Jag uppfattar det som att @Hedinn , medvetet eller omedvetet, skrev om sanningen, för att det i mitt tycke är osant att det skedde strax innan. Då kommer jag att skriva det, för det är lätt hänt att det annars blir en antagen sanning av personer som inte går tillbaka och läser leken, därför är det för mig viktigt att sådana här saker är korrekta.
Jo, det har jag förstått. Och jag tycker inte det är märkligt att du påpekar det utan att reaktionen verkade så stark, och du röstade ju också på Hedinn med det som motivering.
 
Jo, det har jag förstått. Och jag tycker inte det är märkligt att du påpekar det utan att reaktionen verkade så stark, och du röstade ju också på Hedinn med det som motivering.

Jo, det var det mest misstänkta jag såg igår, därför röstade jag på heddan. :)
 
Så nu ska jag läsa igenom ordentligt vad som hänt idag- har bara skummat under dagen- återkommer med teorier och svar på taggningar etc allt eftersom

Illa att spionlärlingen åkte:( det var ju den som kunde ha förmedlat lite info , beroende på vilka rader den skulle få förstås -det var ju lite otydligt i rollbeskrivningen

Siaren lär ju ha siat någon- låt oss hoppas att det inte var ferrari då så något kan förmedlas- och den får ju inte sia inatt heller då det bara var varannan natt den kunde göra det.
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på cirkus
19.02 Artline röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 cirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på cirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till cirkus

cirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling


lägger in denna för att snabbt kunna hitta den bland mina egna inlägg
 
Mitt liv ser helt annorlunda ut idag än det gjorde för flera år sedan, när jag spelade mycket. Det påverkar mitt spel, jag vet det, men jag gör så gott jag kan.

DET förstår jag- även jag har det så -annorlunda vardag påverkar hur man spelar och hur mycket tid man kan lägga ner på leken
Mer än sitt bästa kan ingen göra :)
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling



@qitis ändrade cirkus namn så det är tydligt att det handlar om cirkus gamla roll och inte den nya.
 
@Sasse ha jag svårt att placera som varken god eller ond. Hen röstade på mig igår, och jag blev ifrågasatt angående min icke-existerande reaktion på rösten. Samtidigt fanns det ju ingenting att gå på, så jag har svårt att säga om hen är ond/god genom att enbart gå efter rösten. Kanske har något gemensamt med @cirkus (för det var väl cirkus som tog över Artlines roll?) då hen skrev "Kan man annat än älska dig? :love:" men det kan mycket väl ha varit något som inte alls behöver kopplas ihop med att de är ulvar tillsammans i leken.
 
@Sasse ha jag svårt att placera som varken god eller ond. Hen röstade på mig igår, och jag blev ifrågasatt angående min icke-existerande reaktion på rösten. Samtidigt fanns det ju ingenting att gå på, så jag har svårt att säga om hen är ond/god genom att enbart gå efter rösten. Kanske har något gemensamt med @cirkus (för det var väl cirkus som tog över Artlines roll?) då hen skrev "Kan man annat än älska dig? :love:" men det kan mycket väl ha varit något som inte alls behöver kopplas ihop med att de är ulvar tillsammans i leken.

Så du tror att jag och Sasse kan kopplas som ulvar pga en sån kommentar? Varför då?
 
Så du tror att jag och Sasse kan kopplas som ulvar pga en sån kommentar? Varför då?
Det var bara en tanke jag kom att tänka på. Men sen kom jag på att alla onda känner ju till varandra så då finns det ingen man behöver försöka lägga någon diskret visning till att man är på samma sida.

Edit: Sasse hade tidsbrist igår och hann inte skriva så mycket, men är den i leken som har minst inlägg än så länge (av dem som är med i leken då) trots att mer än halva idag har gått. Undra om det kan vara för att hen inte vill dra någon uppmärksamhet mot sig?
Edit 2: Iofs jobbar ju många om dagarna... så det kan så kalart bero på det med :)
 
Röstlista DL1

16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling



@qitis ändrade cirkus namn så det är tydligt att det handlar om cirkus gamla roll och inte den nya.
tack! :up:
 
Jag tänker ju att Lenas röst i det läget ändå tippar lite mot hennes fördel, om jag inte tänker helt galet med extra- och dolda röster. En person med majoritet av rösterna skulle ju kunna riskera att outa fårulven, om någon annan åkte. Flera spelare med två röster vore ju mer optimalt, för då skulle det lika gärna kunna vara lottning som avgjorde, ”utåt sett”.

Då känns ju qitis ändring mer skum - från en med två röster till en annan med två. Kan ju såklart funnits en annan anledning också. Men jag är ju tveksam till att ulvarna skulle rädda en kollega öppet sådär, när de kan göra det i bakgrunden.

Ja dom kan rädda nån i bakgrunden, men frågan är om de vågar göra det med en spion i leken - det finns ju möjlighet att spionen fått den infon och då hade det kunnat bli väldigt obvious.

Jag tycker att qitis ändring är udda -och samtidigt lite intressant att LenaH kommer in och försvarar den som typiskt Q-spel. Den ÄR konstig.
 
Det var bara en tanke jag kom att tänka på. Men sen kom jag på att alla onda känner ju till varandra så då finns det ingen man behöver försöka lägga någon diskret visning till att man är på samma sida.

Edit: Sasse hade tidsbrist igår och hann inte skriva så mycket, men är den i leken som har minst inlägg än så länge (av dem som är med i leken då) trots att mer än halva idag har gått. Undra om det kan vara för att hen inte vill dra någon uppmärksamhet mot sig?
Edit 2: Iofs jobbar ju många om dagarna... så det kan så kalart bero på det med :)
ibland är det inte kvantiten med inlägg som visar på ondhet- det viktigaste är ju att personen i fråga teoriar och för leken framåt istället för att vara osynlig. Försöker få fram reaktioner och svar
Med det sagt så har jag ingen aning om vart jag har @Sasse men ville ändå skriva detta allmänt oavsett deltagare . Man kan inte enbart kolla på antal inlägg- man bör läsa dem också så man ser om det finns tankar/ teorier etc och inte bara .... ingenting....:)
 
Ja dom kan rädda nån i bakgrunden, men frågan är om de vågar göra det med en spion i leken - det finns ju möjlighet att spionen fått den infon och då hade det kunnat bli väldigt obvious.

Jag tycker att qitis ändring är udda -och samtidigt lite intressant att LenaH kommer in och försvarar den som typiskt Q-spel. Den ÄR konstig.
konstig?O_o Jag röstar minsann på den jag misstänker så det så:p
 
Jag uppfattar det som att @Hedinn , medvetet eller omedvetet, skrev om sanningen, för att det i mitt tycke är osant att det skedde strax innan. Då kommer jag att skriva det, för det är lätt hänt att det annars blir en antagen sanning av personer som inte går tillbaka och läser leken, därför är det för mig viktigt att sådana här saker är korrekta.

Vi ahr uppfattat dom där 40 inläggen väldigt olika. Jag ser så lite substans i dom så jag fattar att hedinn tycker det är strax efter, medan du ser något annat. Så vad som är korrekt är väldigt subjektivt
 
Ja dom kan rädda nån i bakgrunden, men frågan är om de vågar göra det med en spion i leken - det finns ju möjlighet att spionen fått den infon och då hade det kunnat bli väldigt obvious.

Jag tycker att qitis ändring är udda -och samtidigt lite intressant att LenaH kommer in och försvarar den som typiskt Q-spel. Den ÄR konstig.
Varför tycker du det är intressant att LenaH försvarar den? :)
 
Ja dom kan rädda nån i bakgrunden, men frågan är om de vågar göra det med en spion i leken - det finns ju möjlighet att spionen fått den infon och då hade det kunnat bli väldigt obvious.

Jag tycker att qitis ändring är udda -och samtidigt lite intressant att LenaH kommer in och försvarar den som typiskt Q-spel. Den ÄR konstig.
Nja, det hade väl bara blivit tydligt för spionen att det avgjordes med hjälp av en ulv? Dvs spionraden hade blivit "fårulven röstar på x"? Spionen skulle ju inte veta vem fårulven röstade på i tråden?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 556
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 319
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 442
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 089
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp