gör mig misstänksam helt enkelt.

Här är Matmissbrukarens röstinlägg. Helt plötsligt har hon bytt linje och röstar på BSF. Det jag reagerar på här är att hon inte alls har uppmärksammat att Myrten är väldigt säker i sina resonemang samt att BSF skrev i sitt röstinlägg ”det finns inte mycket att gå på”= skulle jag säga är ett osäkerhetstecken. Om det inte hade varit första DL samt att det inte finns förtrollningar i den här leken så hade jag trott att MM blev tvingad att rösta på BSF.

Jag tror att MM och Myrten satte upp en show i början när de resonerade mot varandra men har sedan helt och hållet släppt det för att sedan vara på samma sida och rösta på BSF? Det känns som att de är i maskopi för mig.
 
Såhär tänker jag gällande Myrten och Matmissbrukaren.


Här verkar det inte som att något särskilt är konstigt med BSF’s röst, det är mest osäkra tankar kring huruvida någon borde ha BOP:at som ulv eller ej.


Här kommer Matmissbrukaren in och verkar vara på samma spår som jag också var och tar därmed en ännu mer försiktig ställning gällande BSF.


Här är Myrtens röstinlägg. Det känns, som sagt, som att hon är väldigt säker på att BSF är ulv här. Bättre förklaring kommer här, i mitt citerade inlägg.


Detta svarade inte Myrten på.


Det här inlägget skrev Matmissbrukaren. Vi kan ganska lätt dra slutsatsen att BSF inte verkade ha mer tid innan DL och la därför rösten tidigt så här verkar det som att Matmissbrukaren höll BSF åt det neutrala hållet.



Här är Matmissbrukarens röstinlägg. Helt plötsligt har hon bytt linje och röstar på BSF. Det jag reagerar på här är att hon inte alls har uppmärksammat att Myrten är väldigt säker i sina resonemang samt att BSF skrev i sitt röstinlägg ”det finns inte mycket att gå på”= skulle jag säga är ett osäkerhetstecken. Om det inte hade varit första DL samt att det inte finns förtrollningar i den här leken så hade jag trott att MM blev tvingad att rösta på BSF.

Jag tror att MM och Myrten satte upp en show i början när de resonerade mot varandra men har sedan helt och hållet släppt det för att sedan vara på samma sida och rösta på BSF? Det känns som att de är i maskopi för mig.
Jag håller med dig mer om Matmissbrukarens vändning än Myrtens röst. Myrten hade ju inte heller så mycket att gå på och det handlade ju inte om att "hålla med", utan om att ta en annans teori och rösta efter den. Vilket ju, framför allt första dagen, kan vara vanskligt när man inte har någon aning om vilken sida den personen står på. Jag har dock inte gått tillbaka och kollat hur det faktiskt såg ut med BSFs teori, så vet inte huruvida jag håller med Myrten där än, men hennes teori och röstning i sig ser jag inget skumt med för närvarande.

Att hon och Matmissbrukaren skulle vara i maskopi och iscensatt diskussionen känns långsökt. Men omöjligt är det väl inte, dock har jag alltid lite svårt för teorier som bygger på att två personer är ulvar tillsammans, risken är för stor att man riktar ljuset mot två goda.

Hur ser du på saken om att en av dem är ond och en god? Känns det mer eller mindre osannolikt än att de skulle vara i lyan tillsammans?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 812
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 207
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp