Bukefalos 28 år!

Jag tycker att Artlines röst skaver, att rösten ligger på mig spelar säkert in lite. Men jag tycker ändå inte att teorin håller. Ja, jag klantade mig och stavade fel - jag erkänner. Men jag tycker trots allt att det var rätt uppenbart att det var en felskrivning och vad det egentligen skulle stått. I Artlines motivering tycker jag att hon låter rätt säker i att jag menade att skriva att jag är ett får och att jag skulle vara ulv som säger det istället för ulv. Plus att jag hon inte övervägde alternativet att det var en felstavning. Absolut att hon röstade ganska tidigt, men att bara basera en röst på en felskrivning tycker jag är att göra det lite väl lätt för sig (speciellt eftersom jag även hade skrivit ett ett längre inlägg med tankar som rör leken och inte bara ett meddelade att jag hittat hit).

Därför, Heffaklumpen röstar på Artline
Det var en tidig röst. I en lynch som är svår.

Jag tror inte att du tänkte skriva får. Jag tror (enligt min teori) att du undvek att skriva ulv.

Jag förstår att du reagerar. Men hade du reagerat om rösten/motiveringen hade varit på någon annan?
 
Noterar att både Niyama och qitis röstar på cirkus. Känns rätt vagt enligt mig, särskilt när q måste skriva att hon inte sett N's röständring innan. Jag leker också från mobilen och det syns ju att nån skrivit när man själv håller på med ett inlägg. Dock syns ju inte det, men trodde man kollade innan man postar. I alla fall brukar jag göra det.
 
Det var en tidig röst. I en lynch som är svår.

Jag tror inte att du tänkte skriva får. Jag tror (enligt min teori) att du undvek att skriva ulv.

Jag förstår att du reagerar. Men hade du reagerat om rösten/motiveringen hade varit på någon annan?
Att första DL är svår vet jag, jag tycker också att DL1 är skitsvår.

Okej, då missuppfattade jag det. Men jag står fast vid att jag tycker att du lät rätt självsäker i uttalandet om att du tror att jag undvek att skriva att jag är ulv och att jag tycker att det var en löst motiverad röst.

Det är ju inte helt enkelt att säga hur man hade reagerat om situationen varit annorlunda. Men ja, jag hade noterat den lätt motiverade rösten även om den hade varit på någon annan.
 
Noterar att både Niyama och qitis röstar på cirkus. Känns rätt vagt enligt mig, särskilt när q måste skriva att hon inte sett N's röständring innan. Jag leker också från mobilen och det syns ju att nån skrivit när man själv håller på med ett inlägg. Dock syns ju inte det, men trodde man kollade innan man postar. I alla fall brukar jag göra det.
Jag noterar exakt samma sak och tycker dessutom att de har missuppfattat min motivering helt. Det intressanta i sammanhanget är att ingen av dom ens reviderar sin tanke när jag förtydligat.
 
Jag har ingen aning om vad den här första frågan är för något. Men jag tycker det är misstänkt att man ska behöva hjälp för ha något att teoretisera om? :sneaky: Och jag tänker att när man sitter på facit är det extra svårt att hitta på teorier i början när det inte skrivit särskilt mycket.

Breaktown röstar på Ceta
Detta skaver för mig. Vet att Breaktown inte lekt på länge, men jag är som sagt rätt ny själv och har aldrig lekt en lek utan en obligatorisk fråga och därmed inte sett hur lekarna utvecklar sig utan en sådan :)

Ingen aning huruvida Cirkus är god eller ond heller, men tycker det är tråkigt att det endast är en med 2 röster i Dl 1 när det finns så lite att gå på.

Baserat på ovan, Ceta röstar på Breaktown
 
DL1- 21.30
16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen
18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown

fio 1
Ceta 1
Heffaklumpen 1
Blacksmithfarm 1
Breaktown 2
cirkus 2
Artline 1
 
Noterar att både Niyama och qitis röstar på cirkus. Känns rätt vagt enligt mig, särskilt när q måste skriva att hon inte sett N's röständring innan. Jag leker också från mobilen och det syns ju att nån skrivit när man själv håller på med ett inlägg. Dock syns ju inte det, men trodde man kollade innan man postar. I alla fall brukar jag göra det.
I min mobil syns det att nya inlägg finns det stämmer. När jag skriver något-vare sig det är teori inlägg/röst inlägg så skickar jag det ändå För att bemöta det sedan.
 
Mirtai röstar på qitis

för att jag tycker det är märkligt att hon behöver poängtera att hon inte sett röständringen från niyama
 
DL1- 21.30
16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen
18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown
20.40 Mirtai röstar på qitis

fio 1
Ceta 1
Heffaklumpen 1
Blacksmithfarm 1
Breaktown 2
cirkus 2
Artline 1
Qitis 1
 
De tidiga rösterna är ofta lätta. Men jag tyckter det är ännu lättare att rösta på någon av de tidigare rösterna pågrund av att motiveringen var lätt.


Så jag tycker det är konstigt att bara cirkus fått reaktioner på sig.

Även om en röst på Breaktown känns lätt oavsett motivering pågrund av att risken är liten att hon röstas ut. Men med tanke på att cirkus skrivit att hon inte vill lynchas så vågar jag inte rösta ut cirkus idag.
 
De tidiga rösterna är ofta lätta. Men jag tyckter det är ännu lättare att rösta på någon av de tidigare rösterna pågrund av att motiveringen var lätt.


Så jag tycker det är konstigt att bara cirkus fått reaktioner på sig.

Även om en röst på Breaktown känns lätt oavsett motivering pågrund av att risken är liten att hon röstas ut. Men med tanke på att cirkus skrivit att hon inte vill lynchas så vågar jag inte rösta ut cirkus idag.

Fast ingen vill väl lynchas dag 1 oavsett så just det betyder ju nada.. säger ju inget om cirkus roll oavsett. Däremot när hon försökt förtydliga och qitis inte sett niyamas röst så kan jag hålla med om att det känns lite märkligt
 
Äh. Jag tycker nog att cirkus respons på två röster på sig kan vara nog för att jag ska vilja ändra röst faktiskt 🤔
qitis ändrar röst till niyama

Kan ju vara så att niyama själv sitter på facit ? Och om inte så borde hon inte ha en viktig god roll iaf
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 253
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 111
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 911
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 597
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp