@Sasse beskrev det bra, behövs det mer än det och mitt inlägg från igår där jag skriver att det är skillnad på det tredje inlägget efter nattens OT-inlägg, och ett inlägg som är över 40 inlägg senare, även om de inte innehåller enbart starka teorier är det ändå en hel del mer än de tre inlägg som dittills kommit när jag skrev mitt inlägg. Behöver du mer utveckling? :)

Ja det behöver jag nog. Framför allt vad du menar att Hedinn förvrider för jag kan inte se det.

Givetvis så är 40 inlägg mer än 3, men jag tycker inte de 40 inläggen innehöll så mycket substans att man behöver använda de starka ord du använt.
 
Något skaver med mammas starka reaktion på Hedinns formulering om strax innan.
Känns som de (hedinnn och mammas) kanske inte använder strax på samma sätt? Samtidigt var det DL 1.
 
Jag brukat ju gärna titta i röstlistan efter ungarna, nu har vi ju både ond och god till som kan påverka i bakgrunden så få kan det bli svårare att reda i men i alla fall...


16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på cirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till cirkus

godisklubba 1
cirkus 3
hedinn 2
mammas 1
Sasse 1
qitis 1
LenaH 2


LenaH och hedinn skulle kunna vara räddade från att lynchas. Lenah räddar sig själv och/eller hedinn isf, beroende påmpm hon hinner se q s röst.

Q röstar på Lena ist för cirkus i det läget låter q bli att rädda sig själv...

Funderar vidare...
 
LenaH ändrar röst till cirkus för att rädda mig själv.
Och för att jag tycker rösten på Sasse var konstig, varför skulle Sasse röja lyan?

Jadu, varför inte röja lyan? Det är ju sånt som ulvar INTE gör - verkar ju till exempel du tänka i denna post.
Nu vet du att c1 var god - tänker du fortfarande att tanken som c1 hade var konstig?
 
Jag brukat ju gärna titta i röstlistan efter ungarna, nu har vi ju både ond och god till som kan påverka i bakgrunden så få kan det bli svårare att reda i men i alla fall...


16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på cirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till cirkus

godisklubba 1
cirkus 3
hedinn 2
mammas 1
Sasse 1
qitis 1
LenaH 2


LenaH och hedinn skulle kunna vara räddade från att lynchas. Lenah räddar sig själv och/eller hedinn isf, beroende påmpm hon hinner se q s röst.

Q röstar på Lena ist för cirkus i det läget låter q bli att rädda sig själv...

Funderar vidare...
Jag tänker ju att Lenas röst i det läget ändå tippar lite mot hennes fördel, om jag inte tänker helt galet med extra- och dolda röster. En person med majoritet av rösterna skulle ju kunna riskera att outa fårulven, om någon annan åkte. Flera spelare med två röster vore ju mer optimalt, för då skulle det lika gärna kunna vara lottning som avgjorde, ”utåt sett”.

Då känns ju qitis ändring mer skum - från en med två röster till en annan med två. Kan ju såklart funnits en annan anledning också. Men jag är ju tveksam till att ulvarna skulle rädda en kollega öppet sådär, när de kan göra det i bakgrunden.
 
Jadu, varför inte röja lyan? Det är ju sånt som ulvar INTE gör - verkar ju till exempel du tänka i denna post.
Nu vet du att c1 var god - tänker du fortfarande att tanken som c1 hade var konstig?
Nja, jag vet väl inte om tanken var konstig direkt men den kändes krångligare än nödvändigt. :p
 
Ja det är faktiskt lite konstigt - varför ändra till LenaH och inte till c1 eller Hedinn som bägge hade två röster?
Jag tolkade hennes inlägg efter dl som att hon inte hade sett Qs röst? @LenaH

(har inte läst ikapp allt än)
Jag hann se den innan jag väl postade men hade skrivit åtminstone halva mitt röstinlägg innan eftersom det är rätt typiskt @qitis att göra en sån grej och iom ulvfår och röstfifflare så ville jag inte chansa på att hamna i lottning.

Jag tycker nog inte qs ändring är så skum, för mig är det en typisk q-grej att göra? Hon blir lite gramse och hugger och ändrar sen röst till den hon misstänker och då gärna med lottning så hon inte avgör. ;)
 
Men du har ju själv tagit upp:


Där tolkar jag det som du själv är lite inne på just maskopi?
Varför? Du lyfte ju själv samma tankar strax innan? Visst att du kanske inte skulle rösta där, men det är väl den enda du kommenterat som möjlig ulv - av exakt samma anledning. Då får jag inte ihop varför det är skumt att någon röstar där.

Hedinn röstar på Mammas

Här ovan är vad jag och Hedinn skrev till/ang. @Mammas . Jag fattar inte Mammas starka reaktion på "strax innan". Att Hedinn och förvrider och skriver saker som är osanna :confused:. Men jag tycker reaktionen är märklig, och har ingen teori om vad det säger om Mammas roll. Känns lite olikt henne oavsett roll?
 
Iofs så undrar jag lite varför @qitis högg så på min röst och inte på @Blacksmithfarm s?
Kan det vara så enkelt att bsf och q är kollegor och bsf är ulv i fårakläder så rösten ändå inte skulle räknas?
 
Jag tycker nog inte qs ändring är så skum, för mig är det en typisk q-grej att göra? Hon blir lite gramse och hugger och ändrar sen röst till den hon misstänker och då gärna med lottning så hon inte avgör. ;)
Nä, jag tycker nog inte den är så skum nu. Jag reagerade på det när det skedde, som i "intressant". Men när c1 dessutom var god så fanns det ju minst en god hon hade kunnat ändra till om hon är ond.

Tillägg: sen tror jag Q hade kunnat göra så oavsett roll, men just den saken gör inte att jag ser henne som mer skum iaf.
 
Ja det behöver jag nog. Framför allt vad du menar att Hedinn förvrider för jag kan inte se det.

Givetvis så är 40 inlägg mer än 3, men jag tycker inte de 40 inläggen innehöll så mycket substans att man behöver använda de starka ord du använt.

Hoppas att jag hinner det ikväll, men det har i korthet att göra med att såpass mycket hänt. Jag har fattat att du inte håller med om det, men jag har inte ändrat mig, tycker fortfarande att det hänt såpass mycket att den rösten behövde mer motivering än den teorin, och att det som hänt gör att " strax efter" är inkorrekt ur ett perspektiv i vad som hänt lekmässigt. Tre sidor, en ökning med 100 % av inlägg i leken (ännu mer, kanske 500 % ökning om vi tar bort OT) gör att jag tycker att det är att förvrida det att säga att det var strax efter. Alltså mängden inlägg är mer avgörande än tid imo.
 
Här ovan är vad jag och Hedinn skrev till/ang. @Mammas . Jag fattar inte Mammas starka reaktion på "strax innan". Att Hedinn och förvrider och skriver saker som är osanna :confused:. Men jag tycker reaktionen är märklig, och har ingen teori om vad det säger om Mammas roll. Känns lite olikt henne oavsett roll?

Jag uppfattar det som att @Hedinn , medvetet eller omedvetet, skrev om sanningen, för att det i mitt tycke är osant att det skedde strax innan. Då kommer jag att skriva det, för det är lätt hänt att det annars blir en antagen sanning av personer som inte går tillbaka och läser leken, därför är det för mig viktigt att sådana här saker är korrekta.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 488
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 284
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 047
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp