Hedinn överlevde inte natten...hon var ängel!

DagDL 22.00!

(jag jobbar kväll idag och ska handla efter jobbet, jag tror att jag hinner till 22. Annars skriver jag om vi måste flytta DL el om någon annan kan ta uppdateringen!)
 
.

Jag tänker fortsätta på LenaHs spår - jag tror att hon var rätt ute när det gäller DL1 och qitis konstiga röständring. Plus att jag tycker att q har betett sig underligt och försökt låtsas ha olika roller - dels som fifflare och dels som siare - det finns citat förut. Så q är den som jag uppfattar som mest ulvig just nu. Vem som är sällskapet i lyan är jag osäker på eftersom ffa den senaste lynchen inte direkt var avslöjande. Möjligen så kan LenaH ha haft rätt om Niyama. Dels så tänker jag på hennes tvärsäkra att hon direkt hade röstat på BSF i DL2 som alibi om hon varit i lyan, det är jag inte alls säker på att hon hade gjort om lyan haft chansen att få ut siaren. Sen tycker jag att hon försvarar q väldigt oklädsamt - värst är nog när hon tycker att q nog är god trots att hon (q) hintat om att hon har två olika roller.
 
.

Jag tänker fortsätta på LenaHs spår - jag tror att hon var rätt ute när det gäller DL1 och qitis konstiga röständring. Plus att jag tycker att q har betett sig underligt och försökt låtsas ha olika roller - dels som fifflare och dels som siare - det finns citat förut. Så q är den som jag uppfattar som mest ulvig just nu. Vem som är sällskapet i lyan är jag osäker på eftersom ffa den senaste lynchen inte direkt var avslöjande. Möjligen så kan LenaH ha haft rätt om Niyama. Dels så tänker jag på hennes tvärsäkra att hon direkt hade röstat på BSF i DL2 som alibi om hon varit i lyan, det är jag inte alls säker på att hon hade gjort om lyan haft chansen att få ut siaren. Sen tycker jag att hon försvarar q väldigt oklädsamt - värst är nog när hon tycker att q nog är god trots att hon (q) hintat om att hon har två olika roller.
Du har givetvis rätt att misstänka mig om du vill men kan tala om att du är fel ute så har jag iaf sagt det. :)
LenaH s tanke förstår jag varför hon fick men hon har inte mer än just en fundering på det.
Jag personligen känner ju att de som slår på stora trumman och hävdar att LenaH nog var rätt ute ang mig kanske ska fundera ett varv till
Och för mig blir det lätt att misstänka de som absolut siktar in sig på mig nu för de kan mycket väl vara ulvar.

Jag jag håller dock med @cirkus om en sak. Det ÄR lite konstigt att @Niyama så säkert håller mig som god :confused:
Även om jag tycker det är trevligt :p så kan jag inte låta bli att fundera över om inte Niyama ändå kan vara ulv? För de vet ju vilka som är goda?

Får återkomma med mer inlägg och tankar senare ikväll. Men ville skriva något så det finns på pränt.
 
Du har givetvis rätt att misstänka mig om du vill men kan tala om att du är fel ute så har jag iaf sagt det. :)
LenaH s tanke förstår jag varför hon fick men hon har inte mer än just en fundering på det.
Jag personligen känner ju att de som slår på stora trumman och hävdar att LenaH nog var rätt ute ang mig kanske ska fundera ett varv till
Och för mig blir det lätt att misstänka de som absolut siktar in sig på mig nu för de kan mycket väl vara ulvar.

Jag jag håller dock med @cirkus om en sak. Det ÄR lite konstigt att @Niyama så säkert håller mig som god :confused:
Även om jag tycker det är trevligt :p så kan jag inte låta bli att fundera över om inte Niyama ändå kan vara ulv? För de vet ju vilka som är goda?

Får återkomma med mer inlägg och tankar senare ikväll. Men ville skriva något så det finns på pränt.

Dels LenaHs tanke men också hur du har fått mig att tro att du har en viss god roll - olika dessutom. Det har jag reagerat på.
 
Det ÄR lite konstigt att @Niyama så säkert håller mig som god :confused:
Så säker har jag väl knappast varit? Men den som jag först trodde jag fattat en god roll på. Sen när cirkus (?) tog upp det där om att du "hintat" om flera goda roller så kände jag igen det, att du gjort så tidigare när du är god för att lura ulvarna. Sen kan du ju spela så som ulv just för att du gjort det som god, men utan info måste man ju liksom gå på nånting.
 
Jag är lite inne på @cirkus spår, jag känner mig mest misstänksam mot @qitis , inte lika mycket för LenaHs misstanke eller det sk hintandet, men det är något som skaver. Någonstans i qs inlägg brukar finnas en kärna i att hitta onda, och jag ser inte riktigt den. Samtidigt känns det sent i leken att grunda en misstanke på magkänsla, så jag vet inte.
 
Röstlista DL1
16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling


Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

LenaH
lynchas - siarlärling

godiskklubba käkas - bybo

Röstlista 3
14:10 cirkus röstar på BSF
19:33 hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:01 Qitis röstar på BSF
21:05 Sasse röstar på Blacksmithfarm
21:19 Mammas röstar på BSF
21:22 Niyama röstar på Blacksmithfarm
21:27 Blacksmithfarm röstar på hedinn

BSF lynchas - fårulv
Hedinn käkades - ängel
 
Dels LenaHs tanke men också hur du har fått mig att tro att du har en viss god roll - olika dessutom. Det har jag reagerat på.
Tänk lite annorlunda så kanske du får en annan tanke? ;)
Men köper att jag får reaktioner och misstankar på mig för det - så fine rösta på mig om det är det enda du /ni andra hittar idag.
Jag fortsätter gräva på mitt håll och kanske kan det ge något till er andra ifall det blir jag som lynchas
Alla käk kommer ju lyckas framöver iom att @Hedinn blev käk inatt och var ängel:( synd att hon inte skyddade sig själv!
 
Det här gör mig nojig dock. En såpass utstickande, "avgörande" röst på goda LenaH (avgörande inom citattecken eftersom det pågår saker i bakgrunden). En typisk röst som ulvarna inte skulle behöva lägga för att de skulle kunna styra ändå. Sen ett snabbt uppfångande av Lenas inlägg där det ser ut som att hon siat BSF. OM båda är i lyan är det absolut något Niyama skulle kunna göra för att verka lite lagom oskyldig först och sen peka ut en ulv.
Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

Kvar i leken

cirkus
qitis
Niyama
Sasse
Mammas

Jag plockar upp ett inlägg från Hedinn och även röstningen i DL2.
BSF la troligen både sin dolda och sin öppna röst på LenaH för att de ville nog bra gärna ha ut henne. Dessutom bör de ha förstått att bsf var siad men hoppades på att få ut siaren ändå även om det röjde lyan helt eller delvis. Alla som röstade på LenaH är inte ulvar då hade leken varit slut nu. Det borde rimligen finnas dels en röstfifflare och sen två bybor kvar - mot två ulvar. Med Niyamas sista röst på LenaH så blev det 4-3 i det öppna och jag tror samma sak i det dolda, ingen mer än fifflaren vet var fiffelrösten las men ulvarna ville nog inte riskera att den las på bsf och det bleve lottning.


Jag kommer att behöva åka hemifrån i ett par timmar (ska filma ponnyn till spekulanten) och återkommer innan DL
 
Jag är lite inne på @cirkus spår, jag känner mig mest misstänksam mot @qitis , inte lika mycket för LenaHs misstanke eller det sk hintandet, men det är något som skaver. Någonstans i qs inlägg brukar finnas en kärna i att hitta onda, och jag ser inte riktigt den. Samtidigt känns det sent i leken att grunda en misstanke på magkänsla, så jag vet inte.

@Mammas din magkänsla är fel inriktad :p Men som jag skrev till cirkus så förstår jag att ni är fundersamma på mig utifrån hur ni reagerat på det jag skriver och även på hur jag uttryckt mig - jag är van :D

Tänkte försöka få er att gräva lite mer på andra än mig också ( Och ja! jag ska gräva jag med - har precis börjat läsa ikapp)
det måste ju finnas minst en ulv till , med otur då är det två till men det känns inte troligt - men men
Så om ni har mig som misstänkt ulv- vem mer har ni misstankar om?

Jag måste säga att jag personligen reagerat på att i lynchen då LenaH åkte så röstar @cirkus@Mammas och mammas på cirkus?
Känns faktiskt lite småskumt? kan vara så att det var flera goda som röstade på LenaH och ni inte ville lägga röster vare sig på fårulven BSF eller goda LenaH? Liksom inte bidra till att er roll med specialförmåga blev lynchad och inte heller bidra till att en god åkte? Så alla ska rikta in sig på de som såg till att LenaH åkte, eller om BSF åkte så riktar alla in sig på de som hade röstat på en annan en BSF med många röster?
Känns faktiskt inte helt ologiskt för mig och det vill jag ha skrivit .
 
Tänk lite annorlunda så kanske du får en annan tanke? ;)
Men köper att jag får reaktioner och misstankar på mig för det - så fine rösta på mig om det är det enda du /ni andra hittar idag.
Jag fortsätter gräva på mitt håll och kanske kan det ge något till er andra ifall det blir jag som lynchas
Alla käk kommer ju lyckas framöver iom att @Hedinn blev käk inatt och var ängel:( synd att hon inte skyddade sig själv!

Fast varför har du låtsas som om du har haft två olika goda roller? Både röstfifflare och siare?
På vilket sätt menar du att jag ska tänka annorlunda? Du får gärna klargöra. Det finns bara en viktig god roll kvar och varför ska jag tro att just du har den? För att ingen har protesterat?

Jag röstade på Mammas för det var den enda jag kunde producera en teori på i det läget, jag litade inte på LenaH men tyckte inte heller hon var skum nog att få en röst. Jag fick asbråttom och det var för att spekulanten ringde, IRL kommer före vettu.

Jag tycker för övrigt inte att Mammas känns som den skummaste just nu, vi var i nån sorts träta och var rätt upptagna av det båda två och det tror jag tyvärr gagnade ulvarna :(
 
Kvar i leken

cirkus
qitis
Niyama
Sasse
Mammas

Ja men jösses!!:eek: för sjutton - jag tar tillbaka det där med att det är Ok att lyncha mig - för åker en god idag så vinner ju onda - hade inte hunnit kolla exakt hur många vi var kvar!
Med detta så KAN det inte vara annat än 2 ulvar kvar för annars hade onda vunnit. så stryk det jag resonerade om innan att det kunde vara med otur två andra utöver mig ni kunde misstänka vara ulv
:o
 
Mammas - reagerade på hennes "överreaktion" (i mitt tycke) på Hedinns formulering. Behöver inte säga något alls om hennes roll, jag bara fattade det inte. Sen på slutet hängde jag tyvärr inte med i den diskussionen om när nåt visst inlägg skrevs osv. Röstat Hedinn - cirkus - BSF. När det gäller rösten på Hedinn så ja, se ovan, jag fattar inte riktigt. När det gäller rösten på cirkus så vet jag inte vad jag ska tro om udda röst i det läget, men jag hade kunnat undvika att ta ställning själv så :confused:. Annars har inte Mammas gjort något jag tycker är särskilt skumt.

Q - har jag skrivit lite om, att jag haft henne på en god roll och sen känt igen det där spelet med hintande om att ha goda roller som en god Q. Men kan ju givetvis just därför spela så som ond. Röstat Mammas/LenaH - LenaH - BSF. Första rösten på LenaH dag 2 är ju intressant, jag såg inget skumt i den eftersom jag uppfattat Q som god (eller lutar åt godare hållet då) och LenaHs teorier var märkliga. Men om Q är kollega med BSF lär hon ha uppfattat att LenaH kan ha siat, och chansat på att försöka lyncha henne. Att spela vågat på det sättet känns också lite typiskt Q?

cirkus
Sasse

Vi är bara 5 kvar?!

Återkommer med cirkus och Sasse.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 412
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 014
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 012
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp