@Mammas kan du förklara varför du tycker att Hedinn förvrider vad du har skrivit? Helst med citat. Jag tycker ju att hon har en logik i det hon skrivit och även när jag läser tillbaka ser jag inte det förvridna eller att hon kommer med osanning (du använder ganska starka ord) Jag funderar också på vilka alla teoriinlägg och "hänt så mycket" i leken är ffa det som du refererar till som kom mellan ditt första inlägg och c1's inlägg igår - jag tycker det var mest småprat och något teoriinlägg men inget som jag direkt fastnade för som very juicy och ser som "hänt så mycket".
 
Nu tycker jag att man ska vara rätt förlåtande mot den som lägger fösta rösten. Men det känns som typiskt ulvar att rösta på en ny som ändå inte riskeras att lynchas.

Sasse behöver inte vara ond. Även goda kan göra saker som ulvar brukar göra men det kan vara klokt att hålla ögonen på Sasse i framtiden. Samt hålla ögonen på typ alla.
Sammanfattar mig själv.

Det är skumt att rösta på en ny men i det här läget kan jag förstå Sasse. Men det bör inte glömmas.
Det är sällan nya får förstadagsröter. Senast det hände var ifrån en ulv.

(Sedan finns det deltagare som är mer benägen att göra det, sasse är ingen av dem)

Men som sagt det är inget lätt läge för Sasse att rösta.
Känns som en rätt rimlig teori men känns också lite för bra för att vara sann. Rätt sällan man hittar två ulvar första dagen.
2,5 timme kvar till DL och Hedinn har fortfarande inte röstat :eek::p

Artline röstar på hedinn
för att hon inte följer sina egna råd och för att jag måste rösta nu. Osäker på hur mycket tid jag har resten av kvällen, kan försvinna plötsligt.


Sasse (och alla andra ) hade jag velat se mer av.
Sedan är Sasse såpass rutinerad att hon skulle kunna göra något man inte ska för att se reaktionerna.


Sasses röst kan betyda vad som helst.
Svarar medan jag läser igenom leken. Jag menade bara att det var tidigt i leken och jag inte ville ta ställning mot Sasse än vars röst jag skrivit flera inlägg om.


En enkel förklaring över varför jag inte röstade på henne. Att jag behöver se mer ifrån alla var rimligt då leken precis börjat.
Alltså @Artline, kan man annat än älska dig? :love:

Synd att du inte är kvar längre, det blir lite svårt för @cirkus att svara på frågor om varför du sagt/gjort si och så. Men kul att du lade ner så stor möda på att teoria om mig igår :p Jag vet inte riktigt om du misstänkte mig för ulv eller inte, eftersom du endera skriver att det är förståeligt med en sådan förstaröst som min, att jag är ulv som röstar på ny användare, att min röst inte nödvändigtvis säger något om min roll, osv.

För att teoria lite mer seriöst reagerade jag också, likt @Mammas, på att Artline ville se mer av mig av alla deltagare. Jag förstår resonemanget som så, eftersom Art teoriat rätt mycket om mig igår är det inte konstigt att hon vill se mer av mig för att kunna klura på vilken roll jag kan ha. Men det skaver eftersom jag försökt vara tydlig med min tidsbrist under gårdagen. Och som Mammas sa hade det varit fler mindre aktiva i leken.

Jag kan inte heller låta bli att reagera på att Art skrev så mycket om mig. Korta utspridda inlägg förvisso, så det känns kanske mer än det var, men jag vet inte, jag reagerar lite över att hon skriver om mig i typ varje inlägg hon skriver.
Är det typiskt ulvigt? Har nog aldrig tänkt så, men det kanske stämmer. Tolkar det annars som ”det finns inget misstänkt ännu, lägger helst en röst på någon som troligtvis inte åker av den anledningen”, typ. Det tror jag att jag gärna gör om jag lägger en tidig, första röst? Eller på nån som varit kvar länge i nån lek nyligen snarare, kanske. Oklart.
Ja, men typ så? Att @godisklubba skulle åka pga min BOP trodde jag inte, det hade varit konstigt. Större risk i så fall att jag åkt ut på det - men det fick igång leken i alla fall :D
@Mammas frågar om ulv i fåraklädernas röst . att den öppna rösten inte räknas utan den dolda . Känns liiiite skumt:idea: Hon vet ju hur rollerna fungerar eller har minnet rostat ihop (:heart) pga lång frånvaro? Det kan det göra har jag märkt personligen . Men ändock lite misstänkt att försöka verka aktiv med något som är beskrivet tom av LL hur rollen fungerar och i första DL griper man efter halmstrån, och jag försöker för det mesta hitta något lekrelaterat att rösta på och inte bara OT

qitis röstar på mammas . tror hon vet precis hur ulv i fårakläder fungerar och försöker verka ovetandes om det vilket för mig kan betyda att hon sitter i lyan
Fast nää? Det är inte alls konstigt att Mammas inte har koll på alla roller som finns i lekarna, när hon inte lekt på år? Ulv i fårakläder är mig veterligen inte heller en roll som är jättevanlig i lekarna.

Att ställa en rollbaserad fråga i leken är väl bara bra? Andra som undrar får då svar och LL slipper PMa alla som har undrat kanske samma sak. Är det konstigt bara för att frågan handlade om en ond roll, eller hur tänker du?
Varför skulle Sasse nödvändigtvis sitta i lyan MED Godis för den rösten? Jag fattar funderingen på Sasse i lyan, men varför måste hon försäkra Godis utanför leken att det är lugnt? Där hänger jag inte med riktigt.

Sen blir jag lite fundersam för det känns inte likt dig att komma med en teori om att någon sitter i lyan sådär första dagen, väl? Eller så har jag glömt bort hur du brukade spela, alternativt så har spelstilen förändrats något.
Fast jo? Mammas skriver väl alltid allt hon tänker när hon tänker det? Sedan huruvida mycket hon tror på de teorier hon skriver framgår oftast lite senare, men jag vill minnas att hon brukar skriva vad hon tänker när hon tänker det, oavsett om det är "är det en ulv?" dag ett.
Edit pga la in taggar
Taggar funkar inte i efterhand, bara så du vet :)

TILLÄGG: Det går inte att spara hur många citat som helst (tydligen) så flera citat jag sparat när jag gått igenom leken har försvunnit någonstans. Bara att börja om.
 
Nu har jag försökt kolla igenom konversationen med @Hedinn @Mammas. Ska vi bara se om alla citat kommer med den här svängen då...

Mammas första inlägg om mig nedan.
Så har jag suttit på utbildning hela dagen och förväntar mig en massa inlägg att gå igenom.... Så har ni inte skrivit knappt alls?!

@Sasse (nej kära telefon, jag menade inte Saade. :cautious:) röstar på vår nervösa newbie. För att hon sitter i lyan med godis och därför kan försäkra hen utanför leken? Och för att det ändå är safe pga ingen kommer lägga fler röster pga taskigt att rösta ut en newbie första dagen?

@Artline misstänker heddan ( @Hedinn ) pga heddan har inte röstat än. Väldigt stark teori med allt som hänt i leken! 😂 Å andra sidan - inget händer ju om ingen börjar, så en tidig röst första dagen är ju rätt najs ändå. Om en vill ha mycket i leken att gå på, och det vill ju alla goda?
Ja, jag är förlåtande för att det är första rösten, men vi måste ju börja någonstans tänker jag! :)
Varför skulle Sasse nödvändigtvis sitta i lyan MED Godis för den rösten? Jag fattar funderingen på Sasse i lyan, men varför måste hon försäkra Godis utanför leken att det är lugnt? Där hänger jag inte med riktigt.

Sen blir jag lite fundersam för det känns inte likt dig att komma med en teori om att någon sitter i lyan sådär första dagen, väl? Eller så har jag glömt bort hur du brukade spela, alternativt så har spelstilen förändrats något.
Ovan för Hedinn och Mammas en konversation, därefter kommer cirkus in med sin röst.
Sasse måste ju varit medveten om att rösten skulle sticka ut. Både för att det var första rösten i leken och för att den är på en newbie. Frågan är bara om det är alibiigt eller djärvt eller rent av en defensiv röst frän en god på en som teoretiskt sett inte borde åka. Det finns imho bara ett sätt att kolla och det är att syna Sasse är hon ulv tror jag att Godis också kanske är det (risky business att kanske röja två ulvar - men just därför).

cirkus röstar på Sasse
Mammas inlägg nedan svarar Hedinns inlägg ovan cirkus.
För att det vore taskigt att rösta på en newbie utan att kunna försäkra den om att det är chill?

Ärligt talat kändes det mest som en förstaröst för att dra igång leken från Sasses sida, och jag ville spinna vidare pga det var inget drag i leken.

Men varför skulle jag inte ha en teori om det? Om det är en tanke som slår mig skriver jag väl ut den i tråden? :)
Mammas svarar cirkus röstinlägg.
Den här rösten sticker ut för mig - dels för att teorin om maskopi inte känns stark med tanke på saker som lyfts i tråden redan, men också för att det så tydligt är ett inlägg för att få lite fart, att lägga en röst på Sasse då känns som att göra det väl lätt för sig i mitt tycke.
Hedinn ifrågasätter varför Mammas reagerar på cirkus röst när Mammas själv haft tankar om samma sak några timmar tidigare.
Varför? Du lyfte ju själv samma tankar strax innan? Visst att du kanske inte skulle rösta där, men det är väl den enda du kommenterat som möjlig ulv - av exakt samma anledning. Då får jag inte ihop varför det är skumt att någon röstar där.

Hedinn röstar på Mammas
Personligen tycker jag att det är himla skillnad att skriva ett inlägg för att få igång leken och att rösta efter det när mycket annat kommit in.
Mitt inlägg var det tredje som innehöll annat än OT, inlägg #47 i leken. cirkus inlägg var tre (!) timmar senare som inlägg #93. Typ alla inlägg däremellan var teoriinlägg. Rösta gärna på mig, men hitta inte på att det var strax innan när det inte var det.
Det jag uppfattar med Mammas är att hon skrev första teorin om mig delvis för att det var en tanke hos henne, men kanske mest för att hon ville dra igång leken. Med tanke på att hon senare (bland annat) skriver att det var tydligt att min röst var ett sätt att dra igång leken så verkar jag inte vara speciellt misstänkt i hennes ögon.

Det är därför hon reagerar på cirkus röst på mig. Delvis åtminstone, som jag tolkar det.

Hedinn ifrågasätter Mammas reaktion på cirkus, eftersom de haft samma teori. Mammas reagerar över Hedinns "strax innan", vilket jag kan förstå. Det var ca tre timmar mellan teoriinlägg, ca 3 sidor. Det hade kommit in fler teoriinlägg under den tiden. "Strax innan" var det inte, Mammas kom med sin teori flera timmar innan cirkus, och Mammas hade dessutom släppt den teorin.

Jag förstår Mammas reaktion på cirkus, även om jag inte tycker rösten på mig i sig är märklig. Min röst igår var den stora attraktionen och om cirkus 1 misstänkte mig mest så är det klart att hon ska rösta där. Att det kommit in andra teoriinlägg därefter spelar mindre roll om det inte var något som var av misstanke, tänker jag.

Men, eftersom Mammas släppt sin teori reagerar hon på cirkus som tar vid samma teori. Mammas reagerar sedan på Hedinn som reagerar på att Mammas ju haft samma teori "strax innan" (vilket som sagt var tre timmar/tre sidor innan). (Det hade kanske räckt med detta lilla stycket egentligen? :p)
 
För att teoria lite mer seriöst reagerade jag också, likt @Mammas, på att Artline ville se mer av mig av alla deltagare. Jag förstår resonemanget som så, eftersom Art teoriat rätt mycket om mig igår är det inte konstigt att hon vill se mer av mig för att kunna klura på vilken roll jag kan ha. Men det skaver eftersom jag försökt vara tydlig med min tidsbrist under gårdagen. Och som Mammas sa hade det varit fler mindre aktiva i leken.

NU är jag inte Artline - men jag vill ändå flika in att hon skrev ju att hon ville se mer av Sasse (och alla andra) jag tycker det är rimligt att skriva så just när en har teoriat om en särskild - det hade varit konstigare om hon hade skrivit jag vill se mer av XXXXX (och alla andra) om hon inte skrivit om just XXXXX
 
Nej c1 och Mammas hade inte samma teori. Reagerade på din röst ja, men det var långt ifrån samma teori
Nej, inte samma, men rätt likt, dvs teorin om att jag och Godisklubba skulle vara ulvar ihop.

Hur kommer det sig förresten att du reagerar på mitt "samma" men inte Hedinns? För att jag använde uttrycket samma teori, och Hedinn skrev samma tanke/att ni misstänkte mig pga samma anledning?
 
Nej, inte samma, men rätt likt, dvs teorin om att jag och Godisklubba skulle vara ulvar ihop.

Hur kommer det sig förresten att du reagerar på mitt "samma" men inte Hedinns? För att jag använde uttrycket samma teori, och Hedinn skrev samma tanke/att ni misstänkte mig pga samma anledning?

För att ditt inlägg var så långt och fint - näj, mest faktiskt för att både du har riktat misstankar mot mig i min nya skepnad - Hedinn har inte uttryckt det så.
 
Nu har jag försökt kolla igenom konversationen med @Hedinn @Mammas. Ska vi bara se om alla citat kommer med den här svängen då...

Mammas första inlägg om mig nedan.



Ovan för Hedinn och Mammas en konversation, därefter kommer cirkus in med sin röst.

Mammas inlägg nedan svarar Hedinns inlägg ovan cirkus.

Mammas svarar cirkus röstinlägg.

Hedinn ifrågasätter varför Mammas reagerar på cirkus röst när Mammas själv haft tankar om samma sak några timmar tidigare.



Det jag uppfattar med Mammas är att hon skrev första teorin om mig delvis för att det var en tanke hos henne, men kanske mest för att hon ville dra igång leken. Med tanke på att hon senare (bland annat) skriver att det var tydligt att min röst var ett sätt att dra igång leken så verkar jag inte vara speciellt misstänkt i hennes ögon.

Det är därför hon reagerar på cirkus röst på mig. Delvis åtminstone, som jag tolkar det.

Hedinn ifrågasätter Mammas reaktion på cirkus, eftersom de haft samma teori. Mammas reagerar över Hedinns "strax innan", vilket jag kan förstå. Det var ca tre timmar mellan teoriinlägg, ca 3 sidor. Det hade kommit in fler teoriinlägg under den tiden. "Strax innan" var det inte, Mammas kom med sin teori flera timmar innan cirkus, och Mammas hade dessutom släppt den teorin.

Jag förstår Mammas reaktion på cirkus, även om jag inte tycker rösten på mig i sig är märklig. Min röst igår var den stora attraktionen och om cirkus 1 misstänkte mig mest så är det klart att hon ska rösta där. Att det kommit in andra teoriinlägg därefter spelar mindre roll om det inte var något som var av misstanke, tänker jag.

Men, eftersom Mammas släppt sin teori reagerar hon på cirkus som tar vid samma teori. Mammas reagerar sedan på Hedinn som reagerar på att Mammas ju haft samma teori "strax innan" (vilket som sagt var tre timmar/tre sidor innan). (Det hade kanske räckt med detta lilla stycket egentligen? :p)
Det är mycket möjligt att ”strax innan” var dåligt formulerat, men det var som sagt så jag upplevde det då. Det handlade ju liksom inte om flera dagar, utan några få timmar. Jag hade också missat att Mammas släppt teorin, var skrev hon det?

Som sagt, i Mammas misstanke mot Cirkus1 stod det inte att hon tyckte att det var konstigt för att det dykt upp en massa annat, så jag uppfattade inte att det var vad det handlade om.

Jag hade godtagit en förklaring/förtydligande kring det, mitt problem nu är att det istället fastnat vid att jag skrev ”strax innan”, vilket antytts vara att vrida på vad som skrivits - vilket jag absolut inte gjort. Det är min tidsuppfattning som uppenbarligen skiljer sig, och jag ser inte varför det skulle vara ulvigt?

Sen om det gör Mammas ond vet jag inte. Absolut inte nödvändigtvis, snarare tänker jag väl att en ond Mammas skulle undvika att fasta på nån sådär, på ett sätt som drar blickarna till sig, samtidigt som hon är en skicklig ond så det kan vara precis hur som.
 
För att ditt inlägg var så långt och fint - näj, mest faktiskt för att både du har riktat misstankar mot mig i min nya skepnad - Hedinn har inte uttryckt det så.
Både jag?

Jag reagerar lite på Artline, visst. Men det är lite svårt att misstänka dig över någon Art har gjort/skrivit som sagt, och eftersom Art inte kan svara för sig som jag hade velat, så kan jag inte påstå att jag misstänker dig direkt.
Det är mycket möjligt att ”strax innan” var dåligt formulerat, men det var som sagt så jag upplevde det då. Det handlade ju liksom inte om flera dagar, utan några få timmar. Jag hade också missat att Mammas släppt teorin, var skrev hon det?

Som sagt, i Mammas misstanke mot Cirkus1 stod det inte att hon tyckte att det var konstigt för att det dykt upp en massa annat, så jag uppfattade inte att det var vad det handlade om.

Jag hade godtagit en förklaring/förtydligande kring det, mitt problem nu är att det istället fastnat vid att jag skrev ”strax innan”, vilket antytts vara att vrida på vad som skrivits - vilket jag absolut inte gjort. Det är min tidsuppfattning som uppenbarligen skiljer sig, och jag ser inte varför det skulle vara ulvigt?

Sen om det gör Mammas ond vet jag inte. Absolut inte nödvändigtvis, snarare tänker jag väl att en ond Mammas skulle undvika att fasta på nån sådär, på ett sätt som drar blickarna till sig, samtidigt som hon är en skicklig ond så det kan vara precis hur som.
Jag har för mig att jag skrev att det var min tolkning - att Mammas släppt den teorin hon hade om mig. När hon skrev bl.a. att hon var förlåtande till en sådan förstaröst som min samt hennes kommentar till c1 att det var tydligt att min röst var ett sätt att få igång leken. Det är det jag tycker ser ut som att hennes tanke om mig var släppt. Men jag kan ha fel förstås.

Jag håller med dig om att du inte behöver vara ond bara för att din och Mammas tidsuppfattning skiljer sig. Samtidigt som jag håller med Mammas varför hon reagerar som hon gör, även fast jag inte håller med henne om att c1's röst är skum osv... Jag vet inte var jag har någon av er faktiskt.
 
Det är mycket möjligt att ”strax innan” var dåligt formulerat, men det var som sagt så jag upplevde det då. Det handlade ju liksom inte om flera dagar, utan några få timmar. Jag hade också missat att Mammas släppt teorin, var skrev hon det?

Som sagt, i Mammas misstanke mot Cirkus1 stod det inte att hon tyckte att det var konstigt för att det dykt upp en massa annat, så jag uppfattade inte att det var vad det handlade om.

Jag hade godtagit en förklaring/förtydligande kring det, mitt problem nu är att det istället fastnat vid att jag skrev ”strax innan”, vilket antytts vara att vrida på vad som skrivits - vilket jag absolut inte gjort. Det är min tidsuppfattning som uppenbarligen skiljer sig, och jag ser inte varför det skulle vara ulvigt?

Sen om det gör Mammas ond vet jag inte. Absolut inte nödvändigtvis, snarare tänker jag väl att en ond Mammas skulle undvika att fasta på nån sådär, på ett sätt som drar blickarna till sig, samtidigt som hon är en skicklig ond så det kan vara precis hur som.

Tidsaspekten är inte den viktiga, mer vad som hänt, att det är himla stor skillnad i vad som skett i leken. Det gör att jag tycker att den är lätt.

Sedan är det att vrida på det som skrivits eftersom det inte var "strax innan", men om det var meningen är en annan fråga.
 
@Mammas kan du förklara varför du tycker att Hedinn förvrider vad du har skrivit? Helst med citat. Jag tycker ju att hon har en logik i det hon skrivit och även när jag läser tillbaka ser jag inte det förvridna eller att hon kommer med osanning (du använder ganska starka ord) Jag funderar också på vilka alla teoriinlägg och "hänt så mycket" i leken är ffa det som du refererar till som kom mellan ditt första inlägg och c1's inlägg igår - jag tycker det var mest småprat och något teoriinlägg men inget som jag direkt fastnade för som very juicy och ser som "hänt så mycket".

@Sasse beskrev det bra, behövs det mer än det och mitt inlägg från igår där jag skriver att det är skillnad på det tredje inlägget efter nattens OT-inlägg, och ett inlägg som är över 40 inlägg senare, även om de inte innehåller enbart starka teorier är det ändå en hel del mer än de tre inlägg som dittills kommit när jag skrev mitt inlägg. Behöver du mer utveckling? :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 890
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 608
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp