Meddelande från LL:
Vill bara säga ikväll att redan från när jag la upp leken funderade jag på nån form av åskådare (för er nya: döda goda som får en uppgift). I det här fallet tänkte jag spioninfo. Men jag velade (måste ju ske med viss fördröjning också med tanke på spökväckaren) och tänkte att bara leken och alla levande roller kommer upp så kan jag lägga till det sen. Jag är slut i huvudet just nu så orkar inte tänka ikväll, men i så fall får ni veta i god tid innan DL imorgon. Tänkte bara så ni vet att det fanns med i tanken från början och beror inte på nåt som skett senare.

DagDL imorgon lördag kl 21.00
NattDL söndag kl 10.00


De flesta dagar kan jag ha dl i princip när som helst, så det är bara säga till om ni vill ha annorlunda :)
 
DL ett är ju aldrig särskilt enkel men kan väl spåna på fördelningen för att komma igång lite iallafall.

Det var längesen jag lekte nu, men 1/3 brukar väl fördelningen av onda/goda vara?


5 goda specialroller
ger
8 kvar att vara bybor och ulvar.

Isåfall;
13 deltagare ger 4 kommanånting som onda då,
4? 5?
 
DL ett är ju aldrig särskilt enkel men kan väl spåna på fördelningen för att komma igång lite iallafall.

Det var längesen jag lekte nu, men 1/3 brukar väl fördelningen av onda/goda vara?


5 goda specialroller
ger
8 kvar att vara bybor och ulvar.

Isåfall;
13 deltagare ger 4 kommanånting som onda då,
4? 5?


Jag tror på fyra onda för ulvarna har ju extrakrafter också.
 
Jag tror på fyra onda för ulvarna har ju extrakrafter också.
Ja just det har du ju rätt i.

Och tre känns det väl ändå inte som att det borde vara?

Det är ju fem specialgoda också men om det är mycket eller lagom eller lite har jag nog lekt för lite för att ha någon bra uppfattning om 🙃
 
Uff, jag kommer p.g.a åtaganden ikväll behöva lägga en tidig säkerhetsröst. Det känns ju lite sådär så här dag ett med så lite att gå på. De enda jag reagerat på så här långt är @Hedinn och @fio . Hedinn för att hon (med glimten i ögat förvisso) hintar om att det skulle kunna vara något ulvigt med fios storstilade "Jag är Här!". Själv tänker jag snarare tvärt om, att ulvarna borde smyga in i leken lite lojt för att inte väcka ont blod första dagen. Men, jag blir också lite misstänksam mot fio som istället för att slå ifrån sig Hedinns kommentar (som trots smileyn ändå är en anklagelse om ondhet!), svarar skämtsamt tillbaka. Är båda två ulvar som sitter och myser tillsammans i lyan med denna typ av interna jargong kanske?
 
Lite lugnare första dag, @Magnum räknar lite på roller. @glömmerallt tror på fyra ulvar då de har specialkraft.

@flyingchange som har åtaganden ikväll och måste rösta tidigt funderar lite på @Hedinn och @fio .

@Aliisa tycker någon ska skriva något ulvigt.

Lätt sammanfattat, kommer nog bli svårt att lägga en första röst idag om det fortsätter såhär. :)
 
Ja, det var lite lugnare den här gången jämfört med förra leken. :p
Lite resonerande kring rolluppdelningen, och en del OT.

flyingchange efterfrågade i början bra teorier, och det hade ju kunnat tyda på någon som helst inte ville teoria själv. Men hon har sen gjort ett försök till att faktiskt teoria därefter trots lite att gå på.

Aliisa gör något liknande när hon ber 'någon' att skriva något jätteulvigt. Tänker det kan indikera på någon som helst vill slippa gräva själv.

Många har mest konstaterat att de hittat leken än (precis som jag själv, tills nu :D )
 
Uff, jag kommer p.g.a åtaganden ikväll behöva lägga en tidig säkerhetsröst. Det känns ju lite sådär så här dag ett med så lite att gå på. De enda jag reagerat på så här långt är @Hedinn och @fio . Hedinn för att hon (med glimten i ögat förvisso) hintar om att det skulle kunna vara något ulvigt med fios storstilade "Jag är Här!". Själv tänker jag snarare tvärt om, att ulvarna borde smyga in i leken lite lojt för att inte väcka ont blod första dagen. Men, jag blir också lite misstänksam mot fio som istället för att slå ifrån sig Hedinns kommentar (som trots smileyn ändå är en anklagelse om ondhet!), svarar skämtsamt tillbaka. Är båda två ulvar som sitter och myser tillsammans i lyan med denna typ av interna jargong kanske?

Sorry, jag ska aldrig skämta i en ulvlek igen Första dagen😱
 
Himla svårt att säga så mkt , jag måste åka till jobbet vid 19.30 så måste lägga iallafall en säkerhetsröst innan jag åker, i dessa tider vet man ju inte om man stiger in i ett kaos på jobbet så vet inte om jag hinner in innan DL
 
Den enda jag inte sett än är väl @iiantazie (?)

Finns ju inte mycket att gå på,
det greppas lite halmstrån och vänds och vrids på det lilla som skrivits ännu.
Ja det känns som en öppen och svår första DL iallafall 😅
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 432
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 211
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 781
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp