Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Mamma, pappa, barn :crazy:
IMG_4631.webp

Det är en lång följetong om dem på reddit och det verkar faktiskt vara en riktig tjuvparning, men man vet ju aldrig
Om det är GDn som är tiken så kan man ju förstå tanken bakom om det var en tjuvparning .... Vem hade räknat med ett en corgi skulle nå 😅:rofl:

Blev de inte lika grova och skinnhängiga? Jag tycker inte det är färgen som ful, utan hela hunden. Stackarn. 😅
Tiken de har kvar tycker jag ser mycket mindre grov och hängig ut, men det är svårt att se utan en uppställd bild. De andra såg jag nog som äldst vid ca 6 månader så de kan ju ha blivit betydligt grövre sedan dess, men jämfört med den jag har lagt in bild på så var han hängigare redan då

• Gilla
Reactions: Sel
Tiken de har kvar tycker jag ser mycket mindre grov och hängig ut, men det är svårt att se utan en uppställd bild. De andra såg jag nog som äldst vid ca 6 månader så de kan ju ha blivit betydligt grövre sedan dess, men jämfört med den jag har lagt in bild på så var han hängigare redan då
Nu blir jag nyfiken, vad för foto har du sett på tiken eller någon av de andra som inte är lika grov? Även om den inte är uppställd 😅

Nu blir jag nyfiken, vad för foto har du sett på tiken eller någon av de andra som inte är lika grov? Även om den inte är uppställd 😅
Här är några. Men nu när jag var inne och kollade igen så är hanen inte alls lika grov som jag hade för mig när han var yngre, men tiken är iallafall inte lika grov nu när de är så gott som vuxna (tror att de är ca 1,5 år gamla). Man ser också att hon har slätare läppar och huvud. Om någon är nyfiken så heter ägaren Punnyname89 på reddit 🙂
IMG_4752.webp

Här är några. Men nu när jag var inne och kollade igen så är hanen inte alls lika grov som jag hade för mig när han var yngre, men tiken är iallafall inte lika grov nu när de är så gott som vuxna (tror att de är ca 1,5 år gamla). Man ser också att hon har slätare läppar och huvud. Om någon är nyfiken så heter ägaren Punnyname89 på reddit 🙂
Visa bifogad fil 186561
Okej, inte lika ful men absolut inte "fin" liksom. Jag trodde ju att de skulle få Något av det söta från "corgin" i alla fall, men icke! Molossgenerna verkar vara starka. 😅

... och det hör kanske inte hemma här egentligen men jag kom att tänka på just de här sista hundarna i tråden idag när jag träffade en hund på hotellet. En rumänsk gatuhund, men OJ så jäkla söt och trevlig - helt klart corgi/heeler och schäfer bland annat i den. Jag blev störtförälskad, och den var så glad! :love:

Okej, inte lika ful men absolut inte "fin" liksom. Jag trodde ju att de skulle få Något av det söta från "corgin" i alla fall, men icke!
Det är som med Bella. Nu tycker inte jag att chihuahua är söta, men väldigt många tycker ju att de är bedårande och toypudlar är gudasöta 😍 Och så kommer stackars lilla Bella och ser ut som man har tagit fem helt olika hundar och slängt ihop dem på måfå bara för att få med alla kroppsdelar på någorlunda rätt plats 😅🤣

Alltså jag dör så jävla söt 😍😍 De sa bara saluki, men han var en rescue så det är ju inte omöjligt att det är något annat i honom också. Jag tycker att han ser ut att vara klippt nämligen
Visa bifogad fil 186532
Garanterat något annat i den också. Jag bara försöker förstå varför man klippt öronen sådär :rofl: Ibland om de har långa öron och äter utan mössa så kan det hända att de får in pälsen i munnen och tuggar av den när de äter, det kan se klippt ut, men då är det ju inte jämnt på båda sidorna osv (och åtminstone när jag hade hundar som gjorde så, så försökte jag efteråt klippa pälsen så att det skulle se lite naturligt och snyggt ut :p ) Söt vovve dock!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka