Fast varför har du låtsas som om du har haft två olika goda roller? Både röstfifflare och siare?
På vilket sätt menar du att jag ska tänka annorlunda? Du får gärna klargöra. Det finns bara en viktig god roll kvar och varför ska jag tro att just du har den? För att ingen har protesterat?

Tänk inte att jag har en roll- utan varför jag gjorde så :)
 
Ja men jösses!!:eek: för sjutton - jag tar tillbaka det där med att det är Ok att lyncha mig - för åker en god idag så vinner ju onda - hade inte hunnit kolla exakt hur många vi var kvar!
Med detta så KAN det inte vara annat än 2 ulvar kvar för annars hade onda vunnit. så stryk det jag resonerade om innan att det kunde vara med otur två andra utöver mig ni kunde misstänka vara ulv
:o

Hur tänkte du egentligen?

Tänk inte att jag har en roll- utan varför jag gjorde så :)

Du får gärna förklara för jag fattar inte
 
Jag måste säga att jag personligen reagerat på att i lynchen då LenaH åkte så röstar @cirkus@Mammas och mammas på cirkus?
Känns faktiskt lite småskumt? kan vara så att det var flera goda som röstade på LenaH och ni inte ville lägga röster vare sig på fårulven BSF eller goda LenaH? Liksom inte bidra till att er roll med specialförmåga blev lynchad och inte heller bidra till att en god åkte? Så alla ska rikta in sig på de som såg till att LenaH åkte, eller om BSF åkte så riktar alla in sig på de som hade röstat på en annan en BSF med många röster?
Känns faktiskt inte helt ologiskt för mig och det vill jag ha skrivit .
Menar du att både Mammas och cirkus skulle vara ulvar utifrån hur de röstade den DL LenaH lynchades? En av dem kanske, men båda? Känns ju som ett märkligt spel, och rätt utstickande också.
 
Jag måste läsa igenom alla ordentligt
tappade lite av det som hände igår när jag inte kunde närvara ordentligt
( det är typ världskrig i vägföreningen jag är ordförande i vilket tog all tid igår)

vet inte varför:idea: men det känns som att det antingen är mammas och cirkus som är ulvar eller sasse och niyama?
Inte att det är niyama /mammas, eller mammas/sasse eller cirkus/sasse alternativt cirkus/niyama?
Detta enbart barserat på känsla och kan givetvis ha tvärfel? Och givetvis med min egen roll i beaktande - den är i vart fall GOD ( ja hela tre stora bokstäver så det är väl tydligt nog?) :cool:
men skämt åsido så har jag faktiskt ingen lust att ge upp när jag rent matematiskt kan räkna ut att goda vinner bara vi lymchar en ulv idag och imorgon.
Ska göra allt jag kan för att få det att ske
 
Menar du att både Mammas och cirkus skulle vara ulvar utifrån hur de röstade den DL LenaH lynchades? En av dem kanske, men båda? Känns ju som ett märkligt spel, och rätt utstickande också.

Möjligt? Jag bara funderar över varför de snöade in på varandra istället för att ta ställning till de andra två som var uppe för lynch?
 
Möjligt? Jag bara funderar över varför de snöade in på varandra istället för att ta ställning till de andra två som var uppe för lynch?

Har du ens läst min förklaring? IRL
Jag har väl snöat in förr? Jag hann inte tagga om och ta ställning till några av de två andra
 
faktum är @Niyama naglade det - att jag som god kan spela så för att dra blickarna åt mig så onda ska rikta in sig på mig - utan att därmed avslöja min roll men att siaren var viktigast att ha kvar i leken så iaf en blev siad


se svar ovan⬆


Jag menade hur tänkte du när du först tyckte att du nog kunde bli lynchad och att det i allafall skulle ge svar och sen insåg du att om du var god så skulle leken vara slut i praktiken om du lynchades?
 
Men om Q är kollega med BSF lär hon ha uppfattat att LenaH kan ha siat, och chansat på att försöka lyncha henne. Att spela vågat på det sättet känns också lite typiskt Q?
men nja det stämmer faktiskt inte riktigt? Mer att jag snappar upp fort att en är siad än att jag försöker vända lynchen mot en god? När jag är ond alltså?
För åker siaren så blir det ju väldigt misstänkt att göra så - precis som det blivit nu
 
Jag menade hur tänkte du när du först tyckte att du nog kunde bli lynchad och att det i allafall skulle ge svar och sen insåg du att om du var god så skulle leken vara slut i praktiken om du lynchades?

Det får jag ta på mig. Dålig koll på hur många som var kvar i leken helt enkelt , började svara på inlägg istället för att gå igenom det ( vilket jag brukar!)
Tänkte att ok - jag blir lynchad- det kommer gå upp en liljeholmens för de andra goda - men det funkar ju inte när det är avgörande att vi får ut en ulv idag!!
 
Lite snabba tankar från mig (alltså utan att ha gått igenom inlägg) så har jag mest reagerat på Q och Niyama.

Q för att det dels är intressant det som LenaH nämnde att Q inte reagerade på BSF's röst dag 1, men kommenterade LenaH's, dels att det är intressant att Q hintar om olika roller. Röstfifflaren såg jag, och cirkus hade även lagt märke till att Q hintat om siarrollen. Tycker det är rätt skumt.

Niyama för att hon tycker att detta gör Q god. Eftersom jag inte tycker det, känns Niyamas resonemang märkligt. Det är egentligen det jag reagerat på Niyama utan att gå igenom hennes inlägg. Men vi har ju även röstningen när LenaH lynchades som är intressant. Andra har redan nämnt det rätt nyligen så jag drar det inte igen.

cirkus och Mammas är de jag tycker känns mest genuina just nu. Åtminstone har de inte skrivit något jag reagerat på. Om nu inte deras konversation de haft med varandra (som också fick båda två att rösta på varandra) är en fasad. Men tycker det känns som att de försöker leta ulvar ändå.
 
Måste ta hand om världskriget i vägföreningen igen :rage::arghh: men DL var sent idag väl? så jag borde hinna in ändå
 
Jag fick just besked att ryttaren sitter i kö :( så filmningen blir försenad och det kommer betyda att jag nog inte hinner tillbaka till DL.

Jag tror att det har klarnat för mig faktiskt. Jag kommer rösta på q om det inte inkommer något som verkligen förändrar scenen. Jag tror att LenaH nailade lyan och de blev så jävla trötta på henne att de gjorde allt för att få ut henne i DL2. Tycker också att q fäktar som hon brukar när hon är ulv - inga riktigt strukturerade tankar

Det får jag ta på mig. Dålig koll på hur många som var kvar i leken helt enkelt , började svara på inlägg istället för att gå igenom det ( vilket jag brukar!)
Tänkte att ok - jag blir lynchad- det kommer gå upp en liljeholmens för de andra goda - men det funkar ju inte när det är avgörande att vi får ut en ulv idag!!

Fast du kan bara vara bybo eller röstfifflare utöver ulv och varför skulle de göra att det klarnar? jag har tänkt på båda varianterna och det gör mig inte klokare.

cirkus röstar på qitis
 
Sasse - jag reagerade på hur hon skrev om att LenaH kan ha siat Q som ond men ändå röstat på BSF, sen skrev hon nåt om att hon "spånar bara" men jag tycker det skaver. Visst, jag reagerade också på hur LenaH uttryckte sig, att hon hade velat se mer av BSF eller nåt sånt, men som sagt tror jag inte en sekund på att LenaH hade siat en ond Q och sen inte röstat där. Det gör mig lite nojig om Sasse försökte vända blickarna från BSF till en god Q. Röstat godis - LenaH - BSF.

cirkus
 
Fan nu blev jag nojig - tänk om Niyama och Q har rätt?
Att q låtsades vara siare för att siaren skulle få sia. Men varför låtsas vara fifflare? och varför den konstiga röständringen?

Nu kom Niyama med en rimlig tanke om Sasse som ulv, men vem fan är den sista i så fall? Mammas?

cirkus ångrar sin röst på qitis just nu och har inte röstat utan måste se mer
 
Sasse - jag reagerade på hur hon skrev om att LenaH kan ha siat Q som ond men ändå röstat på BSF, sen skrev hon nåt om att hon "spånar bara" men jag tycker det skaver. Visst, jag reagerade också på hur LenaH uttryckte sig, att hon hade velat se mer av BSF eller nåt sånt, men som sagt tror jag inte en sekund på att LenaH hade siat en ond Q och sen inte röstat där. Det gör mig lite nojig om Sasse försökte vända blickarna från BSF till en god Q. Röstat godis - LenaH - BSF.

cirkus
Anledningen att jag fick den känslan beror på att LenaH främst har teoriat om Q (igenom hela leken faktiskt). Hon röstade på Q i första DL, men ändrade sedan för att rädda sig själv, och varför inte sia den man hade ögonen på främst då? Därefter har hon som sagt skrivit en hel del om Q och även Q tillsammans med BSF i lyan.
Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.
Hur hon uttrycker sig när hon röstar gav mig också känslan att det var Q hon egentligen siat, men att hon tyckte sig se en koppling mellan Q och BSF och därför röstade på BSF i slutändan, för fårulven är viktigare att få bort än en vanlig ulv sas.
 
@qitis ser jag egentligen inte något som skriker ulv för mig om. Men jag tycker att Sasses tanke ovan är rimlig, förutsatt att LenaH brukar köra på den varianten att sia någon hon misstänker. Men grejen är ju att jag inte brukar tycka "Wow, ulv!" om Q, utan det brukar vara subtilt. Jag tycker mig ha sett detta subtila i inlägget av Q jag citerade igårkväll kring/efter DL. Just nu är Q mest misstänkt för mig.

@cirkus är skum. Men det brukar inte vara en indikator på ond? Velandet som kom nu ang Q gör mig nervös dock - är det C som sitter i lyan med Q, och vill verka god och få med sig en god mot någon annan god? Just nu inte min huvudmisstänkte, men jag kommer inte att släppa helt.

@Sasse för vettiga argument, och verkar god. Det är inte på något vis en garanti för att godhet, men jag vet inte. När jag började läsa trodde jag mig vara säker på godheten här, nu vet jag inte. Inte min huvudmisstänkte nu iaf.

@Niyama har varit väldigt anonym för mig. Inte så att det är låg aktivitet, men ingenting som stuckit ut för mig. Det har varit vettiga teorier, inget som fått mig att vilja sätta N åt något håll på spelplanen. Vet inte alls var N är för mig just nu.

Med detta sagt vill jag lägga en röst, även om jag tror mig kunna vara inne en del ikväll. Vill ändå lägga den så att det statementet är ur vägen. Enligt ovanstående teorier:

Mammas röstar på qitis
 
cirkus - har röstat Hedinn - Mammas - BSF. Som med Mammas vet jag inte vad jag ska tro om den udda rösten dag 2. Mammas-grejen har tagit väldigt stort utrymme, och som sagt hängde jag inte med på allt i slutet. Jag tror iaf inte Mammas och cirkus sitter i lyan tillsammans, visst alibi men det där gick liksom för långt. Jag reagerade igår på hur hon (visserligen c1, men det är ju ändå samma person) hade tankar om Sasse och godis i lyan och när godis visade vara god så blev Sasses röst skum därför. Sen är hon ganska "på" Q, röstar på Q men tar sen bort rösten. Jag tycker det är skumt, men jag vet inte om det betyder att hon är ond.
 
Ok jag måste gå på vad jag tror här
Var inne på att rösta på cirkus- men hon verkar ha fått fart på sina grå:up:
Mammas röstar på mig
@qitis ser jag egentligen inte något som skriker ulv för mig om. Men jag tycker att Sasses tanke ovan är rimlig, förutsatt att LenaH brukar köra på den varianten att sia någon hon misstänker. Men grejen är ju att jag inte brukar tycka "Wow, ulv!" om Q, utan det brukar vara subtilt. Jag tycker mig ha sett detta subtila i inlägget av Q jag citerade igårkväll kring/efter DL. Just nu är Q mest misstänkt för mig.
Mammas röstar på qitis
Det här stycket slog igång min ulvradar. Kan inte peka ut exakt vad det är, men det var något i detta stycke som fick mig att känna "Ulv!".
tycker hon säger emot sig själv här i de citat jag fått in . hon pekar verkligen på att hon tycker jag är ulv och det med wow!

Så baserat på detta så
qitis röstar på mammas för jag tror hon är ulv som försöker misstänkliggöra mig för att det är ett "enkelt" sätt för ulvarna att vinna
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 546
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 305
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 426
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 083
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp