Magnum har grunnat lite på rollfördelningen och har flest (med sina hela 5 :p ) inlägg totalt just nu. Bara ett inlägg utöver funderingarna kring rollfördelningen som inte är hittat hit/OT, och det inlägget var mest ett konstaterande att andra vänder och vrider. Skulle kunna vara någon som försöker verka aktiv utan att teoria så mycket själv.

Ferrari sammanställer lite, men bidrar inte med några egna tankar till det. Tycker alltid det skaver lite med sådana inlägg, då man verkar aktiv men inte egentligen gör eller säger något som riskerar att dra ögonen till sig.
 
Uff, jag kommer p.g.a åtaganden ikväll behöva lägga en tidig säkerhetsröst. Det känns ju lite sådär så här dag ett med så lite att gå på. De enda jag reagerat på så här långt är @Hedinn och @fio . Hedinn för att hon (med glimten i ögat förvisso) hintar om att det skulle kunna vara något ulvigt med fios storstilade "Jag är Här!". Själv tänker jag snarare tvärt om, att ulvarna borde smyga in i leken lite lojt för att inte väcka ont blod första dagen. Men, jag blir också lite misstänksam mot fio som istället för att slå ifrån sig Hedinns kommentar (som trots smileyn ändå är en anklagelse om ondhet!), svarar skämtsamt tillbaka. Är båda två ulvar som sitter och myser tillsammans i lyan med denna typ av interna jargong kanske?
Vad är det som gör att du tänker att det är större sannolikhet att ulvar skulle skämta med varandra i tråden än andra spelare, dag ett?
 
Ah, det är så svårt att leta ulvar när det finns så lite skrivet i tråden, och det lilla som är skrivet har andra redan tagit upp känns det som.

Jag noterar i alla fall att Mirtai frågar huruvida ulvarna kan förtrolla varje lynch utom vid den avgörande. Behöver hon veta det för att själv förtrolla någon kanske?

Mistimed har gjort några inlägg där hon analyserar några av oss ordentligt, frågan är om hon genuint letar ulvar eller mest vill kasta misstankar över andra? Tycker det som står i inläggen verkar vettigt men vågar absolut inte lita på någon DL 1. Det som skaver lite här är att hon tar upp att de nya spelarna gör det lite väl lätt för sig och ber andra teoria/bete sig ulvigt samtidigt som hon inte reflekterar över det faktum att de är just nya?
 
@Ileo Jag är återvändande spelare och brukar inte följa anmälningstråden så noggrant, jag har ärligt talat ingen aning om vilka som är nya eller ej om de inte var med i förra leken. :p
Varför tycker du jag borde reflektera över om någon är ny? De kan ju vara ulvar ändå? Sen vill man såklart undvika att rösta ut en förstagångsspelare tidigt så de får prova på att leka ordentligt, men utöver det ser jag ingen större vits med att undanta någon?
 
Alltså jag måste tyvärr rösta nu då jag måste till jobbet! Ska Verkligen försöka komma in före DL för detta blir ju århundradets sämsta röstmotivering.

Fio röstar på Artline pga denna konversation här

Men oj vad lång tid man måste vänta mellan pm:en nu? SÅ lång tid var det väl inte innan?!


Artline svarar som om kanske vill låtsas som att hon inte vet att det tar lång tid mellan pm och då låtsas att hon inte sitter i lyan

30 sekunder? Är det annat nu?


Ja, över 90 sekunder iaf...

Alltså verkligen förlåt men det var det enda jag kunde hitta
 
Magnum har grunnat lite på rollfördelningen och har flest (med sina hela 5 :p ) inlägg totalt just nu. Bara ett inlägg utöver funderingarna kring rollfördelningen som inte är hittat hit/OT, och det inlägget var mest ett konstaterande att andra vänder och vrider. Skulle kunna vara någon som försöker verka aktiv utan att teoria så mycket själv.

Ferrari sammanställer lite, men bidrar inte med några egna tankar till det. Tycker alltid det skaver lite med sådana inlägg, då man verkar aktiv men inte egentligen gör eller säger något som riskerar att dra ögonen till sig.

Ja Jo, jag är böjd att hålla med dig. Brist på egna tankar skaver. Hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då 😁. Lite lugnet före stormen.

Du är väldigt aktiv, hade ju också kunnat vara lite ulvigt, du skriver sammanställningar såhär första (andra) dagen för att verka aktiv och ulvsökande. Två sidor av ett mynt 😁
 
Ja Jo, jag är böjd att hålla med dig. Brist på egna tankar skaver. Hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då 😁. Lite lugnet före stormen.

Du är väldigt aktiv, hade ju också kunnat vara lite ulvigt, du skriver sammanställningar såhär första (andra) dagen för att verka aktiv och ulvsökande. Två sidor av ett mynt 😁

"väldigt aktiv" med mina nu 6 inlägg? :D
Resterande hänger jag inte med på, det låter som samma sak jag skrev om dig minus den aktiva delen? Hur är det två sidor av samma mynt?
 
"väldigt aktiv" med mina nu 6 inlägg? :D
Resterande hänger jag inte med på, det låter som samma sak jag skrev om dig minus den aktiva delen? Hur är det två sidor av samma mynt?

Att det finns många sätt en ulv kan vara på, eller så gör den något för att inte framstå som ulvig. Det ena eller det andra brukar vara återkommande i dessa sammanhang.
 
Magnum, Hedinn, glömmerallt, Artline, LenaH, Mirtai och Aliisa har sagt att de är här, typ.

fio blir misstänkt för autocorrect som lever sitt eget lilla liv. Vad jag ser så finns inga roller som behöver hinta i denna lek, så inget jag misstänker henne för.

Mistimed sammanställer några deltagare, tycker att Magnum och Ferrari är skumma som skriver utan att dra slutsatser. Verkar aktiv än så länge, vilket skulle kunna vara en ulv som vill verka ulvsökande. Å andra sidan är det ju någon som måste börja, och det finns väldigt lite att gå på i nuläget. Tycker inläggen hittills verkat vettiga.

flyingchange är ny? (känns konstigt att säga det, är ju typ ny själv). Reagerar lite på att hon tycker att fio och Hedinn kanske sitter i lyan tillsammans pga att de skämtar med varandra, samtidigt som hon säger att ulvarna antagligen bara vill glida med. Tycker det är lite motsägelsefullt.

lleo (heter du iieo, iLeo eller LLeo? :o) Uppmärksammar att Mirtai frågar om ulvarnas specialförmåga och tycker Mistimed verkar vettig, men att hon kanske försöker kasta misstankar över andra iställer för att leta ulvar.

Ferrari sammanställer, säger inte så mycket egna tankar. Påpekar att Misti skriver mycket sammanställningar, och att det kanske är ett försök att verka aktiv.

Titta, här är en till sammanställning, varsågoda och misstänk! :D
 
@iiantazie att du vill bli misstänkt låter ju skumt 😳. Är det för att ulvar tenderar att ligga lågt och du därför skriver, i ot-färg, att vi ska misstänka dig. Så att vi ska tro att du är god? 🙄
 
Har jättedåligt internet (problem med både fiber och mobil), så om uppdatering dröjer beror det på det. Försökt posta i en evighet.
 
@iiantazie att du vill bli misstänkt låter ju skumt 😳. Är det för att ulvar tenderar att ligga lågt och du därför skriver, i ot-färg, att vi ska misstänka dig. Så att vi ska tro att du är god? 🙄
Ingen vill väl bli misstänkt? Tyckte det var lite kul att jag postade ett sammanställnings-inlägg precis efter du misstänkt Mistimed för det ;)
 
Ja Jo, jag är böjd att hålla med dig. Brist på egna tankar skaver. Hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då 😁. Lite lugnet före stormen.

Du är väldigt aktiv, hade ju också kunnat vara lite ulvigt, du skriver sammanställningar såhär första (andra) dagen för att verka aktiv och ulvsökande. Två sidor av ett mynt 😁
Jag har stora problem med uppkopplingen (verkar vara nåt stort över hela landet?

Så för att inte missa så röstar jag nu trots att det kanske trillar in mer att kunna nysta i innan DL.

Jag reagerar Nämligen lite på det här:
'hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då'.

Har Ferrari kunnat diskutera med någon och därför har mer tankar nu?

Magnum röstar på Ferrari
 
Ingen vill väl bli misstänkt? Tyckte det var lite kul att jag postade ett sammanställnings-inlägg precis efter du misstänkt Mistimed för det ;)

Jag blev ju misstänkt för att jag inte hade några egna tankar 😁. Sådär andra sidan i leken när ingen hade skrivit något att ha tankar om än. Så då skrev jag lite tankar, om det var logiskt, beror väl på. Men såhär inför första dl finns det väldigt lite att gå på.
 
Ferrari skrev ett liknande inlägg i förra leken och då var hon god så man får anta att det bara är hennes stil.

Så hon kan vara god eller ond.
 
Jag har stora problem med uppkopplingen (verkar vara nåt stort över hela landet?

Så för att inte missa så röstar jag nu trots att det kanske trillar in mer att kunna nysta i innan DL.

Jag reagerar Nämligen lite på det här:
'hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då'.

Har Ferrari kunnat diskutera med någon och därför har mer tankar nu?

Magnum röstar på Ferrari

Laggar enormt för mig med :/ . Kanske är buke förvisso. Så mycket mer egna tankar hade jag väl inte? Hon skrev om mig och jag svarade på det. Likt att jag svarar dig nu. Och eftersom det var ulvigt att inte tillföra egna tankar så skrev jag vad jag tänkte, även om det kanske inte var så logiskt eller så mycket tyngd i.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 438
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 213
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 869
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 782
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp