Det får jag ta på mig. Dålig koll på hur många som var kvar i leken helt enkelt , började svara på inlägg istället för att gå igenom det ( vilket jag brukar!)
Tänkte att ok - jag blir lynchad- det kommer gå upp en liljeholmens för de andra goda - men det funkar ju inte när det är avgörande att vi får ut en ulv idag!!
Jag undrar samma sak som cirkus faktiskt, hur skulle det gå upp ett ljus pga din roll, om du är god? Röstfifflare eller bybo liksom?
 
jag måste säga att jag nog hade fel i mitt antagande förut vilka som var ulvar ihop :idea:
Just nu för mig känns det som att det är @Sasse och @ mammas som är i lyan - de driver riktigt hårt mot mig
så jag svänger i min uppfattning
nu känns @cirkus och @Niyama mer goda - och gud nåde er om ni lurar mig :arghh:
 
Men varför låtsas vara fifflare?
jag har INTE låtsas vara fifflare - bara delat med mig om mina tankar kring varför jag inte trodde LenaH hade den rollen tyvärr kanske jag hjälpte ulvarna med de tankarna- det får jag ta på mig
Kom ihåg att jag misstänkte henne för att vara ond och det får jag ta på mig ännu en stekpanna ( och nej @LenaH det hjälper inte med nattmössa :banghead: - stort förlåt! )
:(
 
röstlista DL 4 kl 22(?)

19.43 cirkus röstar på qitis
20.00 cirkus ångrar sin röst på qitis just nu och har inte röstat utan måste se mer
20.35 Mammas röstar på qitis
20.49 qitis röstar på mammas

qitis 1
mammas 1
 
Lite snabba tankar från mig (alltså utan att ha gått igenom inlägg) så har jag mest reagerat på Q och Niyama.

Q för att det dels är intressant det som LenaH nämnde att Q inte reagerade på BSF's röst dag 1, men kommenterade LenaH's, dels att det är intressant att Q hintar om olika roller. Röstfifflaren såg jag, och cirkus hade även lagt märke till att Q hintat om siarrollen. Tycker det är rätt skumt.

Niyama för att hon tycker att detta gör Q god. Eftersom jag inte tycker det, känns Niyamas resonemang märkligt. Det är egentligen det jag reagerat på Niyama utan att gå igenom hennes inlägg. Men vi har ju även röstningen när LenaH lynchades som är intressant. Andra har redan nämnt det rätt nyligen så jag drar det inte igen.

cirkus och Mammas är de jag tycker känns mest genuina just nu. Åtminstone har de inte skrivit något jag reagerat på. Om nu inte deras konversation de haft med varandra (som också fick båda två att rösta på varandra) är en fasad. Men tycker det känns som att de försöker leta ulvar ändå.

jag noterar detta inlägget från Sasse . det skaver hos mig rejält - men kan vara färgad av att jag vet vilken sida jag är på- sure

Tycker det är ett inlägg som en ulv kan lägga för att de fattar att segern är nära och vill få över den goda som hyser mest misstankar mot mig? @cirkus?
 
jag noterar detta inlägget från Sasse . det skaver hos mig rejält - men kan vara färgad av att jag vet vilken sida jag är på- sure

Tycker det är ett inlägg som en ulv kan lägga för att de fattar att segern är nära och vill få över den goda som hyser mest misstankar mot mig? @cirkus?
Det är inte så konstigt att du misstänker mig för att jag misstänker dig. Men jag tycker att du har betett dig skumt genom hela leken, det i kombination med min teori om att LenaH skulle ha kunnat sia dig (även om Lena sedan röstade på BSF), och att du i mitt tycke hintat om att ha diverse roller är suspekt. Men om du nu är god får du gärna övertyga mig om det.
 
Det är inte så konstigt att du misstänker mig för att jag misstänker dig. Men jag tycker att du har betett dig skumt genom hela leken, det i kombination med min teori om att LenaH skulle ha kunnat sia dig (även om Lena sedan röstade på BSF), och att du i mitt tycke hintat om att ha diverse roller är suspekt. Men om du nu är god får du gärna övertyga mig om det.

Övertygar så gott jag kan:
JAG ÄR GOD
men hur sjutton kan du få ihop att LenaH skulle ha siat mig som ond och INTE röstat på mig sedan? ( och istället rösta på BSF med rollen specifik som fårulv? )Nej det där håller inte :)
 
Sasse röstar på qitis för att jag tycker att det är skumt att hinta om att man har två olika roller, röstfifflaren och även siaren som citerade igår (?). Funderar även på möjligheten kring första rösten, att BSF alibiröstade på Q, vilket kanske kan förklara att Q öht inte reagerade på den rösten, men däremot reagerade på LenaH som även hon röstade på Q i första skedet.

Sedan oavsett vad alla andra tycker, tycker inte jag att det är helt orimligt att LenaH skulle ha siat Q. Beror på hur LenaH brukar använda sina siarförmågor, men eftersom hon misstänkte Q både före och efter DL, så tycker inte jag att det är orimligt. Såklart kan även hennes sia ha hamnat på BSF eftersom hon visade sig vara fårulv, men tycker fortfarande att det verkar på LenaHs röstinlägg att hon misstänker Q mer men röstar på BSF för att hon tror att denne är fårulv.
 
Övertygar så gott jag kan:
JAG ÄR GOD
men hur sjutton kan du få ihop att LenaH skulle ha siat mig som ond och INTE röstat på mig sedan? ( och istället rösta på BSF med rollen specifik som fårulv? )Nej det där håller inte :)
Hänvisar till inlägg 476 där jag förklarar varför jag inte tycker det är orimligt.
 
röstlista DL 4 kl 22(?)

19.43 cirkus röstar på qitis
20.00 cirkus ångrar sin röst på qitis just nu och har inte röstat utan måste se mer
20.35 Mammas röstar på qitis
20.49 qitis röstar på mammas
21.41 Sasse röstar på qitis

qitis 2
mammas 1
 
Hänvisar till inlägg 476 där jag förklarar varför jag inte tycker det är orimligt.

jag köper inte det resonemanget helt enkelt . Har man siat någon som ulv så vacklar man inte som @LenaH gjorde i att vilja hålla mig som god . något mittemellan, ond och sedan rösta på en annan med rollen klart och tydligt utskriven till varför rösten kom där
 
Nej jag tror inte att LenaH siat q som ond och sen röstat på BSF.

Q har varit jäkla skum men jag tror hon är bybo som velat sra blickarna till sig ändå.Eller så har jag asfel och då får jag bli slagen i huvet.
 
jag köper inte det resonemanget helt enkelt . Har man siat någon som ulv så vacklar man inte som @LenaH gjorde i att vilja hålla mig som god . något mittemellan, ond och sedan rösta på en annan med rollen klart och tydligt utskriven till varför rösten kom där
Nej, jag kan ha fel som sagt. Jag tycker bara det är konstigt om hon siade BSF att hon fortsatte misstänka dig rätt mycket. Men även om den teorin är helfel så tycker jag att du betett dig skumt i leken.
 
Jag tycker Sasses teori alltså är orimlig och nu måste rösterna samlas.och då blir det såhär

Cirkus röstar därför på Mammas
 
Det verkar stå mellan Q och Mammas. Med tanke på hur rösterna ligger, och jag nog ändå är kvar vid att jag tror Q kan ha spelat just sådär (hintande om goda roller) som god, så:
Niyama röstar på Mammas
Jag tror dessutom nån av de udda rösterna dag 2 kan ha varit av en ulv, och Mammas är snäppet mer misstänkt än cirkus med tanke på röstningen nu.
 
röstlista DL 4 kl 22

19.43 cirkus röstar på qitis
20.00 cirkus ångrar sin röst på qitis just nu och har inte röstat utan måste se mer

20.35 Mammas röstar på qitis
20.49 qitis röstar på mammas
21.41 Sasse röstar på qitis
21.50 Cirkus röstar därför på Mammas
21.52 Niyama röstar på Mammas

qitis 2
mammas3
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 782
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
14 923
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 212
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 048
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp