Bukefalos 28 år!

Ang. antalet onda tror jag på 4. Vanligtvis hade jag gissat på 3 med så få goda specialroller, men med tanke på att Sasse är LL tror jag 4.
Brukar hon ha många onda generellt?
iofs vet jag en lek där det faktiskt var en ond mer än förväntat då jag tror att Sasse var LL? ( men med tanke på min guldfiskliknande hjärna idag så kan jag mycket väl ha fel om det också)
 
Brukar hon ha många onda generellt?
iofs vet jag en lek där det faktiskt var en ond mer än förväntat då jag tror att Sasse var LL? ( men med tanke på min guldfiskliknande hjärna idag så kan jag mycket väl ha fel om det också)

Har för mig att jag brukar tycka att hennes lekar är lite fördel onda (dock är jag lite färgad av mina allra första lek där Sasse var LL, svårt att glömma den :p). Sen tänker jag att Sasse lekt så länge och förr var det ju inte så många specialroller så då kanske hon inte "kompenserar" för det (fast jag tänker att förr vann ju oftast onda också).
 
Med min lek i minnet så tror jag att en av anledningarna till att de goda förlorade i förra leken var för de trodde det var en ond mindre. Så jag tror på fyra onda. Vore det en mindre så vore det bara en bonus.
 
Kanske ett omedvetet symptom för att jag alltid hejar på onda :angel:

:eek:

Med min lek i minnet så tror jag att en av anledningarna till att de goda förlorade i förra leken var för de trodde det var en ond mindre. Så jag tror på fyra onda. Vore det en mindre så vore det bara en bonus.

Fast nja? Goda förlorade knappast därför, det hade ju varit uppe att det kunde vara en till men sen när det då ev. kunde vara avgörande lynch slutade det diskuteras antal helt och ingen var så mån om att samla rösterna. Det har ju hänt även när det varit känt hur många onda det är.
 
För att frångå de senaste lekarnas återfall till att rösta i sista minuten så tänkte jag lägga en röst redan nu så är den lagd i god tid åtminstone.

Jag funderar lite på det som hänt hittills:
Ottilia , som jag förstått har spelat förr, lägger en andra röst på Killaloe, fast Killaloe har förklarat sig med att hon taggade fel person ( dvs cirkus istället för mig) Hon röstar iaf efter en teori och inte BoP. men en andraröst så tidigt blir jag ju lite fundersam över ändå- ffa som Killaloe också förklarade sig sedan med att det blivit fel person taggad.
Killaloe å andra sidan fick jag faktiskt också den känslan först av precis som Ottilla skrev i sitt röstinlägg att det kunde vara ett sätt att få fram misstankar vidare sedan. Men är iaf med och bidrar till att det händer något i leken. Och det känns ju lite som att kasta sten i glashus att reagera på en annans persons misstag när jag själv gjort en del mindre lyckade tankeförsök idag
Cirkus röstade på Killaloe först , men det med en mer BoP-teori och var ju tvungen att lägga en tidig röst enligt hon förvarnat om
Mirtai röstar på mig men också det med en teori och inte bara en BoP.
Lobelia var på hugget och hittade leken först, till Ottillas förtret. Ansåg det misstänkt att cirkus var tvungen att rösta tidigt
Lenis hakar snabbt på i Killaloes fundering om hintar men reagerar inte på att Killaloe inte har bärighet för sina taggningar av cirkus och MM i det inlägget; Det kändes väl bekvämt att liksom bara elda på en helt felaktig syftning? Hon verkar ju ha ansett att det var cirkus och MM som hade skrivit något konstigt till varandra?

quarter4ever röstar på Lenis
då hon hakade i en uppenbart felaktig tanke som Killaloe hade (att det var cirkus och MM som hintat till varandra) när det var jag och MM som hade skrivit till varandra.
 
Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe
21.22 quarter4ever röstar på Lenis


Q 1
Killaloe 2
Lenis 1
 
Med min lek i minnet så tror jag att en av anledningarna till att de goda förlorade i förra leken var för de trodde det var en ond mindre. Så jag tror på fyra onda. Vore det en mindre så vore det bara en bonus.
Ja lite så
Bättre räkna lite för högt än för lågt iaf.
Tar leken slut tidigare så gör det ju inget;)
 
Lenis hajar snabbt på i Killaloes fundering om hintar men reagerar inte på att Killaloe inte har bärighet för sina taggningar av cirkus och MM i det inlägget; Det kändes väl bekvämt att liksom bara elda på en helt felaktig syftning? Hon verkar ju ha ansett att det var cirkus och MM som hade skrivit något konstigt till varandra?
Så olika vi tolkar @Lenis inlägg! :) Jag ser det mer som om att hon också undrade vilket nick @MM hade tidigare :)
 
Så olika vi tolkar @Lenis inlägg! :) Jag ser det mer som om att hon också undrade vilket nick @MM hade tidigare :)
Och det svaret fanns ju i det som jag visade dig förut idag? Jag hade ju tom skrivit ut @matmissbrukaren i det inlägget inom parentes?
Enig! Vill åxå veta ju :D
Jag tyckte att det där enig visade att hon ville hänga på dina tankar ang ev ludenhet och internkommunikation hos cirkus och MM?
Men visst kan det vara så som du tolkat det också:idea:
 
Så olika vi tolkar @Lenis inlägg! :) Jag ser det mer som om att hon också undrade vilket nick @MM hade tidigare :)
Att båda ni två missade att Q hade nämt MMs tidigare nick :p

Jag tror också att hon var nyfiken. Det konstiga är väl snarare att hon inte reagerade på att du skrivit fel namn. Men hon behöver inte vara ond bara för det.
 
Att båda ni två missade att Q hade nämt MMs tidigare nick :p

Jag tror också att hon var nyfiken. Det konstiga är väl snarare att hon inte reagerade på att du skrivit fel namn. Men hon behöver inte vara ond bara för det.

Lenis har väl visat att hon själv inte är jättebra på att få till rätt namn, så det kanske inte är så konstigt att hon inte reagerar på att nån annan skrivit fel :angel: :idea:
 
Och det svaret fanns ju i det som jag visade dig förut idag? Jag hade ju tom skrivit ut @matmissbrukaren i det inlägget inom parentes?

Jag tyckte att det där enig visade att hon ville hänga på dina tankar ang ev ludenhet och internkommunikation hos cirkus och MM?
Men visst kan det vara så som du tolkat det också:idea:
Men jag frågade ju för att jag inte fattade och jag tänker att det kanske är fler som inte riktigt gjorde kopplingen ;)

Så ja, jag tror inte riktigt på din teori där ;)
 
Jag måste lägga en väldigt dålig röst idag, är hundvakt och har lite att göra nu, var inte riktigt beredd på att DL skulle vara ikväll :p
bollen__ röstar på Niyama för att hon har en ulv som avatar! Jag tror det är en selfie..
 
Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe
21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama


Q 1
Killaloe 2
Lenis 1
Niyama 1
 
Jag måste lägga en väldigt dålig röst idag, är hundvakt och har lite att göra nu, var inte riktigt beredd på att DL skulle vara ikväll :p
bollen__ röstar på Niyama för att hon har en ulv som avatar! Jag tror det är en selfie..

Haha, jag undrade vilka som skulle använda det för att lägga en enkel röst :angel:
 
Jag tänker såhär, att ibland blir det lite tokigt med taggningar och namn (:angel:) och att alla inte är så uppmärksamma på det, framförallt inte när det inte handlar om ens eget namn.

Därför tycker jag att @quarter4ever är väldigt hård i sin tolkning av @Lenis inlägg där L håller med mig om att hon vill veta. Q funderar också på om det är ett sätt att kunna sprida framtida misstankar, vilket är en koppling jag inte förstår.
Och eftersom jag inte inte tycker om att känna mig korkad så kommer min röst hamna på Q

Killaloe röstar på Quarter4ever
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 034
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 217
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 871
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 563
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp