Och där gick strömmen😑⛈⛈⛈
Jag har typ noll syre i min lägenhet så jag orkar inte vara så aktiv. Men ska försöka mig på lite kortfattade teorier i alla fall.



LenaH's motiveringar.

Tog bort Qs fetning efter rösten så min egen fetning skulle vara mer tydlig. Men jag fattar inte riktigt denna delen av teorin faktiskt. Nu var LenaH bevisligen inte ulv, men varför skulle just detta peka ut henne som en ulv? Som jag tolkar det så var LenaH ulv för att hon inte var röstfifflare (tycker Q hintar om att hon besitter den rollen, och som cirkus nämnt verkar hon ha hintat om att ha siarrollen också). Förstår inte riktigt varför hon inte kunnat vara god utifrån den delen av teorin, så tycker Qs resonemang här är märkigt.

Fast tror du att LenaH skulle haft en så märklig motivering utan någon grund alls? Att hon knåpat ihop en lya utifrån tomma intet?

Vad var det med Art som du reagerade på nu igen?

När hon dog?
Det är ju inte första gången hon teoriar om en hel lya väldigt tidigt, och hon är ju inte siare i varje lek.

Men, fattade på cirkus som att hon menade innan DL? C skriver "jag tycker hon var tillräckligt tydlig när hennes roll outades".
 
Suttit upptagen hela eftermiddagen med en förening jag är med i. Helt oväntat och tyvärr har det tagit tid.

Jag har tidigare under dagen hunnit skumläsa något. Men inte hängt med så mycket mera än så och inte hunnit läsa något under kvällen

Först och främst. Jag har inte hintat om att jag skulle vara röstfifflare! Bara mina tankar utifrån hur röstningen fick till. Att för mig var det inte troligt att LenaH var det pga hon ändrade röst från mig till cirkus 1.

Jag har inte heller velat hinta om att jag var siaren. Möjligen kan jag ha försökt få ulvarna att TRO det 👼
Siaren hade ju bara varannan natt att sia och det var viktigt att den fick göra det första natten.

Sedan vad det gäller LenaH så jag trodde först faktiskt att hon siat mig god igår. Men sedan påstod hon att jag skulle vara ulv? Och BSF fårulven
Därav att jag inte begrep något. Och blev misstänksam mot henne istället.
Men jag tillhör de som tror att LenaH kan ha siat BSF faktiskt.
Och förstår också hur hennes tanke om mig i lyan kom i så fall ( pga BSF röst på mig)
Jag vet ju att det inte stämmer men det vet ju inte ni.


Jag röstar nu så det är gjort.

Qitis röstar på BSF. Tror inte att LenaH i rollen som siare röstar först och så övertygat på en som specifikt har rollen fårulv utan att ha siat vederbörande
 
Och där gick strömmen😑⛈⛈⛈

Det är ju inte första gången hon teoriar om en hel lya väldigt tidigt, och hon är ju inte siare i varje lek.

Men, fattade på cirkus som att hon menade innan DL? C skriver "jag tycker hon var tillräckligt tydlig när hennes roll outades".
Jag har ingen koll på hur LenaH brukar spela, eftersom jag själv sällan är med längre.

I så fall får @cirkus själv kommentera.
 
Okej, BSF är troligen siad av LenaH eftersom Lena röstade där. Jag tänkte innan att så kanske inte var fallet eftersom LenaH inte uttryckt sig självklart, men som andra säger är det rätt logiskt att hon inte ville outa sig själv alldeles för mycket. Teorin i sig är utstickande nog.

Q tycker jag också är skum. En hel del på grund av saker som redan har tagits upp i leken, speciellt från LenaH. Ska leta upp lite inlägg senare, men delvis tycker jag hon är skum för att jag också reagerat på att hon försökt hinta. Inte bara om röstfifflarrollen utan även siarrollen som cirkus citerade idag. Kan tycka det är ett märkligt förfarande om man har en god roll. Och så har vi ju det möjliga alibiröstandet dag 1 om BSF visar sig vara ulv.

Nu kom hon in och svarade på detta, men får gå igenom hennes mer senare eller imorgon bitti när jag förhoppningsvis kan andas.

Sasse röstar på Blacksmithfarm pga ovan teori.
 
@Sasse letade tillbaka men hittade inte mer än det där att hon snöade in sig på dig, och specifikt ville se mer av just dig, kan leta mer sedan men det känns inte som prio ett just nu.
 
Dags för mig att rösta så. Blir nojig att LenaH inte alls siat BSF och vi röstar ut en god som lenaH bara var misstänksam mot. Men oavsett kommer misstankarna mot BSF vara för höga, så oavsett kan det nog ge en hel del att rösta ut hen och se vad det är för roll som döljer sig där. Men sedan BORDE BSF vara siad, iom att teorin inte hängde ihop och det inte finns någon som är direkt lagd åt det goda hållet? LenaH borde kunna anta att hen skulle åka och därmed planera för det? En annan grej om siaren åkt på käk - svårare att veta och planera imo.

Så med det som utgångspunkt:
Mammas röstar på BSF
 
[...]

Sedan vad det gäller LenaH så jag trodde först faktiskt att hon siat mig god igår. Men sedan påstod hon att jag skulle vara ulv? Och BSF fårulven
Därav att jag inte begrep något. Och blev misstänksam mot henne istället.
Men jag tillhör de som tror att LenaH kan ha siat BSF faktiskt.
Och förstår också hur hennes tanke om mig i lyan kom i så fall ( pga BSF röst på mig)
Jag vet ju att det inte stämmer men det vet ju inte ni.

[...]

Det här stycket slog igång min ulvradar. Kan inte peka ut exakt vad det är, men det var något i detta stycke som fick mig att känna "Ulv!".
 
Röstlista 3
14:10 cirkus röstar på BSF
19:33 hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:01 Qitis röstar på BSF
21:05 Sasse röstar på Blacksmithfarm
21:19 Mammas röstar på BSF
21:22 Niyama röstar på Blacksmithfarm
 
Tja, spelar ju ingen roll vem jag röstar på nu, men rösta måste jag så.

Blacksmithfarm röstar på hedinn
För att hon var med och röstade på mig igår, och jag tror att ulvarna kan ha spritt sina röster mellan de två goda som var aktuella.
 
Och där gick strömmen😑⛈⛈⛈

Det är ju inte första gången hon teoriar om en hel lya väldigt tidigt, och hon är ju inte siare i varje lek.

Men, fattade på cirkus som att hon menade innan DL? C skriver "jag tycker hon var tillräckligt tydlig när hennes roll outades".
Ja att jag tycker hon var tydlig när det var klargjort att hon var siare, jag fattade inte igår men nu förstod jag
 

Röstlista 3
14:10 cirkus röstar på BSF
19:33 hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:01 Qitis röstar på BSF
21:05 Sasse röstar på Blacksmithfarm
21:19 Mammas röstar på BSF
21:22 Niyama röstar på Blacksmithfarm
21:27 Blacksmithfarm röstar på hedinn
 
Röstlista DL1
16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling


Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

LenaH
lynchas - siarlärling

godiskklubba käkas - bybo

Röstlista 3
14:10 cirkus röstar på BSF
19:33 hedinn röstar på Blacksmithfarm
21:01 Qitis röstar på BSF
21:05 Sasse röstar på Blacksmithfarm
21:19 Mammas röstar på BSF
21:22 Niyama röstar på Blacksmithfarm
21:27 Blacksmithfarm röstar på hedinn

BSF lynchas - fårulv
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 887
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 816
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 608
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp