Uppdatering

Den otäcka ugglan är i tryggt försvar i en specialvoljär och är satt i karantän tills vidare utredningar har gjorts. Djurparken är tillfälligt stängt av samma anledning. Djurskötarna har fått order av högsta chefen att undersöka varje uggla för att kunna fastställa huruvida stort problemet är. En lång dag väntas…

Det första som möter djurskötarna när de kommer in i aviariet denna gång är ännu en inte helt normalt fungerande uggla. Det måste ju vara något fel på även denna?!

c0f5492d59cfe73265769f5234c1cadd_zps0iooienn.jpg


Den flyttas genast till karantän den också.

(Bollen var bybo)

 
NattDL imorgon klockan 10.00!

Jag jobbar den tiden, så utifall uppdateringen blir sen beror det på det.
 
Hm jag var lite upptagen med att uppdatera röstlistorna där i slutet så såg inte denna kommentaren innan.
"Det var inte riktigt meningen?"
Hur menar du då?
Jag tycker inte någon ska behöva ryka pågrund av en OT-röst. Hade jag sett Lobelias röst innan så hade jag inte röstat där.
 
Edit; jag läser ditt inlägg som att du tänker så först och håller kvar tanken typ, inte att du ändrar dig på något sätt egentligen :)
Och om du dessutom läser vad jag skrev på Ottilia så tycker jag det framgår än mer faktiskt?
Ottilia , som jag förstått har spelat förr, lägger en andra röst på Killaloe, fast Killaloe har förklarat sig med att hon taggade fel person ( dvs cirkus istället för mig) Hon röstar iaf efter en teori och inte BoP. men en andraröst så tidigt blir jag ju lite fundersam över ändå- ffa som Killaloe också förklarade sig sedan med att det blivit fel person taggad
 
Nu är jag hemma och ska försöka läsa ikapp och hittar först en massa taggar till mig som är helt förvirrande eftersom det visar sig att det var fel O_o
 
och om du tar med allt det jag skev om dig så tycker jag det framgår att jag faktiskt insåg att det var precis som du förklarade dig sedan, ett misstag? se den sista meningen?

Och du släppte Killa men inte mig trots att vi båda skrivit om exakt samma sak?

Antingen hade jag rätt i att Q är ond och att hon tyckte det var värt att rädda sig själv och få ut en god eller så tja räddar hon sig själv ovetandes bollens roll..
 
Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe

21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama
21.48 Killaloe röstar på Quarter4ever

21.51 Idahoe röstar på Ottilia
21.53 Lobelia röstar på Bollen_
21. 53 Artline röstar på Bollen__
21,57 Lenis röstar på Quarter4ever
21.58 MM röstar På Cirkus
21.59Niyama röstar på MM
22.00 q ändrar röst till bollen__



Q 3
Killaloe 2
Niyama 1
Ottilla 1
bollen__ 3
cirkus 1
MM 1

Värt att notera att Q ändrade röst till bollen och inte till Killa. I alla fall jag såg en risk att bollen blev ett lätt offer pga sin röst.
 
Och du släppte Killa men inte mig trots att vi båda skrivit om exakt samma sak?

Antingen hade jag rätt i att Q är ond och att hon tyckte det var värt att rädda sig själv och få ut en god eller så tja räddar hon sig själv ovetandes bollens roll..

Hon förklarade sig medans du inte var inne förrän till DL
Svårt att släppa någon då ju:)
Har du förklarat hur du menade med ditt enig!- inlägg som svar på Killaloes inlägg med hintningar etc?
 
Niyama röstar på MM
Vågar inte ta ställning bland de som det är jämt mellan så vill ta en utan nån röst.
Det känns lite okaraktäristiskt för dig att inte vilja avgöra ens vid förstarösten. Vad jag minns brukar du gärna ändra dig sista sekund. Det är inte mycket att gå på men det gör mig fundersam.
 
Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe

21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama
21.48 Killaloe röstar på Quarter4ever

21.51 Idahoe röstar på Ottilia
21.53 Lobelia röstar på Bollen_
21. 53 Artline röstar på Bollen__
21,57 Lenis röstar på Quarter4ever
21.58 MM röstar På Cirkus
21.59Niyama röstar på MM
22.00 q ändrar röst till bollen__



Q 3
Killaloe 2
Niyama 1
Ottilla 1
bollen__ 3
cirkus 1
MM 1

Värt att notera att Q ändrade röst till bollen och inte till Killa. I alla fall jag såg en risk att bollen blev ett lätt offer pga sin röst.

Killaloe har jag ju iaf dividerat med under dagen och bollen__ s två inlägg kunde också tyda på att hon var ond och ville göra en sån där röst som man inte brukar åka på faktiskt .
Bollen_- var för mig ett blankare kort än Killaloe, även om jag inte alls är övertygad om att Killaoe är god , hon kan lika gärna vara ond för mig. Men för att kunna rädda mig själv så var jag tvungen att välja på Killaloe och bollen__ och då valde jag bollen__
 
Hon förklarade sig medans du inte var inne förrän till DL
Svårt att släppa någon då ju:)
Har du förklarat hur du menade med ditt enig!- inlägg som svar på Killaloes inlägg med hintningar etc?

Det var ju rätt mkt en OT-kommentar och lite på kul, jag uppfattade inte Killas inlägg som särskilt allvarligt. Gjorde du? Jag tyckte det var ett kul inlägg och ser man inte att det var lite inbördes snack mellan er där är man ju blind. Jag tyckte heller inte det var solklart att det var matmissbrukaren som var mm när jag läste igenom lite kvickt så det jag ville veta var väl mest vem MM var. Detta var ju inget jag hade röstat på så jag såg det mer som lite ot-snack sådär harmlöst.
 
Det var ju rätt mkt en OT-kommentar och lite på kul, jag uppfattade inte Killas inlägg som särskilt allvarligt. Gjorde du? Jag tyckte det var ett kul inlägg och ser man inte att det var lite inbördes snack mellan er där är man ju blind. Jag tyckte heller inte det var solklart att det var matmissbrukaren som var mm när jag läste igenom lite kvickt så det jag ville veta var väl mest vem MM var. Detta var ju inget jag hade röstat på så jag såg det mer som lite ot-snack sådär harmlöst.
Jag hade ju skrivit det i svaret klart och tydligt att det var Matmissbrukaren? Hennes inlägg#25 som Killaloe citerade?

Mitt svar inlägg #27
aha DEN MM!! :D
Tänkte det just när jag såg att det var en MM som anmälde sig att vad skumt att det finns en som har nicket MM, när man brukar förkorta en annan spelare med det ( @Matmissbrukaren )
Och så är det du! :rofl:
Jaja då får du inga frikort för att vara nybörjare av mig iaf :p

Nej jag uppfattade inte Killas inlägg så allvarligt , men reagerade på att hon taggat fel person då jag inte kunde hitta något som var skrivet mellan cirkus och MM
Hon förklarade sig med att det var en feltagg. Därför släppte jag henne lite sedan
 
Och du släppte Killa men inte mig trots att vi båda skrivit om exakt samma sak?

Antingen hade jag rätt i att Q är ond och att hon tyckte det var värt att rädda sig själv och få ut en god eller så tja räddar hon sig själv ovetandes bollens roll..
Det sista är rätt :up:
Problemet är att det gäller likväl för en ond mig som en god mig:crazy:
Ingen kan veta vilken roll någon har så här i första DL, ulvarna visste med säkerhet att bollen__ var god förstås, men roll kan de ju inte ha vetat?
Som god vet du ju bara din egen roll och ingen annans idag
Imorgon kan det se annorlunda ut förutsatt att siaren inte blir käk
Då kan en god veta om en annan god, eller veta om en ulv- beroende på vem som sias :)
 
Men hallå, nu har det kommit två röster på mig bara sådär. Jag känner mig drevad :D

@Ottilia som du kan läsa i ett senare inlägg så rättar jag ju mig själv och ber om ursäkt för feltaggningen, så det tycker jag är lite väl att motivera en röst med :)
Har precis kommit fram och börjat läsa ikapp på allt som hänt, när jag skrev såg jag inte alla inlägg efter cirkus röst typ, vet inte om det var min mobil som inte uppdaterade vettigt :( såg förklaringarna nu och med det så hade jag ju helt klart inte så mkt grund för min motivering. :(
 
Jag hade ju skrivit det i svaret klart och tydligt att det var Matmissbrukaren? Hennes inlägg#25 som Killaloe citerade?

Mitt svar inlägg #27


Nej jag uppfattade inte Killas inlägg så allvarligt , men reagerade på att hon taggat fel person då jag inte kunde hitta något som var skrivet mellan cirkus och MM
Hon förklarade sig med att det var en feltagg. Därför släppte jag henne lite sedan
Yes jag såg det du citerar men jag tyckte inte det var helt tydligt ändå att det var just matmissbrukaren. Typ jag tänkte det kunde vara x "och så var det du", det tyckte inte jag var solklart. Inte när man inte hör betoningen om du fattar hur jag menar :)
 
Målar i listan

Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe

21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama
21.48 Killaloe röstar på Quarter4ever

21.51 Idahoe röstar på Ottilia
21.53 Lobelia röstar på Bollen_
21. 53 Artline röstar på Bollen__
21,57 Lenis röstar på Quarter4ever
21.58 MM röstar På Cirkus
21.59Niyama röstar på MM
22.00 q ändrar röst till bollen__
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 691
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 853
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 434
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 235
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp