Blev lite DL-nojig här så ifall jag blir käk vill jag bara få ur mig detta:

Jag tänkte ett varv till på det här med ett kuppförsök och blir lite osäker faktiskt... Om vi utgår från att det stod 6-4 igår så skulle lyan i så fall räkna med att få med sig en god eller att två goda missar röst eller röstar uddaröst och då blir det ändå bara lottning. Sedan måste de lyckas med käket med ängeln kvar och har ändå bara 4-4 inför nästa röstning. Ganska osäkert läge, och att försöka sig på något sådant när man inte ens är säker på att alla är inne och hinner rösta innan DL? (Om nu Lenas teori om att någon av de som missade skulle vara i lyan och ha lagt en röst på Q också)
Eller tror ni att de satsade på att få ut Q men att några skulle klara sig för "ulvarna borde inte alla rösta på samma i det här läget" typ?

Mer tyngd? Jag har ingen tyngd alls i mina misstankar.
Jag syftade på att jag tycker du tillskriver dig själv och dina misstankar lite för stor betydelse.
Tror du på riktigt att du skulle bli käk för att du misstänkte mig? Eller att @Gabby_Ossi skulle skallra med tänderna för att du la din röst där?

Då hade det varit mer troligt att @Hedinn eller @Habina skulle blivit käk eftersom de båda röstade på @Idahoe (som jag ju tror är ulv efter gårdagkvällen) men Habina har inte lekt på länge så därför åts inte hon.

Fast jag fattar inte varför jag lägger tid på detta, jag har redan redogjort för att jag är rätt övertygad om att förstakäket sällan är mer lekrelaterat än att man inte käkar nån som dött tidigt på sistone.

Blev lite DL-nojig här så ifall jag blir käk vill jag bara få ur mig detta:

Jag tänkte ett varv till på det här med ett kuppförsök och blir lite osäker faktiskt... Om vi utgår från att det stod 6-4 igår så skulle lyan i så fall räkna med att få med sig en god eller att två goda missar röst eller röstar uddaröst och då blir det ändå bara lottning. Sedan måste de lyckas med käket med ängeln kvar och har ändå bara 4-4 inför nästa röstning. Ganska osäkert läge, och att försöka sig på något sådant när man inte ens är säker på att alla är inne och hinner rösta innan DL? (Om nu Lenas teori om att någon av de som missade skulle vara i lyan och ha lagt en röst på Q också)
Eller tror ni att de satsade på att få ut Q men att några skulle klara sig för "ulvarna borde inte alla rösta på samma i det här läget" typ?

Jag tror på kuppförsök.

Om det stod 6-4 så betyder det att om en god hade åkt så hade det stått 5-4 - med ett lyckat käk så hade det varit lika och då hade det kunnat finnas en chans att få ut en god vid nästa DL.

En ulv i taget kan jag tycka. Så vi kan gott vänta med den fjärde ulven (om det var fyra från början vilket jag tror) om det råder osäkerhet runt den.

Jag tror på kuppförsök.

Om det stod 6-4 så betyder det att om en god hade åkt så hade det stått 5-4 - med ett lyckat käk så hade det varit lika och då hade det kunnat finnas en chans att få ut en god vid nästa DL.

En ulv i taget kan jag tycka. Så vi kan gott vänta med den fjärde ulven (om det var fyra från början vilket jag tror) om det råder osäkerhet runt den.
Fast om lyan gör ett sånt kuppförsök är det väl en rätt stor chansning att få ut en god i nästa lynch? Oavsett är ju leken lite över, om hela lyan är avslöjad. Jag kanske dock färgas av att jag själv tycker det är tråkigt med den typen av kupper, eftersom det förstör leken lite om det inte är direkt avgörande.

Så jag tror väl inte på kuppförsök, dock är det väl inte alls omöjligt att det fanns de som ville rädda hemlig.

Det här med att lyan röjt sig och att planen skulle vara att gå ihop om att få ut Q tycker jag är knepigt för att det var dag två, även om de hade lyckats hade de ju varit körda inför fortsättningen? Hade det varit dag tre hade det varit rimligare. Dock är det klart att de helst vill ha ut en god, så om Q är god kan de ju ha gjort en del för att hon ska åka. Nu har jag insett att många gärna försöker rädda kollegor, så det är ju möjligt. Men jag blir skeptisk av tvärsäkerheten som rådde i tråden strax efter dl. Jag skulle inte bli förvånad om cirkus eller LenaH la en alibiröst på hemlig. Båda deras röster dag 1 var knepiga tycker jag, särskilt LenaH som inte vill lägga avgörande men röstar på Snurris som lätt får röster på sig tidigt. Sen hennes bortförklarande av det, och också hur hon snabbt trycker på att jag är ond och att lyan visat sig. Hennes ulvometer kanske är heltrasig igen, eller så är hon helt enkelt ond? Var bara tvungen att lufta den tanken ifall jag skulle bli käk igen.
Det hade inte alls behövt bli så uppenbart som det nu blev för några av oss.
Jag tar faktiskt lite illa upp av att du kallar att jag haft en tuff dag irl och därför inte direkt spelade på topp dag 1 för bortförklaring.
Jag tryckte inte snabbt på att du var ond men i ditt argumenterande igår så känns du mer trolig ond än @Hedinn som var mitt andra alternativ.
Och risken för att du skulle bli käk natten som var såg jag som obefintlig....
En tanke till: om Habina är god - varför följde ingen mot bollen/mig? Alltså om Ida och bumpo är onda, varför inte haka på en god? Eller tja, kanske om de tror Q har en specialroll. Men Habina la andrarösten på Ida dag 1, så om Ida är ond lär ju inte Habina vara det?
I teorin att bollen/du är ond så hade det ju varit korkat av lyan att hänga på Habina att rösta på dig.
Nu kom jag på att LenaH brukar skydda sina ulvkollegor, så om hon inte bytt taktik helt så tror jag hon bara är förvirrad och inte ond.
Du är väldigt tvärsäker på många saker själv, att Snurris drar på sig röster dag 1, att jag skyddar kollegor etc.
Jag är så sällan ond så jag skulle nog att ens själv veta hur jag spelar när jag är ond.

Nä, sammantaget tycker jag bara att detta förstärker min teori, att du är ulv 4 men jag måste ge dig att du är skicklig på att försöka vända skeppet! :up:

Dock håller jag fast vid att det ofta inte är så komplicerat som man kan tro, ser det ut som en ulv osv.

Jag tror på kuppförsök.

Så det är alltså Idahoe och bumpo som är 2 och 3 enligt dig? Jag är fortfarande inte övertygad. Men minst en av dem är kanske ganska troligt ond i alla fall... Ska gå tillbaka och se vem jag tror mest på i så fall...

Fast om lyan gör ett sånt kuppförsök är det väl en rätt stor chansning att få ut en god i nästa lynch? Oavsett är ju leken lite över, om hela lyan är avslöjad. Jag kanske dock färgas av att jag själv tycker det är tråkigt med den typen av kupper, eftersom det förstör leken lite om det inte är direkt avgörande.

Så jag tror väl inte på kuppförsök, dock är det väl inte alls omöjligt att det fanns de som ville rädda hemlig.
Det hade inte behövt bli så tydligt som det blev. 4 spridda röster på q hade mycket väl kunnat passera. Jag tror inte att den här lyan haft så mycket tid tillsammans heller om vi ser till vilka jag misstänker ingår i den, att göra en sån här grej redan dag 2 när ingen siare finns hade kanske kunnat vara deras enda chans.
Aktiviteten var heller inte så stor innan Ida la sin röst så det hade kunnat gå.

Det behöver ju inte vara så att man outar hela lyan iom en sån kupp. Däremot så lutar det ju åt att det i detta fall är så, just med avseende på hur hemlig skrev i sitt teoriinlägg i kombination med bumpos röst pekar på dom två i lyan. Sen så ser ju Idas osäkra röst också ut som en ulv som låtsas vara velig.

Nåväl, vilka tror du på i lyan då?

Så det är alltså Idahoe och bumpo som är 2 och 3 enligt dig? Jag är fortfarande inte övertygad. Men minst en av dem är kanske ganska troligt ond i alla fall... Ska gå tillbaka och se vem jag tror mest på i så fall...

Kort sagt. Ja.

Varför skulle hemlig annars i sin teori ha antytt att q sprider misstankar mot just bumpo? Sen så kommer bumpo in och röstar på q hon också. Hade bumpo röstat på någon annan hade jag inte trott lika hårt på henne som ulv.

Jag funderar i allafall mest på vem den fjärde är. Det lutar åt bollen/Niyama faktiskt

Det behöver ju inte vara så att man outar hela lyan iom en sån kupp. Däremot så lutar det ju åt att det i detta fall är så, just med avseende på hur hemlig skrev i sitt teoriinlägg i kombination med bumpos röst pekar på dom två i lyan. Sen så ser ju Idas osäkra röst också ut som en ulv som låtsas vara velig.

Nåväl, vilka tror du på i lyan då?
Jag håller med om att deras röster ser lite misstänkta ut, men jag blir nojig för att det är för enkelt.

Jag har nog aldrig prickat en lya såhär tidigt i leken och tänker inte försöka nu heller. :laugh: Är nog glad om jag fixar en, men ska försöka få bättre översikt senare, när jag förhoppningsvis kan använda nåt annat än mobilen.

Det hade inte behövt bli så tydligt som det blev. 4 spridda röster på q hade mycket väl kunnat passera. Jag tror inte att den här lyan haft så mycket tid tillsammans heller om vi ser till vilka jag misstänker ingår i den, att göra en sån här grej redan dag 2 när ingen siare finns hade kanske kunnat vara deras enda chans.
Aktiviteten var heller inte så stor innan Ida la sin röst så det hade kunnat gå.
Och @cirkus varför Q? Varför inte nån som är 'enklare' i så fall? Det finns deltagare som alltid är vanskligare än andra att försöka kuppa ut.

Sen angående min röst: jag mpste få rösta på den jag finner mest misstänkt oavsett antal röster innan? Ja, jag var som jagskrev i mitt teoriinlägg osäker på hemlig med Q var mer misstänkt för mig. Och helt ärligt förstår jag inte ruktigt kopplingarna ni gör mellan mig och hemlig. Är den emda möjliga orsaken att vi är ondaihop? Inte att hemlig vill så misstankar mot mug om hon skulle åka?

Kort sagt. Ja.

Varför skulle hemlig annars i sin teori ha antytt att q sprider misstankar mot just bumpo? Sen så kommer bumpo in och röstar på q hon också. Hade bumpo röstat på någon annan hade jag inte trott lika hårt på henne som ulv.

Jag funderar i allafall mest på vem den fjärde är. Det lutar åt bollen/Niyama faktiskt

Jag vet inte riktigt, jag hade nog tyckt att det varit lite väl onödigt att försvara en kollega i en röst sådär men jag är kanske mer försiktig av mig. Det är kanske något som hemlig skulle kunna göra? Jag vet att hon brukar bli misstänkt men kommer inte riktigt ihåg hur hon brukar spela i olika roller.

Alltså om ni har rätt om Idahoe och bumpo håller jag med om att bollen__ / Niyama är mest trolig om 4e lyamedlem. Mest tack vare uteslutningsmetoden och det som hon själv tog upp att det hade ju varit lättare att lyckas med kuppen om nu alla ulvar röstat på bollen__ istället precis som Habina eftersom hon troligtvis inte skulle komma in och ändra vid DL.

Jag måste läsa igen vad som hände igår, för jag hänger inte alls med i era diskussioner om kupp.

Sedan behöver jag kolla upp vad det är som gnager med Hedinn. Det enda jag fortfarande är fundersam över är Idahoes fiskande efter min roll, i övrigt tycker jag de flesta känns livsfarligt lättsamma. Var är alla onda?!

Och @cirkus varför Q? Varför inte nån som är 'enklare' i så fall? Det finns deltagare som alltid är vanskligare än andra att försöka kuppa ut.

Sen angående min röst: jag mpste få rösta på den jag finner mest misstänkt oavsett antal röster innan? Ja, jag var som jagskrev i mitt teoriinlägg osäker på hemlig med Q var mer misstänkt för mig. Och helt ärligt förstår jag inte ruktigt kopplingarna ni gör mellan mig och hemlig. Är den emda möjliga orsaken att vi är ondaihop? Inte att hemlig vill så misstankar mot mug om hon skulle åka?

Det finns såklart en möjlighet att hemlig ville sprida misstankar mot dig. Visst finns där andra möjligheter än att ni är onda ihop, men jag är tveksam.

Varför skulle Q vara svårare än någon annan att kuppa ut? Jag tycker hon spelade ganska rörigt så att hon valdes är inte så konstigt faktiskt.

Röstlista DL1 kl 21.30
19:25 Hedinn röstar på Idahoe
19:44 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
19:57 hemlig röstar på Hedinn
20:42 Idahoe röstar på quarter4ever
21:06 bollen__ (Niyama 2) röstar på Habina

21:18 Snurrfian röstar på Bumpo
21:20 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21:24 bumpo röstar på Quarter4ever
21:25 Habina röstar på idahoe
21:26 LenaH röstar på Snurrfian
21:29 cirkus röstar på Snurrfian
21:29 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Snurrfian lynchas var självmordsbombare
Niyama 1 käkas var givmild siare
Röstlista DL2 kl 21.30

9.50 hemlig röstar på quarter4ever
20.47 Habina röstar på bollen__(Niyama 2)
21.04 Idahoe röstar på quarter4ever

21.20 LenaH röstar på Idahoe
21.23 cirkus röstar på hemlig
21.28 LenaH ändrar till hemlig
21.29 quarter4ever röstar på hemlig
21.29 Bumpo röstar på Q
21.29 Gabby_Ossi röstar på Habina

hemlig var ulv

Hedinn missar att rösta
bollen__ missar att rösta

Hedinn röstar : Idahoe.
missar-
quarter4ever röstar : Gabby_Ossi - hemlig -
Idahoe röstar: quater4ever-quarter4ever-
Bollen/ NIyama 2 röstar : Habina-
missar-
Gabby_Ossi röstar: Snurrfian- Habina-
bumpo röstar: quarter4ever-quarter4ever-
Habina röstar på Idahoe- bollen__/NIyama2-
LenaH röstar : snurrfian- hemlig-
cirkus röstar Snurrfian- hemlig -

Fick sluta lite tidigare idag :)

vi är 9 kvar i leken , jag tror att det är 3 ulvar kvar enligt hur jag tidigare funderat över fördelningen onda/goda i denna leken
Spionen lär ju ha hittat ängeln efter första spioninfon och skickat spioninfon till denne inatt vilket då i sin tur betyder att ängeln är den enda som vet vem ulvarna försökte käka inatt ( iom att den troligen fått infon och dessutom utmärkt väl vet vem den skyddade) infon innehåller inte mer än ängeln skyddade xxx och ulvarna käkar xxx nu väl? Eller ja kanske vilken drällrad som når lyan iofs? samt lösmynte spionen skickar info till xxx( men det vet ju å andra sida redan den som fått infon ändå)

Mina funderingar är desamma som igår egentligen efter att det visade sig att hemlig var ulv
Mina två toppkandidater för att vara i lyan är dessa två:

Jag misstänker främst Idahoe som ju röstat på mig i två DL och med lite svajiga resonemang för sin röst ffa igår ,
bumpo har inte heller gett så mycket tankar om någon annan än just mig egentligen innan hon röstat dag 1 och 2 , båda gångerna på mig . Hon har funderat över Habina (virrigt i räknandet) och hemlig som verkar inkonsekvent i sitt tänk inför första rösten och sedan hemlig igen i sitt röstinlägg igår-skrev såhär: "Hemlig röstade först på Q och... Ja, jag vet inte alls." sedan en kort tanke ang Idahoe:
"Idahoe verkar vända på stenar men jag är inte helt säker på att jag hänger med. "
men väljer sedan att rösta på mig

Sedan så Niyama2 som tagit över bollen__ s roll får jag också en känsla av att hon kan vara i lyan- debatterar skickligt men samtidigt får jag det ändå till att hon torde vara en 4:e medlem i lyan- det är något med hur hon skriver och liksom inte vill misstänka rakt ut som hon gärna gör när hon är god -

LenaH har kommit igång efter haft en tuff dag i lekens början . Det finns en risk att att hon och cirkus skulle kunna vara i lyan ihop, och skaffar sig alibi genom att bidra rösta ut hemlig igår- men samtidigt tycker jag att den risken känns rätt liten för stunden ( och skulle närmast tycka att det vore kul om de vågade sig på att köra en sådan fräckis om det vore så :p )

Resten av gänget jag inte tog upp i förra inlägget:
Habina känns som förvirrad god får i vart fall inga ondvibbar av hennes funderingar så här långt
Hedinn är lite mer svårbedömd. Men inte heller hon känns så ulvig hittills- det behöver kanske komma lite mer svar på vilka som har vilka roller för att man ska kunna sortera henne säkert åt någotdera håll- men inte heller hon på min radar så här långt
Gabby_Ossi har jag misstänkt i leken och här blir det lite av att svar A ger svar B - hon kan vara ulv enligt en del resonemang som bla NIayama2 anför, att hon inte vågade lägga en 4:e och avgörande röst på mig i gårdagens DL när det stod lika mellan mig och hemlig- samtidigt är det just det att Niyama2 verkar vilja föra fram just G-O som den hon verkar vilja gå efter (och inte alls så mycket tex Idahoe och bumpo ;)) som att hon hoppas på att tex jag ska nappa på den kroken och inte på de andra två? Vilket är en bidragande orsak till att Niyama2 hamnar som mitt 4:e alternativ som ulv

Jag om någon är ju "enkel" att kuppa ut- jag bjuder ju allt som oftast på motiveringarna för de är enkla att hitta hos mig när jag funderar högt och lågt och för att inte nämna omöjligt :o
och när jag flamsar och skämtar i början av lekarna-så lite enklare att få ut mig än de andra sansade typ :cool:

Spionen lär ju ha hittat ängeln efter första spioninfon och skickat spioninfon till denne inatt vilket då i sin tur betyder att ängeln är den enda som vet vem ulvarna försökte käka inatt ( iom att den troligen fått infon och dessutom utmärkt väl vet vem den skyddade) infon innehåller inte mer än ängeln skyddade xxx och ulvarna käkar xxx nu väl? Eller ja kanske vilken drällrad som når lyan iofs? samt lösmynte spionen skickar info till xxx( men det vet ju å andra sida redan den som fått infon ändå)
korrigerar mig själv med att även den lösmynte spionen får ju en drällrad så även den bör faktiskt veta vem ulvarna försökte käka ( beror lite på vilka rader som ingår i infon men nån av raderna ulvanrna käkar xxx resp ängeln skyddar xxx känns ju som de som borde ingå- sedan KAN lösmynte spionen skickar info till xxx eller ulvarna får drällraden ...... ? kanske ingå- beror ju på hur LL tänker där-det har varit lite olika men som sagt ganska stor chans att även lösmynte spionen vet vem ulvarna ville käka- på ett eller annat sätt via drällraden) :)

Jag syftade på att jag tycker du tillskriver dig själv och dina misstankar lite för stor betydelse.
:confused: Jag skriver jättelösa funderingar, tar upp flera möjligheter och avslutar med frågetecken. Hur är det "lite för stor betydelse"?

Det hade inte alls behövt bli så uppenbart som det nu blev för några av oss.
Jag tar faktiskt lite illa upp av att du kallar att jag haft en tuff dag irl och därför inte direkt spelade på topp dag 1 för bortförklaring.
Nej, det var inte det jag kallade bortförklaring. Men det du gör i leken måste man få teoria om.

Jag tryckte inte snabbt på att du var ond men i ditt argumenterande igår så känns du mer trolig ond än @Hedinn som var mitt andra alternativ.
Och risken för att du skulle bli käk natten som var såg jag som obefintlig....
Gabby då? Nej, jag borde inte bli käk eftersom lyan lyckats få misstankar åt mitt håll, men de kan ju också satsa på säkert käk och då kan det bli jag.

I teorin att bollen/du är ond så hade det ju varit korkat av lyan att hänga på Habina att rösta på dig.
Som jag skrivit i tidigare lekar: jag skriver inte teorier om mig själv som ond. Naturligtvis var mina tankar utifrån att jag är god, och de hade de varit oavsett vilken roll jag har nu.

Du är väldigt tvärsäker på många saker själv, att Snurris drar på sig röster dag 1, att jag skyddar kollegor etc.
Jag är så sällan ond så jag skulle nog att ens själv veta hur jag spelar när jag är ond.
Nej, jag är inte tvärsäker på nånting. Men jag minns att Snurris lätt får röster därför att jag själv försökt rädda henne då jag insett att hon haft en viktig god roll. Jag vet inte vad det är, men av nån anledning fattar jag det när det gäller henne och inte när det gäller andra som lätt drar röster. Jag minns bara en lek där du var ond och då insåg jag det pga hur du skyddade kollegor, så det är klart jag tar med det i beräkningen, att utifrån hur du spelade då är det osannolikt att du skulle alibirösta om du inte bytt taktik (vilket för all del är möjligt).

Nä, sammantaget tycker jag bara att detta förstärker min teori, att du är ulv 4 men jag måste ge dig att du är skicklig på att försöka vända skeppet! :up:
Att jag försöker vända skeppet kan ju också bero på att jag är god, jag fick ta över rollen från bollen som är en sån som lätt blir misstänkt och var ju redan misstänkt när jag kom in i leken igen. Jag vet att du vill peka ut hela lyan snabbt när du är god, men nu har du fel. Eller är ond. Jag orkar ärligt talat inte försöka övertyga dig mer om att jag är god, för det känns som att vad jag än skriver kommer du vända det till att jag är ond. Förr eller senare åker jag ut och då kommer du inse hur fel du har :p.

Just det där att du bitit dig fast och inte ens vill se andra alternativ tycker jag känns ulvigt, men andra verkar säkra på din godhet så jag vet inte.

Sedan så Niyama2 som tagit över bollen__ s roll får jag också en känsla av att hon kan vara i lyan- debatterar skickligt men samtidigt får jag det ändå till att hon torde vara en 4:e medlem i lyan- det är något med hur hon skriver och liksom inte vill misstänka rakt ut som hon gärna gör när hon är god -
Lite lustigt att LenaH verkar tycka tvärtom. Ni har liksom bara bestämt er för att jag är ond, punkt. Nej, jag misstänker inte rakt ut om jag inte verkligen tror på mina misstankar.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m