Hur gör detta faktum den rösten mer skum?

För att jag tycker att hon lägger en röst på en newbie och det tycker jag är ulvigt i sig - en defensiv röst som hon visste att folk skulle reagera på och det kostade också att C1 åkte. C1 tyckte att de eventuellt kunna vara ihop i lyan bla för godisklubbas uteblivna reaktion. Om nu Sasse är ulv och hade åkt så hade åtminstone jag fortsatt på spåret att godis troligen också är ulv - vilket då antagligen fått bifall av ulvarna så att ännu en god hade blivit lynchad.
 
Röstlista DL1
16.47 Sasse röstar på godisklubba
17.38 godisklubba röstar på GAMLAcirkus
19.02 Artline (NYAcirkus) röstar på hedinn

19.41 qitis röstar på mammas
20.09 GAMLAcirkus röstar på Sasse
20.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:41 Hedinn röstar på Mammas

21.00 LenaH röstar på qitis
21.08 Ferrari röstar på GAMLAcirkus
21:26 Niyama röstar på LenaH
21:27 Mammas röstar på Hedinn
21.30 qitis ändrar röst till LenaH
21.30 LenaH ändrar röst till GAMLAcirkus

GAMLAcirkus lynchas - bybo
Ferrari
käkas- spionlärling



Röstlista DL2
20.39 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:46 hedinn röstar på Blacksmithfarm
20.54 qitis röstar på LenaH
20.59 godisklubba röstar på Blacksmithfarm
21:03 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21:27 cirkus röstar på Mammas
21:27 Sasse röstar på LenaH
21:28 Mammas röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på LenaH

LenaH
lynchas - siarlärling

godiskklubba käkas - bybo


Jag tror fortfarande att LenaH har siat bsf. Lyan fick säkert en hel del panik och de kan ha gått man ur huse för att få väck siaren, jag tror att nån av Sasse och Niyama är i lyan men troligen inte bägge två, jag sätter faktiskt mina pengar på Sasse. Jag tycker att Sasses första röst i DL1 är skum nu när det visar sig att godisklubban faktiskt var god, den har försvarats som en röst som ville sätta sprätt på spelet och hon lyckades ju så sätt - eftersom c1 blev lynchad av bara goda. Ulvarna kunde styra lite som de ville i den lynchen och jag tror att de röstat lite kors och tvärs på varandra som nån sorts alibi och en eller annan strö-röst på goda också.
För att jag tycker att hon lägger en röst på en newbie och det tycker jag är ulvigt i sig - en defensiv röst som hon visste att folk skulle reagera på och det kostade också att C1 åkte. C1 tyckte att de eventuellt kunna vara ihop i lyan bla för godisklubbas uteblivna reaktion. Om nu Sasse är ulv och hade åkt så hade åtminstone jag fortsatt på spåret att godis troligen också är ulv - vilket då antagligen fått bifall av ulvarna så att ännu en god hade blivit lynchad.
Du tror alldeles för mycket på mig... Jag röstade enbart på godisklubba dag 1 för att det var det enda jag hittade i leken vid den tidpunkten som jag kände att jag kunde rösta efter. Jag var inte aktiv i leken därefter för att jag var iväg på annat. Jag brukar inte rösta på nya, men i just den situationen var det det bästa jag hade till en teori. Min röst var inte heller menad att dra igång leken, det är något andra kommit på, utan jag behövde bara rösta vid den tidpunkten.
 
@Mammas har du några egna tankar om nån annan än mig?

Vad tror du om bsf i lyan nu?

Jag är på utbildning till 17, kollar i rasterna från mobilen. Kan kolla mer senare, men jag har börjat vackla mer kring hedinn, skum ja men inte nödvändigtvis ond? Ser inte det onda i Sasse, men det innebär inte att hon är god

BSF har jag svårt att få grepp om. Tycker inte att LenaH är så utpekande att jag kan känna mig säker på att just bsf blev siad. Ser inte heller att bsf gjort något som gör att just bsf skulle bli siad, men vet inte Lenas taktik. Måste kolla upp det mer för att kunna känna mig säker på att lägga en röst där.
 
Lite citat från LenaH.

Nedan är vad jag hittat i teoriväg från BSF dag 1.
Tittar in utan att känna att jag har något direkt att bidra med.
Sasse har dom sagt röstat på klubban som är ny. En röst som kan ses som ganska "säker". Alltså inte troligt att klubban kommer att bli utröstad. Det skulle kunna vara alibi från en ulvkollega, men kan också vara en god som behöver rösta tidigt.

Hedin nämnde ngt om att rösta tidigt och har fått kommentar pga det.
Nu har det kommit fram att mammas inte kände till rollen, men även om hon gjort det tycker jag inte att det är konstigt om hon vill dubbelkolla med LL. Och hållet med om att det är bra att göra det i tråden.
Ibland fungerar roller med samma namn olika i olika lekar beroende på hur respektive LL balanserar leken osv.
Ser alltså inte mammas fråga som oljig och tänker därför att det kan vara så att q kan sitta i lyan och gärna ser mammas utröstad tidigt...

Därför: Blacksmithfarm röstar på qitis
Enligt ovan teori.
LenaH har, vad jag kunnat se, inte kommenterat BSF öht dag 1. Istället har hon bl.a. skrivit nedan citat.
@Sasse skulle ju också kunna vara ulv i fårakläder vilket gör rösten på @godisklubba betydelselös.

Samtidigt tänker jag att Sasse måste insett att risken att dra på sig röster är stor när hon röstar där hon gör?

Jag lutar åt att det är lite för enkelt att rösta på Sasse pga hennes röst och det gör mig lite fundersam över @cirkus

Sen vafan, det är DL1, man tar vad man har och oavsett vilket fick Sasse igång leken med sin röst.
Jag tycker även att @qitis röst på @Mammas är lite skum - om nu Mammas satt i lyan så verkar det ju märkligt att hon ens skulle ställa frågan i leken? Oavsett om man har koll eller ej så är det där ju något åtminstone skulle stämma av i lyan om jag behövde.

Äsch - LenaH röstar på qitis för att jag tycker det finns mer handfasta saker att gå på i leken även när q lägger sin röst och då känns rösten väldigt enkel även för DL1.

(ja, jag har höga krav på dig! )
LenaH ändrar röst till cirkus för att rädda mig själv.
Och för att jag tycker rösten på Sasse var konstig, varför skulle Sasse röja lyan?
LenaH väljer att rösta på qitis, och senare ändrar hon rösten för att rädda sig själv.

Vidare,
Jag hann se den innan jag väl postade men hade skrivit åtminstone halva mitt röstinlägg innan eftersom det är rätt typiskt @qitis att göra en sån grej och iom ulvfår och röstfifflare så ville jag inte chansa på att hamna i lottning.

Jag tycker nog inte qs ändring är så skum, för mig är det en typisk q-grej att göra? Hon blir lite gramse och hugger och ändrar sen röst till den hon misstänker och då gärna med lottning så hon inte avgör.
Iofs så undrar jag lite varför @qitis högg så på min röst och inte på @Blacksmithfarm s?
Kan det vara så enkelt att bsf och q är kollegor och bsf är ulv i fårakläder så rösten ändå inte skulle räknas?
Ovan lanserar LenaH sin teori om BSF och Q i lyan tillsammans. Detta var igår.
Pja, jag funderade ju på om @Blacksmithfarm är fårulven som röstade på @qitis i tråden (obs att q inte ifrågasatte den) och kanske röstade på mig dolt?
Lägg sen till @Niyama i ekvationen så har du hela lyan!
qitis skrev: "kan ju inte förklara den heller utan att hinta så då får du väl tycka att den är skum :)" LenaH’s svar på det nedan.
Fast det där är ju ett ännu märkligare svar iom att ingen utom ulvarna sitter på info vid DL1?
Och iom spionens frånfälle så är det få som har någon idag heller.
Att hon röstade på mig!
Den här teorin är mest ett spånunderlag men ponera att bsf, q och Niyama sitter i lyan - bsf röstar öppet på q (alibi) och dolt på mig. Niyama lägger vad som ser ut som en förstaröst på mig och q ändrar till mig istf till hedinn eller cirkus. Då har jag 3 röster utan att lyan är röjd. Voila!

Däremot har jag svängt lite om q men teorin håller i teorin iaf.
Jag frågar hur Lena ser på Q nu, och hon svarar som nedan:

Jag har andra funderingar på henne och det skulle också kunna vara en slump.

@qitis - jag undrar fortfarande varför du inte reagerade alls på @Blacksmithfarm s röst på dig?
Jag är iofs inte förvånad över @Niyama s röst på mig sådär i största allmänhet men i samband med min tanke om @Blacksmithfarm och ev @qitis så tycker jag precis som @cirkus att det är blekare än vanligt? Ringrost?
Jag väntar ett samtal och vill gärna hinna rösta innan så jag inte hamnar i tidsnöd.
Jag har ju lite på skämt lanserat min lyateori bestående av @Blacksmithfarm @Niyama och @qitis och jag hade väl velat få några frågetecken uträtade av främst bsf men iom att hon inte varit inne så tvingas jag lägga min röst nu ändå.

LenaH röstar på Blacksmithfarm för att jag tror hon är fårulven som la en betydelselös öppen röst på q och det var därför q inte reagerade på den och fårulven är den jag helst vill ha ut så min röst faller där.

Jag känner mig lite tudelad om jag ska vara ärlig. Jag reagerade på LenaHs motiveringar igår, men HAR hon siat BSF så kan det vara därför hennes motiveringar var lite märkliga.

All heder åt LenaH om hon träffat rätt. Det skulle vara intressant att höra efteråt hur Lena tänkte när hon i så fall valde BSF, en deltagare som enbart skrivit två teoriinlägg dag 1, röstade på Q (samma som LenaH's röst innan ändringen).

Jag tycker LenaH har varit mer misstänksam på Q under hela leken, vilket gör att jag tänker att en sia kan ha hamnat på Q? Och att LenaH sedan lagt ihop 1+1 med röstningen dag 1, trott sig hitta fårulven, och röstar på BSF dag 2. Det skulle kunna förklara varför LenaH vill att BSF reder ut några saker innan LenaH lägger en röst. Nu var inte BSF inne, så LenaH röstar ändå.

Men, om Lena siat BSF, varför vill hon då reda ut saker? Då borde det vara svart på vitt och bara att rösta, eller?

Det var nog allt. Jag måste fundera lite och kolla mer på BSF. Jag har inte reagerat nämnvärt på henne under leken. Qitis är en annan jag vill kolla på lite närmre, just för att LenaH varit inne på henne mycket.
 
Lite citat från LenaH.

Nedan är vad jag hittat i teoriväg från BSF dag 1.


LenaH har, vad jag kunnat se, inte kommenterat BSF öht dag 1. Istället har hon bl.a. skrivit nedan citat.



LenaH väljer att rösta på qitis, och senare ändrar hon rösten för att rädda sig själv.

Vidare,


Ovan lanserar LenaH sin teori om BSF och Q i lyan tillsammans. Detta var igår.

qitis skrev: "kan ju inte förklara den heller utan att hinta så då får du väl tycka att den är skum :)" LenaH’s svar på det nedan.


Jag frågar hur Lena ser på Q nu, och hon svarar som nedan:





Jag känner mig lite tudelad om jag ska vara ärlig. Jag reagerade på LenaHs motiveringar igår, men HAR hon siat BSF så kan det vara därför hennes motiveringar var lite märkliga.

All heder åt LenaH om hon träffat rätt. Det skulle vara intressant att höra efteråt hur Lena tänkte när hon i så fall valde BSF, en deltagare som enbart skrivit två teoriinlägg dag 1, röstade på Q (samma som LenaH's röst innan ändringen).

Jag tycker LenaH har varit mer misstänksam på Q under hela leken, vilket gör att jag tänker att en sia kan ha hamnat på Q? Och att LenaH sedan lagt ihop 1+1 med röstningen dag 1, trott sig hitta fårulven, och röstar på BSF dag 2. Det skulle kunna förklara varför LenaH vill att BSF reder ut några saker innan LenaH lägger en röst. Nu var inte BSF inne, så LenaH röstar ändå.

Men, om Lena siat BSF, varför vill hon då reda ut saker? Då borde det vara svart på vitt och bara att rösta, eller?

Det var nog allt. Jag måste fundera lite och kolla mer på BSF. Jag har inte reagerat nämnvärt på henne under leken. Qitis är en annan jag vill kolla på lite närmre, just för att LenaH varit inne på henne mycket.

Jag kan förstå om siaren inte vill röja sin roll alltför tydligt. Så jag är nog inne på att hon faktiskt har siat BSF. Om hon inte siat henne utan siat någon god hade hon nog legat ännu lägre. Dessutom så tycker jag att med avseende på hur rösterna föll senare i lynchen pekar det mot att hon faktiskt har prickat rätt.
 
Det här stämmer helt enkelt inte. Min reaktion var på röstningsinlägget, det är det inlägget som är intressant, inte inlägg #59. Det inlägget är inte konstigt, det märkliga är c1:s röst. Det är den mitt inlägg som heddan misstänkte mig för handlar om.

Och här reagerar jag, att jag beskylls för att vara slarvig när det i själva verket är cirkus som inte verkar ha läst inläggen som är själva kärnan (dvs min reaktion på rösten från c1 och heddans svar på det inlägget) i diskussionen, och att jag dessutom beskylls för att tjata om det när bland andra cirkus själv ställt frågor, det gör att jag ställer mig skeptisk till godheten, vill cirkus verkligen hitta onda?
Jag förstår nog fortfarande inte riktigt varför c1s röst på mig dag 1 är märklig? Det kanske spelar mindre roll dock eftersom hon inte lever längre. Det blir lite invecklat när vi nu istället har c2 som svarar för c1.

Men du misstänker mest cirkus nu eller? För att hon, i ditt tycke, läser slarvigt och att du beskylls för hårda ord samt för att tjata, när du bara försvarar dig och svarar på frågor.

Misstänker du fortfarande Hedinn? Vad tycker du om andra deltagare?
 
Jag kan förstå om siaren inte vill röja sin roll alltför tydligt. Så jag är nog inne på att hon faktiskt har siat BSF. Om hon inte siat henne utan siat någon god hade hon nog legat ännu lägre. Dessutom så tycker jag att med avseende på hur rösterna föll senare i lynchen pekar det mot att hon faktiskt har prickat rätt.
Min tanke är ju att hon antingen siat BSF som fårulv eller siat Q som ulv och tror sig hittat fårulven hos BSF. Jag tror inte hon haft den motiveringen om hon siat någon god faktiskt.
 
Och jag tänkte att jag inte skulle fega idag, den enda som känns lite mindre ond egentligen är Q. Och att då LenaH får in henne i lyan, efter den diskussionen de hade, fattar jag inte.
Jag måste ha missat detta, men varför har du Q som mindre ond?
Jag tycker de har en jävla tur alltså - först får de ut spionen och sen siarlärlingen.

Grejen är att jag tyckte att qitis spelade lite som siare - bland annat att hon skulle bli klokare nästa dag (skrev hon nångång igår) och sen tycker jag hon indikerade sig som röstfifflare - när hon inte ansåg att LenaH kunde vara det.
Intressant. Det kanske var det LenaH tänkte på när jag frågade varför hon vänt angående Q, men sedan verkade hon ändå köra på teorin som BSF, Q och eventuellt Niyama i lyan.
Men tänkte kolla på frågan från Sasse senare, och sedan kolla på annat. Samtidigt tycker jag att jag sett saker som får mig att misstänka, men har tappat hur en håller balansen mellan att snöa in sig på ett spår, och att tappa det. Måste kunna följa fler samtidigt. Men det kanske kommer igen när jag leker mer.

Nu sömn, såvida trafiken går som jag vill har jag en timme imorgon bitti innan DL till leken.
Kommer du ihåg vad det är som du sett som misstänkt nu när det gått ett tag?
 
Jag tänker inte dra på det eftersom jag har besök som jag hämtar direkt efter jobbet och planerar att vara lite social med henne.

cirkus röstar på BSF

av den anledningen att jag tror att LenaH har siat henne.
Resten av lyan är lite oklar för mig - men jag kan tänka mig Q - om nu Q inte är röstfifflaren som jag tycker hon har indikerat. Sen är det nog Sasse och/eller Niyama.

Just nu är det nog Heddan och Mammas som är minst misstänkta för mig. Mammas för att hon har halkat ner i ett spår och det är oftast svårare att ta sig ur om man är god än ond, Heddan för hennes röst på BSF igår
 
Det här gör mig nojig dock. En såpass utstickande, "avgörande" röst på goda LenaH (avgörande inom citattecken eftersom det pågår saker i bakgrunden). En typisk röst som ulvarna inte skulle behöva lägga för att de skulle kunna styra ändå. Sen ett snabbt uppfångande av Lenas inlägg där det ser ut som att hon siat BSF. OM båda är i lyan är det absolut något Niyama skulle kunna göra för att verka lite lagom oskyldig först och sen peka ut en ulv.
Om jag vore i lyan med BSF skulle jag ha alibiröstat på henne snabbt som fan :p. Men ja, givetvis går jag igenom LenaHs inlägg när hon visat sig vara siarlärling.
 
Min tanke är ju att hon antingen siat BSF som fårulv eller siat Q som ulv och tror sig hittat fårulven hos BSF. Jag tror inte hon haft den motiveringen om hon siat någon god faktiskt.
Men om hon siat Q som ulv skulle hon ju röstat på Q. Tror inte en sekund på att hon skulle siat en ulv och sen röstat på nån hon inte vet.
 
Om jag vore i lyan med BSF skulle jag ha alibiröstat på henne snabbt som fan :p. Men ja, givetvis går jag igenom LenaHs inlägg när hon visat sig vara siarlärling.
Visserligen. Tänkte mer i och med att det var jämnt mellan de båda när du la rösten, om fårulven röstat BSF i leken men LenaH utanför så skulle det ju riskera att outa nån om du satt i lyan och la en avgörande röst på BSF och så åker LenaH... Säger inte att du är ond pga det, för jag är väl medveten att du gjort likadant som god. Jag tänkte mest på mig själv, hur jag skulle göra och konstaterade att då borde du kunnat göra ungefär likadant. :D
 
Jag tänker inte dra på det eftersom jag har besök som jag hämtar direkt efter jobbet och planerar att vara lite social med henne.

cirkus röstar på BSF

av den anledningen att jag tror att LenaH har siat henne.
Resten av lyan är lite oklar för mig - men jag kan tänka mig Q - om nu Q inte är röstfifflaren som jag tycker hon har indikerat. Sen är det nog Sasse och/eller Niyama.

Just nu är det nog Heddan och Mammas som är minst misstänkta för mig. Mammas för att hon har halkat ner i ett spår och det är oftast svårare att ta sig ur om man är god än ond, Heddan för hennes röst på BSF igår
För min röst på BSF enbart? Utesluter du mig som fårulv då? Eller typ möjligt alibiröstande?
 
Men om hon siat Q som ulv skulle hon ju röstat på Q. Tror inte en sekund på att hon skulle siat en ulv och sen röstat på nån hon inte vet.
Nej, det är möjligt. Jag spånar mest. Men det kan vara som cirkus skrev att LenaH inte ville vara för tydlig med sin roll, och därför inte gick rakt på BSF, som inte jag tycker hon gjorde.
 
Jag tycker att Sasses första röst i DL1 är skum nu när det visar sig att godisklubban faktiskt var god, den har försvarats som en röst som ville sätta sprätt på spelet och hon lyckades ju så sätt - eftersom c1 blev lynchad av bara goda. Ulvarna kunde styra lite som de ville i den lynchen och jag tror att de röstat lite kors och tvärs på varandra som nån sorts alibi och en eller annan strö-röst på goda också.
Nu fattar jag inte. Innan tyckte du Sasses röst var skum och satte ihop Sasse och godis som ev. kollegor. Nu när det visar sig att godis var god, så blir Sasses röst skum därför?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 917
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 626
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 572
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp