Nu fattar jag inte. Innan tyckte du Sasses röst var skum och satte ihop Sasse och godis som ev. kollegor. Nu när det visar sig att godis var god, så blir Sasses röst skum därför?

Du har nog glömt att c1 var den som satte i hop dom som kollegor men jag förstår tanken.
Ja jag tycker att sasses röst var skum, dels pga rösten i sig men också pga godisklubbas ickereaktion - men jag tycker den är fortsatt skum och inte minst för att den var på en god. Jag förklarade ju det i ett inlägg.


Tycker inte du att det är en skum röst alls? I så fall har du ändrat policy för jag vet att du har röstat på mig när jag röstade på en newbie tidigt i en lek.
 
Jag måste ha missat detta, men varför har du Q som mindre ond?
Se citaten nedan. Jag tolkar det som att hon ev. försöker hinta om att hon är röstfifflare. Kan vara bluff, men den riktiga röstfifflaren borde iaf försökt ifrågasätta det lite och det tror jag ingen gjort?

kan ju inte förklara den heller utan att hinta så då får du väl tycka att den är skum :)
Fast det där är ju ett ännu märkligare svar iom att ingen utom ulvarna sitter på info vid DL1?
Och iom spionens frånfälle så är det få som har någon idag heller.
jag menar så här :
ja du förstår jag har rollen xxxxx och därför tänkte jag så här och därför ändrade jag min röst såsom jag gjorde? går inte att förklara på annat sätt och det får jag ju inte :)
 
Du har nog glömt att c1 var den som satte i hop dom som kollegor men jag förstår tanken.
Ja jag tycker att sasses röst var skum, dels pga rösten i sig men också pga godisklubbas ickereaktion - men jag tycker den är fortsatt skum och inte minst för att den var på en god. Jag förklarade ju det i ett inlägg.


Tycker inte du att det är en skum röst alls? I så fall har du ändrat policy för jag vet att du har röstat på mig när jag röstade på en newbie tidigt i en lek.
Nej då, det har jag koll på. Men även om du har en annan roll nu så är du ju samma person. Ja jag har fattat att du tycker den är skum.

Här är vad jag tänkte om Sasses röst:
Jag hajade till över Sasses röst, men insåg när jag läste vidare att det kanske är just för att godis ändå inte lär lynchas och nån röst måste läggas liksom. Svårt att lägga en röst då, men skaver ändå lite.

Ang. godis uteblivna reaktion på rösten. Lite förvånande med tanke på nervositeten.


Det är ju en ganska värdelös alibiröst eftersom godis lär sitta säkert om hon inte skulle göra nåt heltokigt.

(tappade bort ett citat från Mammas, orkar inte fixa)

Ang. Sasse blir jag mer misstänksam mot att hon verkar inne på att LenaH siat Q som ulv. Ska skriva mer om det strax.
 
Se citaten nedan. Jag tolkar det som att hon ev. försöker hinta om att hon är röstfifflare. Kan vara bluff, men den riktiga röstfifflaren borde iaf försökt ifrågasätta det lite och det tror jag ingen gjort?

Jag noterade också det.
Samtidigt så kanske inte röstfifflaren VILL outa sig.
Dessutom så tycker jag att honpå ett annat ställe diskret försökte låtsas vara siare - jag tycker inte att hon är så trovärdig pga detta

Nu måste jag sova Hoppas vakna klokare imorgon
natti natti
 
Delar upp detta inlägg från Sasse i flera citat när jag svarar (och tar bort en del text helt):
Jag känner mig lite tudelad om jag ska vara ärlig. Jag reagerade på LenaHs motiveringar igår, men HAR hon siat BSF så kan det vara därför hennes motiveringar var lite märkliga.
Ja, det förklarar ju hennes svaga teorier om det är så att hon bara försöker hitta nånting mot BSF.

All heder åt LenaH om hon träffat rätt. Det skulle vara intressant att höra efteråt hur Lena tänkte när hon i så fall valde BSF, en deltagare som enbart skrivit två teoriinlägg dag 1, röstade på Q (samma som LenaH's röst innan ändringen).
Vet inte hur LenaH tänker, men jag brukar försöka välja nån jag inte röstat på eller diskuterat särskilt mycket med (om jag inte är jättemisstänksam mot nån jag röstat på/diskuterat med då).

Jag tycker LenaH har varit mer misstänksam på Q under hela leken, vilket gör att jag tänker att en sia kan ha hamnat på Q? Och att LenaH sedan lagt ihop 1+1 med röstningen dag 1, trott sig hitta fårulven, och röstar på BSF dag 2. Det skulle kunna förklara varför LenaH vill att BSF reder ut några saker innan LenaH lägger en röst. Nu var inte BSF inne, så LenaH röstar ändå.
Nä, det förklarar faktiskt ingenting :p. Om hon siat Q så måste det vara som ulv eftersom hon misstänker henne. Men att hon då skulle sia en ulv och sen inte rösta på den? Nä, särskilt inte om hon vill att den hon röstar på ska reda ut saker.

Men, om Lena siat BSF, varför vill hon då reda ut saker? Då borde det vara svart på vitt och bara att rösta, eller?
Som nån (Hedinn tror jag?) skrev när jag funderade på samma sak igår kväll, för att inte vara för tydlig. Iofs blev det lite för otydligt.

(Slut på inlägget jag hackade upp.)
Sen svarar jag på Sasses inlägg nedan, och då spånar hon mest. Men jag tycker hela resonemanget är skumt.
Min tanke är ju att hon antingen siat BSF som fårulv eller siat Q som ulv och tror sig hittat fårulven hos BSF. Jag tror inte hon haft den motiveringen om hon siat någon god faktiskt.
Men om hon siat Q som ulv skulle hon ju röstat på Q. Tror inte en sekund på att hon skulle siat en ulv och sen röstat på nån hon inte vet.
Nej, det är möjligt. Jag spånar mest. Men det kan vara som cirkus skrev att LenaH inte ville vara för tydlig med sin roll, och därför inte gick rakt på BSF, som inte jag tycker hon gjorde.
 
Jag noterade också det.
Samtidigt så kanske inte röstfifflaren VILL outa sig.
Dessutom så tycker jag att honpå ett annat ställe diskret försökte låtsas vara siare - jag tycker inte att hon är så trovärdig pga detta
Mm sant. Haha, det där var ju inte ens diskret. Men det gör ändå att jag håller henne som god. Fast kanske bybo då.
 
Har precis läst ikapp och känner mig vilsen.

Jag är ganska säker på att LenaH måste ha siat en god, för inte har hon sist mig i alla fall...
Men, om Lena siat BSF, varför vill hon då reda ut saker? Då borde det vara svart på vitt och bara att rösta, eller?
Lite så tänker jag också. Om hon nu skulle ha sist mig som ond, varför var hon i så fall inte tydligare med det?
 
Plockar med denna.

Röstlista DL1
16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling



Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

LenaH
lynchas - siarlärling

godiskklubba käkas - bybo
 
Jag hann se den innan jag väl postade men hade skrivit åtminstone halva mitt röstinlägg innan eftersom det är rätt typiskt @qitis att göra en sån grej och iom ulvfår och röstfifflare så ville jag inte chansa på att hamna i lottning.

Jag tycker nog inte qs ändring är så skum, för mig är det en typisk q-grej att göra? Hon blir lite gramse och hugger och ändrar sen röst till den hon misstänker och då gärna med lottning så hon inte avgör. ;)
Min fetning.
Tänkte att q skulle kunna vara siad som god här. Men detta kom före hennes teori om mig som fårulv.
Iofs så undrar jag lite varför @qitis högg så på min röst och inte på @Blacksmithfarm s?
Kan det vara så enkelt att bsf och q är kollegor och bsf är ulv i fårakläder så rösten ändå inte skulle räknas?

Pja, jag funderade ju på om @Blacksmithfarm är fårulven som röstade på @qitis i tråden (obs att q inte ifrågasatte den) och kanske röstade på mig dolt?
Lägg sen till @Niyama i ekvationen så har du hela lyan! :rofl:

Att hon röstade på mig! :)
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf. :D
Min fetning igen. Här svänger hon om q.

Jag har andra funderingar på henne och det skulle också kunna vara en slump.

@qitis - jag undrar fortfarande varför du inte reagerade alls på @Blacksmithfarm s röst på dig?

Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.
Men så röstar hon från teorin som sätter q i lyan eftersom det är q's uteblivna reaktion som gör mig till fårulv...

Då lär hon inte ha siat q heller tänker jag.
Mer troligt en god då. Kanske ängeln? Det är ju en roll man som siare kanske gärna håller tyst om?
 
Plockar med denna.

Röstlista DL1
16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling



Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

LenaH
lynchas - siarlärling

godiskklubba käkas - bybo
De fyra sista rösterna kom ju ganska sent igår. Är ju inte helt omöjligt att minst en ulv, om inte flera, gömmer sig där.

Sasse och niyama röstar båda på LenaH.
Guldläge att lyckas rösta ut siaren och till på köpet kasta misstankar mot den andra goda som var med i samma drev. Lite tveksam till att båda skulle sitta i lyan tillsammans, men omöjligt är det inte.

Cirkus och mammas lägger varsin udda röster. På varandra dessutom.
På ett sätt förstår jag att man inte tar ställning till ett drev när man inte hunnit hänga med i teorierna, men samtidigt ser det lite "lätt" ut såhär i efterhand.
Att inte ha avgjort när en god åkte ut och man la sin röst sent.
Hedinn och qitis röstade tidigare. Att de röstade tidigare är inget alibi i sig. Om lyan ser en chans att ställa två goda mot varandra i ett drev så kan det ju vara en fördel att lägga sin röst ganska tidigt. Nu skriver hedinn att hon inte såg LenaH s röst innan hon röstade på mig, och det tror jag på, så då håller inte den teorin gällande henne...
 
För att jag tycker att hon lägger en röst på en newbie och det tycker jag är ulvigt i sig - en defensiv röst som hon visste att folk skulle reagera på och det kostade också att C1 åkte. C1 tyckte att de eventuellt kunna vara ihop i lyan bla för godisklubbas uteblivna reaktion. Om nu Sasse är ulv och hade åkt så hade åtminstone jag fortsatt på spåret att godis troligen också är ulv - vilket då antagligen fått bifall av ulvarna så att ännu en god hade blivit lynchad.

Hmm, jag vet inte riktigt om en förstaröst på en newbie kan beskyllas för vara orsaken till att c1 åkte? Jag tycker att det är mer märkligt att dag tre prata om en röst som är lagd tidigt dag ett. Om Sasse ska misstänkas bör det vara för andra saker än att hon la en röst på godis imo.

Jag förstår nog fortfarande inte riktigt varför c1s röst på mig dag 1 är märklig? Det kanske spelar mindre roll dock eftersom hon inte lever längre. Det blir lite invecklat när vi nu istället har c2 som svarar för c1.

Men du misstänker mest cirkus nu eller? För att hon, i ditt tycke, läser slarvigt och att du beskylls för hårda ord samt för att tjata, när du bara försvarar dig och svarar på frågor.

Misstänker du fortfarande Hedinn? Vad tycker du om andra deltagare?

Dels det, men också att vissa saker Art gjorde som gör att cirkus redan stod några steg in på onda sidan på spelplanen för mig när c2 ersatte Art.

Tror att jag skrivit om @Hedinn men där har misstankarna minskat. Mest för att jag inte fått någon feeling från heddan på några dagar.

Se citaten nedan. Jag tolkar det som att hon ev. försöker hinta om att hon är röstfifflare. Kan vara bluff, men den riktiga röstfifflaren borde iaf försökt ifrågasätta det lite och det tror jag ingen gjort?

Förutsätter att fifflaren dels fattat hinten, och sedan bestämt sig för att svara. Tycker inte att det är självklart på något vis.
 
Sorry, dagens planer ändrades lite, jag är lite delfin och ska äta middag med några vänner nu, har inte hunnit läsa ikapp ordentligt utan går på Lenas spår och förutsätter att hon siat BSF som ulv.

Hedinn röstar på Blacksmithfarm

(och hoppas att nån kan vara gullig och uppdatera röstlistan :love:)
 
Har precis läst ikapp och känner mig vilsen.

Jag är ganska säker på att LenaH måste ha siat en god, för inte har hon sist mig i alla fall...

Lite så tänker jag också. Om hon nu skulle ha sist mig som ond, varför var hon i så fall inte tydligare med det?
Bara ganska? Antingen har hon siat dig som ond eller någon som god. Hur kan du vara ganska säker?


Jag tycker att hon var tillräckligt tydlig när hennes roll outades. Om hon siat någon god och var på väg att åka utan att ha "gjort sitt jobb" så tror jag att hon hade protesterat mer när hon fick röster på sig. Nu åkte hon i förvissning om att hon avslöjat en ulv - då var det värt för henne att åka. Tänker jag.
 
Bara ganska? Antingen har hon siat dig som ond eller någon som god. Hur kan du vara ganska säker?


Jag tycker att hon var tillräckligt tydlig när hennes roll outades. Om hon siat någon god och var på väg att åka utan att ha "gjort sitt jobb" så tror jag att hon hade protesterat mer när hon fick röster på sig. Nu åkte hon i förvissning om att hon avslöjat en ulv - då var det värt för henne att åka. Tänker jag.
Dåligt ordval. En ovana jag har att alltid vilja gardera även i onödan.

När outades hon, menar du?
 
Jag har typ noll syre i min lägenhet så jag orkar inte vara så aktiv. Men ska försöka mig på lite kortfattade teorier i alla fall.

Att hon röstade på mig! :)
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf. :D
Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.
LenaH's motiveringar.
Så indirekt så tror du att jag är ulv då?
Du svänger fort i vad du tycker om mig måste jag säga!
Jag är skum! jag är god- kanske. sedan vet du inte?
Du själv då som la en andra röst på mig i leken? sedan bytte till Cirkus 1?
Jag vet ju vilken sida jag är på. C1 vet vi alla var god . och du kanske ville säkerställa att en god skulle åka?
så du ville lägga en tredje röst som skulle innebära att du inte skulle åka?
Hade du haft en god roll med en extra röst att lägga så skulle du låtit din röst stå kvar på mig i leken och lagt ytterligare en på mig utöver till LL tycker jag om du ville rädda dig själv eftersom du misstänkte mig Och hoppas på att spionlärlingen skulle få den raden för att räkna ut ett och annat Så jag tror helt enkelt inte att du har den rollen

qitis röstar på LenaH

får inte ihop hur hon svänger hit och dit med mig och kan inte följa hennes tankar heller? känns olikt en god LenaH ( ja jag har höga krav på dig :p )
Tog bort Qs fetning efter rösten så min egen fetning skulle vara mer tydlig. Men jag fattar inte riktigt denna delen av teorin faktiskt. Nu var LenaH bevisligen inte ulv, men varför skulle just detta peka ut henne som en ulv? Som jag tolkar det så var LenaH ulv för att hon inte var röstfifflare (tycker Q hintar om att hon besitter den rollen, och som cirkus nämnt verkar hon ha hintat om att ha siarrollen också). Förstår inte riktigt varför hon inte kunnat vara god utifrån den delen av teorin, så tycker Qs resonemang här är märkigt.
Då lär hon inte ha siat q heller tänker jag.
Mer troligt en god då. Kanske ängeln? Det är ju en roll man som siare kanske gärna håller tyst om?
Fast tror du att LenaH skulle haft en så märklig motivering utan någon grund alls? Att hon knåpat ihop en lya utifrån tomma intet?
Dels det, men också att vissa saker Art gjorde som gör att cirkus redan stod några steg in på onda sidan på spelplanen för mig när c2 ersatte Art.
Vad var det med Art som du reagerade på nu igen?
När outades hon, menar du?
När hon dog?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 842
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 751
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 558
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp