Bukefalos 28 år!

underlägg m kyla?

Lilla_Gubben

Trådstartare
Tänkte kolla med det allvetande forumet om någon här har koll... Jag har för mig att jag för några år sedan såg underlägg som höll sig svalt som man kunde ha i bilen eller liknande, någon som vet vad det är jag tänker på? Vi har kyldukar till båda våra hundar, men de förutsätter ju nästan att hunden är stilla, för att den ska ligga kvar, så vi har funderat på dessa underlägg, då ena hunden får panik då det blir (i hans tycke) för varmt, och det krävs inte många grader för att det ska vara varmt.

Då vi har med oss hundarna mer eller mindre överallt så vill vi ju att de ska ha det så bekvämt som möjligt, så svalka efterlyses, om ni har andra tips

Hans favoritställe är betonggolvet i stallet, där fläker han ut sig som en groda och njuter av det svalkande golvet;)
 
Sv: underlägg m kyla?

Får väl hänga på tråden och se om någon vet vad det är för underlägg du menar.

Själv kör jag med kylduk och i buren i bilen så har jag tejpat ihop kylklampar i en lång rad som jag hänger på burväggen.
 
Sv: underlägg m kyla?

Jag har en sådan! Googla "kyldyna". Det är en dyna som man lägger i kallt vatten, den sväller då upp och håller kylan iaf. några dagar.
 
Sv: underlägg m kyla?

Lite sent, men tack snälla för svaret. Ska genast införskaffas, även om det inte känns så somrigt just nu:(
 
Sv: underlägg m kyla?

Jag har ett brett tyghalsband till våran jycke som vi tar på honom när det är varmt och han ska anstränga sig, jättebra.
Det är samma material som i bebisblöjor, blir tjockt och geléigt när det blir blött och litet, torrt och knastrigt när det är torrt.
 
Sv: underlägg m kyla?

Yes, dessa dynor är av samma material. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 347
Senast: Korven
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: EmmaW
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 903
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 318
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp