Här :)

Inga onda utanför lyan, dvs inga hintar att leta efter.
Nån annan får räkna på fördelning, men mitt försök blir 16 deltagare, en tredjedel onda torde ge hela 5 i lyan.

Jag får det också till 5. Så det var inget fel på ditt räknande. :p
Känns logiskt iom trollpackans krafter. :)

Kan väl lika gärna kicka igång röstningen...
Räcka upp handen, känns väl inställsamt... döljer fio ngt?

Blacksmithfarm röstar på fio
För jag tycker det känns lite inställsamt att räcka upp handen sådär.
 
Jag kan inte minnas att jag har varit med i en lek tidigare utan en obligatorisk fråga. Så jag har ingen aning om hur man får igång en lek då? Men eftersom det inte hänt så mycket under dagen och det sakta börjar närma sig DL nu så vill jag i alla fall skriva ner det jag tänkt på hittills.

Det finns ju egentligen inte så mycket att säga, eftersom det som sagt inte sagts så mycket hittills. Men av de som är med så har jag aldrig lekt med MikaTela och Breaktown tidigare. Ferrari har jag lekt med tidigare, men bara en gång om jag minns rätt. Så där har jag ingenting mer att säga för stunden.

BSF röstade först idag och lägger sin röst på fio. Hon brukar iofs rösta tidigt oavsett roll, så det finns väl inte så mycket mer att säga om det heller. Jag förstår att det blev en lös motivering när det verkligen inte fanns något att gå på, förutom hemlig och Artlines lilla utbytande om hur många onda det kan tänkas vara. Men hon sa ju att hon håller med dem, så då blir det väl ännu konstigare att rösta där, tänker jag. Men med det sagt så håller jag inte BSF god (eller ond heller för den delen), jag säger bara att jag förstår varför hon röstade med en lös motivering.

Även jag tycker att det låter rimligt med fem onda, av samma anledningar som redan nämnts. Och inte heller det är någon godförklaring (eller ondförklaring) av någon.

Sedan är det ett gäng som varit här och sagt att de fått sina roller men att de återkommer senare. Vilket jag också kan förstå eftersom leken kom upp mitt på dagen och folk har ett liv IRL också :)

Det är mina tankar just nu. Jag återkommer med ett röstinlägg senare och förhoppningsvis har det hänt lite mer då för just nu upplever jag att det är väldigt svårt att få en uppfattning om något :)
 
Jag är också här :)

Ska vi ha en första fråga @Madalitso så vi har något att teoretisera om? :D

Jag har ingen aning om vad den här första frågan är för något. Men jag tycker det är misstänkt att man ska behöva hjälp för ha något att teoretisera om? :sneaky: Och jag tänker att när man sitter på facit är det extra svårt att hitta på teorier i början när det inte skrivit särskilt mycket.

Breaktown röstar på Ceta
 
Det där med att heffa tror att hon är får. Jag funderar på om hon hade fullt upp med att inte avslöja sig själv som ulv. Dvs att hon ansträngde sig för att inte skriva att hon var ulv.

Så att det blev kortslutning och hon råkade skriva får.

Artline röstar på heffaklumpen.
 
DL1

16:25(?) Blacksmithfarm röstar på fio
17:48 Breaktown röstar på Ceta
17:57? Artline röstar på heffaklumpen.

fio 1
Ceta 1
Heffa 1
 
Det där med att heffa tror att hon är får. Jag funderar på om hon hade fullt upp med att inte avslöja sig själv som ulv. Dvs att hon ansträngde sig för att inte skriva att hon var ulv.

Så att det blev kortslutning och hon råkade skriva får.

Artline röstar på heffaklumpen.
Alltså, nog för att jag kan vara tankspridd och göra tokiga grejer. Men tror du verkligen att jag medvetet skulle skriva att jag är får och posta det i tråden?

Jag skulle skriva "jag är också här och har fått min roll :)" men hade bevisligen svårt att stava till här. Du kan inte ta med in i beräkning att möjligheten att jag helt enkelt stavade fel också finns?
 
Det där med att heffa tror att hon är får. Jag funderar på om hon hade fullt upp med att inte avslöja sig själv som ulv. Dvs att hon ansträngde sig för att inte skriva att hon var ulv.

Så att det blev kortslutning och hon råkade skriva får.

Artline röstar på heffaklumpen.
Jag ska snart iväg och tänkte rösta så jag inte missar. Vet att det inte finns nåt att gå på men av de röster som lagts sticker ändå detta ut, det var ju uppenbart vad det skulle stå. Så tycker Art gör det lite väl enkelt för sig.

Niyama röstar på Artline
 
DL1
16:25(?) Blacksmithfarm röstar på fio
17:48 Breaktown röstar på Ceta
17:57? Artline röstar på heffaklumpen
18.08 (?) Niyama röstar på Artline

fio 1
Ceta 1
Heffa 1
Art 1
 
Känns logiskt iom trollpackans krafter. :)


Kan väl lika gärna kicka igång röstningen...
Räcka upp handen, känns väl inställsamt... döljer fio ngt?

Blacksmithfarm röstar på fio
För jag tycker det känns lite inställsamt att räcka upp handen sådär.
Nog för att förstadagsteorier kan vara vaga, men att rösta på någon för att den lägger in en emoji som räcker upp handen. Det känns för mig som att göra det väl enkelt för sig.


hemlig röstar på Blacksmithfarm
 
DL1
16:25(?) Blacksmithfarm röstar på fio
17:48 Breaktown röstar på Ceta
17:57? Artline röstar på heffaklumpen
18.08 (?) Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm

fio 1
Ceta 1
Heffa 1
Art 1
BSF 1
 
Jag har ingen aning om vad den här första frågan är för något. Men jag tycker det är misstänkt att man ska behöva hjälp för ha något att teoretisera om? :sneaky: Och jag tänker att när man sitter på facit är det extra svårt att hitta på teorier i början när det inte skrivit särskilt mycket.

Breaktown röstar på Ceta

Jag reagerar på detta - de senaste (jättemånga) lekarna har vi ju haft en fråga och börjat teoria runt den, jag tror att Ceta aldrig varit med om något annat så det är inte konstigt att hon undrar. Dessutom är det väl lika svårt för alla i DL1. Jag tycker nog att detta är lite knepigt att anmärka på även om det är en förstadagsteori

cirkus röstar på Breaktown
 
DL1
16:25(?) Blacksmithfarm röstar på fio
17:48 Breaktown röstar på Ceta
17:57? Artline röstar på heffaklumpen
18.08 (?) Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown

fio 1
Ceta 1
Heffa 1
Art 1
BSF 1
Breaktown 1
 
Jag reagerar på detta - de senaste (jättemånga) lekarna har vi ju haft en fråga och börjat teoria runt den, jag tror att Ceta aldrig varit med om något annat så det är inte konstigt att hon undrar. Dessutom är det väl lika svårt för alla i DL1. Jag tycker nog att detta är lite knepigt att anmärka på även om det är en förstadagsteori

cirkus röstar på Breaktown
Fast förr hade vi ju aldrig nån obligatorisk fråga, hur ska Breaktown veta att det är vanligt nu och att Ceta dessutom är ganska ny? Känns faktiskt skumt att du väljer att rösta på nån som inte lekt på evigheter med den motiveringen.
 
Fast förr hade vi ju aldrig nån obligatorisk fråga, hur ska Breaktown veta att det är vanligt nu och att Ceta dessutom är ganska ny? Känns faktiskt skumt att du väljer att rösta på nån som inte lekt på evigheter med den motiveringen.
Det här känns faktiskt skummare än Art, därför:
Niyama ändrar röst till cirkus
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 087
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 022
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 979
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp